Gitar Boyama Çalışması (Rg470 - Resimli Sonuçlar)

bende de rg470 var. çok memnun kaldığım bir gitar ama benimkisi 2004 model ve strat kasa değil. rengi de cosmos black. bir yerinde boya kalkması var. acaba nerede tamir ettirebilirim?
 
gogomogo demiş ki:
bende de rg470 var. çok memnun kaldığım bir gitar ama benimkisi 2004 model ve strat kasa değil. rengi de cosmos black. bir yerinde boya kalkması var. acaba nerede tamir ettirebilirim?
Merakımdan soruyorum. Strat kasa değil demişsin usta peki hangi kasa tarzından. Benim bildiğim rg dedin mi süper strat kasadır.
 
Merhabalar;
Öncelikle şunu belirtmek isterim. Sizinde taktir edebileceğiniz gibi bu forumda çok gereksiz saçma sapan tartışmaların yanında, bir de gerçekten şu ana kadar internetteki hiç bir forumda bulunamayan kaliteli bilgiler, yorumlar ve paylaşımlar var. Bu başlık da o kaliteli bilgilerden bir tanesi...

Mavi rengi sevmeyen biri olarak, çıkarttığınız işçiliğe hayran kaldım. Bana mavi gitarı bile sevdirtecek cinsten bir işçilik olmuş. Bence iç çamaşır değiştirir gibi ekipman değiştirmek yerine varolan ekipmanı çeşitli modifiyeler ile kişiselleştirmek bence daha saygı duyulması gereken ve ruhu olan bir olay. RG serilerinden nefret ettim hep. Özellikle piyasada okadar çok varki RG370dx 'den 🙂 . Prestige serilerini ve eski japon üretimleri görüp çalana dek... Taş gibi gitarlar gerçekten, ve her yola geliyorlar neredeyse. Özellikle köprüleri okadar sağlam ki, tremolo kolundan havaya kaldırılıp akort kaçırmayan gitarlar... Ama Prestige olmayan RG 'lere karşı düşüncem hala aynı :S

Takdir edilecek bir iş çıkartmışsınız. Ton değişimi, eski güzel ve japon üretimi bir RG'nin finish'i mahvedebilme ihtimallerini göze almak gerçekten yüreklilik ister.

Kesnilikle böyle bir işe kalkışamayacak ve hiç anlamayan biri olarak sadece merakımı gidermek üzere birkaç soru sormak istiyorum...

:arrow: Ibanez yazısı etrafını nasıl boyadınız :?:
:arrow: Rezil edilmesi durumunda, kurtarılma şansı varmı :?:

İleride belki elime düşerse japon malı bir RG kuma getirmek isterim, çok sevdiğim Epiphone Std Les Paul'ümün yanına. Ne de olsa Floyd'lu strat kasa bir gitarda apayrı bir tad 😉

Saygılarımla
Özgür
 
Bende explorer gövdemi yakında boyuyacağım.Acaba işlemleri nasıl yaptığınızı anlatırmısınız.Çünkü mükemmel iş çıkmış.Sadece o pürüssüzlüğü nasıl sağladığınızı anladırsanız bnden mutlusu yok.Saygılar
 
xhornetxx demiş ki:
Kesnilikle böyle bir işe kalkışamayacak ve hiç anlamayan biri olarak sadece merakımı gidermek üzere birkaç soru sormak istiyorum...

:arrow: Ibanez yazısı etrafını nasıl boyadınız :?:
:arrow: Rezil edilmesi durumunda, kurtarılma şansı varmı :?:

Öncelikle güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Headstocktaki ibanez yazısı için şu yöntemi kullandım :

Ibanez rg nin nette dolanan bir logo dosyası var, şu check işareti şeklinde olan. Onu corel de açıp editledim. Sonra, gitar sapını ve dosyayı alıp bir reklamcıya gittim. Reklamcı da, ibanez yazısının ölçülerinin headstock a hala tam uymadığını görünce, reklamcıyla birlikte mevcut dosya üzerinde oynayarak (ölçüp biçip), ideal bir ölçüye ulaştık. Daha sonra reklamcı arkadaş, o boyutlardaki ibanez rg yazısını makinasında kesip bana teslim etti. Elimde sticker şeklinde bir ibanez logom olmuş oldu.

Bu noktadan sonra iki alternatifim vardı :

1. Yöntem : headstock zımparalanacak, üstüne beyaz renk boya atılacak. Sonra sticker yapıştırılacak ardından, sticker ve headstock tamamı üstüne mavi boya sıkılacaktı. Ardından, sticker sökülünce maskeleme görevi gören stickerın altından, beyaz renk logo elde edilmiş olacaktı.

2. Yöntem : Headstock zımparalanıp üstü maviye komple boyanacak. Üstüne sticker yapıştırılacak ve onun üstüne de vernik atılacaktı.


Ben ikinci yöntemi uyguladım. Zira zaten headstocku önceden zımparalayıp mavi renge boyamıştım. Stciker zaten çok ince bir malzeme, mikron seviyesinde. Üstüne 4-5 kat vernik atınca, sticker yüzeyde bir yazı gibi durdu. Herhangi bir kabarıklık vb yapmadı. Yazı komple vernik tabakasının altında kaldığı için, oldukça hoş derinlikli bir görüntüsü oldu.

volves,

pürüzsüz olması konusu ise, zamanla el alışkanlığınızın artması ile doğru orantılı. Yani boya atılacak zemine, ince zımpara ile ne kadar düzgün bir çalışma yaparsanız, üstüne atılan boyadaki ve vernikteki kabarma ve kusurlar, o kadar az oluyor. Tabi bunun harici, atılan boyanın dikkatlice atılması, işlem sonrası yine son yüzeye ince zımpara ve ince pasta uygulanması da temel etkileyen unsurlar.

Bir türlü vaktim olmadı, ama en kısa sürede işlemleri de detaylı yazmaya çalışacağım.
 
Hiç fire vermeden bir boyamalık malzeme alırsanız 150-TL gibi bir rakamı bulabilir. Ama boya yaparken hata yaptınız, zımparalayıp tekrar boyayacağım derseniz, yeniden boya almanız gerekecek maliyet artacaktır.

Ortalama sprey boyalar : 8-10-TL arası adedi satılıyor. Atılacak boya kalınlığı, tercihe bağlı olduğu için, sprey kutu adedi veremiyorum ama tahminen sprey astar ve sprey boyalar toplam maksimum 60-70-TL civarı tutabilir.

Vernik : Bolca giden bir malzeme, yine birim fiyatları ortalama 10-TL civarı. En az (!) 4-5 kutu gidebilir. En az 50-TL civarı.

Zımpara : İnce su zımparası bazı yerlerde pahalı olabiliyor. (adedi 1-1,5-TL gibi) İşinizin ne kadar zımpara gerektireceğini bilmek, özellikle ilk defa yapıyorsanız çok zor. Bu sebep bolca almak lazım. 10-15-TL de en az buna gidebilir.

Pasta-Cila : Bu aşama çok göreceli. Fiyatlar markadan markaya değişiyor.

Benim dikkat etmeye çalıştığım püf noktalar şunlardı :

- Boyayacağınız yüzeyi çok iyi zımparalayın, en pürüzsüz yüzey, en iyi sonucu verir.

- Asla sprey boya ve sprey verniği dibine kadar kullanma, dibinde % 20 gibi kalmış sprey kutuyu bitmiş kabul edip, yeni bir kutuya geç. (Sprey kutuları iyice çalkalasanızda, sıcak suda bekletsenizde her zaman spreyin dibinde tortu, gaz vb kalabiliyor.)

Ben bir keresinde henkel akrilik verniğin dibini sıkmıştım, vernik yerine sadece bildiğimiz bir gaz çıkışı oldu ve önceden vernik atılmış gitar yüzeyine öyle bir matlık getirdiki, ne yaptıysam düzeltemeyip, tüm gitarı en başından boyamak zorunda kalmıştım. 😆

- Vernik katları arası en az bir gün beklemeli, başlarda ince katlar atılmalı eğer verniği fazla sıkarsanız ve bu sıktığınız kat üzerine 1 gün bekleyip vernik atsanız dahi altta kalan, kalın atılmış kurumamış vernik aylarca kurumayabilecektir.

- Son olarak : vernik atıp, 2 günde kuruduğu görüntüsüne aldanıp gitara abanarak zımpara yapmaya kalkmayınız. Zira vernik katmanı sert gözüksede, çekirdekte kalan ana boya zaman içinde sertleşecektir. Eğer bunu gözönüne almadan gitara bastırarak silme, zımparalama yaparsanız alttaki boyayı dağıtma ihtimaliniz olabilir.

Aklıma gelenler bunlar.

Dip not : boya işlerinizin tümünde muhakkak koruyucu maske kullanınız.

- Diğer bir püf nokta : son vernik katı atıldıktan sonra sabırla beklenmeli hiç acele edilmemeli. (portakal kabuğu görüntüsü oluşan yüzeye zımpara yapmak için sabırla beklenmeli.

bu işin uzmanı veya profesyoneli değilim . Ancak bu gitarı boyamada nelere dikkat ettin diye sorarsanız, yukarda yazdıklarıma dikkat ederek boyama yaptım. 🙂

-
 
Boyama ile ilgili ayrıntılı ve güzel bir gitarla renklendirilmiş bol resimli anlatımınızı keyif ve merakla okudum. Benim de bir gitarım var, fiyatlardan bihaberim ama en kısa sürede üzerine flame maple kaplama ve naturel veya 3Tone sunburst boya/vernik, kenarlarına da kemik veya kreme yakın bir renkte binding yaptırmak istiyorum. Sanırım benimkinin işi uğraş yönünden diğerlerine nazaran biraz daha kolay. Gitarımın üzerinde öyle kalın bir boya veya vernik tabakası yok. OPBK denen türden ve şu durumda en ince sürtme ve çarpmalara karşı aşırı duyarlı. En küçük bir baskı uygulamada karşılığı hemen baskının uygulandığı yerde bir ezik oluyor. Tabii ki çarpmaların sorumlusu ben değilim ve bu da beni iki kere daha fazla rahatsız ediyor. Aslında, onu kendim boyamak, verniklemek isterdim ama daha önce ağaç veya metal boyama ile ilgili deneyimim olmadığı için rezil rüsva ederim diye bu işe hiç girişmeme kararı aldım. Çünkü duvar badanalamaktan başka boya deneyimim yok🙂 Velhasıl ucuz boyalar da değiller ki alıp şöyle bir alıştırma yapalım tahta tabla üzerinde gönlümüzce.

Hoş üzerinde karaktersiz ama yine de sevdiğim Emg aktifler var ama bir de merak ettiğim şeylerden bir tanesi; acaba üzeri kaplanınca tonal değişme ne derece olur? Tekrar tekrar iyi çalışmalar.
 
Gerçekten güzel olmuş ellerinize sağlık. Hiç aklımda yoktu ama sizin çalışmalarınızdan sonra bende deneysel amaçlı denemeye karar verdim. Tabi konu hakkında hiç bir bilgim yok, boya işlemi nasıl yapılır, kaç kat atılır falan. Bana bununla ilgili kaynak gösterebilir misiniz? Veyahut açıklama yapmanızı bekliyeyim sabırla 🙂

Tekrardan tebrikler, elinize sağlık...
 
Merakımı giderdiğiniz için çok teşekkür ederim smtzdmr. Zira özenilmeden yapılacak olan boya ve kaplamaların sesleri yuttuğunu dumuştum ama zaten yersiz bir kuşku ve kuruntuydu. Çünkü sonuçta işinin erbabı bir luthiyere teslim edince gözüm arkada kalmayacak.
 
sacthres'e tesekkür ediyorum.gerçekten güzel bir is yapilmisa benziyor yine bi canlı görüp test etmeden cok bisey soylemek dogrumu bilmiyorum.ama bunu her yönüyle paylasman gercekten cok güzel.bende bir ara gitarimi boyatmak istiyordum sonra bir abim bana soyle dedi:''simdi sen bu gitarinin orjinal boyasinin yerine baska boya attırırsan pek iyi olmaz tona da yansir, Bence numarasi bu; ibanez bu boya isini gayet basarili yapiyor. '' [tam cümleyi toparlayamadim simdi ama bu tarz biseydi 🙂] Bende bunun üzerine vazgecmistim.Ama gitar eskise iyice cizik dökük cok olsa verimli olabilir yöntemin (bence).velhasıl hepsi zevk isi ama paylasim 10 numara.
 
İşlerimin yoğunluğundan başlığı takip edemedim ama takdir dolu mesajları için yazan tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim.

Sevgili gravemaster ve krabathor_czech,

"boya yapmak gitarın tonunu değiştirir mi?" konusu gerçekten göreceli bir konu. Elbet çok fazla atılmış boya ve vernik katmanları tona etki edecektir kanaatimce. Ama kaliteli boya vernik ve az kat atılması ile edilecek yeni boyanın, tonu değiştireceğini söylesek bile; bu farkı anlamak için, ses kayıtları alıp, üzerinde ses analiz programlarıyla mukayese ederek farkı görebiliriz diye düşünüyorum.

Yani kulakla çok çok anlaşılacak bir fark olmuyor benim gözlemlediğim. Hele ki orjinal boyaya dokunma, yeniden boyama, yoksa gitarı çöpe at daha iyi gibi sözler bence şehir efsanesi. Ben kaçtır boyuyorum, hiper süper bir kulağa sahip değilim ama ayıptır söylemesi uzun yılardır gitar işleriyle uğraşıyorum. Hani bariz değişik olsa, kulağım artık anlar diye ümid ediyorum. Ama ben bir fark göremedim. Azcık midler arttı ben de, o kadar. Onu bile direkt anlayamadım. Acabamı bana mı öyle geliyor diye şüphelenip, ses örnekleri alıp, mukayese ettim. Çok çok az midlerin arttığını gördüm.

Ama yine de bu konularda bilgimi öne sürerek öyledir böyledir diyecek luthier lik bilgim yok. Sadece ben yaptım, bende sorun olmadı, diyerek sadece deneyimlerimi sizlerle paylaşabilirim. Bu konuda değerli Luthier lerimiz (for example : Fatih Usta 🙂 ) fikir beyan ederse çok daha aydınlatıcı olur kanaatindeyim. Yanlış bilgilendirme yapmak da istemem.
 
yok ben yanlıs anlasıldıysam ozuru bır borc bılırım.daha cok takdir icerikli bir yazı yazmak ıstemıstım.yanına konuyla ılgılı sahsi fikrimi ve duyumumu yazdım.soylediklerinde haklısın amacım konuyu kirletmek degildi.ellerine saglık tekrardan
 
Rica ederim sevgili gravemaster, ben sözlerinizi eleştiri, olumsuzluk gibi değilde soru soruyormuşsunuz gibi algılayarak elimden geldiğince yanıtlamaya çalışmıştım. Eleştiri algılayamadım yazınızda, gayet masumane ve önemli bir konudaki kafanızdaki kuşkuyu belirtmişsiniz. Başlığı kirletmek ne demek, fikirlerinizle başlığa katılım sağladığınız için ben teşekkür ederim. 🙂
 
Geçen çektiğim yeni bir fotoğraf. Sabah vakti çekildiği için daha doğal renk ve görüntü elde ettim. Makinam kötü olduğu için biraz kumlu çıktı, ama renk tam gerçeğine yakın oldu bu sefer :

1379.jpg
 

Geri
Üst