Mantıklı. Malum Türk sanat müziğinde makamlar 9 komalı sisteme göredir. Dolayısıyla ara tonlar makamda olmayan (4,5) bir komaya denk geliyor. Bağlamada da koma sistemi farklı. Yine sanat müziğindeki komalara denk geliyor.
Rahmetli Yıldırım Gürses batı formlarını sanat müziğimize uygulama çalışmaları yapmış ve "Hafif Türk müziği" adı altında 80'lerde radyolarda bolca dinlerdik. Samime Sanay, Metin Milli, Nalan Altınörs ve daha bir çok sanatçı o dönemde bu müziği bateri alt yapılı ve piyano, gitar, bas gitar gibi 12lik batı formatlı enstrumanlar eşliğinde seslemdirilerdi. İşte o zaman piyanoda parmaklar bir kaç yuvarlama yapardı (gitardaki hammer on gibi) bu komaları geçiştirmek için. Bu sorunu çözen bir fret sistemi düşünülmüş.
Aslında işin özünde biraz da tek sesli Türk sanat müziğini çok sesliye çevirmek ve deneysel bir müzik yapmak var.
Ben çok beğendim. Güzel bir paylaşım olmuş.