Arpej Sorunu (sağ El Tekniği)

Sloppy olayi gercekten berbat bir durum. Eger boyle oluyorsa yeterince calismadan bu hizlara cikmamak gerekiyor. @barrios Hocam soyle bir durumda tavsiyenizi alsam.
Verdiginiz orneklerin tersine benim sol elim sag elimden daha hizli. Daha dogrusu daha kesin (precise) Tam ceviremedim yani yuksek hizlarda bozulmuyor. Klasik gitardan gelme oldugum icin kuvvetle muhtemel Anlatamadim ama anlamissinizdir umarim :) Sag el ise ornek vermek gerekirse hani sol elin bastigi tele tak diye hangi tel olursa olsun araya girip vurabilmesi gerekir ya bazen onu yapamiyor. Ve zaman zaman down up yaparken penanin tele takildigini hissediyorum ve senkron kayboluyor. Hiz gerektiginde sol el iyi oldugundan daha cok hammer on pull off a gidiyorum haliyle. Sag elin gelismesi icin su an herseyi alternate picking le calmaya gayret ediyorum. Dogru yolda mi ilerliyorum bilemedim Sizin yorumunuz nasil olur bu konuda?
Aynı sorunla ben de uğraştım, çünkü ben de klasik gitardan geçmiştim.
Boş tek telde alterne vuruş, arkasından tek tel üzerinde majör diziyi sekans mantığıyla çalışmayı tavsiye ederim.
Bunlar oturduktan sonra tel geçme egzersizlerine başlamayı tavsiye ederim. Eğer Troy Stetina -Speed guitar mechanics elinizde varsa oradan egzersiz de önerebilirim.
Bu arada, şu anda gerçekte sol el de çok iyi durumda olmayabilir, ama sağ el çok zayıfsa göreceli olarak daha iyi gözüküyordur. İki el senkronizasyonu oturmaya başlayınca sol el parmaklarınız da ayrıca çalıştırmayı ihmal etmeyin. Bu da başıma gelmişti; sol elimi iyi sanıyordum, sonra Satriani işi legatoları denemeye başladım, ama bir baktım ki olmuyor:) O zaman ayrıca legato çalışmam gerektiğini de anladım:) Uzun lafın kısası, her iki elin de tek başına ve birlikte çalıştırılması lazım.
Not: Penanın tele takılması, pena ile tel arasındaki açı ve temas yüzeyi ile de ilişkili elbette. Sivri uçlu, kolay kolay eğilip bükülmeye bir pena kullanın ve penanın ucunun çok az bir kısmı dışarda kalacak şekilde tutmayı deneyin.
 
Aynı sorunla ben de uğraştım, çünkü ben de klasik gitardan geçmiştim.
Boş tek telde alterne vuruş, arkasından tek tel üzerinde majör diziyi sekans mantığıyla çalışmayı tavsiye ederim.
Bunlar oturduktan sonra tel geçme egzersizlerine başlamayı tavsiye ederim. Eğer Troy Stetina -Speed guitar mechanics elinizde varsa oradan egzersiz de önerebilirim.
Bu arada, şu anda gerçekte sol el de çok iyi durumda olmayabilir, ama sağ el çok zayıfsa göreceli olarak daha iyi gözüküyordur. İki el senkronizasyonu oturmaya başlayınca sol el parmaklarınız da ayrıca çalıştırmayı ihmal etmeyin. Bu da başıma gelmişti; sol elimi iyi sanıyordum, sonra Satriani işi legatoları denemeye başladım, ama bir baktım ki olmuyor:) O zaman ayrıca legato çalışmam gerektiğini de anladım:) Uzun lafın kısası, her iki elin de tek başına ve birlikte çalıştırılması lazım.
Not: Penanın tele takılması, pena ile tel arasındaki açı ve temas yüzeyi ile de ilişkili elbette. Sivri uçlu, kolay kolay eğilip bükülmeye bir pena kullanın ve penanın ucunun çok az bir kısmı dışarda kalacak şekilde tutmayı deneyin.
Tesekkur ederim Tavsiyelerinizi deneyecegim.
 
220 bpm den sonra slklntl baş gösteriyor. Çok eskiden bir abinin videosunda (ismini hatırlayamıyorum) "ucu tam yuvarlak pena kullanıyorum demişti" Ucu tam yuvarlak sivri olmayan pena bulamadım Big stubby kullanıyorum ama pena arayışına mı geçsem acep?
 
220 bpm den sonra slklntl baş gösteriyor. Çok eskiden bir abinin videosunda (ismini hatırlayamıyorum) "ucu tam yuvarlak pena kullanıyorum demişti" Ucu tam yuvarlak sivri olmayan pena bulamadım Big stubby kullanıyorum ama pena arayışına mı geçsem acep?

220 bpm = 220/60 = 3,66 beat per second'dur. Saniyede yaklaşık 4 (4/4 lük zamanda 1/4'lük vuruş ) vuruşa tekabül eden hızlarda tabi ki zorluk yaşamanız normal. Başlığa baktımda bu hızda arpej mi çalıyorsunuz ?
 
220 bpm = 220/60 = 3,66 beat per second'dur. Saniyede yaklaşık 4 (4/4 lük zamanda 1/4'lük vuruş ) vuruşa tekabül eden hızlarda tabi ki zorluk yaşamanız normal. Başlığa baktımda bu hızda arpej mi çalıyorsunuz ?

Tabi ki hayır. :) Biraz eksik yazmışım 220bpm 1/8'lik vuruş sonra ki hızlarda sag el takılmaya başlıyor.

Konuyu biraz yukarılara taşıyayım.

Genelde gitarı elime aldığımda ilk ısınma olarak triplet (1 telde 3 nota) şeklinde kendi kafama gore daha çok La minor etrafında klavye uzerinde gezerim. Geçenlerde bir takıldım yavaş çalayım dedim fark ettim ki yukarı doğru çıkarken (fiziksel olarak aşağıya) çoğumuzun yaptığı gibi down pickingle başlayıp downla picking le ilk teli bitiriyorum. Bir altındaki tele geçtiğimde ise up pick'le başlamam gerekirken down'la başlıyorum. Sanki bir altındaki teli geçip up pick yaparsam tele istemeden vuracakmışım gibi geliyormuş. Alttaki telin ustunden boş geçip yukarı doğru vurmaktansa kısa yoldan alttaki tele down pick ile vuruyorum. Economy picking dediğimiz sey.
Ne gariptir ki aşağıya inerken (fiziksel olarak yukarıya) tamamen alternate picking yapıyormuşum :D.
Konu aslında daha sonra inside and outside picking'e geliyor. Haliyle şarkının içinde bir lick çalarken du bir şunu inside'a göre ayarlıyayım yok işte şu telden down pick'le başlayayım da inside olsun diyemeyeceğimiz için @diosabbath in dediği gibi her ikisini de çalışmak gerekiyor

Konuyla alakalı olarak;



Hızlanamıyorum noolcak benim bu halim diyen arkadaşlar (ben dahil) bir göz atabilirler. (y)
Burdan sonraki level da sanırım bu işi string skipping'e doğru götürmek.


Aslında ilk mesajım başlıktan biraz farklı ama sonuçta olay picking tekniğe gidiyor o yuzden yeni bir başlık açmak istememiştim.
 
Son düzenleme:
220 bpm den sonra slklntl baş gösteriyor. Çok eskiden bir abinin videosunda (ismini hatırlayamıyorum) "ucu tam yuvarlak pena kullanıyorum demişti" Ucu tam yuvarlak sivri olmayan pena bulamadım Big stubby kullanıyorum ama pena arayışına mı geçsem acep?
Dunlop Tortex bakın isterseniz, ucu yuvarlak ve iyi kayıyor teller arasinda. Ben dokusunu sevmiyorum Tortex'in o yüzden 1,5mm Delrin 500 kullaniyorum, ona da bakabilirsiniz.
 
Sorunu buldum. Pena tutuşum biraz yanlışmış :D. Pick slanting denilen olayı çok da abartmadan yapmak gerekiyor. Kolu gitara koyduktan sonra sağ elin başparmağının gitarla olan açısıyla penanın açısının aynı olması gerekiyormuş. Bu da işaret parmağının kenarıyla tutmayı gerektiriyor. Ben penayı tellere daha çok paralel tutuyormuşum. Videodaki abinin eskiden yaptığı gibi.



Yardımcı olan herkese teşekkürler. Bundan sonrası çalışmak.
Umarım bu tarz slklntlsl olan arkadaşlara da yardımcı olur.
 
Sorunu buldum. Pena tutuşum biraz yanlışmış :D. Pick slanting denilen olayı çok da abartmadan yapmak gerekiyor. Kolu gitara koyduktan sonra sağ elin başparmağının gitarla olan açısıyla penanın açısının aynı olması gerekiyormuş. Bu da işaret parmağının kenarıyla tutmayı gerektiriyor. Ben penayı tellere daha çok paralel tutuyormuşum. Videodaki abinin eskiden yaptığı gibi.



Yardımcı olan herkese teşekkürler. Bundan sonrası çalışmak.
Umarım bu tarz slklntlsl olan arkadaşlara da yardımcı olur.

Pena tutuşunun doğrusu-yanlışı meselesi aslında tartışılır. Ama şunu söyleyebilirim: Sağ elde bu videodakinden çok daha az hareket yapmak mümkün.
Ben çok farklı bir kaç tutuşu denemenizi öneririm. Örneğin, penanın çok az bir kısmı dışarıda kalacak şekilde tutun. İşaret ve başparmağınızla penanın çok büyük bir kısmını kapatın.
Guthrie Govan'nın sağ elini incelemenizi tavsiye ederim. Özellikle sağ el başparmağının tellerle olan açısına ve pena tutuşuna olan etkisine bir bakın.
 
Geri
Üst