Maun Gövde + Maun Sap Mı ? Swamp Ash Gövde + Maple Sap Mı?

http://www.schecterguitars.com/international/guitars/2014/blackjack-atx-c-1-detail

http://www.schecterguitars.com/international/guitars/2014/blackjack-atx-c-1-2013-11-14-detail

Merhabalar. Linklerini verdiğim Schecter Blackjack gitarlar model olarak aynı ancak iki renkte de klavye dışında farklı ağaçlar kullanılmış. Maun gövdenin sert tonlarda ve sustainde iyi olduğunu biliyorum ama Dişbudak ağacıyla ilgili pek bir bilgim yok. Fenderin gitarlarında kullandığı bir ağaçmış. Dişbudak ağacıyla ilgili bilgilendirebilirseniz sevinirim.Sert tonlarda nasıl bir sonuç verir ?
Ayrıca sap ağaçları da farklı. Bu iki gitardan hangisini, neden tercih ederdiniz ?
 
Govde ve sap agacinin tona etkisi elbette var, ancak ben bu ton farkını normal insan kulaginin asiri derecede ayirt edebilecegini dusunmuyorum. Mesela kamyon tabirli tonlama vardir. Bol distortionlu bir ton. Bu tonu maun gove maun sap ile almak ile disbudak govde maple sap ile almak arasinda ahim sahim bir fark yok bence ki yukarida Jeff abinin videolari da bunu gosteriyor. Yine diyorum, evet maun govde maun sap ton skalasinda o kamyon ton icin daha uygun ama arka plana bakinca sadece gitar agaci degil olay. Manyetiklerden tutun da kapasitorlere, potlarin degerlerinden tutun da kullanilan tellere kadar etkiliyor tonu. Amfi, pedallara hic girmiyorum bile.
O yuzden aslinda pek de incigine cincigine bakmamak lazim bence. Gidip deneyin. Hangisi daha hosunuza giderse, hangisini elinize aldığınızda daha mutlu olursaniz onu alin. Cok fazla agac tonuymus bakmamak lazim sonucta hersey agac degil 😉
 
Govde ve sap agacinin tona etkisi elbette var, ancak ben bu ton farkını normal insan kulaginin asiri derecede ayirt edebilecegini dusunmuyorum. Mesela kamyon tabirli tonlama vardir. Bol distortionlu bir ton. Bu tonu maun gove maun sap ile almak ile disbudak govde maple sap ile almak arasinda ahim sahim bir fark yok bence ki yukarida Jeff abinin videolari da bunu gosteriyor. Yine diyorum, evet maun govde maun sap ton skalasinda o kamyon ton icin daha uygun ama arka plana bakinca sadece gitar agaci degil olay. Manyetiklerden tutun da kapasitorlere, potlarin degerlerinden tutun da kullanilan tellere kadar etkiliyor tonu. Amfi, pedallara hic girmiyorum bile.
O yuzden aslinda pek de incigine cincigine bakmamak lazim bence. Gidip deneyin. Hangisi daha hosunuza giderse, hangisini elinize aldığınızda daha mutlu olursaniz onu alin. Cok fazla agac tonuymus bakmamak lazim sonucta hersey agac degil 😉

Hocam birde dişbudak için tonu açar diyorlar, Jeff Loomis de 7 telli kullandığı için ton boğulmasın diye dişbudak ve maple kullanıyormuş.
 
Bildigim kadariyla maun, disbudaga gore daha bas karakterli bir agac türü. Burda onemli olan sazi calacak olanin almak istedigi tonun rengi. Kimisi bas karakterli sert ton ister, kimisi de baslari az olsun ister. O yuzden denemek en guzeli alinacak gitari.
 


Yukarıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Ağacın tona etkisi olduğu gibi kulaklada rahatça anlaşılabiliyor. Bu durum tamamen almak istediğiniz tona nasıl renk katacağınız ile alakalı.

Aradığınız nihai sonuca bu iki gitarı sizin kullanacağınız ekipmana yakın ekipmanlar ile ancak ve ancak deneyerek ulaşabilirsiniz. Biz buradan ne kadar o boğuyor bu açıyor desekte sizin birebir duyacağınız ton kullandığınız ekipmanınıza göre hoş gelmeyebilir.
 
Üstteki video bence herşeyi açıklıyor ki arada birçok sıkıştırma var, birebir duysan çok daha net ve kesin olarak farkedersin. İnsan kulağının gayet de rahatlıkla anlayabileceği bir fark olur bu arada. Öyle olmasa bütün gitarlar aynı ağaçtan olurdu. Örneğin Fender de dişbudak-kızılağaç farklılığında aynı manyetikte köprü ve sap tonları inanılmaz farkediyor. 2si de elimden geçtiği için biliyorum. Köprü manyetiği dişbudakta cleande cılızlaşırken, distortionda belirgin bir drive veriyor. Kızılağaç tam tersi köprüde daha yoğunken, kremalıyken, sapta dişbudağa göre biraz daha boğuk ve detaysız kalıyor.

Genel olarak dişbudak çok sakat bir ağaçtır, kesildiği yere göre verdiği ton ve ağırlık çok farkediyor ama genelde gövdede daha yırtıcı tonlar alırsın, baslar ve tizler çıkıktır. Clean tonda Taze-ferah detaylı bir karakteri olur, naif diyeyim. Maun gövde de daha sıcak tonlar alırsın, baslar ve midler çıkıktır. 2sini yanyana dinlediğinde özellikle clean tonda baya fark duyarsın. Hi-gain de aynı manyetiklerde işin içine birçok harmonik de girdiği için farkı duymak zorlaşır ama yine de duyulur.
 
Handy Cam ile çekilen videoların bir de Youtube'a yüklenmesinden sonra, çoğu frekans traşlanır ama hala insanlar; "baak bu videolarda ağaçlar farklı ama fark yok" der.

Yapmayın artık şunu ya...

Ayrıca ağaç tona doğrudan etki eder. Duymuyorum anlamıyorum dersiniz de fark yok diyemezsiniz bunu kabul edin.
 
Ağaçların tona etkisini kabul etmemek ilime bilime inanmıyorum demekle eşdeğer. Çünkü bu bilimsel bir şey. Ammaa günümüzde öyle ekipmanlar kullanıyoruz ki bırakın maun, dişbudak vs. kalastan bile aynı tonları alabiliyoruz neredeyse. Çünkü tonun en önemli üyesi amfi, pedallar vs.
Hatta forumda böyle bir videoda vardı yine böyle bir konuda kullanıldı. Adam marangozdan alınan 5 e 10 kalasa manyetik takmış çalıyor. Farkı hissetmek neredeyse mümkün değil (ses istendiği kadar traşlansın normalde farkı duymak lazım, kalas bu yahu 🙂)
Kişisel fikrim; bol drive kullanacaksanız ağacın önemi çok çok azalıyor maalesef. (hatta çok doğru olmasa da daha net anlaşılabilmek adına şöyle söyliyeyim. Elektro gitarda sunta olmadığı sürece ağaç çokta önemli değil. (abartarak söylüyorum elbette) Tabiki clean kullanacaksanız ayrı. Ama klasik yada akustik çalıyorsanız ağacı direk hissedeceksiniz.)
Özetle demek istediğim, gitar dışında kullandığımız ekipmanlar ağacın gerçek tonunu duymamızı engelliyor, ve bunlar öyle ekipmanlar ki tonu şekilden şekile sokabiliyoruz.
Sonuç olarak her ağaçtan her tonu yakalamak mümkün oldu artık. Elbette bu demek değilki gitar alırken ağacına dikkat etmeyin. Alacağınız gitar, sunta, sıkıştırılmış ağaç vs. gibi bir şey olmadığı sürece sorun yok bence. Hiç çalmayı bilmiyorsa bile, kişi gitarı eline alacak dokunacak, eğer iyi hissediyorsa sorun yok o gitar alınır 🙂 (işçilik vs. gibi konuları gözardı ederek söylüyorum)
 
Ağaçların tona etkisini kabul etmemek ilime bilime inanmıyorum demekle eşdeğer. Çünkü bu bilimsel bir şey. Ammaa günümüzde öyle ekipmanlar kullanıyoruz ki bırakın maun, dişbudak vs. kalastan bile aynı tonları alabiliyoruz neredeyse. Çünkü tonun en önemli üyesi amfi, pedallar vs.
Hatta forumda böyle bir videoda vardı yine böyle bir konuda kullanıldı. Adam marangozdan alınan 5 e 10 kalasa manyetik takmış çalıyor. Farkı hissetmek neredeyse mümkün değil (ses istendiği kadar traşlansın normalde farkı duymak lazım, kalas bu yahu 🙂)
Kişisel fikrim; bol drive kullanacaksanız ağacın önemi çok çok azalıyor maalesef. (hatta çok doğru olmasa da daha net anlaşılabilmek adına şöyle söyliyeyim. Elektro gitarda sunta olmadığı sürece ağaç çokta önemli değil. (abartarak söylüyorum elbette) Tabiki clean kullanacaksanız ayrı. Ama klasik yada akustik çalıyorsanız ağacı direk hissedeceksiniz.)
Özetle demek istediğim, gitar dışında kullandığımız ekipmanlar ağacın gerçek tonunu duymamızı engelliyor, ve bunlar öyle ekipmanlar ki tonu şekilden şekile sokabiliyoruz.
Sonuç olarak her ağaçtan her tonu yakalamak mümkün oldu artık. Elbette bu demek değilki gitar alırken ağacına dikkat etmeyin. Alacağınız gitar, sunta, sıkıştırılmış ağaç vs. gibi bir şey olmadığı sürece sorun yok bence. Hiç çalmayı bilmiyorsa bile, kişi gitarı eline alacak dokunacak, eğer iyi hissediyorsa sorun yok o gitar alınır 🙂 (işçilik vs. gibi konuları gözardı ederek söylüyorum)

Abi , gitarteknikleri.com'dan Emrah Almış abi bir zamanlar bir adet çok eski bir epiphone flying v modifiye ettirdi, boyasından tut da devrelerine kadar. O gitar plywood gövdeye sahipti. Yani üst üste sunta gibi ince ağaçları yapıştırmışlar. Ama üzerindeki modifiye sağ olsun öylesine dolu tonlar alıyordu ki. Kimse gitarın plywood olduğu söylenene kadar anlamamıştı hatta. Ayrıca ne demek istediğimi bir tek sen anladım abi sagolasın, yoksa bende biliyorum her ağacın tonal karakterinin farklı olduğunu. 🙂
 
Abi , gitarteknikleri.com'dan Emrah Almış abi bir zamanlar bir adet çok eski bir epiphone flying v modifiye ettirdi, boyasından tut da devrelerine kadar. O gitar plywood gövdeye sahipti. Yani üst üste sunta gibi ince ağaçları yapıştırmışlar. Ama üzerindeki modifiye sağ olsun öylesine dolu tonlar alıyordu ki. Kimse gitarın plywood olduğu söylenene kadar anlamamıştı hatta. Ayrıca ne demek istediğimi bir tek sen anladım abi sagolasın, yoksa bende biliyorum her ağacın tonal karakterinin farklı olduğunu. 🙂

Sunta dediğimiz ağaç parçacıklarından oluşur. Plywood ise masif parçaların üst üste yapıştırılmasıyla oluşur. Yani çeşit çeşit plywood yapılabilir🙂
 
Parlak bir sound istiyorsan mauna yönelme. Tizleri az, daha koyuca ve midlice bir ton istersen maun. Ama amfinin de karakter önemli burada. Tizleri bolsa swamp ash maple ikilisi rahatsız edebilir. Maun daha dengeli olur bu durumda.
 
Ben de ilk elektro gitar çaldığım yıllarda bir fark olmadığını düşünüyordum...
Lakin şu anda maun gövde maun sap gitarımda maple kapak var, onun tize ve mide yuvarlama etkisini (tınısını) bile duyabiliyorum.

Ağaç direkt ne çalmak ve ne duymak istediğinle alakalıdır..
maun gövde+sap ile başka bişi, ash gövde-maple sap ile başka bişi yapılır...burdan sonra; aktif/pasif , single/humbacker, sabit/tremolo, kullanacağın amfi-kabin eşleşmesine kadar ton,sutain vb. dallanıp budaklanır, istediğin şeye doğru yol alırsın..
 
ha birşey daha var. bu seti çalacak tuşe ve tekniğide duyacağın sesi değiştirir. Benim aldığım sesi aynı ekipmanlarla sen alamayabilirsin mesela..

bir üye turkrocka bir video koymuş, elindeki gitarlar çok pahalı... Lakin gitarı çalamıyor; değil, susturamıyor. Çamur gibi bir sesle gitara yazık ediyor mesela..
 

Geri
Üst