Manyetik Ses Sorunu,dimarzio Super Distortion

  • Konuyu açan Konuyu açan nurofen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Selamlar,
Tam açıkken 250k ile 500k arasında çok büyük fark var demişsiniz.Bu durum noload'lar için de geçerli mi? Zira benim gitarın köprü potansı 250k noload.
Acaba köprüyüde 500k mı yapmalıyım (noload veya normal)
 
No load ise full açık konumda iken herhangi bir fark olmaz yalnızca kullanım farkı olur. 500 k uygun olur, no load çok gerekli değil hatta senin potansta sıkıntı olabilir onu devreden bi ayırıp denersen ortaya çıkar, eğer sorun yoksa hiç dokunmana gerek yok.
 
Piyasada 500k noload diye bir potans yok mu? CTS 250 nolad buluyorum fakat 500k bulamadım.
Olmadı önce volume ve sap potanslarını değiştireceğim.Yine memnun olmazsam kopru potansını 500k yaparım.
Bu hafta sonu lüthiere gideceğim.
 
Piyasada 500k noload diye bir potans yok mu? CTS 250 nolad buluyorum fakat 500k bulamadım.
Olmadı önce volume ve sap potanslarını değiştireceğim.Yine memnun olmazsam kopru potansını 500k yaparım.
Bu hafta sonu lüthiere gideceğim.
No load olduğunda 500k ya gerek yok, humbucker da normalde 500k veya 1M kullanılmasının sebebi çıkış empedanslarının yüksek olması. Çıkış empedansı yüksek olunca üst kesim frekansını aşağı çekiyor bir de 250k pot kullanırsan üst kesim frekansın duyulabilir frekans içine girer ve tamamen açıkken bile tiz kaybı yaşarsın. Mesela aktif manyetiklerin çıkış empedansı çok düşük olduğu için 25k potans bile yetiyor tiz kaybını engellemeye. No load almana gerek yok düzgün bir 500k pot al yeterli.
 
Merhaba arkadaşlar,
Güzel yorum ve değerlendirmelerinizi okudum.
Hemen hemen aynı sorunla karşılaştım ve yukarıdaki sorunun çözüldüğüne dair bir açıklama bulamadığım için sizlere danışayım dedim.
Durum şöyle :
HSH diziliminde, 1 push-pull tone potlu, 1 volume potlu 5 yol toggle anahtarlı aşağıdaki marka ve modelli elektronik bağlantım var.
SH4 (S.D.) -- DP110 (DiMArzio) -- SH2 (S.D.)
Humbucker bağlantılar ve ses zaten çok iyi, push-pull volume ve tone potlar herşey kusursuz çalışıyor.

Sorunum: Single DP110 sesi boğuk olduğu için anahtarın 2,3,4 pozisyonlarında net verim alamıyorum. Ayrıca, anahtarla bu konumlara geçişte volume bariz derecede düşüyor ; ya da diğer bir deyişle 1 veya 5 no.lu konumlara geçişte ses rahatsız edici derecede düşüyor.
- 500K potları yeni potlarla değiştirdim, hatta push-pulu normal 500K pota değiştirerek denedim... Tone pot üzerindeki kapasitörü değiştirmem gerekir mi, mF değeri ne olmalıdır?
- Single manyetiği push-pull'a nasıl bağlayabilirim? Daha doğrusu bağlamam gerekir mi? (2 uçtan biri -aktif-toggle switch'e, diğeri de toprağa bağlanırken)
Umarım açık anlatabilmişimdir...
Yardımlarınıza şimdiden teşekkür ederim.🙂
 
Genelde HSH gitarlarda görünen bir problem. Ben de yaşıyordum, o sebeple HH veya HSS kullanmaya başladım. Ekstrem bir durum olarak bir ihtimal bağlantı kutuplarında sorun olabilir. Yani manyetiklerin yanlış kutupları bağlıysa out of phase durumu oluşmuş olabilir ki siz Seymour Duncan ve Dimarzio'un renk kodları farklıdır. Bu da özellikle tonal anlamda tonun cılızlaşmasına sebep oluyor. Aynı frekans grupları ters genlikte olunca birbirini sönümlüyor.
 
Genelde HSH gitarlarda görünen bir problem. Ben de yaşıyordum, o sebeple HH veya HSS kullanmaya başladım. Ekstrem bir durum olarak bir ihtimal bağlantı kutuplarında sorun olabilir. Yani manyetiklerin yanlış kutupları bağlıysa out of phase durumu oluşmuş olabilir ki siz Seymour Duncan ve Dimarzio'un renk kodları farklıdır. Bu da özellikle tonal anlamda tonun cılızlaşmasına sebep oluyor. Aynı frekans grupları ters genlikte olunca birbirini sönümlüyor.
Markla farklılığını da dikkate alıp her iki renk kodunda farklı bağlantılar da yaptım : Şeytanın bile aklına gelmeyecek şeyler denedim...
Sanırım 0.033 mF veya daha altında (0.022 / 0.011 mF) kondansatör kullanmak bir çözüm olabilirmiş. (@Dragonchaser Emre kardeşimin tavsiyesi)
Çünkü, eski halinde sorun yoktu, kondansatör dahil herşeyi yeniledim ve bu sorunla karşılaştım...
Teşekkür ederim.
 
Olabilir ama daha düşük kondansatör ne kadar fark yaratır emin olamadım. 0,033mf humbuckerlarda genelde standart sayılır, biraz daha düşürmek inanılmaz bir fark yaratmayacaktır. Yenileme işinden önce de mi aynı manyetikler takılıydı? Ne değişince bu hale geldi?
 
Olabilir ama daha düşük kondansatör ne kadar fark yaratır emin olamadım. 0,033mf humbuckerlarda genelde standart sayılır, biraz daha düşürmek inanılmaz bir fark yaratmayacaktır. Yenileme işinden önce de mi aynı manyetikler takılıydı? Ne değişince bu hale geldi?
Evet, beni çıldırtan da o zaten!.. Her şey tamamıyle aynı...
Sadece yeni potlar, yeni 5'li switch ve yeni kondansatör koydum... Kondansatör değerini kaydatmemiştim, keşke not alsaydım...
Lüthierlerden birinden fikir alarak yaptım...
 
Bende HH dizilimli maun gövdeli eski İbanez'imin (SA120, Kore) manyetiklerini bridge de Super Distortion, neck'te Paf Pro olmak üzere modifiye etmiştim. Sonuç, kesinlikle bir canavara dönüşüyor gitar. Özellikle Hard Rock, Metal türevlerinde bayağı iyi oluyor. Ki Super distortion Output'u gayet yüksek olan bir manyetik. Canlıda insanları dönüp oha o ses o gitardan mı çıkıyor dedirtecek kadar.

Fakat ben de şöyle bir sorunla karşılaştım. Super Distortion o kadar fazla güçlü ki, kayıtta gitardan dip gürültüsü geliyordu. Ya gitar kaldıramıyordu, ya da başka birşey, belki de aksam ama aksam olsa aynı sorun diğer pozisyonlarda da yaşanırdı. Dolayısıyla kayıtlarda kullanamadım.

Yani diyeceğim, sorun manyetikte değildir, büyük ihtimal başka bir sorun vardır 🙂
 
Fakat ben de şöyle bir sorunla karşılaştım. Super Distortion o kadar fazla güçlü ki, kayıtta gitardan dip gürültüsü geliyordu. Ya gitar kaldıramıyordu, ya da başka birşey, belki de aksam ama aksam olsa aynı sorun diğer pozisyonlarda da yaşanırdı. Dolayısıyla kayıtlarda kullanamadım.

Gitarın kaldırmaması gibi bir durum olmaz. Muhtemelen gitarın topraklanması ile ilgili bir problem vardır. Super Distortion'ı ben de kullandım bu arada, JB ayarında bir manyetikti, genel olarak karanlık bir manyetik değildi ve drive tonları müthişti.
 

Geri
Üst