Özgür Abbak

  • Konuyu açan Konuyu açan EMM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Selamlar,

Kendisinin forumda başlığı nasıl olmaz diyerekten açtım bu başlığı.

Her işini büyük bir hayranlıkla izlediğim, yeteneği ve tekniğiyle beni her daim etkilemiş bir gitarist. Özellikle fusion tarzındaki cümlelerini, doğu ezgileriyle harmanlaması konusunda benim zihnimi açıyor, etkiliyor diyebilirim. Perdesiz gitar konusunda da aşmış birisidir.

Çalış tarzından sonra bir de ekipmana bakalım. Nice ekipmanları vardır elbette ama benim sürekli olarak gördüğüm Mesa Boogie Triaxis preamp kullanmakta çoğunlukla. Güzel bir rack sistemi var, arada JMP1 falan da görmek mümkün. Bir tane Fender'i var sürekli gördüğümüz, ve sanıyorum bir de özel yapım bir perdesizi var.

Ekleme 1: Birinci ağızdan öğrendiklerimi buraya yazayım. Bu bilgileri kendisinin çok yakın bir arkadaşından öğrendim:

"Gitarı Fender 40. Yıl serisinden, 1996'da satın aldı. Yıllardır köprüde Dimarzio Fast Track manyetik kullanır. Şu an diğer manyetikleri de Suhr. Zuhal Müzik solo gitar yarışmasında Digitech GSP vermişlerdi, 1-2 sene öncesine kadar rack setup'ında vardı. Midi olarak Axon markasını tercih ediyor. Perdesiz gitarını ise Evrensel müzik evinde Kenan Turgut yaptı. Bir dönem de Steinberger Spirit modelinden iki gitar kullandı ancak esas gitarı bildiğiniz üzere Fender. Manyetik dışında gitarda üst eşik modifiyesi ve burgularda steinberger modifiyesi mevcut."


Favori videomu da ekleyip gidiyorum.

 
Son düzenleme:
Gitaristten ziyade Özgür Abbaktir kendisi. Dinlerken tellere vurduğuna değil de karşılıklı muhabbet ettiğimize felan inandiriyor beni daha çok yaptığı müzik.
 
"Ekleme 1" editi geldi ilk mesaja. Ekipman konusunda biraz bilgi geldi özelden, yazdım.

İlk mesaj düzenlemeye açık, yazabiliriz 🙂
 
Gitar konusunda teknik, çalım olarak; insanlık konusunda ise mükemmelliyet olarak karşımıza çıkan gitarist. Özgür abiyle Ankara TRT stüdyolarında çok karşılaşmışımdır. Kendisi mütevazi kişiliğiyle beni etkilemiş biridir.
Şu iki parçayı oldukça severim.
TRT'nin sanata önem verdiği zamanlardan. (Bana göre)


 
Gitar konusunda teknik, çalım olarak; insanlık konusunda ise mükemmelliyet olarak karşımıza çıkan gitarist. Özgür abiyle Ankara TRT stüdyolarında çok karşılaşmışımdır. Kendisi mütevazi kişiliğiyle beni etkilemiş biridir.
Şu iki parçayı oldukça severim.
TRT'nin sanata önem verdiği zamanlardan. (Bana göre)



ben bu vivaldi videosunu dave mustaine e tweetlemiştim fena içine etmişti hatırlar mısınız bilmem 🙂
 
Gitarı Fender 40. Yıl serisinden, 1996'da satın aldı. Yıllardır köprüde Dimarzio Fast Track manyetik kullanır. Şu an diğer manyetikleri de Suhr. Zuhal Müzik solo gitar yarışmasında Digitech GSP vermişlerdi, 1-2 sene öncesine kadar rack setup'ında vardı. Midi olarak Axon markasını tercih ediyor. Perdesiz gitarını ise Evrensel müzik evinde Kenan Turgut yaptı. Bir dönem de Steinberger Spirit modelinden iki gitar kullandı ancak esas gitarı bildiğiniz üzere Fender. Manyetik dışında gitarda üst eşik modifiyesi ve burgularda steinberger modifiyesi mevcut.

Zamanında "Van için El ele" videosu için mailleşmiştim, oradaki kullandığı ton için bu maili atmıştı:

"..El ele videomdaki ton kaynağı olarak gördüğün, benim yıllardır kullandığım, saunduna alıştığım ve karakterini iyi anladığımı düşündüğüm bir standart strat. Orjinal halinden belli farklılıkları var tabii. Burgular ve tüm manyetikler değişti. Bridge de dimarzio fast track2, middle ve neck de suhr marka manyetikler (modelini hatırlamıyorum). Kullandığım amfi Fender hot rod deluxe. Program için İstanbul'da kiralamıştım. Asıl olarak mesaboogie amfilerini kullanıyorum. Amfinin önünde sennheiser e906 mikrofon. Drive amfinin kendi drive ı, delay ise trex replica. Diğer taraftan tonun asıl karakterini tuşe belirliyor. Pena, tel manyetik vb aksam bunları duyurmak için belli ölçüde aracı, belli ölçüde de etkileyen minimal renk unsurları. Ayrıca mikrofonun amfiye olan açısı da oldukça önemli. Bir de o kayıtta tek gitar olduğu için o kadar bas bir ton var. Yoksa bu kadar bas bir ton tercih etmeyebilirdim.."
 
Bilgiler icin cok tesekkurler. 🙂



Zaten böyle bir tuseye sahip biri üzerine ekipman konusmak da yersiz. Cogu insanin anlamadigi sey de bu. Hakimiyet olmadan, tuse olmadan ton da olmuyor.
Aynı sebepten dolayı, gaine boğulmuş, fazla kompreslenmiş bir ton ile de çalmıyor böyle adamlar. Hayatını sadece daha fazla ve daha fazla gain almaya adamış gitaristlere de duyurmak lazım🙂
 
Bir donem su sekilde analog setupi vardi kendisinin.. Resim kendi instagram hesabindan..

Screenshot_2017-03-01-16-55-00~2.webp
 
Evet @EMM tuşe mevzusu. Açıkçası ilk zamanlarda bu "tuşe" kelimesine feci takmış durumdaydım, hani mevzunun ne olduğunu henüz çakmamış biri için "ben olmadan böyle çalamazsın" ifadesinin masumane haliydi bana göre. Lakin çalan kişinin pena tutuşu, penayı tellere genel olarak vurduğu açı, kullandığı pena, parmaklarının anatomik hali gibi her bir şey etkiliyordur (ya da bazıları etkilemiyordur). Ama işin özü elektro gitarda ne kadar teknik varsa hepsini ustaca kullanan, sololarda lezzetli soru-cevap cümleleri icra eden, çok ciddi bir gitarist.

Ek Bilgi: Özgür Abbak AİBÜ Müzik Öğretmenliği (Abant İzzet Baysal Üniversitesi) mezunu (hatta Zafer Tuğriçeri gibi ve de benim gibi gerçi ben kimya mezunuyum 🙂 ).
 


Bu video eski bir video sayılır, hatta yukarıda @erky bahsetmiş, orada yazdığı mesaj da bu videonun üzerine geçen konuşma eğer doğru anladıysam. Bu videonun güzel yanı, Özgür Abbak'ın müzik hayatını özetleyen yazıların akması.

1994 yılında TRT Müzik "En yetenekli genç elektro gitarist" yarışmasında birinci olduğu videodaki yazılardan görünüyor. Bu yarışmanın videosunu ne yazık ki internette bulamadım, eğer bu videoya ulaşma şansı olan varsa güzel olabilir.
 

Geri
Üst