Onu yapmak istemiyorsun işte.
Kayıt yaparken esas amacın sinyali en kısa yoldan hiçbir bozulmaya dış etkiye uğramadan medyumun üzerine kaydetmektir. High Fidelity (Aslına Sadakat) denen olayı yakalamanın en basit prensibi budur.
Oysa bu tip telsiz sistemlerde sesi bir radyo dalgasına modüle ediyorsun, havadan gönderiyorsun, öbür tarafta alıp tekrar demodüle edip radyo frekansındaki dalgadan ayırıyorsun, bu arada sesin bu modülasyon/demodülasyon esnasında uğradığı bozulmaları telâfi edebilmek için elli milyon filtre ve düzeltme devresinden geçirip bambaşka bir hale sokuyorsun da öyle seyirciye veriyorsun.
Zaten canlı performanslarda hiçbir zaman bir High Fidelity kalitesi aranmaz, zira boşa vakit ve emek kaybı olur, asla bir stüdyonun kontrollü ortamında yakalayacağın saflığı canlı performansta yakalayamazsın. Hatta konserlerde seyirciye verilen müzik mono mikstir, stereo değil, zira stereo miks yapsan sadece ortada ideal mesafede olan bir grup insan doğru stereo duyar, geri kalanı bir kanalı diğerinden az duyar (gerçi burada istisnalar var, mesela Herbie Hancock konserlerinde Surround Sound sistem kurduruyor ve seyirciye SS müzik dinletiyor, hatta kendi maaşlı ses mühendisi millet sahnede çalarken doğaçlama surround mix yaptığı için ismi grup elemanları arasında geçer, falan filan, ama bu dediğim gibi istisna ve her mekânda yapılması mümkün değil). Dolayısı ile bu tip sistemlerin ses üzerinde yapacağı değişiklikler canlı performanslarda göz ardı edilebilir, çünkü sesin aslına sadakatten feragat ederken öte yandan yeri geldiğinde teknik ekibin elini kolunu bağlayacak, çaresiz bırakacak ve sanatçıların sinirini bozacak bir yığın teknik ve pratik zorluktan kurtulmuş oluyorsun.
Oysa stüdyo kaydında telsiz sisteminin sese vereceği zarar kabul edilemez, kayıtta o kablolu bağlantının verdiği ekstra kaliteye ihtiyaç duyulur.
Ayrıca temel kural: Kayıt ortamına manyetik alan yayan hiçbir cihazı sokma. Bunların en önde gidenleri de wireless sistemler, cep telefonu, kablosuz telefon cihazı, walkie-talkie'ler, CRT tüpler vs.'dir.