Diyezli majör gamlar ??

Arkadaşlar şimdi şöyle bir sorunum var. Örneğin E# majör gamında, mi# den başlıyoruz tam Aralık gitmemiz gerek değil mi ama mi#in zaten fa ya denk gelmesi gerekiyor ondan sonra tam Aralık oluşturmak için sol notasına geçmek gerekiyor fakat ben biraz bakınca bu şekilde olmaması gerekiyormuş. Bunun mantığı nedir biri bana söyleyebilir mi? Ve E# in de F ya denk gelmesi gerekmez mi niçin ayrı olarak hesaplanıyor gamları?
 
Arkadaşlar şimdi şöyle bir sorunum var. Örneğin E# majör gamında, mi# den başlıyoruz tam Aralık gitmemiz gerek değil mi ama mi#in zaten fa ya denk gelmesi gerekiyor ondan sonra tam Aralık oluşturmak için sol notasına geçmek gerekiyor fakat ben biraz bakınca bu şekilde olmaması gerekiyormuş. Bunun mantığı nedir biri bana söyleyebilir mi? Ve E# in de F ya denk gelmesi gerekmez mi niçin ayrı olarak hesaplanıyor gamları?
Eger E# (ki aslinda F desek daha iyi ve kolay) den 1 tam gidince G'e gelirsek, gam icerisinde F(fa) notasini hic kullanmamis oluruz, bu nedenle varıian nota, G yerine F## olacaktir (ikisi de sol)...Yani ozet olarak, gam icinde butun notalari kullanmak istiyoruz...Benzer sekilde, ikinci ses A yerine, G## olacaktir...
 
Son düzenleme:
Enharmonik: Farklı arızalar ile ifade edilen aynı seslere denir. Bu durumda E# ve F birbirinin enharmoniğidir. Örneğin B# ve C çifti için de benzer bir durum söz konusu. Gamları türetirken şöyle bir yol izlemeni tavsiye ederim (E# Major örneğinden ilerleyeceğiz):

1. Kök ses dışında önce bütün sesleri arızasız sırayla yaz. Parantezlerin içine sonraki adımlarda arıza gelebilir de, gelmeyebilir de.
  • E#
  • F( )
  • G( )
  • A( )
  • B( )
  • C( )
  • D( )
  • E#

2. 2 tam 1 yarım 3 tam 1 yarım kuralıyla ilerlediğimizde aşağıdaki sırayı elde edeceğiz.
  • E#
  • G
  • A
  • A#
  • C
  • D
  • E
  • E#
3. Enharmonik tanımını kullanarak 1. adımdaki parantezlerin içini dolduracağız şimdi. Sol taraftakiler 2. adımda elde ettiğimiz sesler. Sağ taraftakiler de 1. adımdaki formata uyması için kullanacağımız enharmonikleri.
  • E# = E#
  • G = F(##)
  • A = G(##)
  • A# = A(#)
  • C = B(#)
  • D = C(##)
  • E = D(##)
  • E# = E#
 
Eger E# (ki aslinda F desek daha iyi ve kolay) den 1 tam gidince G'e gelirsek, gam icerisinde F(fa) notasini hic kullanmamis oluruz, bu nedenle varıian nota, G yerine F## olacaktir (ikisi de sol)...Yani ozet olarak, gam icinde butun notalari kullanmak istiyoruz...Benzer sekilde, ikinci ses A yerine, G## olacaktir...
Enharmonik: Farklı arızalar ile ifade edilen aynı seslere denir. Bu durumda E# ve F birbirinin enharmoniğidir. Örneğin B# ve C çifti için de benzer bir durum söz konusu. Gamları türetirken şöyle bir yol izlemeni tavsiye ederim (E# Major örneğinden ilerleyeceğiz):

1. Kök ses dışında önce bütün sesleri arızasız sırayla yaz. Parantezlerin içine sonraki adımlarda arıza gelebilir de, gelmeyebilir de.
  • E#
  • F( )
  • G( )
  • A( )
  • B( )
  • C( )
  • D( )
  • E#

2. 2 tam 1 yarım 3 tam 1 yarım kuralıyla ilerlediğimizde aşağıdaki sırayı elde edeceğiz.
  • E#
  • G
  • A
  • A#
  • C
  • D
  • E
  • E#
3. Enharmonik tanımını kullanarak 1. adımdaki parantezlerin içini dolduracağız şimdi. Sol taraftakiler 2. adımda elde ettiğimiz sesler. Sağ taraftakiler de 1. adımdaki formata uyması için kullanacağımız enharmonikleri.
  • E# = E#
  • G = F(##)
  • A = G(##)
  • A# = A(#)
  • C = B(#)
  • D = C(##)
  • E = D(##)
  • E# = E#
Çok teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için 😊
 
Bu konuyu ilk gördüğümde anlamamıştım, şimdi tekrar okudum gene anlamadım.
E# zatenfa oluyor. Direk Fa majör gamını çalsak olmaz mı, niye mi'ye orantılıyarak iki tane diyezi yan yana yazarak falan akılda tutmaya çalışıyoruz ? Güzel doğaçlama sololar atabilmek için gerekli midir bunu öğrenmek ya da la pentatoniğe sıkışıp kalmayıp her gamdan solo atabilmek için mi gereklidir ?
 
Üst