Bill Lawrence manyetikler

kullanan, görüş bildirebilecek olan var mı?

birkaç gitarda bir süre kullanma şansım oldu ve oldukça beğendim. daha fazlasını deneyimlemiş olan ve başka manyetiklerle kıyaslayabilecek olanların görüşlerini merak ediyorum.
 
Benim gitarımda Dimebag'in kullandığı model var L500. Baya eski bir seri olması lazım, kenarlıkları (spacer) krom çünkü. Eskilerinin kenarları krom yenilerinin siyah oluyormuş. Hatta bir yerde orjinal olanlar krom kenarlıklı yazıyordu.

Manyetikle ilgili bildiğim tek teknik şey 3 seramikli olduğu. 🙂 Ayrıntılı şekilde bilen yok sanırım forumlarda şu Bill Lawrance'ı. O kadar baktım bu manyetik ile ilgili türkce bir kaç kelime eden var mı diye fakat pek de göremedim şimdiye kadar.

Oldukça sert bir manyetik. Fakat cleanlerı berbat değil, iyi hatta. Seymour Duncan'ın sitesindeki Invader'ın kaydına göre daha iyi. Tabi ne kadar doğru bir karşılaştırma olur bilmiyorum netteki bir örnek ile. Full maun gitarımda tiz, harmonikleri kuvvetli, basları da güçlü tonlar alıyorum. Midler daha zayıf bas ve tizlere göre ama uppermid'ler fazla gibi. Notalar da net çıkıyor, çamurlu değil.

Kısaca cartlak bir manyetik ama basları da iyi. Gitar da tiz karakterliyse çekilmeyebilir ama.

Birbirlerinden çok da farkları yok diye biliyorum bu iki manyetiği ama denemedim Seymour Duncan olanını. Elimde başka manyetikler olsa aslında; özellikle de bir sh2, sh8 ile karşılaştırmak istiyorum da, henüz öyle bir fırsatım olmadı. 🙂

Ancak bu kadar yazabilirim.
 
Dimebag Seymour Duncan'dan önce Bill Lawrance kullanıyordu.

x2n'de L500 gibi 3 seramikli bir manyetik. Zaten piyasada toplasan kaç tane manyetik var ki 3 seramikli. DiMarzio x2n, Seymour Duncan Invader, Bill Lawrance L500 ve Gibson 500T benim bildiklerim.Pasif manyetikler arasında en yüksek çıkışa sahip manyetikler bunlar. Tonları da birbirlerine yakın sayılır. Bill Lawrance'ın diğerlerinden farkı, normalde manyetik olmayan "spacer"lar da manyetik. Ve de seramik mıknatıslı. 🙂

L500'lerin bir sürü modeli var zamanında bakmıştım da L500, L500L, L500R, L500XL diye... vardı bir kaç tane daha.

Biraz bakındım da bu gün, L500'ler x2n'ler kadar cayır cayır değil diyorlar ama yeterince güçlü manyetik yine de. Çıkışı da tahmin ettiğimden düşükmüş, XL olanlar 11,5k diye yazıyordu. Normal L500'ler ise 8,5k-9,5k civarı sanırım. Şaşırdım açıkçası.

Tonlar ise dediğim gibi baslar tane tane, güçlü, boğuk değil. Tizler oldukça fazla. Midler de düşük değil diyenler var fakat basların ve tizlerin fazlalığından dolayı pek de mid ağırlıklı olmuyor ton. Warm diyor gavurlar. Dip gürültüsü de yüksek değil.

Aklıma gelmişken, tizler alt tellerde engellenemez biçimde varlar bunu yazmayı unutmuştum dün. Nasıl bir tonunuz olursa olsun alt tellerde bir tiz bolluğu oluyor. Onları yok edelim derseniz de ton boğuluyor. 🙂

80'lerin metali, thrash'i için uygun manyetik.
 
Onu bilmiyordum. Olabilir. Şu an iki tane farklı Bill Lawrence üreticisi varmış bu arada. 🙂

Bir yazı hazırlıyordum şu L500'lerle ilgili, koyarım bir ara buraya.
 
evet şu an iki tane bill lawrence var, biri firmanın isim sahibi olan www.billlawrenceusa.com öteki bill lawrence in kendisi. wildepickups.com muydu neydi satış yaptığı adres. araştırdığım kadarıyla bill amcanın yaptıkları hakkında çok daha iyi şeyler söylüyor insanlar.

bir kaç sene önce seramik manyetiklerin teminiyle ilgili sorun yaşanmaya başlandığı için alnico V e geçmişler, tasarımı da biraz değişmiş. halen aynı sesi veriyor diyor bill amca, ne kadar doğru bilinmez. sanırım ben bi tane L-500XL, bi tane de L-500C siparişi vereceğim yarın.
 
Bulduklarımı yaziyim biraz.

Bizim Bill Lawrence diye bildiğimiz Willi Lorenz Stich 60'lı yıllarda Jzchak 'EZ' Wajcman ile birlikte Lawrence Electro-sound'u kuruyor. Bir ara Gibson için çalışıyor pickup dizaynırı olarak falan her neyse. 1979'da L-500'leri yapmaya başlıyor. Ondan öncede L-90 diye bir manyetiği vardı sanırsam, blade'leri ilk orda kullanıyordu sonra aynı blade'leri L-500'lere takıyordu.

İlk olarak 1979 yılında tanıtılan bu L-500 serisi manyetikler 2.150 inç uzunluğunda 2 adet bıçağa sahip. 81 yılında bu L-500'lerin daha temiz (clean?) (düşük çıkışlı) versyonları olan L-510L ve L-510R üretiliyor. L-500R 12ohm iken L-510R'ler 8ohm civarıdır.

Çıkışları ile ilgili de şöyle bir şey var:

L-500XL (eski L-500L'ler) 9.6 Henry
L-500L (eski L-510L'lar) 6.9 Henry
L-500R 4.8 Henry , 12ohm ?
L-510R 3.2 Henry , 8ohm ?
Üretimden kaldırılan L-510R'ler 1994'ten sonra L-500C olarak üretime devam ediyor.

Yukarıdaki Henry de ne ola derseniz indükleme birimi'ymiş. Tam karşılığı kaç Ohm'dur bilmiyorum.

L-510 serisi 81' yılında başlayıp biten bir macera oluyor. 83' yılşında L-500 serisi Bill Lawrance USA adı altında satılıyor.

75-84 yılları arasında Bill Lawrence (Willi Lorenz Stich) tarafından yapılıyor bu manyetiklerin hepsi. Bir ekleme de; bu Orjinal BL manyetikler Gibson skalasına sahip gitarlar için yapılıyor aslında.

84'de Bill Lawrence olarak bilinen Willi Lorenz Stich manyetikleri üretmeyi bıraktığında Jzchak 'EZ' Wajcman ayrı olarak Bill Lawrence'ları aynı adla üretmeye başlıyor. Bu manyetiklerin farkı ise "spacer" dediğimiz şeyin Bill Lawrence üretimi yani Orjinal Bill Lawrence'larda Krom görünümlü olması, Willi Lorenz Stich'in ürettiklerinin Krom görünümlü olmamasıdır. 90'ların başlarına kadar böyle üretiliyor Bill Lawrence manyetikler.



Üstteki resimler Orjinal Bill Lawrence L-500'e ait. Benim manyetik de yukarıdakinden. Alttaki ikisi ise Wajcman'ın ürettiği Bill Lawrence manyetikler. Dikkat ederseniz alttaki manyetikte parafin var üsttekinde yok.




Bir de bizim esas Bill Lawrence, 86'yılında OBL adlı bir şirket kurup manyetik yapıyor onlar da böyleymiş.



Bill Lawrence'lardan farklı olarak blade'ler düz, geniş ve biraz daha uzun. (2.225 inç)

94 yılında Bill Lawrence L510R leri L500C adıyla yeniden üretmeye başlıyor. 95'yılında Fender için noiseless manyetikler dizayn etmeye başlıyor. Fender'in SCN manyetikleri Bill Lawrence'in dizaynı.


Kısaca spacer'ı krom olan ve 81-84 yılları arasında üretilenler Orjinal Bill Lawrence'lar.
 
eldrun kardeşim bilgilerin için çok teşkkürler daha önce deneme fırsatım olmuştu bu manyetikleri ve gerçekten tiz karakterli bi man.Ancak Harmoniklere ben cok önem veririm gerçekten manyatik frekans aralıklarında dehşet verici diyebilirim direkt sırıtmışdı diyer gitarların arasında
heavymetal için biçilmiş kaftan vleanleri de keza öyle bir çok farklı manyatik modelleri arasnda dikkatimi çekmişti paylaşayım dedim😀

worlak diye ha süper 😀
 
Eldrun demiş ki:
Aklıma gelmişken, tizler alt tellerde engellenemez biçimde varlar bunu yazmayı unutmuştum dün. Nasıl bir tonunuz olursa olsun alt tellerde bir tiz bolluğu oluyor. Onları yok edelim derseniz de ton boğuluyor. Smile

Bu olaydan korkarım işte ben. Alacak arkadaş varsa buna dikkat etmesini öneririm, hele hele solo gitarist iseniz bu olay çok çok can sıkıcı olabilir.

Belki de tizi yüksek tonlu soloları sevmediğimden böyle bir giriş yaptım ancak dediğim gibi, bence dikkat edilmesi gereken bir nokta.
 
Şunu bi hortlatalım.

Geçen gün xl500l araştırıyordum youtubede bir videoya denk geldim 3 manyetiği dinleterek arasındaki farkları sunuyor.
- original bill lawrance xl500l
- Usa bill lawrance xl500l
- Seymour duncan sh-13 (dimebucker)

Sonra dedim ki şunu bir araştırayım. Ama sanırım piyasada original Bill Lawrance bulamıyoruz. Usa üretimi var ama izlediğim kıyaslamada bariz farklıydı sesi. Yani ben alacak olsam daha geliştirilmiş versiyonu olduğu için dimebucker alırım ama gelenekselci de bir adam olduğum için original BL beni fazlasıyla tatmin edecek kapasitede. Bunun orjinalini bulamaz mıyız ya ?
 

Geri
Üst