Fender Musicmaster'a Duosonic Manyetik Önerisi

Merhabalar!

Elimde 1960 Yapımı tüm parçaları orjinal bir Fender Musicmaster var, tek single manyetikli bir gitar. Geçen gün içini açıp baktığımda gövde de orjinal olarak gitarın duosonic hale getirilebilmesi için 2 single delik açılmış ve potanslar ve jack girişi doğrudan pickguarda bağlı, yani takıp sökmek stratlardaki gibi uğraştırıcı değil aksine çok basit. Resimle göstermek gerekirse şöyle bir durumda.
FullSizeRender 10.webp

FullSizeRender 6.webp

Bu durum da bana haliyle şöyle bir fikir verdi, Gitarın orjinal tek manyetikli pickguardının yanında biraz daha güçlü soundlar yakalamak için 2 manyetikli yüklü bir ek pickguard düzenlemek; gitarın orjinal manyetiği son derece tatlı ve güzel bir clean hafif drive da ise yine çok sıcak kirlenmesine rağmen drive'ı biraz yükseltince haliyle çok güçlenememekte(Bu gayet normal zaten hem single hem orjinal 1960 model vintage bir single).
tüm potansları, güç devrelerini ve manyetikleri kendim düzenlemek istiyorum,
Yakalamak istediğim tonlar çok sert olmamakla beraber yine vintage ama güçlü, sıcak, drive aralığı geniş, tam tabiri ile 80'lerin hoş rock tonları.

Potansların çalışma prensibi, hangi manyetiklere hangi potanslar devrelenir, ya da 2 single bir potansa devrelenir mi bunlar hakkında pek bilgi sahibi değilim, bu konu hakkında yardımcı olursanız çok makbule geçer.
Bir diğer husus ise yine manyetik seçimi, elimde bir 57/62 köprü manyetiği mevcut, bunu değerlendirmek istiyorum bu gitarda, sap pozisyonunda deneyebilirmiyim yoksa illa köprüye mi takmam gerekecek,
Ek olarak bahsettiğim tonları bana sağlayacak manyetiklerle ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
Gitarı çalmak dışında elektronik aksam konusunda tam bir Bilal olan ben'e bu hususlarda yardımcı olabilecek cengaverleri bekliyorum 😀

Teşekkürler!
 
ilgiyle takipteyim, bende de 59 var bir tane.. çift manyetiğe çevirmeyi düşünmemiştim hiç ama hendrix'in çiftli halini kullandığı bilgisi kalmış aklımda.. sorularınız cevabı zor olmayan ama -benim için- az bir araştırma gerektiren sorular.. belki beraberce bir yol planı yaparız?

elektroniklerle ilgili yetkili abiyi çağıralım hemen 🙂
@devastator yetiş..
 
ilgiyle takipteyim, bende de 59 var bir tane.. çift manyetiğe çevirmeyi düşünmemiştim hiç ama hendrix'in çiftli halini kullandığı bilgisi kalmış aklımda.. sorularınız cevabı zor olmayan ama -benim için- az bir araştırma gerektiren sorular.. belki beraberce bir yol planı yaparız?

elektroniklerle ilgili yetkili abiyi çağıralım hemen 🙂
@devastator yetiş..
İşte kader yoldaşım 😀 Güçlerimizi birleştirerek belki Voltran oluşturabiliriz 😀
 
Potansların çalışma prensibi, hangi manyetiklere hangi potanslar devrelenir, ya da 2 single bir potansa devrelenir mi bunlar hakkında pek bilgi sahibi değilim, bu konu hakkında yardımcı olursanız çok makbule geçer.
Bir diğer husus ise yine manyetik seçimi, elimde bir 57/62'nin köprü manyetiği mevcut, bunu değerlendirmek istiyorum bu gitarda, sap pozisyonunda deneyebilirmiyim yoksa illa köprüye mi takmam gerekecek,
Ek olarak bahsettiğim tonları bana sağlayacak manyetiklerle ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
Yettim. 🙂

Öncelikle tek potansa 2 manyetik ne amaçla bağlanacak? Eğer amaç iki manyetik arasında geçiş yapmaksa bu sadece bir manyetiğe diğerini eklemek şeklinde mümkün. Yani no load bir potans ile köprü manyetiğine volüm açar gibi kademeli oranlarda sap manyetiği eklenebilir. Ama bu kullanımda sap manyetiği tek olarak kullanılamaz.

Bu bağlantı 2 yollu bir switch ile birlikte kullanılırsa farklı bir kombinasyon yakalanabilir. 2 yollu switch köprü veya sap manyetiğini seçer. No load potasla birlikte kullanımda switch sap manyetiğindeyse köprü manyetiği 1-10 arası volüm potu gibi istenilen oranda devreye gşrerek farklı tınlar almayı sağlarken tam tersi switch köprüdeyken gerçekleşir.

Köprü veya sap manyetiği diye birşey yoktur. Kohm cinsinden çıkış değerleri vardır. Çıkış değeri yüksek olan manyetik köprüye daha alçağı ortaya en düşüğü de sapa takılır. Yani o 57/62 çıkış değeri köprüdeki manyetikten düşükse sapa takılır. Ha diyelim ki köprüdekinden daha yüksek. Yine takılır ama bu tamamen kişisel tercihle akakalıdır. Bunu tercih eden gitaristler de var. Örneğin sap manyetiğini sadece sololarda kullanıp devreye girdiğinde volümün yüksek olmasını ve gitarın sesinin ön plana çıkmasını isteyenler tercih edebilir.
 
Son düzenleme:
Eski gitarım ve benim de kafamdaki plan tam olarak buydu, sana kısmetmiş uygulaması 🙂 Şöyle bişey yapman lazım.
780px-Duosonic1.webp


Reverb'de hazır setler satılıyodu bi ara, alıp direkt takmak üzere. Hala var mı bilmiyorum, o dönem kurcalayamamıştım.
 
Yettim. 🙂

Öncelikle tek potansa 2 manyetik ne amaçla bağlanacak? Eğer amaç iki manyetik arasında geçiş yapmaksa bu sadece bir manyetiğe diğerini eklemek şeklinde mümkün. Yani no load bir potans ile köprü manyetiğine volüm açar gibi kademeli oranlarda sap manyetiği eklenebilir. Ama bu kullanımda sap manyetiği tek olarak kullanılamaz.

Bu bağlantı 2 yollu bir switch ile birlikte kullanılırsa farklı bir kombinasyon yakalanabilir. 2 yollu switch köprü veya sap manyetiğini seçer. No load potasla birlikte kullanımda switch sap manyetiğindeyse köprü manyetiği 1-10 arası volüm potu gibi istenilen oranda devreye gşrerek farklı tınlar almayı sağlarken tam tersi switch köprüdeyken gerçekleşir.

Köprü veya sap manyetiği diye birşey yoktur. Kohm cinsinden çıkış değerleri vardır. Çıkış değeri yüksek olan manyetik köprüye daha alçağı ortaya en düşüğü de sapa takılır. Yani o 57/62 çıkış değeri köprüdeki manyetikten düşükse sapa takılır. Ha diyelim ki köprüdekinden daha yüksek. Yine takılır ama bu tamamen kişisel tercihle akakalıdır. Bunu tercih eden gitaristler de var. Örneğin sap manyetiğini sadece sololarda kullanıp devreye girdiğinde volümün yüksek olmasını ve gitarın sesinin ön plana çıkmasını isteyenler tercih edebilir.

İlgine ve detaylı açıklamana çok teşekkür ederim hocam,
Cehaletimi maruz gör ama şu soruyu da sormadan edemeyeceğim, her potans modelinin kabul edebileceği belli bir manyetik çıkış değeri mevcut mudur, yoksa her manyetik her potansı, dolayısıyla her potans her manyetiği kabuk edebilecekmidir?

Ayrıyeten bu switch çok gerekli, yaptırmak şart geçişler için.

Eski gitarım ve benim de kafamdaki plan tam olarak buydu, sana kısmetmiş uygulaması 🙂 Şöyle bişey yapman lazım.
90015 eklentisini görüntüle

Reverb'de hazır setler satılıyodu bi ara, alıp direkt takmak üzere. Hala var mı bilmiyorum, o dönem kurcalayamamıştım.
Çok teşekkürler hocam ilgine, muhtemelen bu da çok işe yarayacak bir şema!
Hazır almaktansa kendi kafama yatanı yapmak daha hoş olabilir esasında, tabi bu konuda manyetik tavsiyesi almam gerekecek.
 
Yettim. 🙂

Öncelikle tek potansa 2 manyetik ne amaçla bağlanacak? Eğer amaç iki manyetik arasında geçiş yapmaksa bu sadece bir manyetiğe diğerini eklemek şeklinde mümkün. Yani no load bir potans ile köprü manyetiğine volüm açar gibi kademeli oranlarda sap manyetiği eklenebilir. Ama bu kullanımda sap manyetiği tek olarak kullanılamaz.

Bu bağlantı 2 yollu bir switch ile birlikte kullanılırsa farklı bir kombinasyon yakalanabilir. 2 yollu switch köprü veya sap manyetiğini seçer. No load potasla birlikte kullanımda switch sap manyetiğindeyse köprü manyetiği 1-10 arası volüm potu gibi istenilen oranda devreye gşrerek farklı tınlar almayı sağlarken tam tersi switch köprüdeyken gerçekleşir.

Köprü veya sap manyetiği diye birşey yoktur. Kohm cinsinden çıkış değerleri vardır. Çıkış değeri yüksek olan manyetik köprüye daha alçağı ortaya en düşüğü de sapa takılır. Yani o 57/62 çıkış değeri köprüdeki manyetikten düşükse sapa takılır. Ha diyelim ki köprüdekinden daha yüksek. Yine takılır ama bu tamamen kişisel tercihle akakalıdır. Bunu tercih eden gitaristler de var. Örneğin sap manyetiğini sadece sololarda kullanıp devreye girdiğinde volümün yüksek olmasını ve gitarın sesinin ön plana çıkmasını isteyenler tercih edebilir.
Ne güzel anlatmışsın Selçuk...🙂
Hay eline diline sağlık kardeşim...
Şu son paragrafı yıllardır yırtına yırtına anlamak zorunda kalmıştım.😵
 
her potans modelinin kabul edebileceği belli bir manyetik çıkış değeri mevcut mudur, yoksa her manyetik her potansı, dolayısıyla her potans her manyetiği kabuk edebilecekmidir?
Bu da zevk renk meselesi. Mesela Eric Clapton 1meg. ohm potans tercih eder. Çünkü manyetiğin tonunu daha da parlatır. Single için ideali 250k ama 500k da olabilir fakat bazı manyetiklerde tonu çamurlaştırabilir diye okumuştum bir makalede. Fakat vintage ton için 250kohm şart.

Humbuckerlar için ideali 500kohm. Gakat single boyutlu humbuckerlarda 250kohm daha uygundur.

Bir de tavsiyem bütün potların no load olması. Çünkü no load potanslar 10 konumundayken devre dışıdır. Dolayısıyla manyetiğin sesini direkt çıkışa verir ve hiçbir kayıp olmadan manyetiğin saf tonu duyulur.
 
Bu da zevk renk meselesi. Mesela Eric Clapton 1meg. ohm potans tercih eder. Çünkü manyetiğin tonunu daha da parlatır. Single için ideali 250k ama 500k da olabilir fakat bazı manyetiklerde tonu çamurlaştırabilir diye okumuştum bir makalede. Fakat vintage ton için 250kohm şart.

Humbuckerlar için ideali 500kohm. Gakat single boyutlu humbuckerlarda 250kohm daha uygundur.

Bir de tavsiyem bütün potların no load olması. Çünkü no load potanslar 10 konumundayken devre dışıdır. Dolayısıyla manyetiğin sesini direkt çıkışa verir ve hiçbir kayıp olmadan manyetiğin saf tonu duyulur.
Üstadım çok teşekkür ederim bu güzel bilgiler için, şahsen biraz daha iştahım açıldı 😀
 
vintage tonu dipgürültüsüyle orijinal pg'ı kullanırken tadarız 🙂
hazır çift yapmışken, gitarı daha versatil hale getirmişken hum'ı biraz buck etmekten zarar gelmez kendi payıma..
 
Şu başlığı bir hortlatayım, çünkü işler ciddileşmeye başladı,

Selamlar tekrar herkese,
Bu rüyayı sonunda gerçekleştiriyorum sevgili dostlar, tekrar açıklayayım.
Elimde 1960 model bir Fender American Musicmaster var,(Gövde resimleri ilk mesajda mevcut)(Merak etmeyin hiçbir şekilde orjinalliğini bozmayacağım) Bu gitarın orjinal hali bana gelişte 2 gövde delikliydi, sevgili @ilkinkazan 'ın yardımıyla 2 delikli pickguard getirtip gitarı duo sonic hale getireceğim, yani 2 manyetikli.
Açıkçası elektronik bağlanımlar konusunda araştırma yapmama rağmen hala tatmin edici bir bilgi birikimine sahip değilim, niyetim sadece olabilecek en kaliteli kabloları, kapasitörleri ve potansları alıp luthierde bunları toplatıp 2 single'lı bir pickguard elde etmek. Musicmaster'ın güzelliği şurda ki gitardaki tüm elektronik aksam pickguarda sabit bir şekilde çıkıyor, yerine başka bir yüklü pickguard jack girişi de dahil olmak üzere takılabiliyor.Yani tüm orjinal elektronik gerçek pickguarda bağlı olarak çıkacak ve muhafaza edeceğim. Yerine yeni ve yüklü bir pickguard takacağım herhangi bir elektronik aksamı tekrar gitara lehimlemeden.(tak çıkar, tak çıkar 🙂 )
Bu bağlamda başlığın esas konusu olan manyetiklerde karar kıldım, köprüye ve sapa 57/62 takacağım.
Şimdi sıra geldi diğer konuya,
Bu çeşit manyetiğe uyan elektronik aksamın (potans, kapasitör ve diğer elektronikler hakkında) bilmem gereken özellikler neler? Yani bunun kaliteli markaları ve şu iyidir, şunun şöyle tona etkisi şu şekilde olur diyebileceğiniz özellikler neler? Gitar ve manyetiklerdenden de belli olabileceği üzere yüksek çıkışlı tonlar aramıyorum ancak şu anki tek single malesef drivelerda çok sönük kalıyor. Niyetim sadece bu potans ve kullanmam gereken elektronik aksamların modelleri ve markaları, bunlar konusunda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst