Microtonal Guitar

" İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Çalgı Bölümü Başkan Yardımcısı Dr. Tolgahan Çoğulu, tüm perdeleri yer değiştirebilen ''Ayarlanabilir Mikrotonal Gitarın'' patentini aldı. Tolgahan Çoğulu, dünya müzik çevrelerinde beğeniyle karşılanan gitarın, 21. yüzyılın klasik gitarı olacağına inandığını söyledi. " Çok başarılı bence.


 
Bayağı bir süredir var bu alet bildiğim kadarıyla, yıllardır yer yer paylaşır, dinler, dinletirim. Tolgahan Çoğulu' nun da akademisyenliğini bilmiyordum, bu aletten önce de var mıydı böyle bir yönü yoksa bunu tez olarak verdi de böyle bir yola mı girdi merak ettim doğrusu.
 
Bayağı bir süredir var bu alet bildiğim kadarıyla, yıllardır yer yer paylaşır, dinler, dinletirim. Tolgahan Çoğulu' nun da akademisyenliğini bilmiyordum, bu aletten önce de var mıydı böyle bir yönü yoksa bunu tez olarak verdi de böyle bir yola mı girdi merak ettim doğrusu.
Bildiğim kadarı ile bu tarzda ve mikrotonların gitardan çıkarılması amacıyla yapılmış ilk gitar. Daha önce enternasyon sorunlarını gidermek için klavye üzerine kanal açan alman bir amcamız varmış (1800'lerdi sanırım.)
Bu video sorularını yanıtlayacaktır, lütfen devamınıda izleyin.
 
Bildiğim kadarı ile bu tarzda ve mikrotonların gitardan çıkarılması amacıyla yapılmış ilk gitar. Daha önce enternasyon sorunlarını gidermek için klavye üzerine kanal açan alman bir amcamız varmış (1800'lerdi sanırım.)
Bu video sorularını yanıtlayacaktır, lütfen devamınıda izleyin.

Mikrotonal gitarı yapan kişinin Tolgahan Çoğulu olduğunu biliyorum, buluşunu eskiden yaptığından bahsettim konuyu açmakta biraz geç kaldık sadece ondan bahsettim. Sorum da akademisyenliğe bu gitarını tez olarak sunarak mı girdi yoksa zaten akademisyendi de bu gitar akademik çalışmalarının bir parçası mıydı bunu bilmiyorum.

Hiç dikkat etmemişim, zaten bir doktora projesiymiş. Aldım cevabımı tamamdır, teşekkür ederim.
 
Bayağı bir süredir var bu alet bildiğim kadarıyla, yıllardır yer yer paylaşır, dinler, dinletirim. Tolgahan Çoğulu' nun da akademisyenliğini bilmiyordum, bu aletten önce de var mıydı böyle bir yönü yoksa bunu tez olarak verdi de böyle bir yola mı girdi merak ettim doğrusu.

Konuyu 1 sene önce açmışım ama pek rağbet olmamıştı o zaman.
 
Bazı yorumlarda perdesiz gitarın da benzer işlevi yaptığını okudum. Bu yorumlar, gerçekten kulak farkı diye denilen birşeyin olduğunu tekrar insana hatırlatıyor :)
 
Perdesiz gitardaki en büyük problem birden çok telde aynı anda uygun sesi çalmak, çünkü perdede bir aralığı tutturman gerekiyor perdesizde ise elin pozisyonunu mutlaka belli bir noktada olması gerekiyor. Tolga hoca bu gitarda çok sesli icrayı ön plana çıkarmış. Bir de perdeli ve perdesiz gitar arasında sesin devamlılığı, atağı ile ile ilgi ciddi bir ton ayrımı var o zaten malumunuz.
 
Konuyu 1 sene önce açmışım ama pek rağbet olmamıştı o zaman.
Aynen öyle dostum arada kaynıyor gidiyor, ödülünü de paylaştığın ve konuyu güncellediğin için tekrar teşekkür ederim o zaman.
Perdesiz gitar zaten hocamızın da dediği gibi bambaşka bir enstrüman, tonal olarak çok farklı bundan. Tanıtımı da gayet iyi yapılıyor zannımca, helal olsun İTÜ ye ne diyelim.
 
uzun süredir bildiğim bir gitar. Tolgahan'ı da tanırım. hatta kendi tasarımım demesine rağmen, Ekrem Özkarpat ile tasarladıklarını da bilirim:):) sonradan Ekrem abi
'den hiç bahsetmedi ama olsun.

Bence süper deneysel ve ilgi çekici bir gitar. Çok da zekice ama allah aşkına kim sürekli perdenin yerini değiştirmek için uğraşacak ? Gitarla makamsal müzik çalmak isteyen kaç kişi var ? Ben buna heves ettiğimde, konservatuardaki öğrencilik gitarlarımdan birisini perdesiz yaptırmıştım. Makamsal müzik perdeyle olmaz çünkü. Aslında gerçek müzik perdeyle olmaz. Perde bizim müziğe eklediğimiz bir standart ölçüsü sadece:)

Çok başarılı buluyorum ama 21. yy 'ın gitarı dediği için de abarttığını düşünüyorum.
 
O kadar çok "Hocamızın" denmiş ki kendimi pilavlı sohbette oturuyor hissettim bir an... :)

Abide de tam şakirt tipi var he :D

Perdesiz gitardaki en büyük problem birden çok telde aynı anda uygun sesi çalmak, çünkü perdede bir aralığı tutturman gerekiyor perdesizde ise elin pozisyonunu mutlaka belli bir noktada olması gerekiyor. Tolga hoca bu gitarda çok sesli icrayı ön plana çıkarmış. Bir de perdeli ve perdesiz gitar arasında sesin devamlılığı, atağı ile ile ilgi ciddi bir ton ayrımı var o zaten malumunuz.

Bana kalırsa aynı anda birden çok ses çıkarmaya çalışmak perdesiz gitarın ruhuna aykırı, sonuçta perdeli bir gitarla bunu çok rahatlıkla yapabiliyoruz. Kanımca mikrotonal gitar insanlar yeni bir tuşeye alışmak ve tamamen farklı bir çalım tekniği geliştirmek zorunda kalmasın diye üretilmiş gibi duruyor.

(Şahsen ben perdesiz gitarın "action" düşüklüğünü ve çalım rahatlığını tercih ederim o ayrı mesele.)
 
microcube + tonzone manyetik + 250 lira paraya takas eder misin diye kendisine mesaj attım . sadece Ipad + nakit şeklinde takas kabul ediyormuş.

şaka bir yana bir firma seri üretime geçse merakından bile pek çok alan olur.
 
Geri
Üst