Hızlı Gitar Çalmak

Bu sorunuz da enteresan olmuş. Ben size şunu sorayım: Madem siz hızlı çalmaktan hoşlanmıyorsunuz ve bu konuda kararınızı vermişsiniz, niye bunu onaylatmak istiyorsunuz ? Birisi burada "hayır, hızlı çalman lazım" dese fikriniz mi değişecek ?
Benim anladığım şey şu: Siz şu anda çok hızlı çalabilmeyi kendinize çok uzak görüyorsunuz. Kendinize o kadar uzak da görmediğiniz ve bir gün çalabileceğinize inandığınız kişilere ise (bkz: Slash) sempatiniz var.
Benim size tavsiyem, müziği bu kadar kategorize etmeden dinlemek. Ben yıllarca Malmsteen dinlemiş ve onun tarıznı da çalışmış birisiyim. Ama 10 sene önce shred ile iilgilenmeyi bıraktım. Bu değişen zevklerimizn bir sonucuydu. Bugün artık neredeyse hiç Malmsteen dinlemiyorum, ama bunun Malmsteen'in hızlı çalmasıyla hiç bir ilgisi yok. Müzik bir zevk meselesi ve ne seviyorsanız onu dinlemelisiniz. Ama eğer sadece çalışına sempati duyduğunuz insanları dinlerseniz bu sizi çok kısıtlar. Daha geniş bir pencereden bakmaya çalışın müziğe. Müziğin hızlı - yavaş olması ile iyi-kötü olması arasında bir bağ yok; o iş o kadar basit değil.
Hızlı çalmak bana çok zor geliyor. Aslında dinlemeyi severim biraz da. Müthiş hızlı çalan adamları görünce gözüm korkuyor. Zamanla düzenli egzersiz yaparsam hızlanabilirim heralde.
Dinleme konusunda, hızlı yavaş fark etmez kulağıma hoş gelen sevdiğim şeyleri dinlerim. Kısıtlama çalma konusunda oluyor biraz.
 
Bu sorunuz da enteresan olmuş. Ben size şunu sorayım: Madem siz hızlı çalmaktan hoşlanmıyorsunuz ve bu konuda kararınızı vermişsiniz, niye bunu onaylatmak istiyorsunuz ? Birisi burada "hayır, hızlı çalman lazım" dese fikriniz mi değişecek ?
Benim anladığım şey şu: Siz şu anda çok hızlı çalabilmeyi kendinize çok uzak görüyorsunuz. Kendinize o kadar uzak da görmediğiniz ve bir gün çalabileceğinize inandığınız kişilere ise (bkz: Slash) sempatiniz var.
Benim size tavsiyem, müziği bu kadar kategorize etmeden dinlemek. Ben yıllarca Malmsteen dinlemiş ve onun tarıznı da çalışmış birisiyim. Ama 10 sene önce shred ile iilgilenmeyi bıraktım. Bu değişen zevklerimizn bir sonucuydu. Bugün artık neredeyse hiç Malmsteen dinlemiyorum, ama bunun Malmsteen'in hızlı çalmasıyla hiç bir ilgisi yok. Müzik bir zevk meselesi ve ne seviyorsanız onu dinlemelisiniz. Ama eğer sadece çalışına sempati duyduğunuz insanları dinlerseniz bu sizi çok kısıtlar. Daha geniş bir pencereden bakmaya çalışın müziğe. Müziğin hızlı - yavaş olması ile iyi-kötü olması arasında bir bağ yok; o iş o kadar basit değil.
Birde konuyu kendimi hız olarak çok ilerletmesem hep orta hız çalsam eksik mi kalırım şeklinde sormak istemiştim ama yanlış sormuşum biraz.
 
Enstrümantal rock dinledim de hani vokalli şarkılarda intro riff verse chorus outro gibi kısımlar var bu şarkı öyle değil onu çözmeye çalıştım. Arkada hep aynı altyapı devam ediyor.
Dikkatle dinlerseniz bunun doğru olmadığınız fark edeceksiniz. Evet, buradaki şarkı formu biraz daha basit, (A ve B var diyelim) ama armonk olarak Satriani'nin sık yaptığı ve modlar ile ilgili bir "oyun" da var. Akorlar solo arkasında doğal minöre (Aeolian moduna) dönüyor. B majörden B minöre modülasyon var yani. Kök sesleri aynı tutarak modaliteyi değiştirmek, Satriani'nin sık kullandığı bir beste tekniğidir. O nedenle de solonun ilk kısmındaki hissiyat çok farklıdır.
 
Son düzenleme:
Hızlı çalmak bana çok zor geliyor. Aslında dinlemeyi severim biraz da. Müthiş hızlı çalan adamları görünce gözüm korkuyor. Zamanla düzenli egzersiz yaparsam hızlanabilirim heralde.
Dinleme konusunda, hızlı yavaş fark etmez kulağıma hoş gelen sevdiğim şeyleri dinlerim. Kısıtlama çalma konusunda oluyor biraz.
Hızlı çalan adamları görünce gözünüz korkuyorsa, bu kendinizi onlar ile kıyasladığınız anlamına gelir. Bu huyunuzdan vazgeçmeye çalışın uzun vadede.
Hızlı çalmak çok zordur zaten. Hiç kimse için kolay değildir. Ancak siz o insanların ne kadar emek sarfedip çalıştığını değil, sadece son ürünü görüyorsunuz. Öyle görünce de basit olduğunu sanıyor, anacka basit olmadığını anlayınca da sıkıntı yaşıyorsunuz. Bunlar çok klasik sorunlardır. Hızlı çalmayı bir kenara koyun ve hız üzerinden düşünmeyi bırakın bir süre. Bunu takıntı yapmak insana zarar veriyor, benim de başıma gelmişti. Seneler sonra, caza hevese edip ilk denemelerimde çalamayınca da aynı hatayı yapmıştım. Oysa müzik ve gitar uzun soluklu işler, çalabildiğinzi her notanın kıymetini bilmeye bakın.
 
Son düzenleme:
sizin beğenmediğiniz malmsteen gitar aleminde en çok saygı gören ve taklit edilen 2 3 gitaristen biridir. herkes hızlı çalabilir ama malmsteen gibi çalamaz. tekniği inanılmazdır ve çok rahat çalar. çalarken sanki çok kolaymış gibi gelir ama gitarı elinize alınca gerçekle yüzleşirsiniz. herkes hızlı çalar ama önemli olan bana göre teknik çalarken ne kadar rahat olduğundur. malmsteen live in leningrad konserini izlemenizi tavsiye ederim. bence eşsiz bi gitarist şu dönemde bile. ama gençlik dönemi kadar iyi olmadığı aşikar. oda doğanın kanunu 🙂 ama malmsteeni lülülülü den ibaret görmek müzik cahilliğidir . çöp şarkıları var kabul ama sayısız mükemmel parçasıda var. adamın illa progressive solo atması geerkmiyor. içinden geldiği gibi çalıyor ve o hızlarda bence hem acıklı hemde son derece gaz sololar atabiliyor. adamın tonuna felan hiç girmiyorum o zaten ayrı bi tez konusu
 
Bilmiyorum söylendi mi,
Hızlı konuşmak veya yavaş konuşmak mı? Yoksa hızdan bağımsız olarak karşıya ne anlatabildiğin mi sorusu bence geliyor. Evet Slash çok iyidir, Malmsteen de öyledir. Bana göre, Malmsteen aşırı duygulu çalar. Kişisel olarak algılamayın ama sizin kulağınızın da bu hızı ne kadar ayırt ettiği de çok önemli. O kadar hızlı çalarken aradan nota çekmeye başladığı zaman kulağınız, daha anlamlı gelmeye başlayacaktır. Yani sizin karşıya anlattığınız kadar karşının da ne anladığı burada başka bir parametre.

Konudan bağımsız olarak, mateus asato öneririm, bu günlerde duygu denince favori gitaristim kendisi.
 
Bilmiyorum söylendi mi,
Hızlı konuşmak veya yavaş konuşmak mı? Yoksa hızdan bağımsız olarak karşıya ne anlatabildiğin mi sorusu bence geliyor. Evet Slash çok iyidir, Malmsteen de öyledir. Bana göre, Malmsteen aşırı duygulu çalar. Kişisel olarak algılamayın ama sizin kulağınızın da bu hızı ne kadar ayırt ettiği de çok önemli. O kadar hızlı çalarken aradan nota çekmeye başladığı zaman kulağınız, daha anlamlı gelmeye başlayacaktır. Yani sizin karşıya anlattığınız kadar karşının da ne anladığı burada başka bir parametre.

Konudan bağımsız olarak, mateus asato öneririm, bu günlerde duygu denince favori gitaristim kendisi.
Mateus asatoyu instagram da görmüştüm tekrar bir bakayım.
 
Asım Can Gündüz (ışıklar içinde uyusun) bu konu hakkında "Hızlı konuşmak, rap yapmak yetenektir fakat asıl olan söylediklerinde o duyguyu hissettirmektir" türü bir şey demişti. Müzik duygulara hitap eden bir sanat dalı Eric Clapton çok mu hızlı solo atıyordu? Tabiki hayır fakat mühim olan çaldıklarıyla tüylerimizi diken diken edebilmesi.
 

Geri
Üst