Bb yerine A# kullanmak ( Akor )

2 akorda kesinlikle aynı şeylerdir ama distortion' da Bb akoru a# den daHA sert bi ton verir.

çünkü Bb nin üst 3 bas teli ---f - a# - f ---- seslerinden oluşur.

a# daha aşağıda basıldığı için daha net, daha ince bi ton verir. üst 3 tel : --------a# - f - a#-------- dir. bu iki akorlarda görüldüğü gibi daha kalın fa sesi hakimdir. ve daha koyu bir vurgu yapar...

Yok arkadaşım tartışma değil ama ben anlatamadım sanırım. Pozisyonunu değiştirirsen ton değişir bu ayrı bir şey, bu akorların sesini etkilemez.

Power chordlardan bahsediyorsak, Bb5 ve A#5 ten bahsediyoruzdur.

F A# F akoru A#5 değil tam olarak, aslında A#5/F Olarak adlandırılır, çünkü kök nota olarak başka bir şey basıyorsun. Ve bunu F Bb F olarak yazarsan "Tamamıyla" aynı sesi alırsın(aynı pozisyondan çalarak ama bu sefer ismi Bb5/F olur. 🙂 İsimlendirme ile pozisyonu birbirine karıştırıyorsun. F A# F ile F Bb F aynı şeydir. Aynı yerden çaldığın sürece duruma göre iki ismi de alabilirler.

A# F A# in ismi de A#5tir. ancak bunu Bb F Bb olarak yazarsan "Aynı pozisyonda" çalmana rağmen ismi Bb5 olur. Pozisyon farkının akor ismiyle alakası yok. Akor içinde bir çevrim(inversion) yaptın diye, kökünü değiştirmek zorunda değilsin yani. Umarım daha açık oldu.
 
Peki böyle anlatacağız herhalde...
Death-Lead demiş ki:
çünkü Bb nin üst 3 bas teli ---f - a# - f ---- seslerinden oluşur.
Öncelikle şunu söyleyeyim o pozisyondan (1. pozisyon) bastığın bare Bb baresidir... Ve o bare basılırken esas ses olarak Bb u kullanmak, 6. teli işaret parmağını kullanarak mute etmek tercih edilebilen bir şeydir... Zaten bu şekilde yani X (Mute) - Bb - F - Bb şeklinde çaldığın şey aşağıda belirttiğinle aynı oktavda bire bir aynı 5'li baredir... Neyse bunu geçelim.. Ancak Bb baresi ile adam gibi kök sesi Bb olan adam gibi bir 5'li çalmak istiyorsak 6. teli mute etmemiz gerekir...

Bu dediğin şey var ya.. Şu F A# F olan.. Onun adı Bb baresidir dedim ya.. Onun adı aynı zamanda A# baresidir... Yani orada çalınan şeye sen dersin ki Bb baresi ben derim ki A# baresi... Aynı pozisyondan bahsediyorum.. Bu durumda kimse yanlış yapmıyor.. Hatta Hb baresi de derim.. Çünkü kimi notasyonlarda Si ye H simgesi verilir B yerine... Hepsi aynı şey..

Death-Lead demiş ki:
a# daha aşağıda basıldığı için daha net, daha ince bi ton verir. üst 3 tel : --------a# - f - a#-------- dir.

Bu 6. perdeden F baresini kullanarak çaldığın şeyin de adı Bb dür... Aynı zamanda A# dir....

Yani neymiş? Ben Bb baresi basıyorum dersem, 1. pozisyondan da çalıyor olabilirim, 6. perdeden de... Biri A# öbürü Bb diye bir şey yok... Sen bana Bb çal dediğinde ben gidip 13. perden de çalarım..

Ha genel kanı olarak da böyle bir şey yoktur.. Yani sen bana Bb veya A# çal dediğinde, ben her seferinde 6. perdeden çalarım... Niye? mute a gerek olmadığı için orayı tercih ederim...

O dediğin şey notasyonlarda Bb ve üzerinde 1 ya da 6 gibiisinden ifade edilir... Yani bunu 6. pozsiyondan çalın ya da 1. pozsiyondan çalın diye... Veya şöyle
Bb (VI) Bb (I) gibi...

Anlaşabildik mi bilmiyorum.... Yani sen pozisyondan bahsediyorsun, akor' dan değil... O iki pozsiyonda akorların adları farklı değil..
 
:zombi abi çığlık atmak ister bu gönül.. A#&Bb mu..!!!??? hoca böyle bi konu hakkında bukadar coşulabilirmi..😛 müzik tarihine geçmeli bu.. düşündümde arkdaş eskaza E# falan deseydi herkes pc nin başında felç olucaktı heralde, gözlerde "! KERNEL.DLL" yazarak.. 🙂
 
vileshome demiş ki:
:zombi abi çığlık atmak ister bu gönül.. A#&Bb mu..!!!??? hoca böyle bi konu hakkında bukadar coşulabilirmi..😛 müzik tarihine geçmeli bu.. düşündümde arkdaş eskaza E# falan deseydi herkes pc nin başında felç olucaktı heralde, gözlerde "! KERNEL.DLL" yazarak.. 🙂
Eheüüe 🙂)
Sorma ya ama bir türlü açıklayamadık Bb ve A#'in teorik olarak ayrı, pratik olarak tamamen aynı olduğunu 🙂
 
Evet teorik olarak ayrı , pratik olarak aynı...
jazz armonisinde özellikle bu tür şeyleri çok görmekteyiz hatta ''aralıkları'' incelerken ve derceleri koyup sıfatlarken çok karşımıza çıkıyor bu durum. teorik olarak ayrı değerler alabiliyor ses cetvelinde (ses değeri değil yanlız :!: sıfatsal değerler alıyor karşılaştırmalarda ve denklemlerde mesela bemol ve diyez değerleri almış bir notamızı aralık inceleme yaparken çok ayrı şekilde değerlendirip açıklıyoruz , ama sadece açıklıyoruz nota yine aynı nota ama değeri farklı , ses yine aynı ses değişen yok...)
 

Geri
Üst