İnceleme Mooer Preamp Live

Selamlar,

Birkaç vakittir mevzubahis ürün için inceleme vaadlerinde bulunuyordum forumda, hem geçen sürede denk geldiğim kullanıcılardaki artış hem de alet üzerine gelen ciddi birkaç güncelleme ile kapsamlı bir yazı yazılabilir durum oluştu.


Öncelikle Preamp Live ne işe yarar; özünde sahneye çıktığınızda FX harici ihtiyaç duyacağınız herşeyin barındığı portatif bir cihaz diyebiliriz. Preamp / Poweramp / Kabin / Noise Gate / Boost ana başlıklarında toplayabileceğimiz birçok farklı kavram üzerinde ayarlamalar yapmanıza müsaade etmektedir. Bunların her birine kısmen detaylı bir biçimde değineceğim.

Preamp katına baktığımızda clean konusunda endüstri standartı olmuş amfilerden kült hi gain amfilerine, bunların rhythm/lead veya clean kanallarına, electric gitar amfilerinin yanında akustik gitar simülatörleri ve Ampeg markasına ait 2 bass amfisi barındırmakta. Preamp kaliteleri kesinlikle diğer markalardan sıyrılmasına sebep olacak kadar başarılı. "Fiyatına göre iyi" benzeri bir durum bulunmamakta. Üstelik Kemper veya Axe FX gibi high-end aletlerden bildiğimiz profilleme olayı bu alette Tone Capture adı altında sunulmakta. Youtube üzerinde birkaç video inceledim ve gerçekten şaşırttı beni ancak aleti kullanıp kendim deneyene kadar hep bir "acaba" içindeydim. Sonrasında birçok farklı amfide denemeler yaptım ve sonuç gerçenten Aynısı düzeyinde. Bununla alakalı birkaç dosyayı başlığın sonuna ekleyeceğim, sahip olan arkadaşlar kendi aletlerine atıp deneyebilir, ilerleyen dönemlerde bir banka yaratılabilir.

Poweramp kısmında ise son güncelleme ardından inanılmaz bir lamba çeşitliliği gelmiş durumda. Bu noktada söylenebilecek çok fazla birşey yok. Tuşe tepkisi hala bir analog cihaz seviyesinde olmasa da ben aleti sahnede kullanma amacıyla edinmiş biri olarak dinleyicilere sunduğum kaliteli bir ton için çalım keyfimden veya 50 kiloluk kafa kabin taşıma heyecanından feragat edebiliyorum. Jazz'ı plaktan dinleyeceksin perspektifindeki kişilerin tatmin olmama ihtimali bulunan bir alet ancak ben farklı lamba tiplerinin tona bu denli etki edebildiğini görünce bir süre sonra preamp tweakingi bırakıp sırf lamba ve presence ayarlarıyla oynamaya başladım. Özellikle presence ayarının headrooma etkisi çok fazla, bugüne kadar presence olduğu iddaa edilen özelliklere sahip birçok prosesörde sadece üst frekanslarda bitcrusher yemiş hale gelen tonları hatırladıkça, daha da takdir ediyorum bu konudaki gerçekçiliği.

Kabin kısmı ise sonsuz bir durum diyebilirim. Aletin içindeki kabin ve mikrofonlar iyi mi? İyi. Beni kesti mi? Hayır. Takip ettiğim birçok metalci Ownhammer Heavy Hitter paketi kullanırken ben neden uğraşayım ince ince uğraşıp sweet spot bulmaya. Kafayı kırmak isteyenler için 30'dan fazla kabin seçeneği var, bi 20 - 30 tane de kendi IR'larınızı atabilmeniz için slot bırakılmış. Ben harici IR kullananlardanım, pek değerlendiremiyorum.

Noise Gate'den bahsedecek olursak, ISP Decimator ve Fortin Zuul bu konuda en çok adı anılan pedallardan. Birisi daha soft diğeri daha ataklı bir gate uyguladığı için kullanıcılar ikiye bölünmüş durumda biraz. Bu alette ise tam arasında. Şehir elektriğinin saçmaladığı yerlerde gate thresholdunu sonladığımda bile tüm dip sesi keserken tondan veya sustainden kayıp yaratmıyor. Ayrıca Pre/Post gate olarak iki seçenek sunuyor. 2. El ISP Decimator'a 1000 Tl vermek mantıklı mı? Çok tartışılır.

Boost kısmında ise alet V1 haliyle geliyor, 1.1 güncellemesinde de buraya elleşilmemişti ancak 2.0 güncellemesi ile 8 - 10 adet boost pedalı Pre olarak 2 - 3 adet dB boost pedalı da Post olarak kullanılabilir hale geldi. Drive ve Level seçeneklerinin yanında Mid/Treble/Bass olarak müdahale sağlaması da electric tonuna ek olarak bass için kemik tonlar yaratırken sadece belirli frekans aralığına daha baskın bir drive sağlamakta. Bu da kişisel kurcalama sürecimde keşfettiğim detaylardan birisi.

Stok tonlar ile hazırladığım kısa videoyu şuraya bırakıp konuyu toparlayalım.
*Reklamlar*


Alet alınır mı? Bu fiyat aralığında bulunabilecek en portatif ve F/P canavarı ürün. Tek powera 600 tl, board'a 500 tl, Tuner'a 400 tl, Radar'a 750 tl harcamışken kurulu setupı dağıtıp buna yöneldim. Evinizde FX loopu ve 10 - 12" speakerı olan solid state bir amfiniz varsa o amfiyi her yola getirir, 5 - 8" düzgün referans monitörünüz varsa çalmak istediğiniz şarkılara stüdyo kaydı kıvamında tonlarla (Referans monitörü olan kişi zaten araya en azından bi Fab-Q/C/MB, keyifçiyse Bx_Shredspread vb atmayı ihmal etmez bence) keyifle eşlik ettirir.

Kötü yanı nedir? TUNER KOYMAYI UNUTMUŞLAR, bu kadar şeyi bir araya getiriyorsun, hayrına bi tuner özelliği eklesen de ben hala Tu-3'ü yanımda taşımaya mecbur kalmasam veya sahnede çekilen fotoğraflarda herşey estetik iken headstocklarda saçma yeşil bir ışık parlamasa fena mı olurdu? İnanıyorum ki güncelleme ile o da bir şekilde entegre edilecektir.

Ürün bir adet printer kablosu olarak andığım kablo ile geliyor, bu kablo aracılığıyla güncelleme işlemlerini yapıp aletin yazılımı ile eş zamanlı kontrol edebiliyorsunuz. Mac kullanıcıları bu yazılımı ilk kurduğunda *Hasarlı DMG* hatası alabilirler, bunun çözümü için, terminali açıyoruz ve

sudo spctl --master-disable

yazıp enterlayarak şifre girip devam ediyoruz, sorun çözülüyor. Bununla birlikte bluetooth ile cihazı kontrol edebilmekteyiz yine ancak yer yer bağlantılarda kesilme vb yaşanmakta, bunun da yine bir güncellemeyle biraz daha düzgün bir hale geleceğine inanıyorum.

Son olarak stüdyo ortamında Jb/59 manyetiklere sahip Jackson KV2 gitar kullanarak modellediğim

Marshall JCM800 Drive
Mesa Dual Rectifier Lead
ENGL Stevie Morse Hi Gain
Peavey 5150 Hi Gain

kanalına ait .mo uzantılı dosyaları ekliyorum. Yaklaşık 30 - 35 kafa amfiye erişimim bulunmakta, içinde Jazz Chorus veya Cornford gibi az bulunur amfiler de var, fırsat ve ilgi oldukça karakterine uygun gitarlarla - Gibson Lucille, Suhr Modern Pro vb - profilleyerek yine burada paylaşabilirim, benzer imkanlara sahip arkadaşlar da bu içeriği genişletirse mutlu olurum. İnternette benzer arşivler bulunmakta ancak lamba sağlamlığı, kullanılan gitar, amfi ayarları vb birçok parametreden habersiz şekilde yapılmış profiller çok faydalı olmayacaktır bence. Benim burada paylaştıklarım da sizin gitarınız ve manyetiklerinizle ne kadar anlaşır bilemiyorum. En azından bu konuda biraz daha samimi iletişim kurarak ihtiyaca yönelik modeller çıkartabiliriz.

 
Şuan hayatı kolaylaştıracak iki tane ekipman var:

1) Mooer Preamp Live (Çok daha versatil ton anlamında, tone capture olayı benim gibi eski "kafa"lı arkadaşlara hitap edecektir.)
2) Tech21 PL1 Flyrig (Thrash, heavy falan filan gibi şeyler için komple çözüm.)

Büyük ihtimal ilk Mooer alacağım kafalarım için. Amaaa PL1 gerçekten çok çok başarılı.
 
Sizce Overdrive/Distortion pedallarını capturelamak mümkün olur mu? 4 Kablo yönteminde "Mooer Send" ve "Amfi Input" arasına pedal yerleştirilse?
 
Sizce Overdrive/Distortion pedallarını capturelamak mümkün olur mu? 4 Kablo yönteminde "Mooer Send" ve "Amfi Input" arasına pedal yerleştirilse?
Başka bir başlıkta dikkatimi çekmişti, "tone capture" terimine çok dikkat etmek gerek yanlış beklentiler yaratmaması için. Alet distortion katını içindeki halihazırda amfilerden kullanıyor, bir Kemper klonlaması sözkonusu değil yani.

Frekans cevabını yakalayabiliyor, mesela atıyorum tubescreamer pedalın mid.eri yüksektir bunu yakalar ama screamer gibi kırılmaz. AC3 gibi akustik sim.'i yakalamak aletin bu özelliğine teoride uygun.
 
Başka bir başlıkta dikkatimi çekmişti, "tone capture" terimine çok dikkat etmek gerek yanlış beklentiler yaratmaması için. Alet distortion katını içindeki halihazırda amfilerden kullanıyor, bir Kemper klonlaması sözkonusu değil yani.

Frekans cevabını yakalayabiliyor, mesela atıyorum tubescreamer pedalın mid.eri yüksektir bunu yakalar ama screamer gibi kırılmaz. AC3 gibi akustik sim.'i yakalamak aletin bu özelliğine teoride uygun.
Bunu bu akşam denemeye çalışacağım. Sonucu bildiririm. Teoride pedalın preamp send ile Amfi input arasında olması doğru ama değil mi?
 
AC3 u capture ederken sunu farkettim. Capture ton preamp uzerinde kaliyor ama export edip tekrar baska bir kanala import ettigimde. Source tonu aldigini farkettim. @blackfriday666 in profillerini import ettim ama bu durumda emin olamadim. Capture edilmis tonu export edemiyor olabilir mi?
 
"Evinizde FX loopu ve 10 - 12" speakerı olan solid state bir amfiniz varsa o amfiyi her yola getirir,"

Manual'a baktım ama tam çözemedim, fx loop'tan takarsam amfinin (Katana mesela) pre kısmını pas geçip direkt power olarak hoparlörünü mü kullanıyor? Yani loop ettiğim sürece Katana üzerindeki kanal seçimi bypass mı edilmiş olacak? Belki Katana manual'a da bakmam lazım, amfide yazılım ile signal chain sırası değiştirilebiliyor - default hali sanki loop her halikarda amfi pre'sine giriyor gibi...
 
"Evinizde FX loopu ve 10 - 12" speakerı olan solid state bir amfiniz varsa o amfiyi her yola getirir,"

Manual'a baktım ama tam çözemedim, fx loop'tan takarsam amfinin (Katana mesela) pre kısmını pas geçip direkt power olarak hoparlörünü mü kullanıyor? Yani loop ettiğim sürece Katana üzerindeki kanal seçimi bypass mı edilmiş olacak? Belki Katana manual'a da bakmam lazım, amfide yazılım ile signal chain sırası değiştirilebiliyor - default hali sanki loop her halikarda amfi pre'sine giriyor gibi...
PreampLive Outputtan çıkıp ByPass edilecek amfinin returnüne giriş yapılmalı, bu sırada da aletin kabin ve power katları iptal edilmiş oluyor yani sadece Preamp kısmı değiştiriliyor ve en fazla crunch ton sağlayan bir preampe sahip amfi Randall Satan karakteri sunabilir hale geliyor. Bu nedenle de kanal değişimi gibi işlemler tamamen boşa çıkıyor, muhtemelen master volume/presence knoblarından başka hiçbirşey etki etmeyecektir.

Ancak Katana için durum biraz farklı diye biliyorum zira içinde referans monitör var. Bu durumda katana içinden kabin açmanız gerekiyor yoksa çok daha raw bir sinyal duyulacaktır. Katana da aslında Preamp Live ile benzer teknoloji üzerine kurulu, yanında hoparlör olan bir alet, tamamen dijital preamp ve poweramp bulunuyor, hoparlör bir kabin gibi müdahale etmiyor onun yerine kabin simülasyonlarıyla sesi iletiyor vb. ama Katana'da durum farklıysa bilmemekle beraber herhangi bir amfiye girileceği vakit return üzerinden girmek mecburi, aksi halde amfiyi amfiye bağlamış oluyorsunuz.
 
Katana 100, 1x12 bahsettiğim, mini değil. Bildiğin amfi yani :)
Return ile clean crucnh vb kanal seçimi bypass edilip kalan herşey kullanılıyorsa süper olur.
 
@blackfriday666

Bunu sadece IR yüklemek için kullanabiliyor muyuz? Captor'la amfi tonumu alıp PA'ya bununla girebilir miyiz?

Malesef Alet 2 ana kısma sahip, birisi Preamp katı, diğeri PowerAmp + Kabin kısmı. Alet üstündeki switch ile ikinci kısmı kapatabiliyorsunuz ancak Preamp katı her zaman açık oluyor. Bahsettiğiniz iş için Mooer Radar çözüm sağlar diye düşünüyorum.
 
Arkadaşlar bunu mt2 ya da ds1 gibi distortion pedallarıyla deneyen oldu mu bir uyum sorunu var mı preamp'ı clean seçip? Sansamp gibi bir preamp cab simulatörünün distortion pedallada uyumsuz olduğunu gördüm çok yerde çünkü. Boss mt2'nin tonlarını seviyorum amfiyle beraber kullanımda verdiği sound'u ancak amfi kullanmak istemiyorum. Prosesörümdeki amfi kabin simülatörleri kullanıyorum şimdilik ama dandikler açıkçası. Temiz ton alamıyorum.

Asıl amacım mt2 yi ana distortion tonum olarak ds1i de hafif distortion tonum olarak kullanıp sololar için pre-amp live den apayrı bir ton yaratmak. Clean kanal için de amfiden geçmiş hoş ve tok bir sound elde etmek. Ancak distortion pedallarıyla pre-amp live pedalının uyumunu merak ettim.
 
Üst