Kombo Amfilerden USB Ses Kartına/PC'ye kayan nesil iyi mi yapıyor kötü mü?

Kombo Amfilerden ve Kafa Amfilerden USB Ses Kartına/PC'ye geçen nesil iyi mi yapıyor kötü mü?

Arkadaşlar selamlar uzun zamandır ben sizleri burada takip ediyorum.. Bazen yazıyorum bazen okuyorum. yaşım 35 ve ideal seviye bass gitar ve Austik/ elektro bağlama çalıyorum ki ben gitarla 30 yaşından sonra tanıştım ve gerçekten de 15-20 yaş aralığında başlamadığıma pişman oldum. Ancak görebildiğim kadarıyla yeni kuşak arkadaşların daima bilgisayar başında vakit geçirme ve kayıt alma derdinde olduğunu görüyorum. Aslında kötü değil.. Ancak gitara daha tam anlamıyla hakimiyeti olmadan bile hoooop 2 parça kayıt alıp sağda solda paylaşma amacı güttüklerini seziyorum bence bu durum sosyal medya reklamcılığı ve ego yaratıyor. Ayrıca üretkenliği çok kötü anlamda etkiliyor. Elektro gitarı ile Amfi başında saatlerini öldürmemiş, geceleri kulaklık ile saatlerini harcamamış gençler maalesef pc başında başlangıç seviyesi usb ses kartları ile hücum kayıt almaya çalışıyor veya pcdeki o sanal enstrümanlar üzerine kayıtlar alıyor. Ve analog cihazları hiç tanımadan bilmeden ve anlamadan stereo projeler üretmeye çalışıyor bence bu büyük bir hata. Bakıyorum foruma facebook'a instagrama herkes şu dönemde usb ses kartı ile çeşitli programlar üzerinden elindeki elekto gitardan nasıl gain açarım nasıl distortion alırım derdine düşmüş durumda? Referans hoparlör sevdası almış başını gitmiş? Size şunu söyleyeyim ülkedeki en iyi stüdyolara gittim canlı kayıtları gördüm ve belki ülke şartlarındaki en iyi referans hoparlörlerinden müzik dinledim. Prodüktörlük işin içine girecekse şayet hepimiz kendi çapımızda prodüktörlük yapabiliyoruz aslında ama iş gerçekten bir enstrümanı (enstrüman farketmeksizin) çok iyi anlamda hakimiyeti ve karakteristik özelliklerini tanıyıp bilerek icra etmek ve bu yolda ilerlemek ise o zaman herkes enstrumanına ve ekipmanına sahip çıkmalı ve başına geçip gerçekten de vakit harcamalı ve başarı elde etmeli diye düşünüyorum.

hepinize iyi çalışmalar dilerim. şu zor günlerde mutlaka sağlıcakla kalın.
 
Bunun doğrusu yanlışı, iyisi kötüsü yok ... tercihler. Belki de bu doğal seleksiyondur, gerçek müzisyen ya da gitarist uzun soluklu olur, plugin ile app ile kendini Petrucci ya da Nolly zannedenler bir süre sonra öyle olmadığını görür bırakır bu işleri 🙂 ... teknolojiden faydalanmak vs bunlar lazım, araba kullanmayı öğrenmek için illa Tofaş ile boş tarlada gezmeye gerek yok Porsche ile caddeye çıkmak da olur.
Bence sorun arayış içinde bulunmak değil, sorun sağdan soldan duyduğu 3-5 bilgi ile ahkam kesmek. Mesela bu foruma bak, yeni başlayan ve SX mi Cort mu seviyesinde olan biri referans Monitor soruyor ... olabilir heves etmiş, belki bilinçsiz.... fikirlerimizi paylaşırız kararını verir eyvallah ama asıl tehlikeli olan bir grup var ki bu arkadaşa şöyle cevaplar veriyor: ya çok bilmiyorum ama JBL iyi diyorlar... ya da forumlarda okuduğum kadarıyla stüdyo monitör alman lazım .... ya da hoca sakın amfi alma bak ben sana crack xxx plugini vereyim.
Kayıt almak filan keyiflidir, bilinçli yaparsan faydası bile var. İlk başladığımda Boss'un 8-track cihazları vardı BR serisi mi ne onlardan almıştım basit kayıtlar alıp kurcalıyordum ... ama tabi haddimi bilip birini bile yayınlamadım 🙂
 
Amfilerden ve geleneksel kayıt usullerinden yıllar önce dijitale ve yanında diğer alternatif seçeneklere dönmüş bir “hain” olarak; pişman değilim.

Tabi ki temelde neyin nasıl olması gerektiğine dair belli bir seviyede hakimiyet ve bilgi gerekli. Kabin mikrofonladık, “air push”dan eser yok, ton çektik midler dipte geziyor ve farkında değiliz, ham sinyali tertemiz pırıl sanıyoruz (ve daha vahimi buna inanarak kayıt alıyoruz) fakat mix/mastering için bir gram oynayacak alan kalmamış vs. yapılan işte gitarı herhangi bir sisteme girip doğrudan kayıt almanın bir tık ötesinde bir mentalitede sonuç bekleniyorsa tabi ki bu konularda deneyim edinmek altındır. Hem bu birikimle dijital sistemlere de çok daha kolay adapte olunabilir. Fakat, şart olduğunu düşünmüyorum.

Gerçek bir kabini mikrofonlayabilmek, frekans değerlerini ne yaptığını/istediğini bilerek ayarlayabilmek ve bunları analog yöntemlerle deneme yanılma yoluyla keşfetmek ciddi anlamda uzun iş. Dijitalde ise her şey meraklı ve sabırlı olmaya, kulağı doğru eğitebilme becerisine erişmeye bakıyor. Ayrıca seçenek bol, içerik kaliteli ve aşırı işlevsel.

Bugün ev ortamında dönüp yeniden analog kayıt almaya yönelmem için hiçbir mantıklı sebebim yok açıkçası.
 
Amfilerden ve geleneksel kayıt usullerinden yıllar önce dijitale ve yanında diğer alternatif seçeneklere dönmüş bir “hain” olarak; pişman değilim.

Tabi ki temelde neyin nasıl olması gerektiğine dair belli bir seviyede hakimiyet ve bilgi gerekli. Kabin mikrofonladık, “air push”dan eser yok, ton çektik midler dipte geziyor ve farkında değiliz, ham sinyali tertemiz pırıl sanıyoruz (ve daha vahimi buna inanarak kayıt alıyoruz) fakat mix/mastering için bir gram oynayacak alan kalmamış vs. yapılan işte gitarı herhangi bir sisteme girip doğrudan kayıt almanın bir tık ötesinde bir mentalitede sonuç bekleniyorsa tabi ki bu konularda deneyim edinmek altındır. Hem bu birikimle dijital sistemlere de çok daha kolay adapte olunabilir. Fakat, şart olduğunu düşünmüyorum.

Gerçek bir kabini mikrofonlayabilmek, frekans değerlerini ne yaptığını/istediğini bilerek ayarlayabilmek ve bunları analog yöntemlerle deneme yanılma yoluyla keşfetmek ciddi anlamda uzun iş. Dijitalde ise her şey meraklı ve sabırlı olmaya, kulağı doğru eğitebilme becerisine erişmeye bakıyor. Ayrıca seçenek bol, içerik kaliteli ve aşırı işlevsel.

Bugün ev ortamında dönüp yeniden analog kayıt almaya yönelmem için hiçbir mantıklı sebebim yok açıkçası.

Bu yorumu çok beğendim hatta hayran kaldım çünkü merdiven basamaklarını gerçekten zorlu yollardan geçerek ve tabiri caizse tırnaklarla kazıyarak gelmektir bu. ben de bu dönemlerden az buçuk geçtim hatta 2015 sonrası evlendikten sonra müziği tamamen bıraktım sonra tekrar geri döndüm vsvs.. bunun hainlikle asla bir ilişkisi yok hatta gidilmesi gereken yol aslında bu yol. tebrik ediyorum. ama şimdiki nesil maalesef sizin yaşadıklarınızın %10'unu yaşamadan referans hoparlör sevdasına kapılmış durumda.. bence çok yazık ediyorlar kendilerine boşa masraf olarak görüyorum ben şahsen. baba parasına yazık.
 
çok yazık ediyorlar kendilerine boşa masraf olarak görüyorum ben şahsen. baba parasına yazık
Hocam isyanında haklısın ama bilinçli olarak yapıyorlarsa da dediğim gibi saygı duymak lazım, bu kadar üstüne alınıp kendini üzme ve ayrıca "baba"lar memnunsa bize bir şey demek düşmez. Ayrıca bazı tipler konuyu aksi ihtiyar, demode muhafazakar ithamlarıyla aleyhine çevirirler bir anda, kendini burada demagoji pistinde depar atarken bulursun.... aman diyim.
 
Üst seviye digital platformlar (bkz. Kemper, axe fx, helix vs) oldukça kullanışlı ve çok yönlüler. Bunlar digital müzik dünyasının standardlarını belirliyorlar. Bunlar dışındaki platformlar ise tam tersine çöptür. Muhafazakarlık yada yaşla ilgili değil, hakkaten kötüler. Hele distortion kanalları yada amfileri her neyse, yerlerde sürünür. Adamakıllı kombo bir amfinin sesini duymamış veya tecrübe etmemiş birisi elbetteki bu platformları beğenebilir. Yeni başlayan birisi için çekici geliyor bu yazılımlar çünkü daha ucuza petrucciden pink floyda bir çok tonu vaadiyorlar. Amfiydi, pedaldı, speakerdı hiç önenmli değil. Tıkla direk kah Gilmour'sun, Vai'sin, Gary Moore'sun. Yersen tabi.
Kayıt olayına gelirsek çok basit, tak usb hop kayıt hazır. Mikrofonmuş, mikrofon pozisyonuymuş, mic gain miş... hiç gerek yok. Hemen mp3 hazır. Eh, sızım sızım sızalayan o uyuz distortiona da internetten beleş cab sim yada IR buldunmuydu işlem tamamdır. Hemen youtube instagram yaradan rabbim ne verdiyse yardır. 3 5 müzikten bihaber arkadaşa da haber verip beğeni yorum da kasarsan senden iyisi yok. Gerçi 1 2 seneye de sözümona müziği bırakıyor bu dijital arkadaşlar. Çünkü dijitaller, yani.
 
Bu yorumu çok beğendim hatta hayran kaldım çünkü merdiven basamaklarını gerçekten zorlu yollardan geçerek ve tabiri caizse tırnaklarla kazıyarak gelmektir bu. ben de bu dönemlerden az buçuk geçtim hatta 2015 sonrası evlendikten sonra müziği tamamen bıraktım sonra tekrar geri döndüm vsvs.. bunun hainlikle asla bir ilişkisi yok hatta gidilmesi gereken yol aslında bu yol. tebrik ediyorum. ama şimdiki nesil maalesef sizin yaşadıklarınızın %10'unu yaşamadan referans hoparlör sevdasına kapılmış durumda.. bence çok yazık ediyorlar kendilerine boşa masraf olarak görüyorum ben şahsen. baba parasına yazık.
Rica ederim, sahip olduğum bilgi & deneyim buradaki kimi arkadaşların yanında bir arpa tanesi sadece.

Bu arada ben de hak veriyorum size çoğu harcamanın bilinçsizsce yapıldığı konusunda. Fakat bu bahsettiğimiz alternatif seçenekler ve yazılımlar biraz da bu yönden tercih ediliyor artık.

Malum, ekonomik özgürlüğü sıfırın da altına düştü Türk gençliğinin yıllardır. Haliyle olumsuz örneklerin yanısıra verdiği paranın çok yönlü ve kapsamlı bir şekilde iş görmesi amacını güdebilecek kapasitede genç zihinler de mevcut şu anda.

Mevzubahis bu yazılımların bazı örnekleri gerçekten umulmadık kalitede sonuç veriyor ve tek bir yazılımın içinde sayıca modellemesini sunduğu amfi, kabin, mikrofon, pedal vs. içeriği hayli başarılı ve etkili. Ekonomik olarak bu içeriği fiziksel varyasyonlarıyla kıyaslamak da mümkün değil.

Hal böyle olunca yönelim kaçınılmaz oluyor sanırım. Yani, benim için de böyle oldu.
 
Son düzenleme:
Üst seviye digital platformlar (bkz. Kemper, axe fx, helix vs) oldukça kullanışlı ve çok yönlüler. Bunlar digital müzik dünyasının standardlarını belirliyorlar. Bunlar dışındaki platformlar ise tam tersine çöptür. Muhafazakarlık yada yaşla ilgili değil, hakkaten kötüler. Hele distortion kanalları yada amfileri her neyse, yerlerde sürünür. Adamakıllı kombo bir amfinin sesini duymamış veya tecrübe etmemiş birisi elbetteki bu platformları beğenebilir. Yeni başlayan birisi için çekici geliyor bu yazılımlar çünkü daha ucuza petrucciden pink floyda bir çok tonu vaadiyorlar. Amfiydi, pedaldı, speakerdı hiç önenmli değil. Tıkla direk kah Gilmour'sun, Vai'sin, Gary Moore'sun. Yersen tabi.
Kayıt olayına gelirsek çok basit, tak usb hop kayıt hazır. Mikrofonmuş, mikrofon pozisyonuymuş, mic gain miş... hiç gerek yok. Hemen mp3 hazır. Eh, sızım sızım sızalayan o uyuz distortiona da internetten beleş cab sim yada IR buldunmuydu işlem tamamdır. Hemen youtube instagram yaradan rabbim ne verdiyse yardır. 3 5 müzikten bihaber arkadaşa da haber verip beğeni yorum da kasarsan senden iyisi yok. Gerçi 1 2 seneye de sözümona müziği bırakıyor bu dijital arkadaşlar. Çünkü dijitaller, yani.
Bahsettiginiz platformlar ust seviye ona suphe yokta ya fiyatlari ? Kusura bakmayin ama herkes bunlari alamiyor, herkes evinde lambali amfi mikrofonlayamiyor, tum bunlar icin daha ucuz seceneklerin olmasinin nesi kotu ? Ote yandan dunyanin aletini edevatini toplayipta dogru durust calamayan bir suru insan var. Yani ornegin ben amatorum, is yuzundende bu ise az vakit ayirabiliyorum, dolayisi ile hic vakit kaybetmeden calabilmek, caldigini kaydedebilmek, bunu yapacak teknolojiye kolayca ulasabilmek, benim gibiler icin buyuk nimet. Bunun asagilanacak bir tarafini goremiyorum.
 
Üst seviye digital platformlar (bkz. Kemper, axe fx, helix vs) oldukça kullanışlı ve çok yönlüler. Bunlar digital müzik dünyasının standardlarını belirliyorlar. Bunlar dışındaki platformlar ise tam tersine çöptür. Muhafazakarlık yada yaşla ilgili değil, hakkaten kötüler. Hele distortion kanalları yada amfileri her neyse, yerlerde sürünür. Adamakıllı kombo bir amfinin sesini duymamış veya tecrübe etmemiş birisi elbetteki bu platformları beğenebilir. Yeni başlayan birisi için çekici geliyor bu yazılımlar çünkü daha ucuza petrucciden pink floyda bir çok tonu vaadiyorlar. Amfiydi, pedaldı, speakerdı hiç önenmli değil. Tıkla direk kah Gilmour'sun, Vai'sin, Gary Moore'sun. Yersen tabi.
Kayıt olayına gelirsek çok basit, tak usb hop kayıt hazır. Mikrofonmuş, mikrofon pozisyonuymuş, mic gain miş... hiç gerek yok. Hemen mp3 hazır. Eh, sızım sızım sızalayan o uyuz distortiona da internetten beleş cab sim yada IR buldunmuydu işlem tamamdır. Hemen youtube instagram yaradan rabbim ne verdiyse yardır. 3 5 müzikten bihaber arkadaşa da haber verip beğeni yorum da kasarsan senden iyisi yok. Gerçi 1 2 seneye de sözümona müziği bırakıyor bu dijital arkadaşlar. Çünkü dijitaller, yani.

Bu kadar bilenmeniz enteresanmış.

Yazacaklarımı yanlış anlamayın, fakat kullandığınız şu üslupla ancak olumsuz tepki çekersiniz. Öncelikli amacınız buysa o zaman başka tabi.

Aşağı yukarı bir sene önce evde kayıt için transistörlü amfi bakıyordunuz ve vst’ler ile pek anlaşamamıştınız. Amfiler hakkında genel olarak bilgi/deneyim eksiğiniz olduğunu ifade ederek tavsiye istediğiniz bir başlığınız mevcuttu, yanlış mıyım? Bu bir senede bu kıyası sağlıklı bir şekilde yapıp şu yukarıda yazdığınız sonuçlara varabilecek deneyime gerçekten eriştiniz mi?

Hangi yazılımları kaç sene, hangi sistemlerde kullandınız? Fiziksel olarak hangi amplifikatörleri hangi hoparlörlerle yüklü kabinlerle mikrofonladınız da aldığınız sonuç ile VST dünyasını utandırdınız? Seçimini size bırakacağım bir yazılımla üst sınıf bir amfi, kabin ve mikrofon ve son olarak kemper, axefx, helix vs. kullanarak alacağım 3 kayıt arasında ayırt edici bir değerlendirme yapabileceğinizden emin misiniz? Dünyanın 4 yanında artık insanların albüm kayıtlarında bile kullanmaya başladığı bu yazılımları burada doğru dürüst hakim olmadan çıkıp “bunlar doğrudan çöp” diyerek kötülemek biraz komik oluyor.

Yazdıklarınızı “sanırım biraz abarttım” diyerek tekrar değerlendirebilirsiniz. Ya da canhıraş kendinizi savunmaya geçebilrsiniz.

Bence siz gelin, birinci alternatifi sakince bir düşünün. Gereksiz yıpranmayın.
 
Bastard bey, popülist bir yaklaşım olmuş sizinki. Bunu da mesajımı tam olarak anlamamış olmanıza bağlıyorum.

Kemper muadillerini zaten hariç tuttum fakat siz konuyu tekrar buraya getirmişsiniz.

Ben transistörlü amfilerin kötü olduğuna dair hiçbirşey yazmadım fakat siz konuyu tekrardan lambalı muhabbetine çekmişsiniz. Bana kalırsa transistörlü amfiler bir çok low end dijital yazılımlardan çok daha iyi. Ayrıca vst leri yada platformları bedava vermiyorlar, muhtemelen benzer ücretlere bir transistörlü amfi bulunabilir.

Eski mesajlarımda dijital platformlarla anlaşamadığım doğrudur ve gördüğünüz üzere halen daha haz etmiyorum. Transistörlü amfi halen daha arıyorum, çokça aldım, denedim ve sattım ve tekrar denemek isterim. Elimde halen 2 tane var. İlgimi çekerse tekrar tavsiye için başlık ta açabilirim, tecrübesine inandığım üyelere sorabilirim ki çok sormuşluğum vardır. Bunu garipsemenizi anlamadım.

Tecrübeden vs bahsetmişsiniz. Sanırım forumun en tecrübeli üyesi sizsiniz, belki de öyle sanıyorsunuz. Bunu bir daha sakince düşünün derim.

Kayıt alıp tone farkını anlarmısın gibi çok generic bir soru sormuşsunuz. Yeterince profesyonelseniz teneke sesinin bile ayırt edilemeyecek tonaliteye getirelebileceğini siz de ben de çok iyi biliyoruz. Bu kısmı geçiniz.

Yıpranma konusuna gelirsek hatalı olduğunuzu düşünüyorum. Burası sonuçta bir forum, kaldı ki benim de oldukça sevdiğim bir mecra. Bu şekilde uslup dersi vermenizi ve parmak sallayarak forumun sahibi gibi davranmanızı hoş karşılamadım. Bu duruşunuzu değiştirmeyi sakince düşünün bence.

"Çöp" sözcüğü konusunda haklısınız, bunu "ileri derecede aşırı kötü" olarak değiştiriyorum.

Bol şans.
 
Bastard bey, popülist bir yaklaşım olmuş sizinki. Bunu da mesajımı tam olarak anlamamış olmanıza bağlıyorum.

Kemper muadillerini zaten hariç tuttum fakat siz konuyu tekrar buraya getirmişsiniz.

Ben transistörlü amfilerin kötü olduğuna dair hiçbirşey yazmadım fakat siz konuyu tekrardan lambalı muhabbetine çekmişsiniz. Bana kalırsa transistörlü amfiler bir çok low end dijital yazılımlardan çok daha iyi. Ayrıca vst leri yada platformları bedava vermiyorlar, muhtemelen benzer ücretlere bir transistörlü amfi bulunabilir.

Eski mesajlarımda dijital platformlarla anlaşamadığım doğrudur ve gördüğünüz üzere halen daha haz etmiyorum. Transistörlü amfi halen daha arıyorum, çokça aldım, denedim ve sattım ve tekrar denemek isterim. Elimde halen 2 tane var. İlgimi çekerse tekrar tavsiye için başlık ta açabilirim, tecrübesine inandığım üyelere sorabilirim ki çok sormuşluğum vardır. Bunu garipsemenizi anlamadım.

Tecrübeden vs bahsetmişsiniz. Sanırım forumun en tecrübeli üyesi sizsiniz, belki de öyle sanıyorsunuz. Bunu bir daha sakince düşünün derim.

Kayıt alıp tone farkını anlarmısın gibi çok generic bir soru sormuşsunuz. Yeterince profesyonelseniz teneke sesinin bile ayırt edilemeyecek tonaliteye getirelebileceğini siz de ben de çok iyi biliyoruz. Bu kısmı geçiniz.

Yıpranma konusuna gelirsek hatalı olduğunuzu düşünüyorum. Burası sonuçta bir forum, kaldı ki benim de oldukça sevdiğim bir mecra. Bu şekilde uslup dersi vermenizi ve parmak sallayarak forumun sahibi gibi davranmanızı hoş karşılamadım. Bu duruşunuzu değiştirmeyi sakince düşünün bence.

"Çöp" sözcüğü konusunda haklısınız, bunu "ileri derecede aşırı kötü" olarak değiştiriyorum.

Bol şans.

Anlıyorum, bence keşke biraz daha düşünseydiniz.

Madem öyle, o zaman arzu ettiğiniz yoldan gidelim;

Okuduğunu anlamamakla ilgili görüşünüzü önünüze alıp ilk yazdığım mesajlara tekrar göz atın isterseniz. Size "transistörlü amfileri kötülüyordunuz" demedim. Konuyu lambalı amfi ya da üst sınıf prosesör/modelleyici yarışına da ben getirmedim. Bu kıyas doğrudan size ait, kendi mesajınız orada duruyor hala. Ben bu sistemleri bir yıl önceki başlığınızdan ve şu andaki tutumunuzdan henüz ve halen etraflı bir şekilde deneyimlemediğinizi görebildiğim için size bunu hatırlattım. Nesinden rahatsız oldunuz? Ayrıca forumda tecrübe sahibi kişilerle ve kendimle ilgili bakın ne yazmışım yukarıda. Ne insanların bilgisine başvurmanızı, ne başlık açmanızı ne de başka bir eyleminizi yermedim. Size sadece "bu üslupla ancak olumsuz tepki çekersiniz" dedim. Bunu ders vermek olarak algılıyorsanız kusura bakmayın, bu benim sorunum değil.

Bir ekipmandan, donanım ya da yazılımdan hazzetmemeniz çok doğal ve olağan, saygı duyarım. "Denedim, bana gelmedi" diyebilirsiniz, "araştırdım, güvenemedim" de diyebilirsiniz. Fakat siz hepsini genelleyerek bu sistemleri kullanan insanları (ki biri de ben oluyorum) aşağılayıcı bir "üslup" ile küçümsemeyi tercih ettiniz. İfadede yaptığınız bu seçimin böyle bir sonucu oldu diye huzursuz olduysanız o da sizin probleminiz.

Yıpranmaktan kastım bu tartışmanın gereksiz uzamasıydı, sanırım onu da anlamamışsınız. Kusura bakmayın; insanların eksik, yetersiz bilgiyle burada aklına estiğini dilediğince yazıp çizebilmesi ve başkalarını rahatsız edip etmeyeceğini umursamadan bunu yapabilmesi ne kadar ifade hürriyetiyse bu yazılıp çizilenlere karşıt görüş ve kaynak belirtmek de bir o kadar haktır. Bunun için sizden ya da başkasından izin alacak değilim. Son olarak; ne bu forum bana ait, ne sahibini, adminini moderatörünü ıvır zıvırını tanırım. Uygunsuz bir içerik, hitap biçimi vs. olduğunu düşünüyorsanız rapor edersiniz. Şahsen ben böyle yapmayı tercih ediyorum 15+ yıldır.

Başarılar.
 
Son düzenleme:
Mevcut tartışmaya girmeden müsaadenizle ben de iki kelam etmek istiyorum. Yaşım 35'i geçti, bir onu belirteyim. Arada isyankar sözler sarf edince 20'li yaşlarda olduğum izlenimine kapılıyorlar. Ondan belirtme ihtiyacı duydum.

Kayıt teknolojileri ya da müzik konusunda amatörüm, sadece elimdeki imkanları en iyi şekilde kullanmaya çalışıyorum. Yeri geliyor çok detay araştırmalara girişiyorum. Yeri geliyor çok bilinen bir bilgiyi yeni öğreniyorum. Zaten bir yönü ile bu işin detaylandırmanın sonu yok.

Dijital analog tartışmaları hep yapılıyor. Bunun yanında mevcut sosyal ağların gençlik üzerindeki olumsuz etkisiyle kayıt almak da eleştirilmiş. Hızlı tüketim açısından bakarsak bir taraftan katılmak mümkün ama temelden katılmadığım bir konu var. O da şudur: Müzik yapma araçları müziğin kendisi yerine geçemez, geçmemelidir. Eğer bunu böyle kabul etmezsek seslerin "sonsuz" kombinasyonlarıyla değil, eldeki enstrümanların sonlu kombinasyonları ile baş başa kalmışız demektir.

O yüzden ister analog ister dijital eldeki imkanları gereğinden fazla önemseyip ürettiklerimizi bunlar üzerinden tanımlarsak bence hata ederiz. Tabii ki dediğim gibi bunun kimsenin birbirine dikkat etmeden iki saniyede kaydırıp beğendiği yeni model sosyal ağlar için yapılan eleştiriyi saklı tutarak söylüyorum. Bu durum haricinde ve az önce söylediğim temel düşünce ile bol bol kayıt almanın da bir zararı olacağını sanmıyorum.
 
İyi amfiler çok pahalı eskiden daha da pahalıydı. Şu an uygun fiyatlara usb kartla evde kabul edilebilir kayıtlar yapmak mümkün. Söyleyecek sözü/işi olanlar her türlü kaydeder yayınlar işini. Elbette yayınlamak isteyecek işin içinde elbette bir miktar ego olacak bu işin doğası bu. Sanat yapan herkes kendini ifade etmek, yaymak ister. İlla pahalı ve çileli yollardan geçmek gerekmiyor bunun için. Bunlar yaratıcılığı öldürmez. Dediğim gibi söyleyecek sözün varsa mikro amfiyle bile telefon kaydı ile bile söylersin.
Ayrıca gitar çalmak ve kayıt yapmak birbirinden baya farklı iki konu. Sonuç olarak bu kadar ucuz maliyetle çabalamak isteyenler için ben olumlu görüyorum denilen şeyleri.

Zaten eğer müzik yapamıyorsan veya iyi gitar çalamıyorsan amfi dediğin devre ve komponentler dolu bir kutu. Amfinin içinde ton yada müzik yok. Kutsallaştırmaya gerek de yok. Ben hala iyi bir amfiyi tüm sanal modellemelere tercih etsem de zaman zaman kullanıyorum bu imkanları. Zamanla bu dijital aletler büyük oranda amfilerin yerini alacak, alıyor. Değişime kafa tutmaya gerek yok.
 
evet ortak bir noktamız var ki kullanılan programlardaki amfi modellemeleri pedallar tunerlar wah chorus flange ve reverbler vsvs ücretsiz gibi bişiy. ekipman pedal ve seçenek derdinden bizleri kolayca kurtarıyor kablolama mikrofonlama derdi yok. adaptör switch vsvs derdi yok. 1 tej basit jack kablosu ile tüm modellemeler gözünün önünde seç beğen al ücretsiz!!... bu işin güzel tarafı
 

Geri
Üst