HH konfigürasyonda 5 yönlü switch ile ton opsiyonları: Stratvari tınılar çıkar mı?

Tam bizim foruma göre bir kaç sorum var.
Elimdeki bir HH gitarda 3 yönlü switch ve coil split var. Çalım olarak memnunum gitardan ve satmak yerine başka opsiyonları denemek istiyorum.
İdeal olarak HSS seviyorum, ama bu gitarda pickguard yok. Gitarı bu şekilde modifiye etmek muhtemelen mümkün değil. Varsa bile ben bilmiyorum. Mümkünse zaten doğrudan o işe girerim.

5 yönlü switch ile tonal opsiyonlarımı arttırmak mümkün olur diye düşündüm.
Sorun şu ki, ben single coil tınısına yaklaşmak istiyorum ama single coil gürültüsü istemiyorum. Abartılı parlak Strat tonları şart değil, ben double stacked tarzı single görünümlü manyetik soundunu da seviyorum. Stratlarda özellikle sap ve 4. pozisyon tınılarını seviyorum; daha yüksek volümdeki sololarda köprüye geçiyorum. 2. ve 3. çok da önemli değil benim için.
5 yönlü switch ile bu hedefe ne kadar yaklaşabileceğimi kestiremedim.
Sapta mümkün olduğu kadar şeffaf tınılı bir humbucker alabilirim.
Bir diğer seçenek de sapa doğrudan bir single görünümlü humbucker veya stacked tipte single takmak için farklı bir manyetik kapağı kullanmak. Bu şekilde gitar S-H haline dönüşür.
Aşağıda linki var:

Bu durumda en azından sapta sevdiğim tınıyı alırım, köprüde zaten humbucker seviyorum. Arada başka ne opsiyonlarım olur, onu bilemiyorum.

Önerilere açığım. Teşekkürler.
 
Standard 5 yollu switch ile HH çok zor hocam. Olur ama abuk subuk kombinasyonlarda siradisi manyetik seçimi sıralaması oluyor. O yüzden HH'de en aşina tonlar ve bilindik isler 3 yollu switch ve coil split ile oluyor. Ama Cort ve Ibanez'in kullandığı farklı kombinasyon tipinde 5 yollu switch var, Alpha'nin bilmemne kodlu switch'i. O olursa H-H serial ve sap H coilleri paralel imkanı güzel.
 
Ibanez quest serisi headless gitarlarda var, 2 humbuckera 5 yolu switch ve de ufak ekstra Alter switch sayesinde 10 farkli pozisyon alınabiliyor. Aşağıda açıklaması şeması var

Yeni üretim premium seri HH gitarlara da bundan koymaya başlamışlar.

dyna-MIX10 switching system w/Alter Switch
 
Standard 5 yollu switch ile HH çok zor hocam. Olur ama abuk subuk kombinasyonlarda siradisi manyetik seçimi sıralaması oluyor. O yüzden HH'de en aşina tonlar ve bilindik isler 3 yollu switch ve coil split ile oluyor. Ama Cort ve Ibanez'in kullandığı farklı kombinasyon tipinde 5 yollu switch var, Alpha'nin bilmemne kodlu switch'i. O olursa H-H serial ve sap H coilleri paralel imkanı güzel.
Teşekkürler. Söz konusu switch için link bulur da paylaşırsanız sevinirim.
Not: Şu mudur? Ama bir dizi ürün var resimlerde.
Bu seri-paralel muhabbeti split coilden farklı imiş anlaıdğım kadarıyla. Oradaki mantık nasıl oluyor peki?
 
Son düzenleme:
Ibanez quest serisi headless gitarlarda var, 2 humbuckera 5 yolu switch ve de ufak ekstra Alter switch sayesinde 10 farkli pozisyon alınabiliyor. Aşağıda açıklaması şeması var

Yeni üretim premium seri HH gitarlara da bundan koymaya başlamışlar.

dyna-MIX10 switching system w/Alter Switch
Böyle bir şey var evet, ama bu power tap muhabbeti nedir bilemedim.
 
Selam, çeşitli gitarlarımda yaptığım modifikasyonlar üzerinden edindiğim deneyimleri yazayım:

1-) Bazı manyetikler, özellikle Seymour Duncan JB modelleri split ile single'a epey yakın ses veriyor, ancak gürültü istemediğiniz için seçenek dışı olur. Single boyutundaki manyetiklerde bu tonu anlamlı bulmadım, çok cılız.
2-) Gerek normal boyutta gerek single boyutunda olsun, paralel bağlı humbuckerları split edilmiş tona göre ben tercih ediyorum, denemenizi öneririm. Tarif ettiğiniz ve gürültüsüz tona en yakını olur.

Eğer 5-way switch standart yerine "super switch" olursa, yani 4-pole olursa (standartlar 2-pole anahtarlardır), manyetiklerin ikisini de series-paralel yapma imkanınız olur.

Öncelikle gitarda kaç tane potans var? Ona göre illa 5 way switch'e de gerek olmayabilir. Pot sayısına göre bunları push-pull potanslar ile değiştirerek uygun bir şema bulabilir/yaratabiliriz. Daha detaylı bilgi de verebilirim potans sayısına ve manyetiklerinizin modeline göre.
 
Godin lgx modelleri HH ve beş yollu switch ve coilsplit kombinasyonuna sahip diye hatırlıyorum. Almak için bir ara bakındığım bir modeldi ve denk gelsem hala denemek isterim belirli yıllar arasında (1996) kullandıkları manyetiklerin sesini ve ton çeşitliliğini sevmişimdir. Manyetikler bazı yerlerde "Seymour Duncan Custom Tetrad Humbucker" olarak geçiyor bir kaç yerde "quad coil humbucker" diye belirtmişler. Youtube üzerinden videoları var inceleyebilirsiniz. Benim takıldığım nokta ekolayzer kaynaklı mı bu kadar farklı ton yelpazesine sahip manyetikler sayesinde mi elime alıp denemediğim için bilemedim açıkcası.



1996-Godin-LGX-ID-3821_kIMG_5746.webp

1996-Godin-LGX-ID-3821_kIMG_5749.webp

1996-Godin-LGX-ID-3821_kIMG_5753.webp
 
Selamlar, telefondan yaziyorum. Yazim hatalari icin lutfen kusura bakmayin.

5 yollu switchin teknik detaylarini bilmiyorum ancak soru benim telecaster’daki projeye cok benziyor.

Sonucta telecaster’da da iki tane manyetik var.

Ben bridge’e humbucker neck’e single tercih ettim. Push/pull’lar sayesinde bridge’i 3 farkli sekilde kullanabiliyorum.

1-seri humbucker
2-paralel humbucker
3-single

Single’da ses siddeti biraz dusuyor ve dip gurultusu bir miktar oluyor.

Paralel humbucker modu denemeni mutlaka oneririm. Seri humbucker kadar sert degil. Neredeyse single kadar yumusak. Ses siddeti single kadar dusmuyor. Dip gurultusu de single kadar olmuyor.

Gitardaki potlardan sadece birini push/pull yapip neck’i paralel humbucker - seri humbucker olarak kullanicak sekilde ayarlanabilir diye dusunuyorum.

4 veya 5 yollu switchlerin bu kabiliyeti olsa daha da guzel olur tabi.

Bahsettigim tele’nin konusu (tam tersi yapilabilir. Konu
 
Teşekkürler. Söz konusu switch için link bulur da paylaşırsanız sevinirim.
Not: Şu mudur? Ama bir dizi ürün var resimlerde.
Bu seri-paralel muhabbeti split coilden farklı imiş anlaıdğım kadarıyla. Oradaki mantık nasıl oluyor peki?
Evet bu 2502N model switch. Bu arada gece yanlış yazmışım, bu switch'te H-H seri degil, paralel kombinasyon var orta pozisyonunda. Yani bildiğimiz LP'lerdeki gibi full humbucker paralel kombinasyon.

Coil split: H manyetigin istediğiniz tek bir S coilini kullanma imkanı.
Manyetik paralel bağlantısi: Elektroda yaygin olan manyetik kombinasyonu tipi, stratta 2 ve 4. pozisyon, LP'de orta pozisyon gibi.
Seri bağlantı ise manyetiklerin çıkışını ust üste bindirip daha güçlü ve tok ses elde etme yolu (tipik olarak seri baglantili iki single coilin birleşip humbucker oluşturması gibi).

O Alpha switch 4. pozisyonda sap H coillerini paralel bağlantı ile stratin sap-orta manyetik kombjnasyonuna benzer ton veriyor. Full H paralel kombinasyon da mis.

Bu manyetik kombinasyonları aradığınız tonlar ise bu Alpha switch olabilir. Eğer manyetik kombinasyonlarinda daha özgür seçimler yapmak istiyorsanız yukarıda arkadaşın da dediği gibi 5 yollu superswitch daha pahalı ama en iyi tercih olur. Hatta bir superwitch + bir veya iki coil split ile 20'den fazla farklı secim elde edebilirsiniz. Lakin çoğu gitarist bilindik kombinasyonları kullanmaya devam ediyor 😊
 
Selam, çeşitli gitarlarımda yaptığım modifikasyonlar üzerinden edindiğim deneyimleri yazayım:

1-) Bazı manyetikler, özellikle Seymour Duncan JB modelleri split ile single'a epey yakın ses veriyor, ancak gürültü istemediğiniz için seçenek dışı olur. Single boyutundaki manyetiklerde bu tonu anlamlı bulmadım, çok cılız.
2-) Gerek normal boyutta gerek single boyutunda olsun, paralel bağlı humbuckerları split edilmiş tona göre ben tercih ediyorum, denemenizi öneririm. Tarif ettiğiniz ve gürültüsüz tona en yakını olur.

Eğer 5-way switch standart yerine "super switch" olursa, yani 4-pole olursa (standartlar 2-pole anahtarlardır), manyetiklerin ikisini de series-paralel yapma imkanınız olur.

Öncelikle gitarda kaç tane potans var? Ona göre illa 5 way switch'e de gerek olmayabilir. Pot sayısına göre bunları push-pull potanslar ile değiştirerek uygun bir şema bulabilir/yaratabiliriz. Daha detaylı bilgi de verebilirim potans sayısına ve manyetiklerinizin modeline göre.
Teşekkürler. Manyetikler stok tip, henüz değiştirmedim. Volum ve ton için iki potans var.
 
Teşekkürler. Manyetikler stok tip, henüz değiştirmedim. Volum ve ton için iki potans var.
O zaman, iki potansı da 2p2t push-pull potans ile değiştirirsek her iki manyetiğe ayrı ayrı seri-paralel switch yaparız. En basit ve en kullanışlı sistem olur. (Coil tap var dediğinize göre potansların 1'i veya 2'si de push-pull dur, manyetikleriniz de 4 kabloludur zaten hali hazırda)

Biri paralel bağlı iken biri seri kalabilir mesela istendiğinde.

Not: Düzeltme yaptım, off pozisyonlu push-pull switch imal etmiyorlardı, paralel-split-seri önerimden vazgeçtim.
 
Son düzenleme:
O zaman, iki potansı da 2p2t push-pull potans ile değiştirirsek her iki manyetiğe ayrı ayrı seri-paralel switch yaparız. En basit ve en kullanışlı sistem olur. (Coil tap var dediğinize göre potansların 1'i veya 2'si de push-pull dur, manyetikleriniz de 4 kabloludur zaten hali hazırda)

Biri paralel bağlı iken biri seri kalabilir mesela istendiğinde.

Not: Düzeltme yaptım, off pozisyonlu push-pull switch imal etmiyorlardı, paralel-split-seri önerimden vazgeçtim.
Köprüyü tipik humbucker konumu dışında kullanmayı düşünmüyorum, o pozisyonda single tonunu zaten sevmiyorum. Ama bu kombinasyonlar açısından sınırlayıcı olacaksa tabii düşünebilirim.
Bu durumda tipik 5 yollu switch de işgörür gibi anlıyorum. Sapa bir adet şeffaf tınılı humbucker, köprüye muhtemelen Tone Zone veya Andy Timmons gibi bir şey var aklımda. JB de olabilir. Mevcut push-pull potans sapı seri-paralel yapmak için iş görürse bu bana yetebilir.
Matt guitars bana yakın, herhalde onlar halleder diye düşünüyorum.
 
Köprüyü tipik humbucker konumu dışında kullanmayı düşünmüyorum, o pozisyonda single tonunu zaten sevmiyorum. Ama bu kombinasyonlar açısından sınırlayıcı olacaksa tabii düşünebilirim.
Bu durumda tipik 5 yollu switch de işgörür gibi anlıyorum. Sapa bir adet şeffaf tınılı humbucker, köprüye muhtemelen Tone Zone veya Andy Timmons gibi bir şey var aklımda. JB de olabilir. Mevcut push-pull potans sapı seri-paralel yapmak için iş görürse bu bana yetebilir.
Matt guitars bana yakın, herhalde onlar halleder diye düşünüyorum.
Aslında iki potans varken standart bir 5 yollu switch ile yapacağınız çok birşey yok, 3 yollu yeter.

Sapı seri-paralel yapmak için ise mevcut push-pull potansınız iş gorür tabii, hemen hallederler 5 dakikalık iş.

Ancak iki potans varken, kullanmasanız da köprüyü de diğer potansı değiştirerek seri-paralel yaptırın bence, hiç birşey olmaz ise bile paralelden seriye geçerken volume artıyor ya, boost veya paralele geçerken gain kısma gibi kullanılabilir bazen.

Tone Zone güzel sonuç veriyor bu şekilde. Bir gitarımın köprüsünde var, gitar tek manyetik. Seri, paralel, split, out-of-phase bağladım 5 yollu switch ile, çok iş görüyor.
 
Son düzenleme:
Butun gitarlarim modifiyeli, hem de olabilecek dibine kadar her potansa her switch’e bir ozellik iliskili. Simdiye kadar hic ariza yapmadi ancak aklima hep “ne kadar ozellik, o kadar potansiyel ariza” dusuncesi geliyor.

@barrios hoca kopruyu hep seri humbucker’da kullanacaksa sadece neck’i seri/paralel yapmak yeterli ve daha sade bir cozum olacaktir diyr dusunuyorum.

out-of-phase baglantisini internette gormustum ancak hic denemedim. Bununla ilgili ek bilgi rica etsem olur mu acaba? @K. Arman Domaniç
 
Butun gitarlarim modifiyeli, hem de olabilecek dibine kadar her potansa her switch’e bir ozellik iliskili. Simdiye kadar hic ariza yapmadi ancak aklima hep “ne kadar ozellik, o kadar potansiyel ariza” dusuncesi geliyor.

@barrios hoca kopruyu hep seri humbucker’da kullanacaksa sadece neck’i seri/paralel yapmak yeterli ve daha sade bir cozum olacaktir diyr dusunuyorum.

out-of-phase baglantisini internette gormustum ancak hic denemedim. Bununla ilgili ek bilgi rica etsem olur mu acaba? @K. Arman Domaniç
Tabi, bunların arasında en anlamsız bulduğum ton out-of-phase aslında, ama tek humbucker'lı bir gitarda elimdeki 5-way super switch (yani 4-pole 5-throw bir anahtar) ile ne yapabilirim dediğimde, switch'in 5. pozisyonu boş kalmasın diye şu şemayı uyguladım:

- 1. pozisyon: Seri
- 2. pozisyon: Köprüye yakın taraf single split
- 3. pozisyon: Paralel
- 4. pozisyon: Sapa yakın taraf single split
- 5. pozisyon: Out-of-phase

Out-of-phase sesi humbucker içindeki manyetiklerin birinin akım yönünü değiştirerek (bir manyetiğin kablolarının ters bağlanması ile) yapıldığı için, manyetiklerin ürettiği akımlar birbirini sadeleştiriyor ve ortaya epey az, hacimsiz, çok tiz ve bol "quack" li kendine has bir ton çıkıyor. Bu sadeleştirme işlemi doğası gereği biraz kaotik oluyor, yani humbucker içindeki manyetiklerin kuvveti ve sarım sayıları arasındaki tolerans farkı bence büyük etki yaratabiliyor. İki arkadaş iki sopayı birbirine kıracak sertlikte vurun, ellerinizde kalan parçalar amfiye giren sinyal diye düşünün. Çıkan ses humbucker modeline göre bu yüzden farklılık gösterebiliyor.

Ben Tone Zone'un paralel, single split ve seri modlarında kullanabildiğim ve sevdiğim sesler alabiliyorum. Ama çok anlamlı bir out-of-phase tonu elde edemedim. Yine de değişik bir efekt olarak iş görür. O gitarım evde değil şu anda, yakın bir zamanda ses örneği de atarım size.

Bu konuda meşhur "Peter Green" örneği var. Güzel bir ton yakalamış abimiz, ama o dönemlerde insanlar ellerindeki ekipmanlara tutunup maksimum verim almaya odaklanıyorlardı. Biz de onlar onu bunu kullanmış diye av peşinde koşuyoruz. Peter Green'e ne versek olurdu bence 🙂

Bu işlerdeki bilginiz belli olduğu için bağlantı detaylarını yazmaya gerek görmedim, internette zaten tonla var malum. Ama spesifik bir bilgi isterseniz ekleyeyim.
 
Son düzenleme:
Tabi, bunların arasında en anlamsız bulduğum ton out-of-phase aslında, ama tek humbucker'lı bir gitarda elimdeki 5-way super switch (yani 4-pole 5-throw bir anahtar) ile ne yapabilirim dediğimde, switch'in 5. pozisyonu boş kalmasın diye şu şemayı uyguladım:

- 1. pozisyon: Seri
- 2. pozisyon: Köprüye yakın taraf single split
- 3. pozisyon: Paralel
- 4. pozisyon: Sapa yakın taraf single split
- 5. pozisyon: Out-of-phase

Out-of-phase sesi humbucker içindeki manyetiklerin birinin akım yönünü değiştirerek (bir manyetiğin kablolarının ters bağlanması ile) yapıldığı için, manyetiklerin ürettiği akımlar birbirini sadeleştiriyor ve ortaya epey az, hacimsiz, çok tiz ve bol "quack" li kendine has bir ton çıkıyor. Bu sadeleştirme işlemi doğası gereği biraz kaotik oluyor, yani humbucker içindeki manyetiklerin kuvveti ve sarım sayıları arasındaki tolerans farkı bence büyük etki yaratabiliyor. İki arkadaş iki sopayı birbirine kıracak sertlikte vurun, ellerinizde kalan parçalar amfiye giren sinyal diye düşünün. Çıkan ses humbucker modeline göre bu yüzden farklılık gösterebiliyor.

Ben Tone Zone'un paralel, single split ve seri modlarında kullanabildiğim ve sevdiğim sesler alabiliyorum. Ama çok anlamlı bir out-of-phase tonu elde edemedim. Yine de değişik bir efekt olarak iş görür. O gitarım evde değil şu anda, yakın bir zamanda ses örneği de atarım size.

Bu konuda meşhur "Peter Green" örneği var. Güzel bir ton yakalamış abimiz, ama o dönemlerde insanlar ellerindeki ekipmanlara tutunup maksimum verim almaya odaklanıyorlardı. Biz de onlar onu bunu kullanmış diye av peşinde koşuyoruz. Peter Green'e ne versek olurdu bence 🙂

Bu işlerdeki bilginiz belli olduğu için bağlantı detaylarını yazmaya gerek görmedim, internette zaten tonla var malum. Ama spesifik bir bilgi isterseniz ekleyeyim.
Hocam peki Peter Green'in o Gibson tonu nasıl oluyor yani bir Marshall amfi ve Fuzz Face kullanmıyorlar mı ama yine de o fuzzın tonu bile güzel oluyor ben fuzz pedal bağladığım da çok fazla cızırtıdan başka bir şey olmuyor solo atayım desen sanki 10 wattlık gitarın üstünde ki gain efektini açmış gibi bir cızırtı var.
 
Hocam peki Peter Green'in o Gibson tonu nasıl oluyor yani bir Marshall amfi ve Fuzz Face kullanmıyorlar mı ama yine de o fuzzın tonu bile güzel oluyor ben fuzz pedal bağladığım da çok fazla cızırtıdan başka bir şey olmuyor solo atayım desen sanki 10 wattlık gitarın üstünde ki gain efektini açmış gibi bir cızırtı var.
Bana sormamışsınız ama kısıtlı deneyimim ile şunu söyleyeyim: Fuzz denilen meret öyle herşey ile anlaşamıyor. Wampler Fuzz bu anlamda övülüyordu mesela.
Ayrıca o eski kayıtlarda gelen "mojo"yu kulaklarımız seviyor filan da, acaba o şeyler amfide gerçekte nasıl tınlıyordu? Kayıttan sevmek ile çalmak bambaşka işler. Mikse oturtmak için bin bir numara çekiyorlar o şeylere. Ben mesela Plexi tınılarını seviyorum modellemede, ama gerçek Plexi muhtemelen o devasa power amfi tonuyla homurdayan veya pörtleyen bir şey 🤣 O küçük "gülen surat" şekilli fuzzlardan biri takasla elime geçmişti vaktiyle. Şekil vermek zor gerçekten. Kendini çok dayatan bir karakteri var. "Beni böyle sev" diyor🙂 Bir şeyleri boost edince sanki daha mı kontrollü oluyordu, onu tam hatırlamıyorum. Denemek lazım.
Not: Nux Cerberus üzerinde OD ve Distortion efektleri birbirine iki türlü de bağlanabiliyor. Normalde drive ile distortion boost edilir malum. Ama ben kullandığım sırada distortiondan çıkıp drive kısmını kullanmayı da denemiş ve son derece dengeli fuzzvari bir tını almıştım. Böyle simüle de edilebilir o tını diye aklımda kalmış.
 
Hocam peki Peter Green'in o Gibson tonu nasıl oluyor yani bir Marshall amfi ve Fuzz Face kullanmıyorlar mı ama yine de o fuzzın tonu bile güzel oluyor ben fuzz pedal bağladığım da çok fazla cızırtıdan başka bir şey olmuyor solo atayım desen sanki 10 wattlık gitarın üstünde ki gain efektini açmış gibi bir cızırtı var.
Bu ton işi subjektif bir iş, o yüzden tonunu hedeflediğim bir gitaristi mümkünse canlı, değilse farklı kayıtlarından dinlemeden ve kendi ekipmanlarımla buna yaklaşmayı denemeden bir sonuca varamıyorum.

Ancak genelleme yapmam gerekirse (sizin için söylemiyorum yanlış anlamayın, çünkü seviyenizi bilmiyorum) elektrogitara yeni başlayan veya deneyimsiz arkadaşlarda (tabii ki buna ben de dahildim vaktiyle) gaini çok kullanmak ve yetersiz pena vuruş sertliğini bu yolla kapatmaya çalışmak gibi sorunlar olabiliyor. Etkilendiğimiz profesyonellerin en önemli ve ortak özellikleri hızdan ziyade, net bir pena tuşesine, doğru notaya ulaşan bend hassasiyetine ve çalımlarında aksamayan ritme sahip olmalarıdır.

Peter Green de gitarı önden boost ederek, sonrasında az bir distortion/fuzz ve bir miktar amfi gaini kullanmıştır muhtemelen. Orada out-of-phase manyetikler vb. mojoların etkisinin sanıldığı kadar olmadığını düşünüyorum.

Özellikle Peter Green tonu hakkında daha fazla bir deneyim ve bilgi sahibi değilim. Ama fuzz pedallar doğası gereği zaten vızıltılı ve dağınıktır (Jimi Hendrix'in canlı performanslarından duyabilirsiniz). Bunun seveni kadar sevmeyeni de var. Bu dağınıklık, gitarın önden tube screamer veya benzeri bir pedal ile boost edilmesi, daha az fuzz gain kullanımı ve eq ayarlarında tizlerin azaltılması ile toparlanabilir. Bu konuda iyi bir örnek Philip Sayce'dır, bakabilirsiniz. David Gilmour da çok sevdiğim distortion tonunda bu tarz bir karışımı kullanıyor. Boost ve EQ kullanımı çok fark yaratır.
 
Son düzenleme:
Bana sormamışsınız ama kısıtlı deneyimim ile şunu söyleyeyim: Fuzz denilen meret öyle herşey ile anlaşamıyor. Wampler Fuzz bu anlamda övülüyordu mesela.
Ayrıca o eski kayıtlarda gelen "mojo"yu kulaklarımız seviyor filan da, acaba o şeyler amfide gerçekte nasıl tınlıyordu? Kayıttan sevmek ile çalmak bambaşka işler. Mikse oturtmak için bin bir numara çekiyorlar o şeylere. Ben mesela Plexi tınılarını seviyorum modellemede, ama gerçek Plexi muhtemelen o devasa power amfi tonuyla homurdayan veya pörtleyen bir şey 🤣 O küçük "gülen surat" şekilli fuzzlardan biri takasla elime geçmişti vaktiyle. Şekil vermek zor gerçekten. Kendini çok dayatan bir karakteri var. "Beni böyle sev" diyor🙂 Bir şeyleri boost edince sanki daha mı kontrollü oluyordu, onu tam hatırlamıyorum. Denemek lazım.
Not: Nux Cerberus üzerinde OD ve Distortion efektleri birbirine iki türlü de bağlanabiliyor. Normalde drive ile distortion boost edilir malum. Ama ben kullandığım sırada distortiondan çıkıp drive kısmını kullanmayı da denemiş ve son derece dengeli fuzzvari bir tını almıştım. Böyle simüle de edilebilir o tını diye aklımda kalmış.
Hocam Fuzz Face'i OD ile destekleyince güzel oluyor diyen de vardı tabii bunları canlı denemek lazım ben Line 6'in POD Farm uygulamasından yapmayı çalıştığım tonlardan öğrendiğim kadarını söylüyorum ama Plexi modellemesi güzeldi ama severim tonlarını veya HiWatt amfi modellemesinin tonları da gayet uygundu.
 

Geri
Üst