Cort Aero Custom hakkında

Bu gitarı çalmış-denemiş olan var mıdır ?


İlgimi çeken bazı özellikleri var, fakat internet satışı dışında mağazalarda yok.
Üstündeki aksam ve malzemeler oldukça uygun gözüküyor; gövde de maun. Özellikle de superstrat ile klasik strat arasında bir tasarımı olması da cazip geliyor. Ama sap nasıldır, perde işçiliği nedir en ufak bir fikrim yok.

Not: Bir ara Cort distribütörü olan malum mağazaya sormuştum gitarı, fakat oradaki "satış temsilcisi" olan vatandaş; "Fiyatını biliyor musun ? Alacak mısın ?" tadında muhteşem sorulara muhatap bırakınca beni, hiç uğraşmadan çıktım. Evet, mağazaya kadar geleceğim, ama denemeden gitarı alıp çıkacağım !!! Oldu canım. Bu esnaf kafası Tünel'de çoktan bitti herhalde, ama bu arkadaşlar perakende işine sonradan girdiğinden olsa gerek, daha meseleyi pek kavrayamamışlar🙂
 
Uzaktan bir nzs görmüştüm. Işçiliği görüntüsü gerçekten hayret verici bir gitardı.Başka denediğim Cort x custom olması lazım siyah, gri bir gitar denemiştim sanırım.Fret işçiliği hiç fena değildi.Custom olan cort gitarların işçiliğinden hiç şikayet eden görmedim ama malzeme kalitesi son yıllarda ne hale gelmiştir bilinmez. Rosewood, maun diye direkt sipariş etmemek gerek bence.
 
Uzaktan bir nzs görmüştüm. Işçiliği görüntüsü gerçekten hayret verici bir gitardı.Başka denediğim Cort x custom olması lazım siyah, gri bir gitar denemiştim sanırım.Fret işçiliği hiç fena değildi.Custom olan cort gitarların işçiliğinden hiç şikayet eden görmedim ama malzeme kalitesi son yıllarda ne hale gelmiştir bilinmez. Rosewood, maun diye direkt sipariş etmemek gerek bence.
Zaten onların bir kısmı Kore filan olabilir. Ben özellikle bu Endonezya Aero Customları merak ediyorum.
 
Zaten onların bir kısmı Kore filan olabilir. Ben özellikle bu Endonezya Aero Customları merak ediyorum.
Mesela İbanez'in kore üretimi rg serisi ile endonezya üretimi rg serisi arasında ufak işçilik farkları dışında ayırt edilebilir bir kalite farkı yoktu. Endonezya üretimleri tesviye gerektirebiliyordu. Bu yüzden denemeden almayın diyorum. Hangi mağazada deneniyor bilmiyorum ama işçiliği de iyiyse rg370'den geçmeyi düşünürüm aslında.
 
Mesela İbanez'in kore üretimi rg serisi ile endonezya üretimi rg serisi arasında ufak işçilik farkları dışında ayırt edilebilir bir kalite farkı yoktu. Endonezya üretimleri tesviye gerektirebiliyordu. Bu yüzden denemeden almayın diyorum. Hangi mağazada deneniyor bilmiyorum ama işçiliği de iyiyse rg370'den geçmeyi düşünürüm aslında.
RG'lerle yolumu ayıralı çok oluyor. çok çaldım, çok severdim. Ama artık mümkün değil. Zaten kilitli köprüden geçeli çok oluyor. AZ serileri güzel; Aero Custom da onun hesaplısı gibi geldi bana.
 
RG'lerle yolumu ayıralı çok oluyor. çok çaldım, çok severdim. Ama artık mümkün değil. Zaten kilitli köprüden geçeli çok oluyor. AZ serileri güzel; Aero Custom da onun hesaplısı gibi geldi bana.
Rosewood tuşeli bir nzs bulsam ben de kilitli köprüyü bırakmak isterdim. Nedense hareketli köprüleri hala daha çok seviyorum. Alışkanlık mı yoksa daha ergonomik hissettirdiği için mi bilmiyorum.
 
Rosewood tuşeli bir nzs bulsam ben de kilitli köprüyü bırakmak isterdim. Nedense hareketli köprüleri hala daha çok seviyorum. Alışkanlık mı yoksa daha ergonomik hissettirdiği için mi bilmiyorum.
Bende de var aynı durum; "double locking" tremolo artık kullanamıyorum, ama sabit köprü değil, Wilkinson tipi köprü seviyorum. Bahsettiğim Cort modeli de öyle zaten.
 
Beni sabit köprü olayından soğutan schecter'ın tom köprü dedikleri elimi nereye koyacağımı bilemediğim bir köprüsüydü. Belki uzun süreli çalımlarda alışmak mümkün olabilir ama kendime şunu sorduğum için yeni gitar alamıyorum. "rg'den 3,4 kat daha pahalı ve rahatsız bir gitar almaya hazır mısın?"Evet diyebileceğim bir gitar olmadıkça uzun süre sabit köprülü gitar alamayacağım sanırım. Bu gitarı da deneyebileceğimiz bir yer olsa aslında şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
 
Bayağı eski bir modelmiş, yeni farkediyorum. Fiyatına göre özellikleri gayet iyi görünüyor, SD manyetikler, kilitli burgu, kullanılan ağaçlar, sap gövde bağlantı şekli vs... İmkân varsa denemeye değer bence. Köprü konusuna ben de takığım maalesef, sırf TOM yüzünden schecter c-1 classic'i elden çıkarmıştım. Wilkinson'ı Ibanez'in tight end köprüsüne benzettim nedense. Daha konforlu gibi duruyor. Kullanan varsa ben de sağ el konforu açısından Wilkinson ile Ibanez f106 vb. kıyasını merak ediyorum açıkçası.
 
Beni sabit köprü olayından soğutan schecter'ın tom köprü dedikleri elimi nereye koyacağımı bilemediğim bir köprüsüydü. Belki uzun süreli çalımlarda alışmak mümkün olabilir ama kendime şunu sorduğum için yeni gitar alamıyorum. "rg'den 3,4 kat daha pahalı ve rahatsız bir gitar almaya hazır mısın?"Evet diyebileceğim bir gitar olmadıkça uzun süre sabit köprülü gitar alamayacağım sanırım. Bu gitarı da deneyebileceğimiz bir yer olsa aslında şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Bayağı eski bir modelmiş, yeni farkediyorum. Fiyatına göre özellikleri gayet iyi görünüyor, SD manyetikler, kilitli burgu, kullanılan ağaçlar, sap gövde bağlantı şekli vs... İmkân varsa denemeye değer bence. Köprü konusuna ben de takığım maalesef, sırf TOM yüzünden schecter c-1 classic'i elden çıkarmıştım. Wilkinson'ı Ibanez'in tight end köprüsüne benzettim nedense. Daha konforlu gibi duruyor. Kullanan varsa ben de sağ el konforu açısından Wilkinson ile Ibanez f106 vb. kıyasını merak ediyorum açıkçası.

Bunca zaman floyd kullandıktan sonra tune o matic köprüye alışmak hakikaten zor oluyor, insan elini kolunu nereye koyacağını bilemiyor malesef aynı sıkıntı bende de var şu an.
 
Geri
Üst