tune o matic ile sabit kopru farkı ?

  • Konuyu açan Konuyu açan dwarven_uo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

D

dwarven_uo

nedir bu ikisinin farkı ? Yeni elektroya başlayacağım . Floydrose'dan kesinlikle uzak durmayı planlıyorum. ( çok değişik türde yorumlar alıyorum çünkü)
Solağım. Bir kaç alternatif arasında kaldım, bu alternatiflerimin özelliklerinde farklılık olarak bu ikisini gördüm.

Birde cort kx5 ın solak modeli var mıdır acaba?

Teşekkür ederim.
 
dwarven_uo foruma hoşgeldin, Forum kurallarını okursan ve Türkçe kullanımına dikkat edersen seviniriz 🙂

Aslında bu bölümde kişisel sorular ile ilgili başlıkları hoş karşılamıyoruz , database'de tuttuğumuz başlıklar ileride de işe yarasın istiyoruz fakat bu başlığı tune-o matic ve sabit köprünün farkları hakkında genel bir başlık olması dileğiyle kilitlemiyorum, kolay gelsin 🙂
 
aslında tune o matic zaten bir tür sabit köprüdür. bunun dışında birsürü tipte sabit köprü var. mesela fender tarzı gitarlarda yine normal saddle lı ama sabit köprüler var.
Wildfire%20Black-Bridge.JPG

gibi.bunlarda tellerin salınımı yine fender tarzı gitarlardaki gibi oluyor.bunu nasıl anlatabileceğimi bilemiyorum. entonasyon ayarı için çok esnek köprüler bunlar. gitara başka sap taksan bile sınırlarını zorlamadan doğru entonasyonu yakalayabiliyorsun ki bu çok ekstrem bir durum. hani yazmam saçma olmuş.fakat bu tip köprülerde köprü yüksekliğiyle oynaman mümkün olmuyor mevcut donanımla. saddle vidalarının uzunluğuyla sınırlı kalıyorsun.
tune o matic te köprü 2 parçadan oluşuyor. biri saddle ların olduğu bölüm, biri de telleri tutan stop bar ya da tail piece denen parça. bu tip köprülerde iki yanda bulunan vidalardan hem stop bar hem de köprünün yüksekliğiyle oynayabilirsin. köprüyü sabit tutup stop barla oynayıp tellerin köprüye geliş açılarıyla oynayıp gitarın tonunda da küçük oynamalar yapabilirsin. fakat bunlarda da saddle ların teker teker yüksekliğini ayarlayamazsın ve eğer kötü bir gitar alırsan saddle ı sona dayadığın halde entonasyon tutturamayabilirsin. fakat böyle bir durumla da çok nadir karşılaşılır herhalde.
tuneomatic.jpg

floyd rose un akord vs. muhabbetinden kaçıyorsan sadece sana tavsiyem tremololu bi köprü alıp arkadan yayları germendir. böylece gitarın sabit köprülü bir gitar gibi davranacaktır. tabi yayları iyi sıkmazsan bendlerde köprü oynar. artı yay da ilave edebilirsin... ben mesela kendimce floyd rose laştırdığım tremolo kullanıyorum. herneyse...

umarım bir fikir edinmende yardımı olur yazdıklarımın...
 
Emrak ,
çok teşekkür ederim.



Önerini düşündümde(floydroselu gitar hakkında) o dediğin işlemlerle gerçekten uğraşmak istemiyorum. Kesin bir yanlışlık , yeteri kadar gerememe gibi problem yapacağımdan. En iyisi sabit köprülü bir gitar almak olduğunu düşündüm.Dediğin Fender tipi koprü veya tune o matic li bir gitar alsam dahi o dediğin alçaltma yükseltme ayarlarıyla oynamayacağım.(yine yanlış birşey yaparım korkusundan) Eğer bu ayarlamaları yapmazsam aralarında herhangi bir fark kalmıyor değil mi ?
 
cort kx 1 gibi yada kx 5 gibi sabit köprülü bir gitar alırsan son derece kaliteli köprüleri var bir sorun yaşamazsın.ama sanırım solakları yok.tam emin değilim onu bir sor.bu arada yeni başlıycaksan kesinlikle sağ el ile başla.güçlü olan sole lin klavyede daha kolay hareket edecek ve hız, teknik ve tuşe konularında sana yardımcı olacaktır.hatta bilhassa işine gelcektir.çünkü pena tutan elin aşağı yukarı prnalamak ve telleri susuturmak dışında bişey yapmaz sapı tutan el öenmlidir daha çok.güçlü olan sol elini sapa koyarsan çok daha ii ve hızlı ilerlersin.hemde gitar seçmen kolay olur.😀
 
Fender tipi vintage tremolo sistemlerinde tremolo kolu da oluyor. Floyd rose gibi köprüyü iki yöne oynatamasa da, telleri gevşetebiliyorsunuz. Bence tremolo koluna alışman açısından iyi bir seçim olur. Tune-o-matic'te hiç bir şekilde tremolo kolu yok bildiğim kadarıyla.
 
melihbozkurt84 demiş ki:
bu arada yeni başlıycaksan kesinlikle sağ el ile başla.güçlü olan sole lin klavyede daha kolay hareket edecek ve hız, teknik ve tuşe konularında sana yardımcı olacaktır.hatta bilhassa işine gelcektir.çünkü pena tutan elin aşağı yukarı prnalamak ve telleri susuturmak dışında bişey yapmaz sapı tutan el öenmlidir daha çok.güçlü olan sol elini sapa koyarsan çok daha ii ve hızlı ilerlersin.hemde gitar seçmen kolay olur.😀

melih kusura bakma ama bunlar son derece yanlış bilgiler, kişi hangi elini rahat kullanıyorsa ona uygun gitar kullanmalıdır ve gitarı öyle öğrenmelidir, gitar çalarken sapta duran el ile penayı tutan elin yaptığı hareketler arasında uzaktan yakından bir benzerlik olmadığı için böyle bir karşılaştırma yapamazsın, kaldı ki "aşağı-yukarı penalamak ve telleri susturmak dışında birşey yapmaz" şeklinde özetlediğin pena eli hareketleri (ki sadece bunlar değildir yaptığı şeyler) son derece ciddi problemler arzeden ve layıkıyla uygulanması ciddi emek isteyen şeylerdir, her zaman için sap eli çok daha hızlı gelişir, ama pena eli yavaş kalır ve disiplinli birşekilde çalışılmazsa üzerindeki kontrol her zaman eksik kalacaktır, herkes pena elini son derece iyi kullanmalıdır demiyorum, tarz farkı da etkendir tabii, kimi legato çalar, kimi her çaldığı notayı penalamak ister vs., ama her gitarist mümkün olan en yüksek seviyede pena kontrolünü sağlamak için çalışsa fena olmaz, sıfırdan başlayan solak birisi için sağ gitar seçmek lojistik açıdan (istediği gitarı bulabilmek, eğitim materyallerini kullanabilmek vs.) mantıklı gözükebilir, ayrıca solak olup sağ gitar çalan şahane müzisyenler de vardır, ama ellerin güç ve kontrol dengesine dayanarak böyle bir seçim yapmak mantığa uygun olmaz.
 
heartcore demiş ki:
melihbozkurt84 demiş ki:
bu arada yeni başlıycaksan kesinlikle sağ el ile başla.güçlü olan sole lin klavyede daha kolay hareket edecek ve hız, teknik ve tuşe konularında sana yardımcı olacaktır.hatta bilhassa işine gelcektir.çünkü pena tutan elin aşağı yukarı prnalamak ve telleri susuturmak dışında bişey yapmaz sapı tutan el öenmlidir daha çok.güçlü olan sol elini sapa koyarsan çok daha ii ve hızlı ilerlersin.hemde gitar seçmen kolay olur.😀

melih kusura bakma ama bunlar son derece yanlış bilgiler, kişi hangi elini rahat kullanıyorsa ona uygun gitar kullanmalıdır ve gitarı öyle öğrenmelidir, gitar çalarken sapta duran el ile penayı tutan elin yaptığı hareketler arasında uzaktan yakından bir benzerlik olmadığı için böyle bir karşılaştırma yapamazsın, kaldı ki "aşağı-yukarı penalamak ve telleri susturmak dışında birşey yapmaz" şeklinde özetlediğin pena eli hareketleri (ki sadece bunlar değildir yaptığı şeyler) son derece ciddi problemler arzeden ve layıkıyla uygulanması ciddi emek isteyen şeylerdir, her zaman için sap eli çok daha hızlı gelişir, ama pena eli yavaş kalır ve disiplinli birşekilde çalışılmazsa üzerindeki kontrol her zaman eksik kalacaktır, herkes pena elini son derece iyi kullanmalıdır demiyorum, tarz farkı da etkendir tabii, kimi legato çalar, kimi her çaldığı notayı penalamak ister vs., ama her gitarist mümkün olan en yüksek seviyede pena kontrolünü sağlamak için çalışsa fena olmaz, sıfırdan başlayan solak birisi için sağ gitar seçmek lojistik açıdan (istediği gitarı bulabilmek, eğitim materyallerini kullanabilmek vs.) mantıklı gözükebilir, ayrıca solak olup sağ gitar çalan şahane müzisyenler de vardır, ama ellerin güç ve kontrol dengesine dayanarak böyle bir seçim yapmak mantığa uygun olmaz.

Ben de solak gitar bulmanın zorluğunu gerekçe gösterip sağ elle başlamış biri olarak şunu not düşiyim, genelde tuşemin zayıf olduğunu söylerler her yerde :mrgreen: Ki ben en çok pena kullanan elin gelişimine önem verdim, diğeri yeterli diye.. Olmuyo işte gene de... 😀

Kaldi ki Jimi Hendrix'in de (ters elle başlayan gitaristlerin şahıdır diye bilinir...) yaratıcılığının ve yenilikçiliğinin yanında penalama tekniğinin zayıf olduğunu düşünürüm, konser kayıtları dinlenip karar verilebilir buna(benim şahsi fikrimdir söylediğim). 🙂
 
sabit köprü konusuna dönecek olursak 😀 , fender tipi sabit köprüyle tune-o-matic (gibson) arasındaki temel fark, birinde tel yüksekliklerini ayrı ayrı ayarlayabilmen (fender), ötekindeyse yalnızca genel bir ayarlama yapabilmen (gibson), bir fark da gibson'larda tune-o-matic köprü yapısı gereği gövdeden fender'lerde olduğundan daha yüksekte durur, bu da çalma hissiyatına etki eden birşey, iyi ya da kötü değil, sadece farklı, bir de tune-o-matic'lerden türeyen tek parça köprüler var, bu cort'larda falan olanlar da bunlardan galiba ama emin değilim, bunda da köprü ve tellerin bağlandığı yer aynı ünitede, normalde gibson'larda tune-o-matic köprü olur, bir de tellerin bağlandığı "stop tailpiece" denen parça olur, ama bence yeni başlıyorsan "hangi sabit köprü" yerine "sabit köprü mü tremolo mu?" diye sormalısın çünkü sabit köprüler arasındaki bu farklar başlarken pek bir etki yaratmayacaktır, tabii "hangi tarz", "nasıl ton" gibi sorulara cevap bulmuş olduğunu varsayıyorum.
 
Vine_Inlay demiş ki:
Kaldi ki Jimi Hendrix'in de (ters elle başlayan gitaristlerin efendisidir diye bilinir... 😀) yaratıcılığının ve yenilikçiliğniin yanında penalama tekniğinin zayıf olduğunu düşünüyorum, konser kayıtları dinlenip karar verilebilir. 🙂

Birol'cum sana da katılamıyorum malesef 😀, Hendrix bir defa ters elle başlamış bir gitarist değildi, adam solaktı ve gitarı ters çevirdi, yani sağaktı da gitarı şekil olsun diye sol çalmadı 😀, bir de bir gitaristin tekniği çaldığı tarzdan, yaşadığı dönemden, kullandığı müzikal lisandan ve en önemlisi "sound"undan bağımsız bir biçimde değerlendirilmemeli, Hendrix'in pena tekniğine bugünkü bakış açısıyla bir çırpıda zayıf demek mümkün gözükebilir, ama bu doğru bir değerlendirme olmaz. 😉
 
heartcore demiş ki:
sabit köprü konusuna dönecek olursak 😀 , fender tipi sabit köprüyle tune-o-matic (gibson) arasındaki temel fark, birinde tel yüksekliklerini ayrı ayrı ayarlayabilmen (fender), ötekindeyse yalnızca genel bir ayarlama yapabilmen (gibson), bir fark da gibson'larda tune-o-matic köprü yapısı gereği gövdeden fender'lerde olduğundan daha yüksekte durur, bu da çalma hissiyatına etki eden birşey, iyi ya da kötü değil, sadece farklı, bir de tune-o-matic'lerden türeyen tek parça köprüler var, bu cort'larda falan olanlar da bunlardan galiba ama emin değilim, bunda da köprü ve tellerin bağlandığı yer aynı ünitede, normalde gibson'larda tune-o-matic köprü olur, bir de tellerin bağlandığı "stop tailpiece" denen parça olur, ama bence yeni başlıyorsan "hangi sabit köprü" yerine "sabit köprü mü tremolo mu?" diye sormalısın çünkü sabit köprüler arasındaki bu farklar başlarken pek bir etki yaratmayacaktır, tabii "hangi tarz", "nasıl ton" gibi sorulara cevap bulmuş olduğunu varsayıyorum.

Açıkcası tremolo sistemini hiç bir zaman kullanmayı düşünmüyorum. Sevmiyorum çünkü o kol ile yapılan şeyleri.
 
solak olup sağ ile çalmak veya tam tersi ile ilgili bi yorum yapılmış onunla ilgili birşeyler yazmak istiyorum ve buraya girip solak olupta sağ eliyle gitara başlamak isteyenler açısından faydalı olacağını düşünüyorum. ben solağım ve sağ elimle başladım gitara... 4-5 yıllık bi deneyimim var.. klavye konusunda sol elim gerçekten çok rahat ve gayet hızlı.. birçok ünlü gitaristlerin attığı hızlı soloları atabiliyorum... fakat solak olduğum için penalamada bir süre sonra sağ elim güçsüz olduğu için çok çabuk yoruluyo ve kitlenicekmiş gibi oluyo... ben solağım ve sağ elimle gitar çalıyorum çok rahatım çok temiz çalıyorum diyen arkadaşlar ya çömezdir ya da sadece ritimle uğraşan insanlardır... işin solo kısmına hiç girmemiş kişilerdir. o yüzden solak olanlar solak gitar alsınlar ve o şekilde başlasınlar... bazı kişiler burdan çok rahat çalarsın hatta avantajlısın klavyeye daha hakim olursun diyolar... evet klavye olayı doğrudur ama gitarda klavyeden çok penalama önemlidir... bu insanlar sağaktır ve sağ eliyle gitar çalıodur o yüzden bilip bilmeden herşeye burnunu sokup yorum yapmasınlar... solak olan solak gitar alsın... kolay gele
 
Jimi Hendrix sağlaktı sadece sağ elle klavyede daha hızlı olurum diye gitarı ters çevirip çaldı o kadar ayrıca ben kendisinin zayıf bir yönünüde görmüyorum şahsen konserde ne kadar aklı başında olduğu tartışılır.
 
Belli bir yastan sonra teknigi cogu insan gibi zaten sallayacaksin hocam.Bende eskisi gibi hizli trash sololari olsun sweep picking olsun calismiyorum artik ki yasim da oyle kemale ermis degil.Ama bence normal duzende basla cunku aksinin nasil oldugu hakkinda forumun %98 inin de bir fikri yoktur.Birde tremolo kopru almaz isen bence cok pisman olursun.Gitari degistirirsin tabi ne butcede birsey alacagini bilmiyorum.Lakin su an dinlemesen bile bir Van Halen dinlediginde o hazzi tatmak isteyeceksin en basitinden.Cunku tremolo bir tekniktir ve cok eglencelidir.Ha tremolosuz o sesler cikarilamiyor mu?Cikariliyor ama hem daha zor hem daha yapay hem de o zevk cok baska bence 🙂.Var sen al bi tremolo koprulu gitar.Bende fender deluxe kopru var cok memnunum tavsiye de ederim...
 
Arkadaş gitara yeni başlıcam diyor senin dediğin gibi tremolo kullanması için gitarda belli bir seviyeye gelmesi gerek o seviyeye geldiği zaman elindeki gitarda tatmin etmicek bence ilk aşamada o kadar da gerekli değil ilerde değiştirirken düşünürsün şu an için bence sağlam sabit köprü dış görünüşü güzel bişeyler al sonra hevesin kacmasın ayrıca şunuda düşün tremolo olsa da gitarın iyi olmazsa yine akort sorunun olucak.
 
LezBlues demiş ki:
Arkadaş gitara yeni başlıcam diyor senin dediğin gibi tremolo kullanması için gitarda belli bir seviyeye gelmesi gerek o seviyeye geldiği zaman elindeki gitarda tatmin etmicek bence ilk aşamada o kadar da gerekli değil ilerde değiştirirken düşünürsün şu an için bence sağlam sabit köprü dış görünüşü güzel bişeyler al sonra hevesin kacmasın ayrıca şunuda düşün tremolo olsa da gitarın iyi olmazsa yine akort sorunun olucak.
Zaten soyledim gitarini degistirirsin belki ilerde diye ne alacagini bilmedigimiz icin.Bakarsin adam almisken sl2h alayim der belli mi olur 🙂
 

Geri
Üst