Ses Kartı Mikrofon Ve Kulaklık Seti Hakkında Yorumlar

Ses kartı ve kulaklık uyumsuzluğu diye bir durum vardır. Bazı kulaklıklar, özellikle profesyonel kullanım amacı taşıyanlar, daha fazla güç isterler ve maalesef bu fiyat marjındaki çoğu ses kartının kulaklık amfisi o kulaklıkları süremez. Sonra insanlar kulaklığın problemli olduğunu düşünürler ve satarlar.

Ses kartı ve mikrofon uyumsuzluğu diye de bir durum vardır. Condenser mikrofonlar genellikle daha kolay beslenebilir ve ses kartınızla sorun olmadan çalışırlar. Fakat dinamik mikrofonlar enerjiye açtır. Gerçekten iyi preamfi isterler. Bir dinamik mikrofonun verimini kötü preamfiyle anlayamazsınız. O kadar laf edilen (?) sm57, 58leri bir de ciddi preamfilerde görün. 😉

Bahsettiginiz durumda dezavantaj yaratan Audiobox ses karti oluyor. Zira hem Headphone Out'u hem Preamp kalitesi kotudur. Roland ile kiyaslanamaz bile. Uyumlu set diye bir sey o yuzden yoktur. 1000$'lik mikrofonu kimse gidip plastik M-Audio ile kullanmiyor zaten.
Bahsi gecen kulaklik uyduruk teneke bir kulaklik. Anlattiginiz mevzuyla hic bir alakasi yok. Bendeki HD 800, AKG Q701 gibi kulakliklar olsa eyvallah diyecegim de. 🙂

Focusrite Headphone Out'u kotudur. Iclerinde en iyisi Roland.

Ayrica SM57 Dynamic mic oldugu icin Condenser mikrofonlar gibi Phantom Power ile beslenmesine gerek yok.
*Sizin iddianiza gore ise Dynamic Mic'ler yuksek enerji istiyormus. Condenserlar kolay besleniyormus 🙂
Phantom Power artik en berbat ses kartinda bile mevcut. Istedikleri sey preamfi degil, Phantom Power. Ama SM57'nin bununla bir ilgisi yok, cunku ihtiyaci yok 🙂
 
Son düzenleme:
Focusrite'ın kulaklık çıkışının kötü olduğu fikrine katılmıyorum, 2i2 kullanırken 80 ohm K271'i son sese kadar rahatça çıkarabiliyordum, herhangi bir distorsion vs. söz konusu değildi, hatta bazı kayıtlarda iki kişi aynı aynda çaldığımız oldu ve çoğaltıcı ile bir K77 bir de k271'i aynı anda anda kullandım. Ucuz seride ben Focusrite'ı tek geçerim, bir RME, Apogee değil ama sound karakteri ve kalitesi onlara yakın, bizzat tecrübemi paylaşıyorum... Roland'ın monitör ve kulaklık çıkışlarını tek potans kontrol ediyor ve bu nedenle condenser mikrofonla kayıt yaparken eğer kayıt odanız ayrı değilse zırt pırt monitörlerinizi şalterden kapatıp açmak zorundasınız, bana göre bu tam bir "mühendislik hatasıdır"....
 
Focusrite'ın kulaklık çıkışının kötü olduğu fikrine katılmıyorum, 2i2 kullanırken 80 ohm K271'i son sese kadar rahatça çıkarabiliyordum, herhangi bir distorsion vs. söz konusu değildi, hatta bazı kayıtlarda iki kişi aynı aynda çaldığımız oldu ve çoğaltıcı ile bir K77 bir de k271'i aynı anda anda kullandım. Ucuz seride ben Focusrite'ı tek geçerim, bir RME, Apogee değil ama sound karakteri ve kalitesi onlara yakın, bizzat tecrübemi paylaşıyorum... Roland'ın monitör ve kulaklık çıkışlarını tek potans kontrol ediyor ve bu nedenle condenser mikrofonla kayıt yaparken eğer kayıt odanız ayrı değilse zırt pırt monitörlerinizi şalterden kapatıp açmak zorundasınız, bana göre bu tam bir "mühendislik hatasıdır"....

Monitor ve Kulaklik cikisi mevzu tam bir sacmalik gercekten.

Eskiden birkac ayligina Scarlett 8i6 kullanmistim.
Roland'in Preamp ve AD/DA kalitesini tatmin edici daha basarili buluyorum. Scarlett de tavsiye ettim zaten. Gerisi tercihine kalmis 🙂
 
Ben aslında başka birşey eklemek istiyorum. Üstte bir anlam karmaşı olmuş, yanlış anlama sebebiyle boşuna tartışma olmasın. Dinamik mikrofonlar enerji istemez. Sadece kondanser mikrofonlar enerjiye, daha doğrusu gerilime ihtiyaç duyar. Dinamik mikrofonlardaki preamp, enerji sağlamaz, sadece gelen sinyali yükseltir. Aslında titreşim ile bir dönüşüm gerçekleşir, yani mikrofon ses dalgalarını transdüseri ile elektrik sinyaline dönüştürür. Kondanser de böyle bir durum yoktur. Algılanan ses dalgası, phantom power ile hassasiyet kazanır. Bunu aynı EMG aktif manyetik, pasif manyetik gibi de düşünebilirsiniz. Yani siz amfiye manyetiğin sarımı ile orantılı olarak algılayıp dönüştürdüğünüz bir sinyal gönderirsiniz, amfi bunu yükseltir. EMG'de manyetik sarımı çok düşüktür, algılanan az miktar titreşim pil ve devresi sayesinde yükseltilir ve daha yüksek bir sinyal gönderilmiş olur.

Gelen elektrik sinyalini preampinizin kalitesi oranında yükseltirsiniz. Kalitesiz preamp sinüs dalgalarını daha kararsız şekilde, yuvarlayarak ve bu sebeple gürültü pikleri de oluşturarak yükseltebilir ve sesin karakteri bozulur. Bir nevi düşük megapikselli fotoyu 100kat büyütmeye benzer. Bu sebeple iyi preamp kullanılması önerilir. 2 mikrofon için de preamp önemlidir fakat kondanser mikrofon zaten baştan 54v ile daha temiz ve güçlü bir sinyal gönderdiği için preamp nispeten daha az önemlidir.
 
Son düzenleme:
Ucuz Preamp mimarisinde kalitesiz low-tolerance elektrolitik kapasitor kullanilir.
Kaliteli high-tolerance kapasitor olarak Neve gibi firmalarin modellerinde yer alan Tantalum'u ornek verebiliriz. Veya Teflon, Polypropylene vs..
Kalitesiz kapasitor kullanan modellerde defalarca defalarca defalarca faz anomalisi yasanir.

Mikrofon kalitesi ve preamp kalitesi icin de belirli standartlar var.
Noise-Distortion-Frequency Response-Linear Fidelity-Character olarak.

Preamp kalitesi sadece "enerji ihtiyaci" diye adlandirilan seye indirgendigi icin cihaz tasarimina girmeyelim konu iyice amacindan sapmasin. 🙂
 
Son düzenleme:
Ben de Presonus 44VSL kullanıyorum. Audiobox başlangıç seti yeni başlayanlar için son derece ideal. Bir an önce alın ve kayıtlarınıza başlayın. İlerde miksaj becerinizi geliştirdikçe daha kaliteli ürünlere geçiş yapabilirsiniz..
 
Yeni baslayan biri icin giris seviyesi her marka-model idealdir. Audiobox ses kartinin 2. el piyasasi oldugundan bile supheliyim.
Ama bir Focusrite Scarlett, bir Roland havada karada alici bulursunuz.
 
Bu üçlü paketlerin scarlett studio serisi de dahil, yen başlayan arkadaşlara çok faydalı olacağını düşünüyorum. Hem zaman hem de fiyat açısından ki başlık sahibi arkadaş amatör çalışmalarda kullanacağını belirtmiş. Ben bir an önce bu stüdyo paketlerinden birini alıp kayıtlarınıza başlayın derim ısrarla...
 
Bu üçlü paketlerin scarlett studio serisi de dahil, yen başlayan arkadaşlara çok faydalı olacağını düşünüyorum. Hem zaman hem de fiyat açısından ki başlık sahibi arkadaş amatör çalışmalarda kullanacağını belirtmiş. Ben bir an önce bu stüdyo paketlerinden birini alıp kayıtlarınıza başlayın derim ısrarla...
Katılıyorum, sürüncemede kalıp bilgisayar başında harcadığınız vakti kayıt-mix kabiliyetinizi geliştirmeye harcarsanız çok daha yararlı olur. İnsan bir yandan verdiği paranın hakkını sonuna kadar almak istiyor anlıyorum ama ekipman kalitesi bir yere kadar, işin çoğu aranje ve mix'te bitiyor. Focusrite scarlett setinin sizi üzmeyeceğine daha önceden kullanmış biri olarak eminim...
 

Geri
Üst