Majör akor arpeji ile pena (alterne vuruş) egzersizi

Şimdiye kadar hiç egzersiz paylaşmamıştım, ancak son dönemde economy pickinge çok fazla yüklenmem sebebiyle sağ el tekniğimde tel geçerken sıkıntılar hissetmeye başladım.
Bu nedenle şu ara tel geçişi egzersizleri ile uğraşıyorum. Ekteki egzersizden çok fayda gördüm. Başlangıçta oldukça ters gelebiliyor, yavaş başlamak lazım.
Özellikle triadları ve diğer akor arpejlerini shred usulü sweep yerine ritmik olarak daha kontrollü çalmak isteyenlere (caz, fusion, gypsy caz vs için...) faydalı olacaktır sanırım.
Kayıtta 180 bpm'de çaldım (8'Lik üçlemeler ile), şu ara 200'e kadar da çıkıyorum ama henüz yeterince kontrollü ve temiz olmuyor tabii...
Aşağı-yukarı şeklinde penalama ile tümüyle alterne vuruşla çalmak mümkün olduğu gibi, ilk iki notayı economy/sweep ile, yani tek bir aşağı vuruş ile geçmek de mümkün. Ama bu durumda diğer tel geçişleri daha zor da olabiliyor.
Downward pick slanting yaklaşımı benim işime yarıyor, başparmak-işaret parmağı hareketi ile tel geçmek (yüksek hızlar için) de iyi olabiliyor.
Kayıt linki aşağıda:
 

Dosyalar

Son düzenleme:
Hocam geç gördüm paylaşım için çok teşekkürler başka önerdiğiniz bir egzersiz var mı? Çünkü bende gypsy jazz gibi tarzlar da çalmak istiyorum. Böyle PDF'ler faydalı oluyor.
 
Hocam geç gördüm paylaşım için çok teşekkürler başka önerdiğiniz bir egzersiz var mı? Çünkü bende gypsy jazz gibi tarzlar da çalmak istiyorum. Böyle PDF'ler faydalı oluyor.
Gypsy jazz konusunda bir şeyi anlamak lazım. Eğer otantik teknikten bahsediyorsak, o biraz ters ve kendine has.
Ama bu tip egzersizlerle ile tel geçme becerisi oturtulduktan sonra ille de otantik teknik olmadan da çalınabilir o tip şeyler.
Çünkü caz çalmak (ister gypsy ister başka tarz) demek arpejlere/akor tonlarına hakimiyet demek. İşin bu kısmı sadece teknik meselesi değil, O yüzden meseleyi tekniğe indirgemeyin, çünkü "playing through the changes" becerisi kazanmadan caz çalamazsınız, istediğiniz kadar tekniğiniz olsun. Mesela All of Me gibi bir standardın üzerine basit bile olsa tipik hatları çalmayı öğrenmek için gypsy tekniğine ihtiyacınız yok. Bunu sonra da oturtabilirsiniz. Caz çalmak için gereken asıl beceri teknik değil yani... Klavyeye hakimiyet/akorları takip ederek hat oluşturabilmek daha temel bir mesele. Bunun için benim tavsiyem bebop dizilerini ve arpejlerle bağlantılarını öğrenmek olur.
Teague Bechtel (Bebop Scale Workout - A Course by Teague Bechtel), Sheryl Bailey (Bebop Flow - mikesmasterclasses.com) gibi isimlerin çok iyi dersleri var uygun fiyatlı.
Bu temel olmadan teknik geliştiğinde sadece shred çalabiliyorsunuz, tecrübeyle sabittir🙂
Youtube üzerinden Denis Chang'ın çok iyi videoları var bu konularda, onlara bakabilirsiniz. Fundamental Changes firmasının güzel kitapları var; internet üzerinden ücretsiz bulabileceğiniz başka metotlar da var Stephan Wrembel vs'nin...
 
Son düzenleme:
Gypsy jazz konusunda bir şeyi anlamak lazım. Eğer otantik teknikten bahsediyorsak, o biraz ters ve kendine has.
Ama bu tip egzersizlerle ile tel geçme becerisi oturtulduktan sonra ille de otantik teknik olmadan da çalınabilir o tip şeyler.
Çünkü caz çalmak (ister gypsy ister başka tarz) demek arpejlere/akor tonlarına hakimiyet demek. İşin bu kısmı sadece teknik meselesi değil, O yüzden meseleyi tekniğe indirgemeyin, çünkü "playing through the changes" becerisi kazanmadan caz çalamazsınız, istediğiniz kadar tekniğiniz olsun. Mesela All of Me gibi bir standardın üzerine basit bile olsa tipik hatları çalmayı öğrenmek için gypsy tekniğine ihtiyacınız yok. Bunu sonra da oturtabilirsiniz. Caz çalmak için gereken asıl beceri teknik değil yani... Klavyeye hakimiyet/akorları takip ederek hat oluşturabilmek daha temel bir mesele. Bunun için benim tavsiyem bebop dizilerini ve arpejlerle bağlantılarını öğrenmek olur.
Teague Bechtel (Bebop Scale Workout - A Course by Teague Bechtel), Sheryl Bailey (Bebop Flow - mikesmasterclasses.com) gibi isimlerin çok iyi dersleri var uygun fiyatlı.
Bu temel olmadan teknik geliştiğinde sadece shred çalabiliyorsunuz, tecrübeyle sabittir🙂
Youtube üzerinden Denis Chang'ın çok iyi videoları var bu konularda, onlara bakabilirsiniz. Fundamental Changes firmasının güzel kitapları var; internet üzerinden ücretsiz bulabileceğiniz başka metotlar da var Stephan Wrembel vs'nin...
Bilgiler için sağolun hocam 30 dolarlık kurs beni biraz aşar ama dediğiniz diğer kaynaklara bir bakacağım. Klasik gitar için Arenas 1'e bakmıştım ama baya nota okumayı bilmek lazımmış konservatuvar öğrencisi gibi onun yerine 60 Proggresive Solos for Classic Guitar diye bir PDF bulmuştum onlara bakıyorum. Açıkçası doğaçlamayı da geliştirmek istiyorum bazenleri YouTube'den altyapı çalıp üstüne bir şeyler çalmayı denediğim de pentatonik veya blues pentatoniğin dışına çıkamadığımı fark ediyorum can sıkıcı oluyor pentatoniğin bir sürü pozisyonu var ama cümleler hep aynı kalıyor gibi bir melodi oluşmuyor bunun için cümlenin sonunu kök seste bitirin diyorlar ama sadece ufak bir tüyo bence. John Petrucci'nin bir kitabı vardı klavye hakimiyetini geliştirmek için ona bakıyordum fena değil gibi.
 
Bilgiler için sağolun hocam 30 dolarlık kurs beni biraz aşar ama dediğiniz diğer kaynaklara bir bakacağım. Klasik gitar için Arenas 1'e bakmıştım ama baya nota okumayı bilmek lazımmış konservatuvar öğrencisi gibi onun yerine 60 Proggresive Solos for Classic Guitar diye bir PDF bulmuştum onlara bakıyorum. Açıkçası doğaçlamayı da geliştirmek istiyorum bazenleri YouTube'den altyapı çalıp üstüne bir şeyler çalmayı denediğim de pentatonik veya blues pentatoniğin dışına çıkamadığımı fark ediyorum can sıkıcı oluyor pentatoniğin bir sürü pozisyonu var ama cümleler hep aynı kalıyor gibi bir melodi oluşmuyor bunun için cümlenin sonunu kök seste bitirin diyorlar ama sadece ufak bir tüyo bence. John Petrucci'nin bir kitabı vardı klavye hakimiyetini geliştirmek için ona bakıyordum fena değil gibi.
Gitarda tecrübeniz ve hedefiniz ne bilmiyorum (yukarıda verdiğim örnek ve linkler spesifik ve ileri düzey...), o yüzden çok daha genel olarak şunu söyleyebilirim:
Mutlaka majör dizi klavyenin her yerinde aynı rahatlıkla olacak şekilda çalınabilmeli. Bir sistem ile öğrenin. Her tele 3 nota, CAGED vs fark etmez. Ama mutlaka sistem ile öğrenin. Tonları değil, sistemi öğrenin. "C majörü biliyorum ama gerisi yok" gibi saçmalıklara kanmayın yani. Bunun için ben de bir kitap yazdım, muhtemelen biliyorsunuzdur onu.
İkincisi (bu doğaçlama için şart...) triadlar ve 7li temel arpejler. Majör ve minör triad, eksik beşli ve artık beşli triadı da sonradan öğrenilebilir. Majör 7, minör 7, dominant 7, minör 7b5. Yani majör dizinin armonizasyonundan gelen 4 temel akor tipi.
Bunlar oturduğu zaman, etrafınızdaki hobici-amatör gitaristlerin %95'ine FARK ATARSINIZ. O kadar iddialı söylüyorum. Çünkü hem bizim standartlarımız düşük (bkz: Tembellik), hem de bunları gitarda sistemli çalışmak başta çok kolay değil.
Bu aşamayı çok az gitarist geçebiliyor ne yazık ki. Ama bir kere geçtiniz mi, gitar çalışınız kalıcı olarak değişir.
 
Son düzenleme:
Gitarda tecrübeniz ve hedefiniz ne bilmiyorum (yukarıda verdiğim örnek ve linkler spesifik ve ileri düzey...), o yüzden çok daha genel olarak şunu söyleyebilirim:
Mutlaka majör dizi klavyenin her yerinde aynı rahatlıkla olacak şekilda çalınabilmeli. Bir sistem ile öğrenin. Her tele 3 nota, CAGED vs fark etmez. Ama mutlaka sistem ile öğrenin. Tonları değil, sistemi öğrenin. "C majörü biliyorum ama gerisi yok" gibi saçmalıklara kanmayın yani. Bunun için ben de bir kitap yazdım, muhtemelen biliyorsunuzdur onu.
İkincisi (bu doğaçlama için şart...) triadlar ve 7li temel arpejler. Majör ve minör triad, eksik beşli ve artık beşli triadı da sonradan öğrenilebilir. Majör 7, minör 7, dominant 7, minör 7b5. Yani majör dizinin armonizasyonundan gelen 4 temel akor tipi.
Bunlar oturduğu zaman, etrafınızdaki hobici-amatör gitaristlerin %95'ine FARK ATARSINIZ. O kadar iddialı söylüyorum. Çünkü hem bizim standartlarımız düşük (bkz: Tembellik), hem de bunları gitarda sistemli çalışmak başta çok kolay değil.
Bu aşamayı çok az gitarist geçebiliyor ne yazık ki. Ama bir kere geçtiniz mi, gitar çalışınız kalıcı olarak değişir.
Kitap yazdığınızı bir yerde okumuştum ama hala satılıyor mu bilmiyorum. Selim Işık'ın böyle şarkı tonunu bulmak için bir yöntemi vardı kök sesin yarım ses gerisi olursa gamda melodik minör gibisinden tabii önemli olan gamı klavyeye yaymak. CAGED sistemini internette akor olarak gösteriyorlar onun tam olayını anlamadım şimdi akor kalıplarını biliyorum evet ama getirisi ne yani Do Majör akorunu ben genelde La Majör kalıbında basıyorum açık pozisyonda yani ilk pozisyonunu çok kullanmıyorum akustik gitar çalarken güzel oluyor şimdi bunu 8. Perde de Mi Majör kalıbında basınca çok tiz oluyor bu biraz daha arpej için gerekli olan bir sistem mi o zaman?
 
Kitap yazdığınızı bir yerde okumuştum ama hala satılıyor mu bilmiyorum. Selim Işık'ın böyle şarkı tonunu bulmak için bir yöntemi vardı kök sesin yarım ses gerisi olursa gamda melodik minör gibisinden tabii önemli olan gamı klavyeye yaymak. CAGED sistemini internette akor olarak gösteriyorlar onun tam olayını anlamadım şimdi akor kalıplarını biliyorum evet ama getirisi ne yani Do Majör akorunu ben genelde La Majör kalıbında basıyorum açık pozisyonda yani ilk pozisyonunu çok kullanmıyorum akustik gitar çalarken güzel oluyor şimdi bunu 8. Perde de Mi Majör kalıbında basınca çok tiz oluyor bu biraz daha arpej için gerekli olan bir sistem mi o zaman?
Benim bahsettiğim kitap yayınlanmış bir şey değil; kendi imkanlarımla oluşturdum. Gönderirim özel mesaj ile isterseniz. Forumda bir ara paylaşmıştım.
CAGED sistemi sadece akor şekilleri için değil, majör dizinin (akor şekilleri ile özdeşleştirilerek) tüm klavyeye yayılması için de bir sistem aslında. Benim yazdığım kitap bunu çok daha farklı bir sistemle anlatıyor.
Arpej ile kastım tellerin tümü tınlamaya devam edecek şekilde akorları çalmak değil, melodik yapı olarak akordaki her bir notayı tek tek çalmak anlamında🙂
Sorduğunuz sorular çok başlangıç düzeyinde şeyler açıkçası, o yüzden sizin gypsy jazz gibi şeylere heves etmeniz için biraz erken gibi geldi bana🙂
Herhangi bir majör dizi sisteminin getirisi, herhangi bir tonda kesintisiz olarak tüm klavyede dolaşmayı öğrenmek şeklinde özetlenebilir. Bunu yapabilir hale gelmeden zaten ileri düzey doğaçlama olmaz, belli yerlerde takılıp kalır ve sürekli aynı şeyleri çaldığınızı fark edersiniz bir noktada.
 
Benim bahsettiğim kitap yayınlanmış bir şey değil; kendi imkanlarımla oluşturdum. Gönderirim özel mesaj ile isterseniz. Forumda bir ara paylaşmıştım.
CAGED sistemi sadece akor şekilleri için değil, majör dizinin (akor şekilleri ile özdeşleştirilerek) tüm klavyeye yayılması için de bir sistem aslında. Benim yazdığım kitap bunu çok daha farklı bir sistemle anlatıyor.
Arpej ile kastım tellerin tümü tınlamaya devam edecek şekilde akorları çalmak değil, melodik yapı olarak akordaki her bir notayı tek tek çalmak anlamında🙂
Sorduğunuz sorular çok başlangıç düzeyinde şeyler açıkçası, o yüzden sizin gypsy jazz gibi şeylere heves etmeniz için biraz erken gibi geldi bana🙂
Herhangi bir majör dizi sisteminin getirisi, herhangi bir tonda kesintisiz olarak tüm klavyede dolaşmayı öğrenmek şeklinde özetlenebilir. Bunu yapabilir hale gelmeden zaten ileri düzey doğaçlama olmaz, belli yerlerde takılıp kalır ve sürekli aynı şeyleri çaldığınızı fark edersiniz bir noktada.
Hocam maalesef gitarı biraz ezbere çaldığım doğrudur 🙁( kitabı özelden atarsanız gerçekten çok sevinirim ya da açtığınız konunun linki de olur. Zaten şu an bir grupta çalmıyorum kendimi geliştirmek isterim.
 
Hocam maalesef gitarı biraz ezbere çaldığım doğrudur 🙁( kitabı özelden atarsanız gerçekten çok sevinirim ya da açtığınız konunun linki de olur. Zaten şu an bir grupta çalmıyorum kendimi geliştirmek isterim.
Sİte arayüzü güncellemeden sonra kendine gelemedi, özel mesaja dosya ekleyince mesaj gitmiyor.
Daha sonra tekrar denerim.
 
Geri
Üst