Ltd Ec-1000 Ve Esp Eclipse Alamayanlar?

57-66 seti hiç sevmem ben. O kulak çırmalayıcı tizler falan hayal bile edemiyorum. Zaten Eclipse, Explorer gibi ESP'lerin Replica olarak değerlendirilmemesinin nedeni milimetrik oynanışların olması. Ayrıca Strat ve LP kasa konusuna katılmıyorum. Bak B.C Rich'e. Gerçi onu da hiç sevmem ama tasarım abi tasarım. Bir ara forumda bir başlık açılmıştı, Jackson'cularla ESP'ciler fena tartıştılar. Ben Jackson'cu değilim ama kalite kendini belli eder, ben ESP'ye baktığım zaman Les Paul taklidi ya da Vintage Plus'a baktığımda Fender Strat replica görüyorum. Ya da renk körüyümdür, bilemem.🙂
🙂🙂🙂🙂
 
Sıfır LTD ec-1000 ve ya ESP eclipse alamayan arkadaşlara ikinci el LTD'lere bakmalarını öneriyorum yada LTD ec-401 baksınlar zaten genellikle üzerlerinde EMG 81-85 bulunuyor. EMG manyetikleri hangi gitara takarsan tak aşağı yukarı aynı tonu alıyorsun 😉 Eğer yedi telli gitar merakınız varsa LTD ec-407 öneririm. Canavar gibi gitar ve çalması çok zevkli.
 
Kendim de Ec1000T kullanıyorum (Kalın gövdeli, 22 perde asıl Gibson çakması olan model 🙂 Normal Eclipse modellerde belly cut bulunuyor (göbeğinize tam oturur, karnınızı ağrıtmaz), headstock arkası destek noktası vardır (neck volute) sap kırılmalarına karşı etkili 🙂, ayrıca çoğu Eclipse 24 perdelidir, Gibson Lp'e göre daha ince ve daha hafiftir ama iyi olanı seçerseniz rezonansı ve sustaini bir Gibson Lp'den daha fazla olabilir.

Edwards Lp'lere bakarken gene aynı şekilde hem geleneksel olanları var hem de Esp benzeri modelleri var.
Bunun dışında Ltd dışında siyah üzerine bindingli Epiphone LP Custom bakabilirsiniz. Prs Se Tremonti, Se 245, Vintage V100, Schecter Solo 6 Custom da iş görür 🙂
 
Kendim de Ec1000T kullanıyorum (Kalın gövdeli, 22 perde asıl Gibson çakması olan model 🙂 Normal Eclipse modellerde belly cut bulunuyor (göbeğinize tam oturur, karnınızı ağrıtmaz), headstock arkası destek noktası vardır (neck volute) sap kırılmalarına karşı etkili 🙂, ayrıca çoğu Eclipse 24 perdelidir, Gibson Lp'e göre daha ince ve daha hafiftir ama iyi olanı seçerseniz rezonansı ve sustaini bir Gibson Lp'den daha fazla olabilir.

Edwards Lp'lere bakarken gene aynı şekilde hem geleneksel olanları var hem de Esp benzeri modelleri var.
Bunun dışında Ltd dışında siyah üzerine bindingli Epiphone LP Custom bakabilirsiniz. Prs Se Tremonti, Se 245, Vintage V100, Schecter Solo 6 Custom da iş görür 🙂
Asıl Gibson çakması diyince benim de aklıma direkt Edwards geldi hocam 🙂 Baya baya aynısını yapmış adamlar 😀 ESP'ye dava falan açmış mıdır acaba Gibson bu yüzden? 😀
 
Sanırım Japonya içinde istedikleri gibi takılabiliyorlar. Sırf Edwards değil Tokai,Burny,Greco,Yamaha,Ibanez,Bacchus,Fernandes birebir kaliteli Gibson taklitleri üretiyorlar.
Doğrudur hocam. Yalnız Ibanez demişken geçenlerde Gitarını Göster başlığında bir Ibanez gördüm, headstock'a bakıyorum Ibanez, arkadaş da Ibanez yazmış. Allah Allah dedim noluyor 😀 Birebir aynısı.. Ama buralarda pek görünmüyor sanırım o modeller. İlk kez o arkadaşta gördüm sonra bakındım biraz varmış cidden öyle bir model. Buralarda bizim gördüğüm Ibanez LP kasalar baya değişik yani, o yüzden çok garip geldi..
 
Bahsettiğim Ibanez,Yamaha,Fernandes olanlar eskiden üretilmiş, tam emin olmamakla birlikte 80'lerin ortalarına kadar Japonya'da üretilip sonra Gibson'la davalık olup yasaklanan modeller.
ESP | EDWARDS | E-LP-105CD lp custom replikası olan model
Edwards / E-MA-110C GVB Gloss Vintage Black エドワーズ エレキギター 【お取り寄せ商品】 | イシバシ楽器店 eclipse modeli
【中古】ARIA アリア / LS-500 【梅田店】 | イシバシ楽器店 Aria lp Custom (Burdaki Aria'larla karıştırmayın🙂
【中古】Yamaha LP400 Load Player Sunburst ヤマハ【S/N 4P18001】【WEBSHOP】 | イシバシ楽器店 Yamaha LP (Temiz gördüğünüzde affetmemeniz gereken gitar 🙂
Navigator / N-LP-LTD CHS Cherry Sunburst ナビゲーター エレキギター 【お取り寄せ商品】 | イシバシ楽器店 Gibson'dan daha pahalı Gibson çakması 🙂
 
Bütün FT LP ler Gibson çakması abiler bu mantıkla 🙂🙂🙂
O zaman Cort LP de, Ibanez LP de vs. vs. hepsi çakma. Sonuç olarak 2 marka var demek ki orjinal olan Gibson ve Fender, biri LP diğeri Strat mucidi çünkü, geri kalan tüm markalar çakma 🙂🙂🙂
 
Bütün FT LP ler Gibson çakması abiler bu mantıkla 🙂🙂🙂
O zaman Cort LP de, Ibanez LP de vs. vs. hepsi çakma. Sonuç olarak 2 marka var demek ki orjinal olan Gibson ve Fender, biri LP diğeri Strat mucidi çünkü, geri kalan tüm markalar çakma 🙂🙂🙂
Aman Tunç abi yanlış anlaşılmasın 🙂 Ben öyle demek istemedim, elbette benzemek zorunda. Ama mesela ESP alt tarafı köşeli yapar, headstock değiştirir vs. bir şekilde farklılık olur. Bu bahsettiğimiz modeller direkt aynısını yaptığı için garip geliyor 🙂
 
Bu işler hep ticaret işi, göz alışkanlığı işi. Komple farklı bir gövde ve sap tasarımı ile piyasaya girersen sinek avlarsın. Bilindik modellere yakın şeyler yapmak her zaman daha çok kar getirir. Yoksa tasarımcı mı yok? Kurarsın bir ekip, sana her gün yeni bir çizim getirirler.
 
Sıfır LTD ec-1000 ve ya ESP eclipse alamayan arkadaşlara ikinci el LTD'lere bakmalarını öneriyorum yada LTD ec-401 baksınlar zaten genellikle üzerlerinde EMG 81-85 bulunuyor. EMG manyetikleri hangi gitara takarsan tak aşağı yukarı aynı tonu alıyorsun 😉 Eğer yedi telli gitar merakınız varsa LTD ec-407 öneririm. Canavar gibi gitar ve çalması çok zevkli.

Hocam yok ki piyasada deli gibi EC-401 , EC-400 hatta EC-256 aradım ama maalesef 🙂
 
Bugünü anlayabilmek için biraz tarih bilmek gerekli.Japon gitar üretiminin tarihinin ne kadar eskiye gittiğini bilmiyorum ama gerçek anlamda başlangıç tarihi olarak yetmişli yılların başı alınıyor.Yetmişli yıllar özellikle rock müziğin geliştiği yıllar.Bu dönemde Japonlarda rock müziğe kaşı bir ilgi başlıyor.Bu ilgi onları gitar üretmeye kadar sevk ediyor.Japonlar tarihlerinde her daim yaptıkları gibi bu işe de kopyacılıkla giriyorlar.(İkinci dünya savaşı öncesinde günümüzün Çin'i sayılabilecek pozisyonda hatta bu nedenle Hitler müttefik seçiyor.)Televizyonlarda gördükleri rock yıldızlarının gitarlarını birebir kopyalıyorlar. Haliyle bu dönem ki gitar strat benzeri ve hani yetmişlerin fender olmayan diğer gitarları vardır ya mosrite filan.

Yetmişli yılların ortasına doğru gitar üretim altyapıları artıyor.Bu dönemde isminin hatırlamadığım bir marka Jimmy Page'den etkilenip ilk Les Paul'ü kopyalıyor.Dünyanın pek çok yerinde sıkıntı olmuyor ama tabiri caizse ucuz Japon gitarları piyasayı karınca gibi sarıyor.Amerika'da bu durum dikkat çekmeye başlıyor.O dönemin kullanıcıları o gitarları dengesiz buluyorlar.Gerçekten elinizde ki ucuz gitar dandik çıkabilirdi.Belli bir standart yoktu ama bu gitarların çoğu fiyat/performans oranı yüksek gitarlar oluyor.Öyle ki bazı kopyalar Amerikan orijinalleri ile aynı performansı sergilerken bazı gitarlar daha üst performans bile sergiliyor.Seksenli yıllara doğru neredeyse standardizasyon sorununu ortadan kaldırıyorlar.Büyük firmalar kendi pazarlarını daraltığı ve neredeyse dün çıkardıkları modelin ertesi sabah kopyalanıp üzerine Tokai , Fernandes ,Greco vs yazıldığını görünce patent ihlalinden dolayı dava açıyorlar.Bu dönem Lawsuit era olarak bilinir.Sonrasında Japonlar sağını solunu (özellikle headstock) oynayıp patent modelinin dışına çıkıyorlar.

Takvimler seksenli yılları gösterirken artık superstratlar moda oluyor.Fender de o dönem gerçekten kötü bir dönemden geçiyor ve geride kalıyor.Gibson Les Paul ise bazı kullanıcılar tarafından dönemin hızlı gitar çalma manyaklığı (ya da heavy metal) için uygun bulunmadığından geri plana düşüyor.O döneme kadar yenilikçi bir marka olan Kramer tartışmasız dönemin en iyi ve en pahalı gitarı oluyor.Henüz pek de kopyalarının çıkmadığı bir dönemde devrimsel bir karar alıyor.Bugün bile hala kendi bindiği dalı kesmek veya kendi topuğuna sıkmak şeklinde eleştirilir.Ucuz gitar piyasasının hakimi olabilmek adına Japonlar ile anlaşma yapıyor ve uygun fiyatlı Japon üretim Kramerler piyasaya giriyor.Bundan sonra büyük firmaların adı altında pek çok model gitarın Japon üretimi yapılıyor.(Japon Fenderler , Japon squier ,Charvell .....)Kramer de zamanın ticari şartlarına dayanamıyor küçülmek zorunda kalıyor.Kramerin fasoncusu bugün hepimizin bildiği ESP öyle oluyor ki 85-86 gibi artık bütün parçalar ESP'den yani Japonya'dan geliyor ve ABD'de monte edilmeye başlanıyor.Kramer 88 sonunda Gibson'a satılana kadar olan üretimlere ESP Kramer deniyor.Öyle ki bazı Kramer stagemasterlerla o dönemde ilk defa kendi ismiyle üretim yapan ESP horizon modelleri neredeyse tıpkısının benzeri oluyor.Elde kalan gövdeler ESP oluyor.Bu dönem (seksenlerin sonları) tabi yeni bir fasoncumuz daha var:Kore.Japonya artık level atlıyor.

Japonlar bazı imtiyazlar alıyor o dönemler ortak çalıştıkları firmalardan mesela Fender Japonya üretimi (Fujigen çıkışlı sanırım) gitarlar ,İbanez'in Japon piyasasına ürettiği modeller vs.Bu modelleri istedikleri gibi Japon iç piyasasında satıyorlar.Seksenlerin sonu ve doksanların başında ESP'nin yükselmesi sonucu Gibson ve ESP davalık oluyorlar.James Hetfield'a üretilen explorerdan dolayı.Bu modeller sonrasında sadece iç piyasaya verilmeye başlanıyor.

Her faydalı modelin ve patentin belirli bir süresi vardır.Stratocaster için bu süre çok önce doldu.Les Paul için yakın zamanda doldu.Kaldı ki iki binlerin başında Gibson , PRS ile de davalıktı Single cut modellerinden dolayı.Mahkeme iki gitarın aynı gitar olmadığına hükmetti.Kimse PRS için kopyacı demez ama.

Superstratlara laf yok ama superlespaullere var.🤣Kimileri modern les paul diyor.Zevk meselesi maun superstrat varsa kızılağaç les paulde yapılabilir.Bugün floyrose h-s-s dizilimli les paullerde var.

Neticede rock müzik popüler kültürün bir öğesi.Özellikle seksenlerde gitar gitaristin yegane aksesuarı olduğu için tamamen modaya dönüşüyor.Kıyafete göre gitar rengi seçmeler bir dönem cırtlak kırmızıların moda olması bir dönem güneş yanığı sunburstlar böyle gidiyor.Tabiri caizse modası eskimeyen bir kaç model var ve herkesin bu modelde gitara sahip olmak istemesini anlayışla karşılamak lazım.

Kaldı ki Jackson'da öyle Atlantis kıtasını keşfetmiş bir gitar değil ama bizim ülkemizde tabudur.Özellikle doksanlarda.Benim liseye başladığım 99'da dahi Japon Jacksonlara ayrı bir gözle bakılıyordu.Aslında az olanın değerli olması bu durum.Bunla alakalı bir yazı yazmak gerek.🙂

Herkes ticari bir iş yapıyor.Gitarların sadece renklerini ve az biraz şekillerini değiştirerek üretim yapıyor pek çoğu.Biri bana son dönemde üretilmiş başka hiç bir İbanez'e ve gitara benzemeyen bir model göstersin.Başarılı olmuş bir iş varsa herkes onun peşinden gider bu kadar basit.
 
Son düzenleme:
Satılık - Maison Les Paul Emg 81-60 Modifiyeli
Olabilir mi EMG manyetik ile modifiye edilmiş?

mydukkan.com :: Epiphone Les Paul Custom PRO :: Elektro Gitar
Bir de bu var.

Metal müzik için uygun mudur.

Ben tek bir müzik dalına odaklanmaktansa çok yönlü gitar arayışında olmanı tavsiye ederim.Elinde ki bütçe azsa ve tek atımlık barutun var sa doğru noktaya nişan almalısın.Her ton için ayrı ayrı gitar alan veya gitarını ona göre modifiye eden arkadaşlar var.İmkanım geniş olsa bende öyle yaparım mesela.Slash gibi devamlı les paul alıp evi yüzlerce les paulle doldurmam.Ton işi ağırlıklı olarak amfi ve efekt işi.ESP eclipse fender lambalı amfiye taktığın zaman alacağın drive tonuyla bir lambalı mesa tonu bir olmayacak.

Renge ve manyetiğe takılma.Müzik zevkin ve kulağın oturmadan yapacağın bu yatırım ölü yatırım olacaktır.Eninde sonunda başka bir şeyler denemek isteyeceksin.Aktif ve pasif manyetiklerin ne olduğunu tam anlamıyla çözmeden aktif manyetiklere atlama.Sonrasında istediğin gitara istediğin manyetiği takarsın.Köprü pozisyonunda Synester gates SH8 invader kullanır , Zakk wylde EMG 81.Aktif manyetiklerle blues yapanda var pasif manyetiklerle metal yapanda.Kirk Hamit hem S. duncan pasif kullandı hem aktif EMG.

Çok yönlü bir epiphone alıp onla uğraşman daha mantıklı bir çözüm.
 
Slash gibi devamlı les paul alıp evi yüzlerce les paulle doldurmam.
Hocam adam hep aynı ya da çok benzer tonda çaldığı için ihtiyacı olmuyor başka bir şeye 😀 İyi de oluyor bence 🙂 Bir de Slash ve Les Paul birbiriyle özdeşleşmiş şeyler artık, bir keresinde internette Slash'ın Strat çalarkenki bir fotoğrafına rastladım uzun bir süre kendime gelemedim.. 😀
 
Hocam adam hep aynı ya da çok benzer tonda çaldığı için ihtiyacı olmuyor başka bir şeye 😀 İyi de oluyor bence 🙂 Bir de Slash ve Les Paul birbiriyle özdeşleşmiş şeyler artık, bir keresinde internette Slash'ın Strat çalarkenki bir fotoğrafına rastladım uzun bir süre kendime gelemedim.. 😀

Hadi canım öyle bir resim var mı?Ben onun eline başka bir gitar aldığına inanamıyorum hatta Müdlüm Gürses'in bu şarkıyı Slash için yazdığını söylüyorlar.🤣😱


Bu konuda idolüm Samborra'dır.Çalmadığı gitar yok hele ki endorsement muhabbetleriyle işin cıcığı çıkmadan evvel.Şİmdi para için gitar değiştiriyorlar ton için değil gerçi oda bize fiyat olarak dönüyor.Jackson Slash'i soloiste döndürse mesela acayip sükse olur ama herhalde Jackson soloist 10000 dalırs olur sonra.
 
Hadi canım öyle bir resim var mı?Ben onun eline başka bir gitar aldığına inanamıyorum hatta Müdlüm Gürses'in bu şarkıyı Slash için yazdığını söylüyorlar.🤣😱


Bu konuda idolüm Samborra'dır.Çalmadığı gitar yok hele ki endorsement muhabbetleriyle işin cıcığı çıkmadan evvel.Şİmdi para için gitar değiştiriyorlar ton için değil gerçi oda bize fiyat olarak dönüyor.Jackson Slash'i soloiste döndürse mesela acayip sükse olur ama herhalde Jackson soloist 10000 dalırs olur sonra.

Valla Soloist'i bilmem de Explorer, Sg çaldığı oluyor ama dediğiniz gibi yüzde 99.9 les paul tabii ki 😀
 

Geri
Üst