Compressor ve Noise Gate seçimi

KorayE demiş ki:
Kompresör olarak DBX 160A kullanıyorum. Özellikle bas gitarda "overeasy" diğer kompresörlere göre çok daha doğal, neredeyse farkedilmeyen bir kompresyon sağlıyor. Bu modeli ciddi olarak öneririm 😀

Bunu Iron Maiden'den Adrian Smith kullanıyormuş. Ama pek de ucuz bir seri değil. En azından benim düşündüğüm DBX 266XL'in 2 kat fiyatında. Alesis 3630'u aslında düşünüyorum ama çok da süper bir alet değilmiş sanırım. Orta yollu alet diye geçiyor. Biraz daha ekleyip 266XL almak daha mantıklı gibi. Stomp box'lardan da Electro-Harmonix Black Finger en iyisi sanırım. Tüplü ve gayet başarılı bir alet diyorlar. Ama gel gör ki fiyat uçuk! Aslında stomp box'ların rack'i aratmayacağına bir ikna olsam direkt MXR ya da Marshall'dan birini almak istiyorum ama henüz ikna olmadım 🙂
 
Bazı efektlerin sabit ve asla değişmeyecek kadar yerleşik kullanımı olmadığı durumlarda bu tip efektler için rack sistem almak hem çok maliyetli hem de kullanışsız olabiliyor. Çünkü yarın sıkılıp satmak isteseniz satması da ayrı bir dert. Compressor her ne kadar temel bir efekt olsada rack sistemde kullanmak için ya ciddi bir stüdyonun olması veya büyük konserler için alınması mantıklı aksi takdirde stompbox pedallarda gayet iş görüyor.

Bana kalsa en önemli rack alınacak cihazlar reverb, delay gibi aletler. Bunların kalitesizi tonunuzun dünyasını karartıyor. Tabi sadece reverb rackler 4000-usd falan. Ama T.C Electronics G-Major gibi aletlerdeki reverbü her zaman stompbox a tercih ederim. Drivelar, compressor gibi cihazlarda dijitalliği hissetmek zorken kötü bir delay veya reverb varsa varolan tüm analog doğallığınızın iki dk da içine edebilecek bir dijitallik getirebiliyor.

Compressorde özellikle Marshall ı ben MXR dan daha başarılı buluyorum heleki Boss CS-3 ü dikkate bile almadım.

Marshall stompbox da gördüğüm avantajlar :
1-Sesi colorize etmiyor doğal..
2-Dip gürültüsü diye bir şey yok
3-Kullanımı kolay ama etkili güçlü bir soundu var
4-Dış metali çok kaliteli düğmeleri bile metal ve çok dayanıklı.
 
Dragonchaser demiş ki:
Bunu Iron Maiden'den Adrian Smith kullanıyormuş. Ama pek de ucuz bir seri değil. En azından benim düşündüğüm DBX 266XL'in 2 kat fiyatında. Alesis 3630'u aslında düşünüyorum ama çok da süper bir alet değilmiş sanırım. Orta yollu alet diye geçiyor. Biraz daha ekleyip 266XL almak daha mantıklı gibi. Stomp box'lardan da Electro-Harmonix Black Finger en iyisi sanırım. Tüplü ve gayet başarılı bir alet diyorlar. Ama gel gör ki fiyat uçuk! Aslında stomp box'ların rack'i aratmayacağına bir ikna olsam direkt MXR ya da Marshall'dan birini almak istiyorum ama henüz ikna olmadım

DBX 160A kullanan birçok kişiye rastlayabilirsin, ucuz olmadığı doğru. DBX266XL'i kullanmadım ama genellikle DBXler iyidir. Tüplü rack kompresörler hepsinden iyi ama oldukça pahalı, genellikle stüdyolar kullanır. Burada biraz da hedefinin ne olduğu önemli, benim için sinyali mümkün olduğunca az değiştiren, renk katmayan ve ani, aşırı kompresyon hissi vermeyen, özellikle hafif- orta ayarlarda çok doğal sonuç veren bir cihaz olması gerekiyordu, 160A bu özelliklere sahip. Zaten preamfi paralel efekt loopuna girip ana sinyalle % 30-50 karıştırıyorum, sonuç oldukça iyi oluyor.

Stompboxlar genellikle sinyal özerinde dramatik değişiklik yapıyor ve düşük düzey kompresyonlarda iyi sonuç vermiyor. Yine de galiba en iyisi kendi sisteminle başa güreşen birkaç aleti denemek olur...

Kolay gelsin 😀
 
comp olarak mxr'ın dynacomp'u gerçekten çok iyi. ama tekrar alacak olsam marshall'ı alırdım (= noise gate olarak stomp box düşünürsen fiyat olarak ucuk ama mxr ın noise gate'i piyasadaki en iyi stomp box gate lerden biri...
 
Alesis e the best tadında bir yaklaşım yapılmış ama ben live larda kullanmak durumunda kalıyorum o aleti(sahne içinde değil miksajı yaparken) ve çokda beğendiğimi söyleyemem. Nesini diye sorabilirsin sesini derimde pek açıklayıcı olmaz. Girdiğim sinyal genel olarak gücünü kaybeder gibi geldi bana daha sonra toplamak için normalde ihtiyacı olduğundan daha yüksek ratio lara make-up gain lere gitmek zorunda kaldım. Ama bu bu seviyedeki bütün rack complarda bulunan birşey misal benim sattığım nady de bu güç kaybetme olmuyor ama onun yerine sese biraz keskin,sert bir hava veriyor. Sonra yumuşatmak için eq gerekiyor. Hani bu bir tercih meselesi her comp un kendine has bir seside vardır o yüzden uygulamalarda biri diğerine tercih edilir. Sende kullanacağın işe göre en iyisini bulmaya çalış. Zor olduğunun farkındayım ama 😀

Ayrıca Xlr girişi olmaması da bir rack mount cihaz için büyük eksiklik. Tabi senin kullanacağın durumda pek ihtiyaç olmayabileceği düşünülsede stomp box lardada xlr a geçilebilecek durumlar var ( misal di\preamp beraber olan aletler)

DynaComp yerine SuperComp tavsiye ederim stomp box olarak. Rack olarakda dbx inkilerin iyi olduğunu söyleyebilirim.

Ne kadar ekmek o kadar köfte yani 😀

Kolay gelsin.
 
kabaca demiş ki:
G-Force' un reverb, delay, comp ve gate' i hakkında bir bilgisi olan var mı acaba?

Seri FX kullanıcaksan gayet iydir. Modulation efektleri çok iyidir. Reverb, delay, chorus, phaser için başka cihaza ihtiyacın olmaz bence. Ama lambalı cihazlar ile seri fx kullanmak ne kadar doğrudur o da tartışılır. İstediği kadar kaliteli olsun A/D D/A dönüştürücüler oldumu insan kıllanıyor. Ama bildiğim kadarıyla g-major'dan daha kaliteli gforce'taki dönüştürücüler. Denemek lazım onu dikkatlice. Aletleri gforce olmadan direk bağla birde gforce varken tüm efektleri kapatarak bağla bakalım ne kadar fark ediyor öyle ölçebilirsin.

Compressor için belki ek cihaza ihtiyacın olabilir çünkü gforce'u ya fx loopta yada preamp outputunda kullanırsın. Preamp sonrası compression olur o yüzden genelde elinde; ama clean tonlar için genelde insanlar compressor efektini preampten önce kullanmayı seviyor. Ya da comprossor'ü ayrı kullanmakta isteyebilirsin. DBX modelleri iyidir. 2 kanal DBX compressor uygun bağlantıları yaptığında istediğin zaman preamp öncesi veya sonrası compressor kullanman mümkün. Ya da gforce'u seri bağlarsan birtane compressor pedaboard'a dahil edilebilir cleanler için. Yine istediğin zaman pre veya post kullanmanı sağlayabilecek 2 tane compressor olur elinde.

Gforce'un gate özelliği oldukça iyidir aslında. Ama Gate içinde eğer farklı birşeyler denemek istersen (ki triaxis biraz gürültülü bir alettir ihtiyacın olabilir) ISP Decimator Pro Rack G çok başarılıdır veya daha ekonomik olsun dersen Rocktron Hush bakabilirsin. Ya da diğer bir alternatif olarak üretimden kalkmış olan Rocktron Guitar Silencer var. Bob Bradshaw Rocktron tarafından üretilen en iyi noise reduction sistemi olduğunu iddia ediyor. Bence zamanla, kullandıkça, ihtiyaçların doğrultusunda bunlara karar vermek en doğrusu olur.
 
G-force'u şimdilik sadece paralel bağlayarak kullandım(Triaxis'in send returnlerinden, umarım doğrudur). Kabin kararı ve rack case ile cihazları olması gerektiği düzenine getiremediğim için daha bağlantı işine girişmedim daha (sanırım 1960AV alıyorum). Elimde de zamanımı alan biraz başka işlerim var. Onlar da bitince bu başlıklarda konuştuklarımızı ayrıntılı inceleyip tüm konuştuklarımızı uygulayacağım. Aldığım sonuçlarıda burada anlatmaya çalışacağım.

Benim G-Force hakkındaki düşüncelerinizi sormamdaki sebep; genel olartak sizlerin fikirlerinizi öğrenebilmek. Gate olarak bana g force yeterli olacak gibi düşünüyorum. Aşırı sert drive kullanmayacağımı da düşünürsek yeterli olur diye umut ediyorum. Ayrıca ince ayar önemli tabii ki. Bakalım nasıl olacak. Ayrıca cihazın parametreleri oldukça ayrıntılı.

Herneyse. Bahsettiğiniz rack comp'lara baktım..Bu arada benim de karşıma bir kaç model çıktı. Birde ben genelde racklerde (g-force hariç) üzerinde mümkün olduğunca az afekt olan cihazlar daha doğru geliyor bana. Yani rack comp sa yalnızca comp.Hem comp hem limiter hem gate Kalitesine göre en fazla 2 özellikten sonra atici gelmeye başlıyor bana.

Araştırırken karşıma çıkan ürünler(sizlerin bahsettiği ürünler)

Bu az ve öz bir cihaz gibi mesela. Üzerindeki potlar bile öyle 🙂
http://www.zzounds.com/item--DBX160A

Bu da aynen;
http://www.zzounds.com/item--DBX1066

Bahsedilenlerden biri; uygun fiyatlı,
http://www.zzounds.com/item--DBX266XL

(linkleri özellikle zzounds'dan veriyorum ki ön ve arka panelleri rahatlıkla görebilelim diye)

Bide ayrı bir rack com kullanımında sağlıklı olan bağlantı hangisidir. Rack comp çıkışa yakın kullanıldıkça volüme artışlarından kaynaklanan(volüme pedal veya farklı ses seviyeleri) durumlarada farklı tepkiler vererek, aslında iyi dediğimiz bir comp ayarına gereğinden fazla yada daha az müdahale etmiş olur sanırım. Yada sinyaller işlenmeden comptan geçip sisteme girmesi daha doğru mu olur bu durumda?(Preampdan da önce).

İşte kaydedilebilir hafızaların bu avantajı oluyor. Her ton için ayrı comp ayarı avantajı var. Ama sinyalin rack başlangıcında düzenlemesi bana mantıklı geliyor siz ne dersiniz?
 
Compressor kullanımında iki temel yöntem var. Tabii ki zevkine göre herkes istediği yerde kullanabilir ama ben bildiğimi söyliyim. Clean tonlar için preamp öncesinde kullanılır. Daha başarılı olur orda. Diğer kullanım şeklide preamp'ten sonra drive'lı tonlar içindir. Mesela steve lukather öyle kullanırdı eskiden. Drive'lı gitar tonunu biraz daha compress ederek sustain ve biraz daha çalım açısından rahat bir ton yakalanır. Tabi compresor kullanımını abartıp dinamiklere tecavüz etmemek lazım. Tuşeyi gölgeleyebilen aletler çünkü bunlar.

Gforce'u eğer Triaxis'in fx loop'una send/return ile bağladıysan bunun paralel ya da seri olmasını mix veya 50/50 switch tarzı olaylar belirler. Şimdi hatırlamıyorum triaxisin fx loop özellikleri nasıldı ama eğer wet/dry mix oranı ayarlanabiliyorsa paralel olarak çalışacaktır. Ama eğer seri bir fx loop ise yani sadece sinyali ordan olduğu gibi geçirip wet/dry ayarını fx processor'e bırakıyorsa (ki hiç sanmıyorum böyle olacağını) o zaman seri bağlantı olur.
 
düşüncen çok saçma gogostar!!!! o zaman malmsteende mi gürültü olşturo da boss ns2 kullanıo!!!!o zaman onuda çıkaralım müzik hayatından.allahm yaaa!!noise gate kullanmak sadece pedalın deep gürültüsünü alır ve bunu pedalsız yapabilecek eleman tanımıorum.eğer varsa zaten heralde beyninde özel bi entegre vardır🙂🙂
 
orta seviye kullanıcılar için stompbox aletlerden bahsediyorsak kaliteli
kablo kullanmak en mantıklısı olacaktır. ki kaliteli kablo kullanıldığında dip gürültüsünün ne denli azaldığını farkedeceksindir (kendi setupumdan biliyorum)

eğer mt2 yada herhangi bir stompbox drive pedalın dip gürültüsünü 100 $ ile azaltacağınızı düşünüyorsanız size tek tavsiyem:

kaliteli kablo kullanın ve amfinizi topraklı prize bağlayın

(sanırım gogostar ın dikkatlerinizi çekmek istediği noktada budur)

emin olun ns2 ye ihtiyacınız yok stompboxlarda özellikle truebypass olmayan pedallarda dip gürültüsü sorunu çoğaldıkça artacaktır ozaman ister istemez bir gate e ihtiyaç vardır ns2 vb. pedallar bu durumda orta sınıf kullanıcıya hitap edebilen bir pedal olarak önümüze çıkar

rack sistemler için pek fazla bilgim olmadığından benden bukadar =)
 
malmsteen single manyetikli gitarlar ve komple lambalı amfiler kullanıyor noise gate te elektro gitarına bağlı malum güçlü drive larda single manyetik çok sevimsiz bi dip gürültsü yapıyor gitarı kimin tuttuğu pek önemli değil single manyetik dip gürültüsü yapar. internetteki bilgilere göre cs3 lede akustk gitar kullanıyor
 
dostum ISP decimator sen bunu al asla pişman olmayacaksın. fiyatı 290 ytl yeni geldi mydukkan.com dan bulabilirsin tona ve sustaine pek dokunmuyor. MXR smart gate pedalı tonu değiştiriyor izlediğim videolardan öyle gözüküyor

compressor olarak MXR işini fazlasıyla görür
 
Başlığı "gitar setup" için açtığını varsayarak konuya bir güzel dalıyorum. Zira studyo rack kompresörler daha farklı bir konu başlığı olsa gerek.

Kendi setupımda MXR SUPERCOMP kullanıyorum.Ondan önce marshall'ın ve boss'un compresor pedalları da elimden geçti.Fakat özellikle boss tonun karakterini muazzam etkiliyor.Marshall ise parametrelerdeki değişikliklere gerekli cevabı vermiyordu.Atıyorum hassaslıgı arttırdıgımda dip gürültüsü artıyordu ama ratio time oldugu yerde kalıyordu.

mxr'ı seçme nedenim ise tona en ufak etkisinin olmaması ve tuşeyi nispeten daha az etkilemesi olmuştur. dynacompa göre avantajı atak seviyesini ayarlayabiliyor olmam. zaten cok bir fiyat farkı da yok.

behringere gelince.. behringer kısa vadede günü kurtarır.ama dinamik efektlerde kesinlikle uzak durulması gerekiyor..

noise gate olarak da BOSS NS'2 gayet başarılı bir pedal.özellikle compresorden sonra send ile bağlarsanız kompun yapacagı dip gürültüsünü de kesmiş olursun..
 

Geri
Üst