Başka Solo'yu nasıl coverliyorsunuz?

Evet arkadaşlar, soru basit soloyu nasıl coverliyorsunuz, internetten notasını bulup portreden çalarak mı, kulaktan çıkararak mı yoksa tab ile mi?
Ben tab çalmak istemiyorum ama portre bilmiyorum sanki solo da kulaktan çıkarılmaz gibi geliyor, siz nasıl yapıyorsunuz?
 
Hepsi olur, solonun zorluğuna göre değişir hangisi kolayıma gelirse onu yaparım...ben genelde sadece solo cover değil de tam şarkı performansı kaydetmeyi severim...
 
Hepsi olur işte herkesin kolayına gelecek şekilde yapması lazım...ben görsel daha iyi öğreniyorum çalınmış videosu varsa izleyerek tabdan daha hızlı çıkarırım mesela...
 
Evet arkadaşlar, soru basit soloyu nasıl coverliyorsunuz, internetten notasını bulup portreden çalarak mı, kulaktan çıkararak mı yoksa tab ile mi?
Ben tab çalmak istemiyorum ama portre bilmiyorum sanki solo da kulaktan çıkarılmaz gibi geliyor, siz nasıl yapıyorsunuz?
Kulağını eğitmeye çalış. Önce gitarını güzelce akortla, sonra basit şarkılardan başlayarak kulaktan çıkartmaya çalış. En basit vokal melodilerinden başlayıp adım adım ilerlersen, kısa sürede diyemem ama belli bir mesai sonrası zor sololara kadar her şeyi kulaktan çıkartabilirsin.

Tab/notadan da yararlanabilirsin ama bilmekten ziyade, duymak önemlidir.
 
Evet arkadaşlar, soru basit soloyu nasıl coverliyorsunuz, internetten notasını bulup portreden çalarak mı, kulaktan çıkararak mı yoksa tab ile mi?
Ben tab çalmak istemiyorum ama portre bilmiyorum sanki solo da kulaktan çıkarılmaz gibi geliyor, siz nasıl yapıyorsunuz?
Soloyu ezberlerken kulak+tab yapıyorum ben. Kulaktan öğrendiklerim her zaman daha kalıcı oluyor, zorlanınca tab bakıyorum ve unutma, tabları da başka insanlar yazıyor o yüzden hatalar olabilir, tabdan öğrendiklerini de kulağınla kontrol et. Hata olacaksa da kendi hatan olsun başkalarının hatalarını çalma :D
 
ağırlıklı olarak taba bakıyorum ama tabda yapılan herşeyi birebir yaparak çalabildiğim bir tane solo yok kişilerin yazdığı taba bağlı kalma o yüzden baktın bir yerde parmaklar zorlanıyor tablar üzerinde biraz oynama yap örneğin adam mi telinde 12 ye bas demiş ama ben diyelimki solonun gidişatında oraya basamıyorum onun yerine re telinde 14. perdeye basıyorum gibi
ayrıca başkalarının coverlarını da bol bol izliyorum onlar nasıl çalmış nereyi nasıl değiştirmişler bakarım
kulağı kullandığım kısım ise parçaların birleştirilmesi oluyo veya solonun kolay bir kısmını kulağımdan çıkarıyorum taba bakmıyorum mesela o kısım için
armoni cevabını veren arkadaş biraz daha açabilirmi armoni ile nasıl oluyo merak ettim açıkcası
 
armoni cevabını veren arkadaş biraz daha açabilirmi armoni ile nasıl oluyo merak ettim açıkcası
Ben de merak ettim armoni ile nasıl oluyor

1. General Info

Bazı dedeler çok uzun zaman önce, *yiğenim bizim dönemimizin lambalı amfileri daha bi lambalıydı* bile diyemedikleri kadar çok yıllar evvel gitmiş toplamda 7 tane notadan ibaret olan sesleri [1] belirli düzende gruplamışlar. Bunlardan birinin adına "cintonik gamı" demiş olsunlar mesela. Sonrasında üşengeç gitaristler de vermiş gözüne gözüne bu gamın. Sabah uyanıp akşam yatana kadar bunun üstünden birşey yazmışlar. Sonra bi uyanık çıkmış demiş ki "Olm aslında farklı gamlar da kullanabiliriz."[2,3]. Böyle böyle birsürü gamlardan birsürü şarkılar yaratılmış. Arada sürüden ayrılıp, elindeki gitarın ne olduğundan bihaber, kural tanımayanlar da olmuş, kafasına göre takılmış [4]. Yıllar geçmiş, devran değişmiş, o dedelerin yerini instagramda gitarla 50 tane şaklabanlık yapan VSTci gencolar almış ama gamlar hala aynı gamlar.

2. Results

Sonraları farketmişler ki, bu cintoniğin içindekileri bilseler 50 yıllık mevzuyu çözecekler gibi. Bu sefer tek tek şarkı çalışmak yerine, bu gamın içindeki a,b,c,d,e seslerini bilirlerse, şarkıda, misal a,b,c,d yi duydular mı biryerlerde e olacağını da bilebileceklerini görmüşler. Nihayetinde önce a duydu mu a diyecek şekilde kulaklarını geliştirmişler sonrasında da a duydular mı yanına nelerin gelebileceğini öğrenmek için çalışmışlar. Hatta bazı utanmaz aymazlar eserin yazarını duydu mu işin nerelere gidebileceğini tahmin edecek kadar çok çalışmış, öğrenmiş ki, bu en baştaki kural nedir bilmez süpersonik gitaristlerin kuralsızlığını bile bi tabana oturtabilmiş kendi içinde.

3. Conclusion

  • İşte bu olaya da kulak geliştirme ve armoni bilgisi ile solo çalmak, öğrenmek denmiş.
  • Ama bence gerek yok ben hep 50 tllik pentatonik alıyorum, işimi görüyor.
4. References

[1] - S. Ortaç, 2007

[2] - John Petrucci, 1984

[3] - Jason Becker, 1988

[4] - Ultimate Guitar, I Don't Even Know What Scale Length Is, 14.01.2020, Marty Friedman: I Don't Even Know What Scale Length Is
 
1. General Info

Bazı dedeler çok uzun zaman önce, *yiğenim bizim dönemimizin lambalı amfileri daha bi lambalıydı* bile diyemedikleri kadar çok yıllar evvel gitmiş toplamda 7 tane notadan ibaret olan sesleri [1] belirli düzende gruplamışlar. Bunlardan birinin adına "cintonik gamı" demiş olsunlar mesela. Sonrasında üşengeç gitaristler de vermiş gözüne gözüne bu gamın. Sabah uyanıp akşam yatana kadar bunun üstünden birşey yazmışlar. Sonra bi uyanık çıkmış demiş ki "Olm aslında farklı gamlar da kullanabiliriz."[2,3]. Böyle böyle birsürü gamlardan birsürü şarkılar yaratılmış. Arada sürüden ayrılıp, elindeki gitarın ne olduğundan bihaber, kural tanımayanlar da olmuş, kafasına göre takılmış [4]. Yıllar geçmiş, devran değişmiş, o dedelerin yerini instagramda gitarla 50 tane şaklabanlık yapan VSTci gencolar almış ama gamlar hala aynı gamlar.

2. Results

Sonraları farketmişler ki, bu cintoniğin içindekileri bilseler 50 yıllık mevzuyu çözecekler gibi. Bu sefer tek tek şarkı çalışmak yerine, bu gamın içindeki a,b,c,d,e seslerini bilirlerse, şarkıda, misal a,b,c,d yi duydular mı biryerlerde e olacağını da bilebileceklerini görmüşler. Nihayetinde önce a duydu mu a diyecek şekilde kulaklarını geliştirmişler sonrasında da a duydular mı yanına nelerin gelebileceğini öğrenmek için çalışmışlar. Hatta bazı utanmaz aymazlar eserin yazarını duydu mu işin nerelere gidebileceğini tahmin edecek kadar çok çalışmış, öğrenmiş ki, bu en baştaki kural nedir bilmez süpersonik gitaristlerin kuralsızlığını bile bi tabana oturtabilmiş kendi içinde.

3. Conclusion

  • İşte bu olaya da kulak geliştirme ve armoni bilgisi ile solo çalmak, öğrenmek denmiş.
  • Ama bence gerek yok ben hep 50 tllik pentatonik alıyorum, işimi görüyor.
4. References

[1] - S. Ortaç, 2007

[2] - John Petrucci, 1984

[3] - Jason Becker, 1988

[4] - Ultimate Guitar, I Don't Even Know What Scale Length Is, 14.01.2020, Marty Friedman: I Don't Even Know What Scale Length Is
komik bir anlatım olmuş saolun
fakat bence işe yaramaz bir yöntem dizek başındaki diyezlerden bemollerden parçanın tonu belli oluyor burdan yola çıkarak çalabilirsiniz tabi ama modern sololar tek bir gam üzerine yazılmıyor örneğin : bu ron jarzombekin in them name of ron şarksının solo analizi , bu şarkıyı armoni bilgisi ile öğrenmek ne kadar doğru bilmiyorum
ben armoni bilgisi ile solo öğrenmeyi daha doğrusu eser öğrenmeyi klasik müzik haricinde pek kullanmıyorum klasik müzikde de zaten tam manası ile armoniye odaklandığım söylenemez kulakda oturmuş bir minör majör a-minör kalıpları var onları takip ediyorum çoğunlukla
 
1. General Info

Bazı dedeler çok uzun zaman önce, *yiğenim bizim dönemimizin lambalı amfileri daha bi lambalıydı* bile diyemedikleri kadar çok yıllar evvel gitmiş toplamda 7 tane notadan ibaret olan sesleri [1] belirli düzende gruplamışlar. Bunlardan birinin adına "cintonik gamı" demiş olsunlar mesela. Sonrasında üşengeç gitaristler de vermiş gözüne gözüne bu gamın. Sabah uyanıp akşam yatana kadar bunun üstünden birşey yazmışlar. Sonra bi uyanık çıkmış demiş ki "Olm aslında farklı gamlar da kullanabiliriz."[2,3]. Böyle böyle birsürü gamlardan birsürü şarkılar yaratılmış. Arada sürüden ayrılıp, elindeki gitarın ne olduğundan bihaber, kural tanımayanlar da olmuş, kafasına göre takılmış [4]. Yıllar geçmiş, devran değişmiş, o dedelerin yerini instagramda gitarla 50 tane şaklabanlık yapan VSTci gencolar almış ama gamlar hala aynı gamlar.

2. Results

Sonraları farketmişler ki, bu cintoniğin içindekileri bilseler 50 yıllık mevzuyu çözecekler gibi. Bu sefer tek tek şarkı çalışmak yerine, bu gamın içindeki a,b,c,d,e seslerini bilirlerse, şarkıda, misal a,b,c,d yi duydular mı biryerlerde e olacağını da bilebileceklerini görmüşler. Nihayetinde önce a duydu mu a diyecek şekilde kulaklarını geliştirmişler sonrasında da a duydular mı yanına nelerin gelebileceğini öğrenmek için çalışmışlar. Hatta bazı utanmaz aymazlar eserin yazarını duydu mu işin nerelere gidebileceğini tahmin edecek kadar çok çalışmış, öğrenmiş ki, bu en baştaki kural nedir bilmez süpersonik gitaristlerin kuralsızlığını bile bi tabana oturtabilmiş kendi içinde.

3. Conclusion

  • İşte bu olaya da kulak geliştirme ve armoni bilgisi ile solo çalmak, öğrenmek denmiş.
  • Ama bence gerek yok ben hep 50 tllik pentatonik alıyorum, işimi görüyor.
4. References

[1] - S. Ortaç, 2007

[2] - John Petrucci, 1984

[3] - Jason Becker, 1988

[4] - Ultimate Guitar, I Don't Even Know What Scale Length Is, 14.01.2020, Marty Friedman: I Don't Even Know What Scale Length Is
Referans 4 alakasız. Orada "scale" diye kastedilen gitar skala uzunluğu, "gam" değil.
 
Marty teori bilmiyorum falan diyor da hayvan gibi biliyor aslında, eğitim videolarında anlatımlarında belli, zaten yazdığı sololardaki akışlarda falan deli teori var...neden böyle yapmaya gerek duyduğunu anlayamıyorum gerçekten zaten virtüözsün anamdan virtüöz doğdum mu demek istiyor, garip...
 
Marty teori bilmiyorum falan diyor da hayvan gibi biliyor aslında, eğitim videolarında anlatımlarında belli, zaten yazdığı sololardaki akışlarda falan deli teori var...neden böyle yapmaya gerek duyduğunu anlayamıyorum gerçekten zaten virtüözsün anamdan virtüöz doğdum mu demek istiyor, garip...

Aslında teori bilmek sadece çalmaktan ziyade literatürüne, terminolojisine, "kitabına" hakim olmayı gerektiriyor bence. Marty bunları çok güzel uyguluyor ama kendi beyanına göre, birşey denemek veya çalışmak istediğinde bunu sadece youtube'da yapabilen birini izleyerek yapıyor. Müziğin belki 100 yıldan bile kısa bir zaman öncesine kadar elit bir zümreye ait olduğu gerçeğini düşününce, 80lerde çıkıp böylesine bir icra kabiliyetini *yutuptan yapılıyor aslında* noktasına indirgemek bana hep biraz *aslında çalışırsa herkes yapar* şeklinde motive edici ve insanları umutlandırıcı, mütevazı bir hareket olarak gelmiştir.

Ben hep o ve o düşünce yapısındaki adamlar için teori biliyor dendiğinde "kendisi değil elleri biliyor" şeklinde düşünüyorum.
 
Marty teori bilmiyorum falan diyor da hayvan gibi biliyor aslında, eğitim videolarında anlatımlarında belli, zaten yazdığı sololardaki akışlarda falan deli teori var...neden böyle yapmaya gerek duyduğunu anlayamıyorum gerçekten zaten virtüözsün anamdan virtüöz doğdum mu demek istiyor, garip...
ben mi yanlış okudum paylaşılan linkteki yazıda teori bilmediğinden bahsetmiyor gitarın parçalarından anlamadığından bahsediyor sanırım yoksa bence kendisinde iyi bir armoni bilgisi var
 
ben mi yanlış okudum paylaşılan linkteki yazıda teori bilmediğinden bahsetmiyor gitarın parçalarından anlamadığından bahsediyor sanırım yoksa bence kendisinde iyi bir armoni bilgisi var
Paylaşılan linkte gitarın skalasından, yüksek çıkışlı manyetiğin ne olduğuna hiçbirşeyden haberi olmadığını söylüyor. Bundan bağımsız olarak da birçok videoda, workshopta gam bilmediğini, teknikleri teoriden ziyade pratik bazlı öğrendiğini geliştirdiğini, yaptıklarını bir teorik taban üzerine kurarak değil sadece duyarak, deneyerek yaptığını ve buna dair birçok benzer lafı ediyor. Özetle Marty zırcahil bir adamdır. Ne tuttuğunu bilir, ne çaldığını bilir.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler