Film Noir, yani kara film; disavurumcu isiklar, gölgeler, film teknikleri, kamera hareketleri, açilar ve karanlik konular amerikan sinemasindaki yerini 1930larda sesinde gelisiyle garantilemisti. 1950lerden sonra Amerika n1n savas sonrasi karamsarligiyla sekillenmistir. Kumar, fuhus, uyusturucu, ölüm, suç, toplumsal kaos...
Bu karisiklik ve acimasizligin sinemasi; Etienne Chaumenton ve Raymond Borde diye iki fransiz arastirmaci tarafindan film noir- kara film olarak adlandirildi.
Don Siegel in Dirty Harry si(1971), Polanski nin Chinatown i(1974), Martin Scorsese nin Taxi Driver i(1976) Film Noir in rönesansi kabul edilir.
Daha fazla bilgi için; Selda Tan Özdemir in altikirkbes yayinlarindan çikan KARA FILMLER adli kitabini öneririm.
bu denli karanlikken hersey, beyaz bir sinemadan söz edilemez ki!
Bu karisiklik ve acimasizligin sinemasi; Etienne Chaumenton ve Raymond Borde diye iki fransiz arastirmaci tarafindan film noir- kara film olarak adlandirildi.
Don Siegel in Dirty Harry si(1971), Polanski nin Chinatown i(1974), Martin Scorsese nin Taxi Driver i(1976) Film Noir in rönesansi kabul edilir.
Daha fazla bilgi için; Selda Tan Özdemir in altikirkbes yayinlarindan çikan KARA FILMLER adli kitabini öneririm.
bu denli karanlikken hersey, beyaz bir sinemadan söz edilemez ki!