twin pedal kullanımı konusunda..

Twin pedal yada tek cross pedal kullanımında önerilebilecek tarzlar nelerdir..virgil donati(topuk hafif yuksekte),dennis chambers(ön parmak teknigi)..twin kullanan arkadaslar katılırsa sevinirm,eyw.
 
iki ayağı bağımsız kullanmada çok gelişmiş olmak bence ilk sahip olunması gereken özellik...
böylelikle çok rahat harmonik ritimler atabilirsin...ben şahsen topuğu biraz havaya kaldırıp ve ayağımın yarısı pedala değecek şekilde çalarım.daha çok ayak bileğimi kullanırım...

pardon..ama çok bozuk bir anlatım yaptım..yakıştıramadım kendime..
 
...

Davulcu değilim ama topuğu havaya dikip ayaklarını bacak kökünden titreterek 200-240 bpm vurabilirsin ama,cross kafalarını iyi bir açıyla bassdruma mesafelemen gerekir...
Iced Earth'ün Coming Curse şarkısını öneririm...
 
Ayaklarda da aynı eller gibi esas olan bileklerdir. Ancak ellerden farklı olarak ayaklarda bir yaylanma hareketi (baldırlardan) ve esas vurus için ayak bileklerini kullanabilirsin (ellerde de dirsek işin içine girer belki ama yaylanma hareketi pek olmaz, çünkü yaylanma hareketi zaten pedalın yayının yaylanmasında gelmektedir, yani o yayın salınımını kullanarak daha az enerji harcarsın - bunun ellerdeki karşılığı rebound -sekme dir.) Her ne kadar her yiğidin yoğurt yiyişi farklı olsa da genel davul camiası topukların havada olmasını tercih eder. Twin cross kullanırken 16lık notalarla düz bir figür çalarken mesela, kontrolü ne kadar bileklerle sağlarsan (ilk başlarda hatta uzun bir süre zordur, düzenli çalışmak lazım) o kadar rahat edersin, çünkü böyle performans isteyen durumlarda bacaklar bileklerden daha çok enerji harcar ve yorulur. (ellerden örnerk vremek gerekirse bilekten diil de dirsekten çalmaya çalıştığında ne kadar çabuk yorulacağını biliyorsundur?)

Aslında belli bir tekniği kendine örnek aldıktan sonra, eğer doğru çalmak için dikkat sarfedersen zamanla sana en rahat gelecek tekniğe kavuşursun. Sonuçta baz aldığın teknik esastır, ama demin de dediğim gibi her yiğidin yoğurt yiyişi hikayesi, en rahat ettiğin tarz senin için en doğrusu olur.

Ve son olarak iki özlü söz:

1 - Amatörler doğru çalabilmek için çabalar, profesyoneller yanlış çalamamak için.

2- Practice makes perfect. (çalışmak mükemmelliği getirir)

İyi çalışmalar.[/u]
 
Ayrıca....

Elbette aynı ellerde olduğu gibi parmaklar aslında genelde gözardı edilen ama önemli bir rol oynar. Her ne kadar ellerdeki kadar aktif olmasalar da ayak parmakları pedala basınç uygulayacağın nokta ve kontrol sağlanması açısından önemlidir. Parmakların (aslında genel olarak tüm vücudun) rahat olması gerekir. Kasılmalar kramplara ve kontrol kaybına yol açar.

Yani davul çalarken tüm vücudunuz relaxed olmalıdır. Aynen yatakta yatarmış gibi rahat hiç bi kasınızda yorulma belirtisi olmadan çalabilmelisiniz. Bunu yapabilmek önemlidir. Kontrol için birinci şart relaxed (nası çevirsem bilemedim - kasılmamış?) kaslardır. Yorulmuş, çok kasılmış kaslarla kontrol sağlanamaz.

Aynı kramp girmiş bacakla yüzülemeyeceği gibi.

Selamlar.
 
fikirlerin icin sagol..Camiada topukların havada oldugu fikrine kesinlikle katılıyorum hernekadar program sonu krampları icinde yüzülse de..yatakta yatarmıs benzetmesi hakkında yorum yapmıyorum🙂eyw
 
Ya arkadaşlar hızlı twin yürümek için şu duruş uygun bu duruş uygun gibi boş tartışmalar içerisine girmek yerine neden önünüze metronomu koyup çalışmaya başlamıyorsunuz?Birisi yukarda 240 bpm falan demiş,ona çok güldüm. 😆 Hayatında 240 bpm görmüş mü acaba arkadaş...Hızlanmak için yapılacak en mantıklı şey 100-120 bpm'le twin çalışmaya başlayıp zamanla tempoyu yükseltmektir.Ama mutlaka metronomla...Bu kadar basit.Çalarken bileklerin ve vücudun duruşu da elbette çok önemlidir;ama çalan kişi bunları zamanla çalarken kendiliğinden keşfedecektir zaten.Burada ne kadar anlatsanız da boş.Hepsi de (bildiğiniz gibi) saçma sapan tasvirler oluyor işte...Hadi kolay gelsin.

Profesyoneller yanlış çalamamak için çaba sarfeder lafını da tuttum;ama sonuçta laf... :roll:
 
Bu arada şimdi farkettim;franz_ferdinand imzan yanlış arkadaşım... 😆 "Work hard,damn drummer!" yazacaksın...

Ya valla ukala görünmek istemem;ama bu sefer öle oldu.kusura bakmayın...
 
Sagol dostum.Ukalalık seviyesini asarak anlamını anlatmaya baslıyorum,kıh 🙂Damni özellikle calısmayı nitelesin muhabbetine kullandım.Bu arada fikirlerin baya özgün olmus :roll:
 
ben baterist değilim ama baterist arkadaşlarım twin giderken ayak uçlarıyla gitmenin rahat olduğu görüşündeler.
ama yine de benim fikrim, hangi enstrüman olursa olsun, ister gitar ister bateri, ister trombon; en iyi pozisyon rahat ettiğin pozisyondur, "rahat oluyomuş" diye şekilden şekile girmenin alemi yok...
 
Anatomik yapının insandan insana fark etmesinden dolayı elbette çeşitli oturuş şekilleri olacaktır ama tümüylede "kafaya göre takılarak" bu iş olmaz , yani verimli olmaz bir yerde takılınır gibi geliyor.

Sonuçta, yıllardan beri gelen teknikler de yadsınamaz herhalde yanılıyor muyum?

Biraz taklit etmekte de fayda var bu işi iyi yapanları.

Biraz teknik,biraz kabiliyet,bolca pratik, bir tutam hırs, bir çiftte baget sonrası da coming curse,stand alone ve türevleri... 🙂
 
genelleme yapacak kadar çok iyi bilmiyorum fakat sanırım pozisyon olarak baldır zemine paralel olmalı ve daha da önemlisi sadece kıç kısmı oturağa temas etmeli. (dave weckl amcamızda aynen böyle demektedir)
ayak ta ise kesinlikle topuk havada olmalı bence. topukların zemine değiyor olması hızı ve kontrolu yavaşlatıyor.
ister twin ister single pedal olsun çabalamak şart. özellikle twinde ritm çalışırken ilk başlarda beyninizi her iki bacağınıza yönlendirmeyi deneyin. ben öyle yapmıştım ve gerçekten başarmıştım. sağ ve sol elinizin yaptığı işleri düşünmeyin. onları belirli bir ritm de tutarak pedallara konsantre olun derim.
ellerinizden çıkan ritmin metronom hızı değişmeden twine vuruş hızınızı önce yavaşlatın sonra hızlandırın...
ben twin pedal çalışmalarına başladığımda böyle bi yol izlemiştim.
acizane fikrim.
kolay gelsin arkadaşlar
 
dpww demiş ki:
genelleme yapacak kadar çok iyi bilmiyorum fakat sanırım pozisyon olarak baldır zemine paralel olmalı ve daha da önemlisi sadece kıç kısmı oturağa temas etmeli. (dave weckl amcamızda aynen böyle demektedir)
ayak ta ise kesinlikle topuk havada olmalı bence. topukların zemine değiyor olması hızı ve kontrolu yavaşlatıyor.
ister twin ister single pedal olsun çabalamak şart. özellikle twinde ritm çalışırken ilk başlarda beyninizi her iki bacağınıza yönlendirmeyi deneyin. ben öyle yapmıştım ve gerçekten başarmıştım. sağ ve sol elinizin yaptığı işleri düşünmeyin. onları belirli bir ritm de tutarak pedallara konsantre olun derim.
ellerinizden çıkan ritmin metronom hızı değişmeden twine vuruş hızınızı önce yavaşlatın sonra hızlandırın...
ben twin pedal çalışmalarına başladığımda böyle bi yol izlemiştim.
acizane fikrim.
kolay gelsin arkadaşlar

buradaki en anlamlı , açık ve sade yoruma sahipsin kutluyorum seni...
benim durumum biraz farklı 5 yıl önce ilk oturdugum davulda twin pedal vardı 😆 hi-hati kullanmadan twini kullanmaya başlamıştım tabii ki bu da hiç ders almadan nasıl kullanacagımı bilmeden çalmaya başlamak demektir.şu an twin pedalıma hakimimdir.ama dersiniz ki nasıl basarsın pedala inanırmısınız farketmem bile.Rahat hissettigim şekilde çalıyorum.Yinede Bi Açıklama Geregi Duydum.Eger düzenli twin çalıncaksa pedala ayagınızı tamamen koyun derim.asla kaçırmazsınız.eger atraksiyon,ani çıkış yapılcaksa benim sol topuk kalkık olur sag normaldir 😉 [sag taraf çalmama ragmen ayakta solağımdır :lol]

Speedi İse Fazla Yapmam.Yapsam Bile Devamlı Gitmem , Belki de Gidemem.Ama Çift Attıra Attıra Giderim Speedle , o Ayrı 😉

Twin Çalışma Konusunda Ankaralı Arkadaşlara Yardımcı Olabilirim
Msn'den Görüşebiliriz
Profilimde Var
Tüm Davulculara Başarılar 8)
 
'Death' grubunun davulcusu bi roportajinda gunde iki saat agirlikla twin calistigini soyluyordu ne kadar dogru bilemem ama bi noktaya geldikten sonra ise yarayabilir.Tipki kol kasi yapmak gibi. Agirliklari cikardiginizda sureklilik saglarsiniz tabi ban davulcumuyum? Hayir. Ama mantikli geldi paylasiyim dedim.
 

Geri
Üst