Baran U87 yok bende 🙂 Rode K2 kullandım damla işinde.
Nocturnal_Supremecy, mikrofonu ne kadar sound source a yaklaştırırsan bass response o kadar artacaktır. Ayriyetten duymuşundur, off-axis adınıda. Mikrofon speaker cone'a 30-40 derece bir açı yaparak dışarı bakabilir. Tiz sesler directiviteye sahip olduğundan dolayı onlardan biraz kurtulacaksın. Birde kabinini duvara yapıştırırsan yada yere yatırırsan daha fazla bass response elde edersin. Kayıt sonrasında uygulanacak eq işlerini ne kadar az a indirirsen o kadar kaliteli iş elde edersin.
msheless arkadaşım, sen söylediklerimi tersinden alıglamışsın. Amplinin watt'ı kalitesini belirlemez, ayriyetten yüksek watt lı ampliden ton almak daha zordur. Kayıtlarda duyduğumuz o güzel tonlar power katınında kızışıp drive ve compression yaratmasıyla ortaya çıkar. 100 wattlık lambalı bir kafa ile 4x12 kabini kolay kolay o levellarda kaydedemezsin, ( sm57'nin de dinamic range'ini aşıp diyaframında rattle a sebep olabiliyor o kadar yüksek ses 🙂 )
Bizim ihtiyacımız kazanç değil, ton 🙂
Speaker konusu ise yine tartışılır. En hayran olduğunuz tonlarda preamp ve power sectionun drive'a girmesinin ötesinde speaker cone'un da program materyaline yetişemiyim distortion yaratması. Onun için vintage 30 lar hala alıcı buluyor 🙂
SM57 ve SM58 ler aynı kapsüle sahip, sadece çıkan kafa şekillerinden dolayı ufak bir farklılık gösteriyorlar, 58 in pop filteri var, 57 nin yok, vokal kaydederken dezavantajı var 57'nin. 58'i ise pop filteri büyük olduğundan dolayı 57 kadar sound source a yaklaştıramadığından bass cevabında farklılık gösteriyorlar.
msheless, geniş gövdeli dynamic le kastın ne anlamadım, geniş diyaframdan mı kastın ?.