Gitara İnlay Yaptırmak

İzmir caddesi de taksiciye. Hani şu otobüs firmalarının olduğu sokak var ya orası işte. O sokağın başında Turtes pasajı var. O pasajın altkatında işte.
 
Muhtemelen yapmayacaktır Kenan usta :D Hiç zamanı yok. Ben ona geçen gittiğimde tam 300 YTL kazandıracak bir iş verecektim (ki 2 saati geçmez), bir ay sonra gel dedi :D
Ya Kenan usta beni pek sevmez, ben çok soru sorarım çünkü, mahvederim adamı ama çok iyi ustadır. Hem işinin ehlidir hem de iyi bir insandır.
Sen git sor, tavlamaya çalış. Bence 60-100 ytl arası bir fiyata bu işi yaptırabilirsin. Fretlerin değişmesi gerekirse eğer bi 60 filan da buna ödersin.
 
"Gitarıma inlay yaptırmak istiyorum"u "gitarımla pilav yapmak istiyorum" okumuşum... nasıl acıkmışsam !...

Yeri geldi diye yazıyorum. Şahsen bu inlay işi için ekipman almayı düşünüyorum. Stewmac.com da çok değişik tip sedefler satılıyor. Ayrıca, hazır şekillileri de var. Bu inlayleri takmak için malzeme de satıyorlar.

Bilginize...
 
Bende zamanında Performer serisi bi RR ye(malum dot inlay-uyuzum onlara) sharkfin taktırayım demiştimde,Kenan usta hem vakit darlığından olacak hemde çok gereksiz pahalıya mal olacağından yaptırmamamı tavsiye etmişti,yanlış hatırlamıyorsam 200-300 YTL arasında bişey söyledi yalan olmasın.Bende vazgeçmiştim akabinde.Umarım istediğin gibi olur.
 
Vazgeçmen için öyle söylemiştir :D İmkan ihtimal yok böyle birşeye. Kenan usta işin kolayını bulmuş çünkü. Günde 20 gitarın sap-entonaston-köprü-action ayarlarını yapıyor, tellerini takıyor alıyor temizinden 10ar 15er kağıt. Bir de tel takınca belki de 20 alıyordur. Hiç kendini zorlamadan rahat tahat güzel güzel geçiniyor gidiyor.
İşte ben ve birkaç arkadaş daha bu forumda hep bu yüzden kendi gitar bakımınızı kendiniz yapın korkmayın diyoruz. Çünkü bir "luthier"in işi bu tip ayarları yapmaktan ziyade bizim şu "inlay"leri ve hatta custom gitar yapmaktır. Ama adam paraya doyduğu için yapmıyor bu işleri. Belki de bugüne kadar 4-5 tane adam gibi gitar yapmıştır sadece.
Luthierlik potansiyeli olan ustalarımızı zorlayalım. Onlara basit işleri götürmeyelim. Korkmamak lazım iki sap ayarı yapmaktan, cidden kolay bir iş.
 
Bu işi ben de düşünüyorum fakat benim dot inlayler klavyenin üst kısmında (tam ortada değil). Yapmayı istediğim ise PRS lerdeki bird inlaylerden. fakat bunlar tam ortaya geleceğinden üst kısımdaki dot inlayler için ne gibi bir çözüm üretilebilir var mıdır fikri olan?
 
TobidyouFarewell demiş ki:
@Euphrates

kenan usta yapmazsa ankarada başkası yapabilirmi ? kim yapar*
Kolej'deki Başkent Müzik Merkezi'nde Zafer usta var. Gölge'de çalan Rockoustic ve Same Way gruplarında da gitaristtir, belki tanırsınız. O yapar. Ama isterseniz risk almayın, bir süre bekleyin. Ben de onunla beraber çalışıyorum, beraber yürütüyoruz projeyi. Bizim iş bitince buraya ayrıntılı resimleri asarım zaten. Havamı atarım yani :D
İşlemin ayrıntılarını, malzemelerin nereden bulunacağını, maliyetini vb herşeyi yazacam buraya. Dediğim gibi çok ayrıntılı resimler de koyacam. O zaman karar verirsiniz. Az kaldı merak etmeyin.
Eğer şimdi siz de başlarsanız sonra da bir sorun vb çıkarsa beni suçlarsınız diye bunu söylüyorum :D

Whiskas;
Senin işin zor. Ya yeni inlaylerini noktaların olduğu yere koyacaksın ya da fingerboardın olduğu gibi değişecek.
 
Ben en iyisi gitarı olduğu gibi değiştireyim hocam sağol :) Gerçi manyetik takviyesiyle gayet güzel oldu alet ama kozmetik olarak da albenisi olsun isterdim. Neyse diğer arkadaşlara kolay gelsin o halde :) Resimleri bekleriz..
 
euphrates demiş ki:
TobidyouFarewell demiş ki:
@Euphrates

kenan usta yapmazsa ankarada başkası yapabilirmi ? kim yapar*
Kolej'deki Başkent Müzik Merkezi'nde Zafer usta var. Gölge'de çalan Rockoustic ve Same Way gruplarında da gitaristtir, belki tanırsınız. O yapar. Ama isterseniz risk almayın, bir süre bekleyin. Ben de onunla beraber çalışıyorum, beraber yürütüyoruz projeyi. Bizim iş bitince buraya ayrıntılı resimleri asarım zaten. Havamı atarım yani :D
İşlemin ayrıntılarını, malzemelerin nereden bulunacağını, maliyetini vb herşeyi yazacam buraya. Dediğim gibi çok ayrıntılı resimler de koyacam. O zaman karar verirsiniz. Az kaldı merak etmeyin.
Eğer şimdi siz de başlarsanız sonra da bir sorun vb çıkarsa beni suçlarsınız diye bunu söylüyorum :D
ya ben zaten kolejliyim... antremanlarım o başkent muzigin yanındaki eski binada oluyor.. ben gittigimde bir sorayım neakdar mal olur fln fistan diye ozaman ..
 
euphrates demiş ki:
Vazgeçmen için öyle söylemiştir :D İmkan ihtimal yok böyle birşeye. Kenan usta işin kolayını bulmuş çünkü. Günde 20 gitarın sap-entonaston-köprü-action ayarlarını yapıyor, tellerini takıyor alıyor temizinden 10ar 15er kağıt. Bir de tel takınca belki de 20 alıyordur. Hiç kendini zorlamadan rahat tahat güzel güzel geçiniyor gidiyor.
İşte ben ve birkaç arkadaş daha bu forumda hep bu yüzden kendi gitar bakımınızı kendiniz yapın korkmayın diyoruz. Çünkü bir "luthier"in işi bu tip ayarları yapmaktan ziyade bizim şu "inlay"leri ve hatta custom gitar yapmaktır. Ama adam paraya doyduğu için yapmıyor bu işleri. Belki de bugüne kadar 4-5 tane adam gibi gitar yapmıştır sadece.
Luthierlik potansiyeli olan ustalarımızı zorlayalım. Onlara basit işleri götürmeyelim. Korkmamak lazım iki sap ayarı yapmaktan, cidden kolay bir iş.
yani bana da şimdi gereksiz geliyor zaten o girişimim,dediğin gibi ufak işler yapmamalı öyle ustalar,şahsen hiç bir gitarımı daha bir kere ayar için falan götürmedim kimseye,distortion pedalımı,anfimi bile kendim yaparken ayıp dimi sap ayarına da ustaya götürmeye :)
 
euphrates abi bu dediğin dişçi aletlerini almamız.ve şöyle küçük ve tek bir inlay yapsak.mesela tek bi harf ilk perdeye.perdeleri fialn sökmeden.riski azaltmak için.hem böylelikle küçük bi sedef tabka yeter.böyle bi durumda bize kaç paraya malolur bu iş?işte kesmek için gerekli alt edavat ve bi küçük tabaka sefein masrafı nedir bize?

saol bu arada bilgilerin için.çok teşşekürler şimdiden.kib.hepinize kolay gelsin.müzikle kalın.:D
 
melihbozkurt84 demiş ki:
euphrates abi bu dediğin dişçi aletlerini almamız.ve şöyle küçük ve tek bir inlay yapsak.mesela tek bi harf ilk perdeye.perdeleri fialn sökmeden.riski azaltmak için.hem böylelikle küçük bi sedef tabka yeter.böyle bi durumda bize kaç paraya malolur bu iş?işte kesmek için gerekli alt edavat ve bi küçük tabaka sefein masrafı nedir bize?

saol bu arada bilgilerin için.çok teşşekürler şimdiden.kib.hepinize kolay gelsin.müzikle kalın.:D
Dişçi aletlerini alamazsın, çok pahalılar. Sadece ödünç alabilirsin :D Ama frezler ucuz. 3-5 ytl tutar. Sedef plaklar da çok ucuz. Ulusta birçok süs-nakış dikiş hesabı hatun dükkanlarında var 10-15 ytl'ye. Ama ben Gibson'ların kullandığı heterojen ve bol fosforlu sedeflerden getirtmeye karar verdim. Daha orjinal duracak bunlar. Şimdi bunun bir yolunu arıyorum.
Ayrıca tasarımımı da bitirdim. Tek kelimeyle "muhteşem" oldu :D Sizler de beğeneceksiniz eminim ki. Tek sorun bunu hatasız ve kayıpsız bir şekilde gitara aktarabilmek.
Gençler bu arada, ilginçtir ama yeni edindiğim bir bilgiye göre sedef kakma geleneksel Osmanlı sanatıymış. Aynı zamanda ahşap boyama da. İstanbul'da Kapalı Çarşı ve Sultanahmet civarında sağlam ustalara çok ucuza sedef inlayler yaptırabilirsiniz. Sonra da bir gitar yapım ustasına bunları taktırırsınız.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler