Gitarda sustaini etkileyen birçok faktör vardır (Köprü tipi, ayarı, saddle cinsi, tel kalınlığı, hareketli köprüyse kaç tane yay içerdiği vs.). Kullanılan ağaçların cinsi ve birbirine eklenme şekilleri de etkiler tabi.Hepsi bir bütün oluşturur.Ama bunların biri var diye sustain çok iyi ve ya biri yok diye sustain çok kötü olur da diyemeyiz.
Ton olarak ise ağaç kombinasyonlarını düşünecek, olursak bu kişinin kendisine kalmış bişeydir. Kişi istediği tonu hangi ağaç birleşiminde yakaldıysa onun için en iyi gitar odur. Tabi bazı gerçekler vardır. Maun un koyu tonlar vermesi , maple ın parlak tonlar vermesi gibi. Ama yine de gitar üzerindeki hangi ağacın (saptaki mi ,gövdedeki mi , klavyedeki mi) tona daha çok etkisi olduğu tartışılır. Bu yüzden en iyi kombinasyon, kişinin kulağına gelen en güzel tonu veren kombinasyondur.
(Fırınlama konusu da çok saçma geldi bana. Aldığınız gitarın nekadar kuru olduğunu nerden biliyosynuz da fırınlama derecesini tartışıyorsunuz. Saygılar... )
Ton olarak ise ağaç kombinasyonlarını düşünecek, olursak bu kişinin kendisine kalmış bişeydir. Kişi istediği tonu hangi ağaç birleşiminde yakaldıysa onun için en iyi gitar odur. Tabi bazı gerçekler vardır. Maun un koyu tonlar vermesi , maple ın parlak tonlar vermesi gibi. Ama yine de gitar üzerindeki hangi ağacın (saptaki mi ,gövdedeki mi , klavyedeki mi) tona daha çok etkisi olduğu tartışılır. Bu yüzden en iyi kombinasyon, kişinin kulağına gelen en güzel tonu veren kombinasyondur.
(Fırınlama konusu da çok saçma geldi bana. Aldığınız gitarın nekadar kuru olduğunu nerden biliyosynuz da fırınlama derecesini tartışıyorsunuz. Saygılar... )