Biraz parça öğrenin ve akorlarla çalınan partiler arasında bağ kurmaya çalışın. Basçının öncelikli işi, armonik çerçeveyi çizmektir. Armoni bastan şekillenir ve basçı yanlış nota vurursa, grubun geri kalanı doğru bile çalsa her şey yanlış duyulur. O yüzden basçılar popüler müzikte çok risk almaz ve önce güvenli notaları tercih ederler.
Basçının öncelikle olarak tercih ettiği notalar kök ses, oktav ve beşli aralıklardır; bunlar kuvvetli bas notalarıdır. Diğer sesler de ton içerisinde akorları bağlamak için kullanılabilir, ama tadında kalmak şartıyla.
Şimdilik akorun kök sesi ve oktavı ile denemeler yaparak eşlik etmeye başlayabilirsiniz.
Son olarak da şunu söyleyeyim: Öğrendiğiniz iddia ettiğiniz şeyler çok fazla. Tüm deneyiminiz 1.5 aylık bas gitardan ibaretse, bunlar klavyede çalışılmadan çorba olur. Bunları öğrendiğiniz kabul etmek yerine, sırayla her birini tek tek enstrümanda çalışın. Bu durumlarda en sık başıma gelen şeydir; teori öğrendiğini iddia eden birine "5 diyezli gam nedir ?" veya "majör dizinin 3 .derecesi üzerine kurulan akor nedir ?" diye sorarım, genellikle kişi de sayarak bulmaya çalışır🙂 Ben de derim ki: " Sen bunu sayana kadar şarkı biter !!" Uzun lafın kısası, klavye üzerinden pratiğe dökmediğiniz şeyleri "öğrendim" diye düşünmeyin. Çünkü akor yapılarına gerçekten hakim olsanız, bas hatlarını da rahatlıkla o arpejler üzerinden şekillendirebiliyor olmanız gerekir.
Örnek şarkı olarak Smoke on the Water tavsiye ederim. Bas partisini açın tab veya notadan; akorlara bakın ve Glover'ın hangi mantıkla hangi notaları tercih ettiğini not alın. Çok faydalı olacaktır.