G major akoru arpej

Selamlar. Gitara yeni başladım sayılır. Bağlama çalıyordum ve bir seviyeye kadar ilerledim ama arpej ve ritim konularında biraz yetersiz kaldığımı hissettim ve gitarın bana farklı bir bakış açısı katacağını düşündüm. Aslında başlama amacım biraz müzik teorisine girip arpej ve ritim konusuna hakim olabilmekti. Başlamışken egzersizlerimi çalışıyorum ama bir yandan da teorik bir şeyler bakıyorum. Rastgele akor basmak istemiyorum, ne yaptığımı bilmek ve klavyeye hakim olarak ilerlemek istiyorum yani.
Neyse benim sormak istediğim yeni başlayan birinin sol major akoru bastığını düşünün. (1. pozisyon mu deniyor emin değilim) Sol major akorunda arpej yaparken videolardan izlediğim kadarıyla i-m-a parmakları alt 3 tele vuruyor. Ancak alt 3 tele vurunca sol major gamının 1,3,5. notaları olan sol-si-re notalarından oluşan akorunun re notasını basmamış oluyoruz. Yani arpejde bu parmakları 4-3-2 şeklinde dizsek ve re notasını da alsak daha mantıklı değil mi? Cevaplayabilirseniz sevinirim. Teşekkür ederim.
 
Parmak ve pozisyonları net anlayamadım ama G major arpejde D vurgulanmak isteniyorsa yüzük parmağı B teli 3. perdeye (yani D) de basabilir. O şekilde de G major akoru çalınabilir.
Anladım teşekkür ederim cevabınız için. Aynı zamanda 3. perdeden bareli G basınca da re notasını vurgulamış oluyoruz. Arpejde bazı seslerin kaybolmasını mecburen göze almak zorundayız sanırım bazı durumlarda
 
Anladım teşekkür ederim cevabınız için. Aynı zamanda 3. perdeden bareli G basınca da re notasını vurgulamış oluyoruz. Arpejde bazı seslerin kaybolmasını mecburen göze almak zorundayız sanırım bazı durumlarda
Gitar piyano gibi değil. Gam içerisindeki diminished akorları düz basan da var, dim yerine dim7 basmak da çoğu zaman kolayımıza geliyor. Arpej dediğimiz sistem de o kadar katı kurallara sahip değil gitarda, aynı ritimde de olduğu gibi, rahat sınırları var. G major akoruna gelecek olursak, eğer bare parmağınızı kullanmadan, bu şekilde basmaya devam edecekseniz ve re telini de duyurmak istiyorsanız, sol elin 4 parmağıyla basın akora. Alttan ikinci telde 3. perdeye yüzük parmağını, alttan 1. telde 3. perdeye de küçük parmağınızı koyun. İşaret ve orta, üst iki bas telde bassın. Arpejin bas vuruşlarını ya sadece 5. telle sınırlandırın, ya da 6. teli de biraz tınlatarak yine 5. teldeki bastığınız Si'den vazgeçmeyin. Sonuçta major duyurmamız gerekli, yüzük parmak Si telinde Re'ye basarsa, elde bas telden başka Si kalmıyor.
 
Gitar piyano gibi değil. Gam içerisindeki diminished akorları düz basan da var, dim yerine dim7 basmak da çoğu zaman kolayımıza geliyor. Arpej dediğimiz sistem de o kadar katı kurallara sahip değil gitarda, aynı ritimde de olduğu gibi, rahat sınırları var. G major akoruna gelecek olursak, eğer bare parmağınızı kullanmadan, bu şekilde basmaya devam edecekseniz ve re telini de duyurmak istiyorsanız, sol elin 4 parmağıyla basın akora. Alttan ikinci telde 3. perdeye yüzük parmağını, alttan 1. telde 3. perdeye de küçük parmağınızı koyun. İşaret ve orta, üst iki bas telde bassın. Arpejin bas vuruşlarını ya sadece 5. telle sınırlandırın, ya da 6. teli de biraz tınlatarak yine 5. teldeki bastığınız Si'den vazgeçmeyin. Sonuçta major duyurmamız gerekli, yüzük parmak Si telinde Re'ye basarsa, elde bas telden başka Si kalmıyor.
Çok iyi anladım teşekkür ederim cevabınız için. Bas vuruşlarda 5-6. telleri birlikte alma fikri de çok işe yarar bir şey bence sağ olun. Biraz daha esnek bakmam gerekiyor bunu da öğrenmiş oldum.
 
Gitarda arpej atarken çok spesifik özel bir arpej değilse, hangi tellere vurduğunuzun çok önemi yok. Özellikle eşlik ederken tamamen özgürsünüz. Tek önemli nokta: eserin Ölçüsü-Ritmine uygun bir arpej calmanızdır. Söylediğim gibi Nothing else matters gibi kendine özel Spesifik bir arpej var ise o zaman noktası noktasına birebir aynısını calmanız gerekir. Size tavsiyem arpej atarken pek düşünmeyin, akoru basın arpeje başlayın, içinizden geldiği gibi rastlantısal olarak kendinize arpejler bulun. Fakat ritim ve ölçüyü kaçırmayın
 
Gitarda arpej atarken çok spesifik özel bir arpej değilse, hangi tellere vurduğunuzun çok önemi yok. Özellikle eşlik ederken tamamen özgürsünüz. Tek önemli nokta: eserin Ölçüsü-Ritmine uygun bir arpej calmanızdır. Söylediğim gibi Nothing else matters gibi kendine özel Spesifik bir arpej var ise o zaman noktası noktasına birebir aynısını calmanız gerekir. Size tavsiyem arpej atarken pek düşünmeyin, akoru basın arpeje başlayın, içinizden geldiği gibi rastlantısal olarak kendinize arpejler bulun. Fakat ritim ve ölçüyü kaçırmayın
Teşekkür ederim. Çok vaktim olmadığı için kendim öğrenmeye çalışıyorum. Ben bir yandan işin matematiğini de öğrenmeye çalışınca tüm teoriyi tekniklerle dört dörtlük örtüşecek sanmışım. Teoriyi iyi bil ama icrada esnek ol, farklı şeyler dene. Olaya bakışım budur artık.
 

Geri
Üst