Prosesör nereye bağlanır

İyi bayramlar öncelikle araştırmalarım sonucu amfi almak yerine prosesör almaya karar verdim boss gt1 alıcam ama Bi noktayı anlamadım şimdi amfi yerine prosesör alıpta sesi dışarıya vermek için ne kullanmak gerekiyor bunun için yine amfimi lazım yoksa ayrı bir kabin almam mı lazım yada referans monitörü mü lazım
 
Aktif stüdyo monitörü (frfr) gerekir. Diğerlerinin neden olmayacağini belirteyim:

- fx loopsuz amfi: amfinin preamp, power amp ve kabin kısmı ile prosesörün preamp, poweramp, kabin ve mikrofon modellemeleri çakışır.
- fx looplu amfide: amfi preampını bypas edersin, ama amfideki power katı ve kabin ile prosesördeki power amp, kabin ve mic modellemesi çakışır. Bazı prosesörlerde çakışan katlar kapatılabilir ama o zaman da çok çiğ bir ses gelir.
- referans monitör: bu cihazlar şarkı mixlemek içindir. Gitar ile alakası yoktur. Kayit yapıp youtuba koyucam spotifya vericem falan diyorsan ref monitörü kullanabilirsin.

Sonuç olarak ihtiyacın olan cihaz aktif stüdyo monitörüdür. Aktif stüdo monitörleri (frfr) modellenen veya üretilen sesi degiştirmeksizin düz ama canlı bir şekilde dışarı verirler.

Konserlerde sanatcıların "aga ben ne çalıyorum şu an" sorusuna yanıt veren cihazlar da bunlardır. Yüzlerine dönük studyo monitörleri bulunur, burdan ne çaldıklarını dinlerler.

Örnek: Steve vai sahne ekipmanı

Cihaz örneği: Yamaha dbr 12
 
Aktif stüdyo monitörü (frfr) gerekir. Diğerlerinin neden olmayacağini belirteyim:

- fx loopsuz amfi: amfinin preamp, power amp ve kabin kısmı ile prosesörün preamp, poweramp, kabin ve mikrofon modellemeleri çakışır.
- fx looplu amfide: amfi preampını bypas edersin, ama amfideki power katı ve kabin ile prosesördeki power amp, kabin ve mic modellemesi çakışır. Bazı prosesörlerde çakışan katlar kapatılabilir ama o zaman da çok çiğ bir ses gelir.
- referans monitör: bu cihazlar şarkı mixlemek içindir. Gitar ile alakası yoktur. Kayit yapıp youtuba koyucam spotifya vericem falan diyorsan ref monitörü kullanabilirsin.

Sonuç olarak ihtiyacın olan cihaz aktif stüdyo monitörüdür. Aktif stüdo monitörleri (frfr) modellenen veya üretilen sesi degiştirmeksizin düz ama canlı bir şekilde dışarı verirler.

Konserlerde sanatcıların "aga ben ne çalıyorum şu an" sorusuna yanıt veren cihazlar da bunlardır. Yüzlerine dönük studyo monitörleri bulunur, burdan ne çaldıklarını dinlerler.

Örnek: Steve vai sahne ekipmanı

Cihaz örneği: Yamaha dbr 12
Anladım hocam eyvallah ozaman kulaklıkla çalmıyacaksam ev için prosesör almanın mantığı yok modellemeli amfi lere yöneliyim vox vx2 önerir misiniz
 
Anladım hocam eyvallah ozaman kulaklıkla çalmıyacaksam ev için prosesör almanın mantığı yok modellemeli amfi lere yöneliyim vox vx2 önerir misiniz

Kulaklıkla çalabilirsiniz, bende gt-1 var ve geceleri üzerindeki kulaklık çıkışını kullanarak çalışıyorum. Hatta analog drive pedallarını gt-1’in önüne yerleştirip kullanma şansınız da var. GT-1 ayarlar kısmında çıkış modu var, buradan lineout/headphones seçtiğinizde preamp ve modellemeler devreye giriyor ve sonuç gayet tatmin edici.

Bunun için AKG K240 veya benzeri bir stüdyo kulaklığına ihtiyacınız var, önemli olan kulaklığın empedans değeri 50 ohm üzeri herhangi bir stüdyo kulaklığı işinizi görecektir.
 
Kulaklıkla çalabilirsiniz, bende gt-1 var ve geceleri üzerindeki kulaklık çıkışını kullanarak çalışıyorum. Hatta analog drive pedallarını gt-1’in önüne yerleştirip kullanma şansınız da var. GT-1 ayarlar kısmında çıkış modu var, buradan lineout/headphones seçtiğinizde preamp ve modellemeler devreye giriyor ve sonuç gayet tatmin edici.

Bunun için AKG K240 veya benzeri bir stüdyo kulaklığına ihtiyacınız var, önemli olan kulaklığın empedans değeri 50 ohm üzeri herhangi bir stüdyo kulaklığı işinizi görecektir.
Hocam kulaklık kullanmayı sevmiyorum ya
 
Aktif bir referans monitörü işinizi görür o zaman, gt-1 usb ile bilgisayara bağlanıp audio interface olarak da kullanılabiliyor.
Hocam onada ekstra en az bin TL para ben uygun fiyata ton çeşitliliğin fazla olsun diye prosesör düşünüyordum referans monitörü de işin içine giriyorsa direk modellemeli amfi almam daha makul bütçem açısından
 
Aktif stüdyo monitörü (frfr) gerekir. Diğerlerinin neden olmayacağini belirteyim:


- fx looplu amfide: amfi preampını bypas edersin, ama amfideki power katı ve kabin ile prosesördeki power amp, kabin ve mic modellemesi çakışır. Bazı prosesörlerde çakışan katlar kapatılabilir ama o zaman da çok çiğ bir ses gelir.

- referans monitör: bu cihazlar şarkı mixlemek içindir. Gitar ile alakası yoktur. Kayit yapıp youtuba koyucam spotifya vericem falan diyorsan ref monitörü kullanabilirsin.

Yani şimdi ben Vader ile çaldım mesela, adam geldi Axe FX8'ini benim götürdüğüm ENGL Stevie Morse kafaya FX'ten soktu slave olarak kullanmak için. Oradan da Mesa 4x12'ye yönlendirildi. Ve bu şekilde tüm Asya ve Avrupa'yı gezdi adamlar. Aynı sistemi ben de Mooer Ge300 ile yaptım yine. Ondan önceki sene Decapitated geldi, gözümün önünde yine aynı işi yaptılar. Bunlar doğrudan kendi gözlerim ve kulaklarım ile şahit olduğum örnekler. Bunun dışında nasıl güvenle bu kıyası yapabildiğime dair kurduğum düzenden bahsedeyim, Stüdyoda alt alta Mesa, 5150, 6505, JCM800 koyup yanına da aynı amfi modellemelerine sahip prosesörü koydum. Prosesörümün bir çıkışını doğrudan sisteme Mesa v30 ve SM57'den oluşan IR ile yönlendirdim. Elimde tamamen Dijital bir Amfi - Kabin - Mikrofon zinciri oldu. Prosesörümün diğer çıkışından da kabin ve mikrofon kısımları devre dışı kalacak şekilde, 5150 preseti deniyorsam 5150'ye, Mesa bakıyorsam Mesa amfiye FX Loop'tan bağlanarak doğrudan o amfilerin power katlarını yine Mesa v30 ve onu mikrofonlayan SM57 ile preampi dijital, Power - Kabin - Mikrofonu analog alternatif bir zincir yarattım. 3. Bir zincir olarak da prosesörü devreden çıkartıp preamp kısmını da hakiki amfiden aldım. Bu sayede hem cılızlaşacak dediğiniz power + kabin + mikrofon kısımlarını test ettim. Hem dijital ve analog preampleri test ettim. Hem de tüm devreyi dijital veya analog olarak kurduğumda nelerin değiştiğini gördüm. Bu kadar geniş kapsamlı kıyas fazlasıyla ufuk genişletici bilgi sağladı ve tek tek yazılabilecek şeyler değil ama sizin önermenizle alakalı olarak, ortada ne bir cılızlık vardı ne de bir kayıp. EQ bazlı tonal farklılıklar elbette vardı ama zahiri bir örnekle, amfinin midi 3teyken prosesörü 5e alarak bunları dengeleyebiliyordum. Bu da yan yana 2 hakiki amfiyi koyduğunuzda bile yaşanabilen bir durumdur. Eğer siz bir cılızlaşma yaşıyorsanız, muhtemelen kötü ya da farklı karakterlerdeki power ve kabinleri kıyaslıyorsunuzdur. Elinizdeki dijital yapı da muhtemelen sahip olduğunuz analog bileşenlerden daha kaliteli ekipmanlarla, büyük bir titizlikle elde edildiği için elinizdekiler o tadı vermiyor olabilir. Bu doğaldır.

Referans konusunda da, adlarının aslında Flat-Response olduğunu bilirsiniz muhtemelen. Bu da eq anlamında herhangi bir müdahaleye sahip olmadan sesi doğruca ileten monitör anlamına gelmekte. Eğer siz prosesörünüzü buna doğrudan bağlarsanız, prosesörünüzün doğrudan sahip olduğu tonu verecektir. (Monitörün kalitesine bağlı olarak) Derseniz ki 12"lik hoparlör hissiyatını 4", 7" ile elde edemezsiniz. Çok doğru bir tespit olur, ancak bu sesi var olduğu gibi iletemediği anlamına gelmez. Eğer sizin derdiniz bir şarkı açıp ona paralel çalmaksa referans monitörleri de fazlasıyla iş görür. Hatta prosesörünüzün dahili bileşenleriyle veya bir kayıt programı aracılışıyla mix konsolunu simüle edecek 2 - 3 müdahalede bulunursanız (Post Eq - Comp vb) şarkının kaydedilmiş formuna çok daha paralel bir ton elde edersiniz.

Zaten evde çalımda insanların bu "Abi illa o havayı itecek" isteklerini anlamıyorum. Kickin, snarein patlamasını ciğerimde hissedemediğim bir ortamda neden bu kadar kükreyen bir gitar yapısına ihtiyaç duyayım ki? Şarkı ne kadar puncha sahipse, benim enstrümanımın da ona paralel olması genel bütünlük içinde çok daha güzel olacak. Yoksa koyun oraya 12" aktif monitörü, logitech pc hoparlörlerinden çalan şarkıya eşlik edin, telefonunuzdan açtığınız metronom üstüne çalışın onları duymaya çalışarak, ya da duymak için apartmanda lambalı amfi açmaya çalışıp ton alamıyorum dercesine kısık tutarak çalışırsınız.

FX Loopsuz amfinin olmamasının en temel sebebi de zaten siz power ve kabini kapatsanız bile zincirinizin Dijital Preamp - Analog Preamp - Analog Power - Analog Kabin şeklinde ilerlemesindendir. Özetle bir amfiyi başka bir amfiye bağlamış olursunuz. Power amp konusunda çakışma olayına da katılmıyorum. Birçok gitarist slave olarak amfi kullanırken, prosesörlerinin power kısımlarını kapatmamayı, daha geniş bir headroom yarattıklarını hissettikleri için tercih ediyor. Yani olay Dijital Preamp - Dijital Poweramp - Analog Poweramp - Analog Kabin şeklinde ilerliyor. İşin temel kuralı gerçekte bulunan zinciri koruyabilmek.

Ufak bir ek olarak da konserdeki bir sanatçı olarak da bahsettiğiniz duruma çözümüm Shure Se-215 mesela benim. Umarım yapılmaz, edilmez, olmaz gibi kelimeler barındıran bu kadar kesin ve değişmez bir dil ile insanlara binlerce lira harcatacak tavsiyelerinizi sürdürmemeniz gerektiğine dair yeterli tecrübe ve bilgiyi aktarabilmişimdir.
 
Hocam onada ekstra en az bin TL para ben uygun fiyata ton çeşitliliğin fazla olsun diye prosesör düşünüyordum referans monitörü de işin içine giriyorsa direk modellemeli amfi almam daha makul bütçem açısından

Combo ampli dışında alacağınız tüm diğer opsiyonlarda sesi dışarı iletmek için bir hoparlör gerekecektir, prosesörde bu aktif referans monitörü iken kafa amplilerde ise kabin olacaktır.

Eğer evinizde ses sistemi (ev sinema sistemi, müzik seti vs.) var ise prosesörün linenout veya headphones çıkşı ile çok tatmin edici olmasa da bunlardan da ses alabilirsiniz.
 
Yani şimdi ben Vader ile çaldım mesela, adam geldi Axe FX8'ini benim götürdüğüm ENGL Stevie Morse kafaya FX'ten soktu slave olarak kullanmak için. Oradan da Mesa 4x12'ye yönlendirildi. Ve bu şekilde tüm Asya ve Avrupa'yı gezdi adamlar. Aynı sistemi ben de Mooer Ge300 ile yaptım yine. Ondan önceki sene Decapitated geldi, gözümün önünde yine aynı işi yaptılar. Bunlar doğrudan kendi gözlerim ve kulaklarım ile şahit olduğum örnekler. Bunun dışında nasıl güvenle bu kıyası yapabildiğime dair kurduğum düzenden bahsedeyim, Stüdyoda alt alta Mesa, 5150, 6505, JCM800 koyup yanına da aynı amfi modellemelerine sahip prosesörü koydum. Prosesörümün bir çıkışını doğrudan sisteme Mesa v30 ve SM57'den oluşan IR ile yönlendirdim. Elimde tamamen Dijital bir Amfi - Kabin - Mikrofon zinciri oldu. Prosesörümün diğer çıkışından da kabin ve mikrofon kısımları devre dışı kalacak şekilde, 5150 preseti deniyorsam 5150'ye, Mesa bakıyorsam Mesa amfiye FX Loop'tan bağlanarak doğrudan o amfilerin power katlarını yine Mesa v30 ve onu mikrofonlayan SM57 ile preampi dijital, Power - Kabin - Mikrofonu analog alternatif bir zincir yarattım. 3. Bir zincir olarak da prosesörü devreden çıkartıp preamp kısmını da hakiki amfiden aldım. Bu sayede hem cılızlaşacak dediğiniz power + kabin + mikrofon kısımlarını test ettim. Hem dijital ve analog preampleri test ettim. Hem de tüm devreyi dijital veya analog olarak kurduğumda nelerin değiştiğini gördüm. Bu kadar geniş kapsamlı kıyas fazlasıyla ufuk genişletici bilgi sağladı ve tek tek yazılabilecek şeyler değil ama sizin önermenizle alakalı olarak, ortada ne bir cılızlık vardı ne de bir kayıp. EQ bazlı tonal farklılıklar elbette vardı ama zahiri bir örnekle, amfinin midi 3teyken prosesörü 5e alarak bunları dengeleyebiliyordum. Bu da yan yana 2 hakiki amfiyi koyduğunuzda bile yaşanabilen bir durumdur. Eğer siz bir cılızlaşma yaşıyorsanız, muhtemelen kötü ya da farklı karakterlerdeki power ve kabinleri kıyaslıyorsunuzdur. Elinizdeki dijital yapı da muhtemelen sahip olduğunuz analog bileşenlerden daha kaliteli ekipmanlarla, büyük bir titizlikle elde edildiği için elinizdekiler o tadı vermiyor olabilir. Bu doğaldır.

Referans konusunda da, adlarının aslında Flat-Response olduğunu bilirsiniz muhtemelen. Bu da eq anlamında herhangi bir müdahaleye sahip olmadan sesi doğruca ileten monitör anlamına gelmekte. Eğer siz prosesörünüzü buna doğrudan bağlarsanız, prosesörünüzün doğrudan sahip olduğu tonu verecektir. (Monitörün kalitesine bağlı olarak) Derseniz ki 12"lik hoparlör hissiyatını 4", 7" ile elde edemezsiniz. Çok doğru bir tespit olur, ancak bu sesi var olduğu gibi iletemediği anlamına gelmez. Eğer sizin derdiniz bir şarkı açıp ona paralel çalmaksa referans monitörleri de fazlasıyla iş görür. Hatta prosesörünüzün dahili bileşenleriyle veya bir kayıt programı aracılışıyla mix konsolunu simüle edecek 2 - 3 müdahalede bulunursanız (Post Eq - Comp vb) şarkının kaydedilmiş formuna çok daha paralel bir ton elde edersiniz.

Zaten evde çalımda insanların bu "Abi illa o havayı itecek" isteklerini anlamıyorum. Kickin, snarein patlamasını ciğerimde hissedemediğim bir ortamda neden bu kadar kükreyen bir gitar yapısına ihtiyaç duyayım ki? Şarkı ne kadar puncha sahipse, benim enstrümanımın da ona paralel olması genel bütünlük içinde çok daha güzel olacak. Yoksa koyun oraya 12" aktif monitörü, logitech pc hoparlörlerinden çalan şarkıya eşlik edin, telefonunuzdan açtığınız metronom üstüne çalışın onları duymaya çalışarak, ya da duymak için apartmanda lambalı amfi açmaya çalışıp ton alamıyorum dercesine kısık tutarak çalışırsınız.

FX Loopsuz amfinin olmamasının en temel sebebi de zaten siz power ve kabini kapatsanız bile zincirinizin Dijital Preamp - Analog Preamp - Analog Power - Analog Kabin şeklinde ilerlemesindendir. Özetle bir amfiyi başka bir amfiye bağlamış olursunuz. Power amp konusunda çakışma olayına da katılmıyorum. Birçok gitarist slave olarak amfi kullanırken, prosesörlerinin power kısımlarını kapatmamayı, daha geniş bir headroom yarattıklarını hissettikleri için tercih ediyor. Yani olay Dijital Preamp - Dijital Poweramp - Analog Poweramp - Analog Kabin şeklinde ilerliyor. İşin temel kuralı gerçekte bulunan zinciri koruyabilmek.

Ufak bir ek olarak da konserdeki bir sanatçı olarak da bahsettiğiniz duruma çözümüm Shure Se-215 mesela benim. Umarım yapılmaz, edilmez, olmaz gibi kelimeler barındıran bu kadar kesin ve değişmez bir dil ile insanlara binlerce lira harcatacak tavsiyelerinizi sürdürmemeniz gerektiğine dair yeterli tecrübe ve bilgiyi aktarabilmişimdir.

Hocam detaylı yanıt icin teşekküt ederim. Birkaç noktayı netleştirmek isterim:

1. Fx looptan prosesör bağlamayarak iyi sonuç alamazsınız dedim. Evet aslında o sesteki çiğliğin olmaması lazım ama oluyor, sanki gerçek kabin kendini modelleyemiyor gibi bir ses ortaya çıkıyor. Şimdi sizin bahsettiginiz şekilde büyük amfilere iyi prosesörler bağladığınızfa bu sorunu yaşamıyorsunuz, ancak ben başlığı açan arkadaşa yanıt verdim. Boss gt1 aldım demiş, boss gt1in yanına mesa boogie royal atlantis almayacak heralde dimi, olsa olsa ht5 alacak. Bunu öngörerek bu ikiliden tam performans alamayacağını söylemek istemiştim.
2. Havayı iten hoperlör bana göre şart. Ancak öyle olmasa bile bu arkadaşın işini tam görmeyecek bi referans monitörüne yuksek meblalar ödemesi doğru olur mu? Ev ortamında en düşük maliyetle kullanması için ya bi behringer 10 inc aktif hoperlor alması lazım ya da guzel bir kulaklık alabilir belki. Sizin bahsettiginiz yontemler de geçerli ancak eve ve bütçeye sığmaz kanımca.

Saygılar
 
Ya ev ortaminda prosesor + kulaklik benim icin devrim oldu. 4x12 kabinden cayir cayir yardirmaktan daha iyi mi? Yoo değil elbette ama Allah hicbirimizi küçük çocuğu gitarla uyandirilan uykusuz bir annenin ofkesiyle terbiye etmesin, amin.
 
@sali1313 Şimdi ben de bilgimi tazelemek amacıyla tekrar araştırdım GT1'i. 2000 Tllik prosesörde IR Loader özelliği vardır, 2020 yılındayız düşüncesindeydim ancak yokmuş. Bu noktada @calypso, GT-1 almanı önermem, 0 alacaksan. Benzer fiyatlara IR Loader özelliği olan ürünlere yönelmelisin. 2. el, ucuza düşüyordur vs bilemem.

Ancak şöyle bir durum var, eğer dahili kabin simülasyonlarına bağımlıysak tamamen dijital duruma kaldığımız her senaryoda tatmin etmeyecektir sonuç. Aktif monitör bağlasak yine olmayacak. Özellikle Boss ürünlerinde çok hissediyorum ben bunu. Dijitali bi beceremediler. Tiz frekanslar öne çıktığında bitcrusher yemiş gibi saçma bir ötme, bir fizz durumu söz konusu oluyor. Genelde kabin kaynaklı oluyor bunlar da. Eğer bağımsız IR'lar kullanılabiliyorsa, şahsen aramadığım havayı itme durumu geçersiz bir parametre olarak varsayıldığında ucuz prosesörlerle bile çok daha etkili sonuçlar alınabilir, bu bahsettiğim *Ben ucuz bir dijital modellemeyim* karakteristik gürültüsü yok edilebilir. Preamp kısmının da dijitalde o kadar da hayati olduğunu düşünmüyorum. Özellikle yıllarca Poulin vb ücretsiz VSTlere kaliteli kabinler atarak fazlasıyla tatmin edici tonlar elde edebilmiş birisi olarak. Yani elinde belirli bir karakteri sağlayabilen dijital preamp katı olunca HT5 varsa yanında HT5 power ve kabini kadar, Recto + Mesa 4x12 varsa bu ikili kadar yüksek kaliteye çıkabiliyor bence.

Vaktinde kullandığım Firehawk FX'i de bu nedenle satmıştım. Harici kabin olabilseydi vazgeçme ihtiyacı duymazdım. Mesela bu konuda Mooer Ge150 çok bütçe ve sağlam bir ürün. GT1'in yarı fiyatı civarına olmalı yanlış hatırlamıyorsam. Eğer geniş kullanıcı paneli mecburi değilse Ge150nin tüm FX bileşenleri ve preamplerini Ownhammer Heavy Hitter gibi kaliteli bir paketle kullanmak çok daha ucuz ve etkili bir yöntem olacaktır. Tekrar dediğim gibi, hissiyat amaçlı geniş çap ihtiyacı yoksa da, doğru bir zincir kurup bunu flat response iletecek, evinizin şartlarına uygun boyutta bir monitör ile kullanmak fazlasıyla tatmin edici bir sonuç sağlar.
 
Evet hocam, Boss gt 1 aldım dememiş ben aldı sanarak yanıtladım. Boss gt1 almadıysan mooer ge150, ge200 veya butcen yeterse ge300 alabilirsin. @blackfriday666 'nın dediği gibi, aldıgın prosesörde ir load olsa iyi olur. Çünkü porseörlerde built in kabin modellemeleri tatmin etmeyecdktir. Bir süre sonra sıkar. Ne zamab sılar bilmiyorum ama yeni kabinler yükleme seçeneğinin elinde olması bence güzel bir şey. Ben ge300 kullanıyorum. Şu an mevcut kabin modellemelerinden sıkılmadım. Elimde bir miktar ir var ama henüz kullanmadım. Fakat kullandığımda daha güzel tonlar alabilecegimi dusunuyorum.

@calypso Bu arada prosesör alıp neye bağlayacağim diye düşünmek yerine yamaha thr5 gibi kendinden hoperlörlü bir prosesör alabilirsin. (Bu cihaz amplifikasyondan ziyade modelleme odaklı oldugu için kendinden hoperlörlü prosesör olarak nitelendiriyorum)
 
Evet hocam, Boss gt 1 aldım dememiş ben aldı sanarak yanıtladım. Boss gt1 almadıysan mooer ge150, ge200 veya butcen yeterse ge300 alabilirsin. @blackfriday666 'nın dediği gibi, aldıgın prosesörde ir load olsa iyi olur. Çünkü porseörlerde built in kabin modellemeleri tatmin etmeyecdktir. Bir süre sonra sıkar. Ne zamab sılar bilmiyorum ama yeni kabinler yükleme seçeneğinin elinde olması bence güzel bir şey. Ben ge300 kullanıyorum. Şu an mevcut kabin modellemelerinden sıkılmadım. Elimde bir miktar ir var ama henüz kullanmadım. Fakat kullandığımda daha güzel tonlar alabilecegimi dusunuyorum.

@calypso Bu arada prosesör alıp neye bağlayacağim diye düşünmek yerine yamaha thr5 gibi kendinden hoperlörlü bir prosesör alabilirsin. (Bu cihaz amplifikasyondan ziyade modelleme odaklı oldugu için kendinden hoperlörlü prosesör olarak nitelendiriyorum)
Peki thr5 yerine voxun vt20x i önerme misin ben vt20x deneyip beğenmiştim yamaha yı deneme şansı bulamadım henüz
 
THR5 nerede bulacan tarih olmadı mı o? THR10 ve hatta THR mk2 yeni jenerasyon bak bari de ömürlük cihazın olsun. THR için forumda inceleme yazım var aratabilirsin.

@blackfriday666 dediği gibi Boss ve digital işler henüz tam randımanlı değil. Adamların şu anda en baba ürünleri dedikleri Katana'da bile tiz ve bass yönetmek dert. Yani eq ve yazılım ile oluyor da kutudan çıktığı haliyle Katana gerçek performansının altında ve fizzy bir tonu var eğer dizginlemezsen. GT gibi processor'leri de farklı değil çünkü Katana aslında özünde kabinli bir GT-1 🙂
Processor yoluna gideceksen Mooer ve iyi bir monitor mantıklı bir yol. Benim de bu aralar aklımda olan GE200 (paraya kıyarsam GE300) ve KRK Rokit.
 

Geri
Üst