Ağaçlar

deli işi deil aslında alacağın gitarın her şeyini bilmen lazım sonuç olarak kendinle özleştirecek çocuğun gibi besliyeceksin hayvanı
 
Ben derim ki;Alder gövdenin üzerine maple(flamed) kaplama şahane olur,finish hele birde burst ise,tadından yenmez 🙂 ayrıca sapta maple üstüne gül ağacı olursa baya rahat bi gitar olabilir.
 
bakın size geniş bir bilgi yazayım

gitar yapımında genellikle
akçaağaç (alder)
dişbudak
gül
isfendan
ceviz
maun
abanoz

gibi ağaçlar kulanılır.

1-akçağaç ucuzdur.parlak bir tonu vardır ve hafiftir.fenderin yıllardır kullandığı ağaçtır.boya cila ve zımparası da kolaydır. kolay işlenir

2-dişbudak:akçaağçtan daha yoğun ve ağır bir ağaçtır.yğoğun olduğu için daha parlak bir ton alınır.tireşimler ağacın içinde uzarr gider.kreme yakın bir rengi vardır.

3-maun kararlı bir ağaçtır.serttir.bu ağacın da parlak bir tonu vardır.gibson gitarlarında bu ağaç kullanılr.yumuşak bir ton verir ve ağırdır.

4-ceviz ağacının sahsen goruntusunu çok severim.meyveside güzel olur. 🙂 .yapı olarak mauna benzer ancak maun kadar lifli bir ağaç değildir.

5-abanoz çok ağır bir ağaçtır.klavye yapımına uygundur.çunku serttir ve uzunca seneler formunu korur.

6-gül ağacı:benim gitarımın klavyesie gül ağacı.gerçekten en az abanoz ağacı kadar sert.klavye yapımına uygundur.(gerçi bu ağacı presleyip yıllarca bekletip gitar yapan arızalar var ama 🙂 )bu arada cilayı pe sevmeyen bir yapısı vardır.
 
yani sonuç olarak benm ayallerimdeki gitar:

alder veya maun gövde

abnoz klavye (fendergibi tek parça olcak)

işte bie sustain gitarı (kanımca tabii )
 
alder: her frekansı esite yakın iletir...ne parlaktır ne de cok koyudur.fender klasigidir.fender single coil faktoru yuzunden tonları tizvaridir.
bence asıl karakteri jackson gitarlarda daha cok cıkmaktadır.

ash:sıkı oldugu icin tiz tonları baskın ve yogun verir,tiz degil dolgundur...bright ton diyoruz buna.ustune islemek yapmak zordur.cunku damarlı bir yapısı vardır.ayrıca 2e ayrılır.swamp ash modeli genelde fender stratlarda kullanılır.hard ash ise telecasterda bulunur.swamp cok daha hafiftir.temin etmek daha kolaydır.

mahogany:agırdır.tonları karanlık ve koyudur.kesinlikle parlak degildir.ozellikle gibson gitar orneginde goruldugu gibi dolgun ve karanlık tonlara sahiptir.hatta tizleri bile koyudur.

basswood:mid frekansları baskın verir.cok sıcak tonları vardır.distortionda yakıcıdır,tizleri yumusak basslarla dengelidir.cok yumusak bir agactır.buyuzden kaliteli basswood zor bulunur ve islenir,diger agaclardan farklı olarak ustu cok rahat boyanır.bence en kotu ornekleri ibanezlerde kullanılıyor 😛

poplar:basswood ve aldere ortalamasıdır karakteri ama ucuz ve rahat bulunan bir turdur.mexico fenderlerde bulunur.(ozellikle telecaster)

maple:govdede cok keskin ve parlak tonlar verdigi icin tercih edilmez.cok sert ve kullanıslı bir agactır.sap icin bulunmaz nimettir.govedede anca kaplama yoluyla kullanılır.
 
on_air demiş ki:
Küçük bir düzeltme yapayım önce...
Alder = Kızılağaç
Maple = Akçaağaç
ve
Basswood = Ihlamur Ağacı
Mohogany = Maun
Ash = Dişbudak Ağacı
Walnut = Ceviz
Koa = Koa (Türkçesini bilmiyorum)

Ağaçlarla ilgili geniş bilgi için:
İngilizce Bilenlere
http://www.warmoth.com/guitar/options/options_bodywoods.cfm
İngilizce Bilmeyenlere
http://www.basgitarist.com/modules.php?name=Kose_Yazilari&op=viewarticle&artid=7

Ben Gövde için Alder ve Maun tercih ediyorum...
Saygılar...
 
Ya ne güzel bir yazı olmuş ne zamandır bakınıyordum ağaç özelliklerine Gibson maun kullanıyo ondan benim tercihimde maun Benim gitar akça ağaç ama kaliteli olduğunu sanmıyorum 🙂
 
yani hocam şimdi şu ağaç iyi şu kötü diye bir şey yok. yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla tamamen kişisel tercih ve tonlarını sevme meselesi gibi geldi bana yanlışım varsa düzeltin.
 
peki arkadaşlar ben size şööyle bir sual yöneltsem???kullanmış olduğumuz ağaçların gitarın sesine etkisi ne kadardır... yada bir gitarın sesindeki etkisi %kaç gibidir....bu soruyu şu yüzden soruyorum size, çünkü, hiç ağaç kullanılmadan yapılan gitarlarda var...akrilik gitarlar var mesela, bu gitarlar da ağaç kullanılmıyor...(klavye hariç heralde)...ee peki bu aletler nasıl oluyor o zaman.. yada custom gitarlar var çeşitli şekillerde, sadece sap ve mayetikten oluşanlar var...bunlarda ağaç bile yokken , bizimkullandığımız gitarların ağaçlarının gitarın sesine etkisi %kaçtır???
 
yüzde olarak bir şey soyleyemeyeceğim.ama butun unlu gitaristler(bildiğiniz uzere)ağaca çok dikkat ederler.

carlos santanayı ele alcak olursak kendisi gitar övdesinde maun ağacını seçmiştir.sert ve ağır olan bu ağaç mükemmel bir sustain sağlar.santananın tercihide bu sebeptendir.çoğu zaman ayrı bir sustain ünitesi kullanmadığını okumuştum.bu bir örnek.

fender ise akçaağaç kullanır.bu ağaç o kadar parlak bir ton verirki bu da fenderin akıllara zarar tonunun kanıtıdır.

sonuç olarak eğer custom bir gitar istiyorsan kanımca ağcın yüzdesi büyüktür.

saygılar......
 
CoolDoG demiş ki:
basswood:mid frekansları baskın verir.cok sıcak tonları vardır.distortionda yakıcıdır,tizleri yumusak basslarla dengelidir.cok yumusak bir agactır.buyuzden kaliteli basswood zor bulunur ve islenir,diger agaclardan farklı olarak ustu cok rahat boyanır.bence en kotu ornekleri ibanezlerde kullanılıyor 😛

şimdi burda en kötü örnek ne demek.ben ibanezin baswood kasa bir gitarını almayı düşünüyordum (rg 1570). kötüden kastın nedir anlayamadım ibanezin baswoodlarının kötü olduğu mu?
 
Alder kullanılıyor galiba JEM'lerde, bir de '98 öncesi rg'lerin ıhlamurları daha kaliteli derler, neck-thru gitarlar olan rgt'lerde ise maun ve dişbudak tercih edilmiş...
 
bildiğim kadarıyla neckthrough gitarlarda sap gövde ortasından geçiyor ve vidasız oluyor, bunlarda sap ve gövde aynı parçadanmı yapılıyor yani arada bağlantı noktası varmı ve ağaçları da aynı mı oluyor
 

Geri
Üst