Asıl tonun kaynağı gitar gövdesidir, manyetik onu yükseltir. Tabii manyetiğin de kendi karakteri mevcut, bu karaktere göre yükseltir. Aynı manyetik farklı gitar gövdelerinde alaksız şekilde ton verir. Bunun sebebi her gövdenin bir titreşimi, bir frekans spektrumu vardır. Kaba bir örnek vermem gerekirse, hani teşbihte olmaz demişler. Winamp'i aç, abuk sabuk bir eq ayarı yap, sonra hoparlörün sesini yükselt, nasıl sonuç alırsın? Aynen buna benzer.
Hoparlörlerin bir ses karakteri vardır, bunu manyetiğe benzetebiliriz, fakat yaptığın eq ayarları, yani gövde karakteri sonucu derinden etkiler. Örneğin yüksek sarımlı manyetikler bas karakter ağırlıklı olur, bu manyetiği ash gövdeli bir gitara takarsan, bas tepkin hızlı, biraz daha snappy ve traşlı olur net bir frekans tepkisi alırsın, tonların zıpkın gibi olur, oysa ki aynı manyetiği maun gövdeye takarsan, daha gövdeli, ağır başlı, daha geniş bir bas frekans aralığını kapsayan bir ton alırsın.
O sebeple örneğin V shapte ton veren bir gövdeye (örneğin ash gövde) gidip V shape ton veren bir manyetik takarsan, oldukça vahsi tonlar elde edersin, tam tersi V shape eq tonlu bir gövdeye mid-frekans ağırlıklı örneğin seymour duncan jb gibi bir manyetik takarsan, tonların daha dengeli olur. Tabii tercih meselesi, ben thrash yapacam dersen, o gövdeye V shape bir manyetik öneririm.