Gitarda sol bas parmağı konumu

  • Konuyu açan Konuyu açan denis
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Elektro gitari yaklasik 1 yildir çalıyorum fakat bas parmagim hep üstten sarkarak perdelere kadar geliyor bunun kotu bir aliskanlik olduğunu soyleyen kanallar gordum ama konserleri falan izledigimde gitaristlerin de oyle yaptiklarini görüyorum (ve bazi coverlar da) sizce duzeltmeli miyim. Basparmagim 2. resimdeki gibiyken baya yavasliyorum ve rahatsiz hissediyorum ama arti olarak parmaklarimi daha uzak perdelere kadar acabiliyorum. Ben soyle düşündüm başparmağımin yukarda olmasindan rahatsiz degilim ve bazen kalin mi telini falan da susturuyorum onunla ama legato falan çalarken öbür türlü yapmaya calisiyim hem daha iyi acarim parmaklarimi?
15833449535594972011703008982882.webp
15833450566054255867362227573656.webp
 
Tekniğe, çalınan pasaja göre değişir parmağın konumu. Önce klasik gitarla başla gibi bir şey bu baş parmak gözükmeyecek uydurması. Çük kadar sap var, nasıl gözükmeyecek?
kesinlikle katılıyorum izledigim tum gitar coverlarinda ve canli yayinlarda gozukuyor. Asil sorum su legato yaparken basparmagim asagida olsa daha guclu oluyor ve daha cok parmaklarimi acabiliyorum sanki ama bi tık rahatsiz ediyor ne yapayim?
 
Yine çalınan pasaja göre değişir. Ben alt tellerde iken sapı kavrıyorum ama üst tellerde bir bölüm varsa veya işaret parmağım 7. perdede iken serçe parmak ile 12. perdeye vuracaksam bileği kırıp parmağı arkaya alıyorum. Tabi yapıyorum ediyorum diyorum ama düşünmeden gerçekleşiyor bunlar, alışkanlık haline geliyor.
 
Gitarda illa şu şöyle olacak diye bir kural olmamakla birlikte baş parmağın klavyenin arkasında olması hem perdelere daha sağlıklı biçimde basmayı hem de perdeye basan bir parmağın bir alt ve bir üst tele değmemesi için parmağın tam dik olarak perdeye basmasını kolaylaştırır. Baş parmağın yukarı çıkmışsa ister istemez perdeye basan parmaklarının olması gereken o çengel pozisyon bozulur.

Ve elektro gitarda baş parmak üst yada üst iki teli susturmak için öyle çıkarılır.
 
Gitarda illa şu şöyle olacak diye bir kural olmamakla birlikte baş parmağın klavyenin arkasında olması hem perdelere daha sağlıklı biçimde basmayı hem de perdeye basan bir parmağın bir alt ve bir üst tele değmemesi için parmağın tam dik olarak perdeye basmasını kolaylaştırır. Baş parmağın yukarı çıkmışsa ister istemez perdeye basan parmaklarının olması gereken o çengel pozisyon bozulur.

Ve elektro gitarda baş parmak üst yada üst iki teli susturmak için öyle çıkarılır.
anladım teşekkürler
 
elini rahat bırak bileğini zorlama, doğal pozisyonunu bulur el zaten ... temel bir tutuş biçimi var tabi ama bu konu çok konsantre olacağın bir dert değil.... blues'cuların filan video'larına bak, bazısı neredeyse üstten başparmakla tellere basıyor 🙂
 
elini rahat bırak bileğini zorlama, doğal pozisyonunu bulur el zaten ... temel bir tutuş biçimi var tabi ama bu konu çok konsantre olacağın bir dert değil.... blues'cuların filan video'larına bak, bazısı neredeyse üstten başparmakla tellere basıyor 🙂

Jimi Hendrix sanırım en iyi örneğidir. Mesela major akorları bare ile değil de, baş parmağı kullanarak farklı bir pozisyonda basar. Bu hem farklı bir ergonomi, hem de müzikal bir esneklik kazandırıyor.

Konu ile ilgili de birkaç görüş belirtmek isterim. Blues çalan bir insanla shred yapan bir insanın tutuş konusunda gereksinimleri farklı olabilir. Fiziki olarak da farklı insanlar farklı teknikler geliştirebilir. Baş parmak ya da tutuş konusunda size tavsiyem, milletin ne dediğinden ziyade tarzını çalışını sevdiğiniz müzisyenleri örnek almanız. Sonuç olarak tutuş şekli tuşeyi direk olarak etkileyen bir durum. Orada şöyle bir durum ortaya çıkabilir, mesela kişinin elleri çok büyüktür, sizinki küçüktür fiziksel olarak zorlanabilirsiniz ancak bunu farklı insanların nasıl çaldığına bakarak bir orta yol bulursunuz. Teknik müziğe hizmet ettiği için asıl odağınız çalmak istediğiniz parçaların hissiyatını verebiliyor olmalı. Yani tekniği bir meta step olarak görüp, gerçek çıktı olan müziğe odaklanmanız sizi yönlendirecektir. Tabiki insanların fikirlerine önem vermek gerekir ancak şahsen ben konuşana değil, yapanı kendime referans almayı tercih ederim kişisel olarak. Belki size de bir faydası olur bu bakış açısının.
 
Birinci pozisyonda, serçe parmağını beş perde uzağa basman gerekiyorsa baş parmağının nerede durması gerektiği belli.

Sen güzel müzik yapmaya odaklan, baş parmak yerini bulur.
 
Jimi Hendrix sanırım en iyi örneğidir. Mesela major akorları bare ile değil de, baş parmağı kullanarak farklı bir pozisyonda basar. Bu hem farklı bir ergonomi, hem de müzikal bir esneklik kazandırıyor.

Konu ile ilgili de birkaç görüş belirtmek isterim. Blues çalan bir insanla shred yapan bir insanın tutuş konusunda gereksinimleri farklı olabilir. Fiziki olarak da farklı insanlar farklı teknikler geliştirebilir. Baş parmak ya da tutuş konusunda size tavsiyem, milletin ne dediğinden ziyade tarzını çalışını sevdiğiniz müzisyenleri örnek almanız. Sonuç olarak tutuş şekli tuşeyi direk olarak etkileyen bir durum. Orada şöyle bir durum ortaya çıkabilir, mesela kişinin elleri çok büyüktür, sizinki küçüktür fiziksel olarak zorlanabilirsiniz ancak bunu farklı insanların nasıl çaldığına bakarak bir orta yol bulursunuz. Teknik müziğe hizmet ettiği için asıl odağınız çalmak istediğiniz parçaların hissiyatını verebiliyor olmalı. Yani tekniği bir meta step olarak görüp, gerçek çıktı olan müziğe odaklanmanız sizi yönlendirecektir. Tabiki insanların fikirlerine önem vermek gerekir ancak şahsen ben konuşana değil, yapanı kendime referans almayı tercih ederim kişisel olarak. Belki size de bir faydası olur bu bakış açısının.
Teşekkür ederim gelen yorumunuza gore elim nasil rahat ediyorsa oyle yapacagim
 
Bu konuda herkes için tek bir doğru olduğunu düşünmüyorum. Ben el bileğimde sinir sıkışması başlamadan evvel baş parmagım hep arkada olacak şekilde çalıyordum fakat mevcut durumda 5 dk bile bileğimi bükünce ağrımaya başlıyor haliyle artık öyle çalamıyorum ve çalım stilimi (bileği hiç bükmeden) komple değistirmek zorunda kaldim ve hala alışamadım. O yuzden temel kaideler saklı kalmak kaydıyla müzisyen nasıl rahat ediyorsa öyle çalmalı
 
Bu konuda herkes için tek bir doğru olduğunu düşünmüyorum. Ben el bileğimde sinir sıkışması başlamadan evvel baş parmagım hep arkada olacak şekilde çalıyordum fakat mevcut durumda 5 dk bile bileğimi bükünce ağrımaya başlıyor haliyle artık öyle çalamıyorum ve çalım stilimi (bileği hiç bükmeden) komple değistirmek zorunda kaldim ve hala alışamadım. O yuzden temel kaideler saklı kalmak kaydıyla müzisyen nasıl rahat ediyorsa öyle çalmalı
teşekkürler oyle yapicam
 

Geri
Üst