Sizin penalamadaki tercihinizi bilmediğim için öncelikle şunu söyleyeyim, economy picking şart🙂. Malmsteenvari çalımda, özellikle Troy Grady'nin "volcano lick" dediği (giderek daha fazla notanın aşağı yukarı aynı süre içerisine sıkışacak gibi çalındığı ve bu şekilde "volkanın püskürmesi" etkisi veren, benim bu soloda en belirgin olarak 1:51 civarında ama aslında başka yerlerde de kullandığım) şeyi uygulayabilmek açısından sıkı alterne vuruş tekniği kesinlikle yanlış sonuç veriyor. Hem akıcı olmuyor ve çok fazla vurgu katıyor, hem de zaten gereksiz efora yol açıyor. Ben yıllardır economy (ve bir süredir de çift yönlü economy) tekniği ile tel geçtiğim için bu bana çok doğal geliyor zaten. Ne yazık ki pek çok kişi burada tökezliyor, her notayı vurmaya çalışırken sağ elde penalamayı abartıyorlar ve senkronizasyonu bozuk, sağ elin bazı notaları birden fazla penaladığı şeyler oluşuyor.
Oysa bu tarzda mümkün olduğunda, özellikle de "volcano lick" gibi şeylerde sol elde legatonun da akıcı çalışması lazım. Malmsteen bu anlamda (sanılanın aksine) hiç bir zaman bir Gilbert veya Vinnie Moore kadar abartılı bir alterne vuruş tekniğine sahip değil, ama legatoyla çok ustaca birleştiriyor penalamayı, sağ elde biraz muting de yaparak acaip yoğun pasajlar çalabiliyor.
Benim açımdan aşağı doğru (downward) pickslanting denilen şey de oldukça fark yarattı. Öncesinde penayı farklı tutuyordum; Troy Grady'nin videolarında bu işe merak sarınca gerçekten de penanın telden uzakta kalan ucunu hafifçe aşağı doğru eğmenin benim çalışım için şart olduğunu anladım. Gypsy caz çalanlar bunun daha da abartılısını kullanıyor (ama onlar telleri kapatmaya uğraşmıyor...)
Bu anlamda George Bellas videoları çok ilham verici (Truth in Shredding isimli bir eleman youtube üzerinde onun eski videolarını AI ile güçlendirere elden geçirip yeniden yayınlıyor...). Penayı bu şekilde tutunca sağ el başparmağımın iç kısmını tellere oldukça yakın tutma ve boştaki telleri tutma şansım oluyor. "Sunny" videosunda da gözüküyordur bu.
Gerisi zaten büyük ölçüde tipik Malmsteen konseptleri: tizdeki 3 telde, 4 perdede bir kayacak şekilde diminished 7 arpejleri var (01:23 civarı...), Black Star ve Far beyond the sun göndermeli bir sekans var (01:32...), temada ise açıkça Rising Force göndermeli 2 telde triad (sweep artı legato ile) arpejler var. Zaten en çok koordinasyon isteyen şey orası oldu benim açımdan.
İlgilenen olursa, emprovize olmayan kısımların tabını çıkartıp bir ara buradan paylaşabilirim. Ama aslında spesifik bir kaç Malmsteen parçası tabını çalışmış olan herkes aşağı -yukarı bu cümlelerin yapısını biliyordur.