Yeni Başlayan Arkadaşların Dikkatine

buradaki çoğu insan birazdan söyleyeceğim şeyi zaten biliyordur. Ama oldu ki yeni bir arkadaş bu başlığa, foruma denk geldi. Faydam olur diye yazmak istedim.

Dışarı çıkıp şehir içinde işlek bir caddede biraz yürüdüğüm zaman 2-3 tane enstruman kursu, eğitimi, dersi ilanına denk geliyorum/geliyoruz.

Çoğu arkadaşımızın da doğal olarak ilgisini çekiyor ve hemen heves ediyorlar. Bu çok normal bir şey. 80₺'ye bile gitar veya herhangi bir enstruman dersi veren yerler bile mevcut. Ama ben sadece gitar üzerine bir şey söylemek istiyorum.

Diyelim ki ilan gördünüz. Kendileri bir müzik market (tüccar). Gitar dersi de veriyorlar. Aynı yerden gitarınızı alıp derslere başladınız. Şurası çok önemli; başladığınız yerde direkt olarak egzersizler~akorlar~ritimler~parça çalışmaları şeklinde eğitim veriliyorsa sokakta Emre Aydın çalan, herkesin etrafına toplanıp çok iyi bir iş yaptığını sandığı ve tabii bilgili gitaristleri egolarıyla gölgede bırakan avellerden öteye gidemezsiniz.

İyi bir gitar eğitimi her enstrumanda ve müziğin her dalında olduğu gibi müzisyenlerin evrensel diliyle yani solfej, bona dersleriyle başlamak zorundadır. İstisnalar hariç bu durum böyledir.

Bilgisizliğim, çevremin olmayışı gibi faktörler yüzünden 3 sene boyunca gitarda hep yerimde saymışım. Sonralarda öğrendim.

Çoğu internetten akor, ritim öğrenip hemen ders vermeye çalışan alenen dolandırıclardır. Çünkü onların öğrettiklerini internetten bulabilirsiniz.

Ama iyi bir solfej, bona, nota eğitimini Türkçe ve ücretsiz olarak internetteki kaynaklardan bulmanız zordur. Çoğu başlangıç seviyesindedir.

Çok fazla parça bilmeniz ve hatasız aynı parçaları çalmanız sizi iyi bir gitarist yapmaz. Çünkü bir sahnede Metallica çalarsınız herkes goygoya başlar; kendi parçanızı çaldığınız zaman bu sefer herkes boş bir bakışla izler. Nezaketen alkış ve "bu ne çaldı lan?!" Fısıldamalarıyla sahneden inersiniz.

Yanlışımın olduğu noktalar olabilir, bilen arkadaşlar dediğim şeyi anladılar notlarını düşecek, hatalı bir düşüncem varsa düzelteceklerdir. 🙂


Anlamakta zorluk çeken arkadaşlar için not: Bu yazdıklarım gitar ile bir yerlere gelmek isteyenler, fark yaratmak isteyenler içindir. Hiç bilmediği bi medleyi bile 30 dakikalık pratikle tam çalmak isteyenler içindir.
 
Son düzenleme:
buradaki çoğu insan birazdan söyleyeceğim şeyi zaten biliyordur. Ama oldu ki yeni bir arkadaş bu başlığa, foruma denk geldi. Faydam olur diye yazmak istedim.

Dışarı çıkıp şehir içinde işlek bir caddede biraz yürüdüğüm zaman 2-3 tane enstruman kursu, eğitimi, dersi ilanına denk geliyorum/geliyoruz.

Çoğu arkadaşımızın da doğal olarak ilgisini çekiyor ve hemen heves ediyorlar. Bu çok normal bir şey. 80₺'ye bile gitar veya herhangi bir enstruman dersi veren yerler bile mevcut. Ama ben sadece gitar üzerine bir şey söylemek istiyorum.

Diyelim ki ilan gördünüz. Kendileri bir müzik market (tüccar). Gitar dersi de veriyorlar. Aynı yerden gitarınızı alıp derslere başladınız. Şurası çok önemli; başladığınız yerde direkt olarak egzersizler~akorlar~ritimler~parça çalışmaları şeklinde eğitim veriliyorsa sokakta Emre Aydın çalan, herkesin etrafına toplanıp çok iyi bir iş yaptığını sandığı ve tabii bilgili gitaristleri egolarıyla gölgede bırakan avellerden öteye gidemezsiniz.

İyi bir gitar eğitimi her enstrumanda ve müziğin her dalında olduğu gibi müzisyenlerin evrensel diliyle yani solfej, bona dersleriyle başlamak zorundadır. İstisnalar hariç bu durum böyledir.

Bilgisizliğim, çevremin olmayışı gibi faktörler yüzünden 3 sene boyunca gitarda hep yerimde saymışım. Sonralarda öğrendim.

Çoğu internetten akor, ritim öğrenip hemen ders vermeye çalışan alenen dolandırıclardır. Çünkü onların öğrettiklerini internetten bulabilirsiniz.

Ama iyi bir solfej, bona, nota eğitimini Türkçe ve ücretsiz olarak internetteki kaynaklardan bulmanız zordur. Çoğu başlangıç seviyesindedir.

Çok fazla parça bilmeniz ve hatasız aynı parçaları çalmanız sizi iyi bir gitarist yapmaz. Çünkü bir sahnede Metallica çalarsınız herkes goygoya başlar; kendi parçanızı çaldığınız zaman bu sefer herkes boş bir bakışla izler. Nezaketen alkış ve "bu ne çaldı lan?!" Fısıldamalarıyla sahneden inersiniz.

Yanlışımın olduğu noktalar olabilir, bilen arkadaşlar dediğim şeyi anladılar notlarını düşecek, hatalı bir düşüncem varsa düzelteceklerdir. 🙂
Tavsiyeniz nedir peki iyi bir gitarist olmak için ?
 
buradaki çoğu insan birazdan söyleyeceğim şeyi zaten biliyordur. Ama oldu ki yeni bir arkadaş bu başlığa, foruma denk geldi. Faydam olur diye yazmak istedim.

Dışarı çıkıp şehir içinde işlek bir caddede biraz yürüdüğüm zaman 2-3 tane enstruman kursu, eğitimi, dersi ilanına denk geliyorum/geliyoruz.

Çoğu arkadaşımızın da doğal olarak ilgisini çekiyor ve hemen heves ediyorlar. Bu çok normal bir şey. 80₺'ye bile gitar veya herhangi bir enstruman dersi veren yerler bile mevcut. Ama ben sadece gitar üzerine bir şey söylemek istiyorum.

Diyelim ki ilan gördünüz. Kendileri bir müzik market (tüccar). Gitar dersi de veriyorlar. Aynı yerden gitarınızı alıp derslere başladınız. Şurası çok önemli; başladığınız yerde direkt olarak egzersizler~akorlar~ritimler~parça çalışmaları şeklinde eğitim veriliyorsa sokakta Emre Aydın çalan, herkesin etrafına toplanıp çok iyi bir iş yaptığını sandığı ve tabii bilgili gitaristleri egolarıyla gölgede bırakan avellerden öteye gidemezsiniz.

İyi bir gitar eğitimi her enstrumanda ve müziğin her dalında olduğu gibi müzisyenlerin evrensel diliyle yani solfej, bona dersleriyle başlamak zorundadır. İstisnalar hariç bu durum böyledir.

Bilgisizliğim, çevremin olmayışı gibi faktörler yüzünden 3 sene boyunca gitarda hep yerimde saymışım. Sonralarda öğrendim.

Çoğu internetten akor, ritim öğrenip hemen ders vermeye çalışan alenen dolandırıclardır. Çünkü onların öğrettiklerini internetten bulabilirsiniz.

Ama iyi bir solfej, bona, nota eğitimini Türkçe ve ücretsiz olarak internetteki kaynaklardan bulmanız zordur. Çoğu başlangıç seviyesindedir.

Çok fazla parça bilmeniz ve hatasız aynı parçaları çalmanız sizi iyi bir gitarist yapmaz. Çünkü bir sahnede Metallica çalarsınız herkes goygoya başlar; kendi parçanızı çaldığınız zaman bu sefer herkes boş bir bakışla izler. Nezaketen alkış ve "bu ne çaldı lan?!" Fısıldamalarıyla sahneden inersiniz.

Yanlışımın olduğu noktalar olabilir, bilen arkadaşlar dediğim şeyi anladılar notlarını düşecek, hatalı bir düşüncem varsa düzelteceklerdir. 🙂

Merakımdan soruyorum siz kaç senedir gitar çalıyorsunuz da yeni başlayan arkadaşların dikkat kesilmesi için bilgiler veriyorsunuz ?
Sokakta Emre Aydın çalmak neden kötü bir şey ?
Bütün teknikleri içeren çok fazla zor parça bilsem mesela 5000 tane ve hepsini hatasız çalsam, mantık olarak iyi gitarist olmaz mıyım ?
Neden mutlaka nota bilmek gerekiyor, konservatuara mı hazırlanıyoruz ?

Gerçekten iyi niyetli soruyorum.
 
Bi gitarı bilmek var. Bir de gitar çalmak var. "Emre aydın şarkıları" çalan insanlar ds gayet güzel gitar çalıyor. Teorik müzik ve solfej eğitimi bilmeyip, Satriani,vai,srv coverlayan da gitar çalıyordur. Burdan bence kastınız virtüözite. Yani gitarı bilmek. Fakat gitarı bilmek için sadece nota, gam, teori gerekmiyor. Uzun upuzun yılların getirdiği pratikte şart. Ha 2 yıl sadece metallica çalan adam, gitarist değil midir? Gitaristtir. Fakat nota bilgisi olan bir gitarist. Uzun tecrübeler sonucu virtüöz olabilir ki aslında teorik ders alan herkesin de amacı budur.
 
buradaki çoğu insan birazdan söyleyeceğim şeyi zaten biliyordur. Ama oldu ki yeni bir arkadaş bu başlığa, foruma denk geldi. Faydam olur diye yazmak istedim.

Dışarı çıkıp şehir içinde işlek bir caddede biraz yürüdüğüm zaman 2-3 tane enstruman kursu, eğitimi, dersi ilanına denk geliyorum/geliyoruz.

Çoğu arkadaşımızın da doğal olarak ilgisini çekiyor ve hemen heves ediyorlar. Bu çok normal bir şey. 80₺'ye bile gitar veya herhangi bir enstruman dersi veren yerler bile mevcut. Ama ben sadece gitar üzerine bir şey söylemek istiyorum.

Diyelim ki ilan gördünüz. Kendileri bir müzik market (tüccar). Gitar dersi de veriyorlar. Aynı yerden gitarınızı alıp derslere başladınız. Şurası çok önemli; başladığınız yerde direkt olarak egzersizler~akorlar~ritimler~parça çalışmaları şeklinde eğitim veriliyorsa sokakta Emre Aydın çalan, herkesin etrafına toplanıp çok iyi bir iş yaptığını sandığı ve tabii bilgili gitaristleri egolarıyla gölgede bırakan avellerden öteye gidemezsiniz.

İyi bir gitar eğitimi her enstrumanda ve müziğin her dalında olduğu gibi müzisyenlerin evrensel diliyle yani solfej, bona dersleriyle başlamak zorundadır. İstisnalar hariç bu durum böyledir.

Bilgisizliğim, çevremin olmayışı gibi faktörler yüzünden 3 sene boyunca gitarda hep yerimde saymışım. Sonralarda öğrendim.

Çoğu internetten akor, ritim öğrenip hemen ders vermeye çalışan alenen dolandırıclardır. Çünkü onların öğrettiklerini internetten bulabilirsiniz.

Ama iyi bir solfej, bona, nota eğitimini Türkçe ve ücretsiz olarak internetteki kaynaklardan bulmanız zordur. Çoğu başlangıç seviyesindedir.

Çok fazla parça bilmeniz ve hatasız aynı parçaları çalmanız sizi iyi bir gitarist yapmaz. Çünkü bir sahnede Metallica çalarsınız herkes goygoya başlar; kendi parçanızı çaldığınız zaman bu sefer herkes boş bir bakışla izler. Nezaketen alkış ve "bu ne çaldı lan?!" Fısıldamalarıyla sahneden inersiniz.

Yanlışımın olduğu noktalar olabilir, bilen arkadaşlar dediğim şeyi anladılar notlarını düşecek, hatalı bir düşüncem varsa düzelteceklerdir. 🙂


Anlamakta zorluk çeken arkadaşlar için not: Bu yazdıklarım gitar ile bir yerlere gelmek isteyenler, fark yaratmak isteyenler içindir. Hiç bilmediği bi medleyi bile 30 dakikalık pratikle tam çalmak isteyenler içindir.

Avatarınızda yer alan adam ne kadar solfej ve bona biliyordu sizce?
Dünyada o kadar sağlam gitarist var ki bu gibi şeyleri öğrenmeden müzik yapabilen.
Siz yine kendi deneyiminizi tuhaf biçimde genellemişsiniz. Sanatçı ruhu ve yaratıcılık, her şeyden önce bir insan doğası meselesidir. Eğer insanlar sıradan olmayı seçiyorlarsa yapılabilecek bir şey yok. O bir karakter ve gelişim meselesidir. Solfej ile filan da düzelmez. Sizin dediğiniz doğru olsa, konservatuardan sadece özgün ve yaratıcı müzisyenler çıkardı.
Buradaki her yanlışı düzeltmeyi denemeyeceğim. Ancak önemli gördüğüm bir mantık hatasını düzeltmek istiyorum:

Piyanoda ve nefesli enstrümanlarda nota öğrenmek ile bu notaların enstrümandaki yerini öğrenmek arasında yakın bir bağ vardır. Piyanoda bir notanın yerini öğrendiğiniz zaman, bu notayı HER OKTAVDA ve HER YERDE öğrenmiş olursunuz.
Gitarda bu mantık geçersizdir. Bir notanın yerini tekrar tekrar ve klavyenin her yerinde ayrıca çalışarak öğrenmek gerekir. Siyah ve beyaz tuş ayrımı gitarda yoktur🙂
Nota okumayı öğrenmek bunu başarmaya yardımcı olur, ama bu gerçekte ayrı bir beceridir. Notaların yerini öğrenmek, gitarda kendinize yapabileceğiniz en büyük iyiliktir. Ama öyle ilk 4 perdede öğrenmek, ilk iki telde öğrenmek veya notanın adını sayarak söyleyebilmekten bahsetmiyorum.
Her teldeki her perdeye hakim olmak benim kastettiğim.
Eğer bunu yapabilirseniz, gitar klavyesini çözmenin en zor kısımlarından birini halletmiş olursunuz. Bunu yapamazsanız, istediğiniz kadar bona ve solfej bilin, gitar klavyesinde kaybolursunuz.
"Doğuştan yetenekli" dediğimiz insanlar, gitarda bu beceriye sezgisel olarak sahiptir. Yani notanın adını bilmese bile, elini bir noktadan diğerine götürdüğü zaman çıkacak sesi bilir ya da hızla öğrenir. Zaten nihai amaç da budur, ama çoğumuz da böyle doğal yetenek olmadığı için bizlerin klavyeyi ayrıca çalışması gerekir.
Uzun lafın kısası, gitar klavyesini ve mantığını öğrenmek, gitarist için öncelikli olması gereken beceridir. Bunu yaparken de asıl amaç, klavye ile kulaklarımız arasındaki yolu kısaltmak ve istediğimizi/duyduğumuzu anında gitar klavyesine aktarabilir hale gelmektir. İyi bir kulağın yerini hiç bir şey tutmaz, ama onu geliştirmenin bir sürü yolu vardır.
Solfej ve bona, okullu müzisyenler için temel becerilerdir. Nota okuyarak icra etmek, kimi tarzlarda stüdyo müzisyenliği yapmak gibi konularda yerini hiç bir şey dolduramaz. Ama bunlar doğrudan gitara transfer edilebilir beceriler değildir ve nedenini de açıkladım. Bunları öğrenmenin herkese faydası olur, ama iyi ve özgün bir gitarist olmakla bu beceriler arasında hiç öyle garantili bir bağlantı filan göremiyorum. Çünkü okullu olup da inanılmayacak kadar piyasa ve sıradan işler yapan bir sürü adam var etrafta. Aynı şekilde, dehşet gitar çalıp bunlar ile hiç ilgilenmeyen de bir sürü adam var.
 
Merakımdan soruyorum siz kaç senedir gitar çalıyorsunuz da yeni başlayan arkadaşların dikkat kesilmesi için bilgiler veriyorsunuz ?
Sokakta Emre Aydın çalmak neden kötü bir şey ?
Bütün teknikleri içeren çok fazla zor parça bilsem mesela 5000 tane ve hepsini hatasız çalsam, mantık olarak iyi gitarist olmaz mıyım ?
Neden mutlaka nota bilmek gerekiyor, konservatuara mı hazırlanıyoruz ?

Gerçekten iyi niyetli soruyorum.
Evet. Bu arkadaşın gitardaki düzeyini ve deneyimini ben de merak ediyorum.
İnternet üzerinden bilgiye ulaşmak kolaylaşınca, pek çoğumuz deneyim ile bilgiyi aynı şey zanneder olduk. Bu da bilgiye erişen herkesin deneyim sahibi gibi konuşmasını da gündeme getirdi. Deneyim, bilginin içselleştirilmesini gerektirir. Bu da zaman ve emek ister. Deneyim sürecinden geçmemiş bilgi zaten her yerde var. Forumda yapılacak paylaşımın kuru kuruya bilgiye değil de deneyime dayalı olması, bence bu yüzden önemli.
 
3 akorla 10 şarkıya devam edebilirsiniz, zira okuduklarınızı anlamakta zorlanıyorsunuz 😀 konu kilit üye ban forum ateşe verilsin :fickfinger:
 
hocam temiz vermissin bilgileri, ben de 3 yilimi seftali kasasi gitarla AM DM calarken harcadim, La minor'un ismi ile dalga gectigim gunlerdi, su an atmospheric caliyorum, klasik gitar ile baslamayin baslatmayin 🙂
 
Çok enteresan iddialar bunlar. Tarihte self-taught onlarca adam varken solfej bona çok mantıklı gelmiyor bana. Belki saatlerce teknik çalışmak yerine, sürenin bir kısmını kitaplardan armoni veya nota okumaya ayırın deseniz anlayabilirim. Fakat sizi temin ederim ki, kirk'ün sololarını çalışan "yeni başlayan" aynı süre bona ve solfej çalışan kişiden çok daha iyi doğaçlama da çalar, teknik açıdan da daha iyi yerde olur. Bu en basitinden kirk hammett için geçerli. Üstüne marty friedman, randy rhoads gibi aşmış adamların sadece licklerini de çalıştıysa (bakın şarkı değil sadece lick) biraz da blues müzik dinlediyse, isterseniz 2 katı bona çalışın, rock müzik tarzında kıyaslama bile yapamazsınız.
Gitar sadece teknik de olamaz, armoni gam ya da okullarda ne öğretiyorlarsa o da olamaz. Bu yüzden en iyi diye tabir edilen gitaristler "okullu" değildir. Okul size bakış açısı kazandırır, işinizi öğretmez (çoğu disiplinde böyledir bu.) Solfej ile hangi bendin ne kadar olacağını kestirebilir misiniz? Ya da vibratoyu nasıl yapacaksınız? İşiniz gitar çalmak, şarkı söylemek değil, oturup sesinizle vibrato çalışmayacağınızı düşünüyorum.
Klasik gitar çaldım 6 sene, tamamen ayrı bir disiplin, türkiyede çok iyileri de var. Söyler misiniz hangisi türkiyede tanınan bir elektro gitarist? (özgür abbak hariç, günde 15 saat çalışacak irade herkeste olmaz. genel konuşuyoruz şurada 🙂 )

3 sene piyano çaldım, 1 sene solfej de çalıştım. Doğaçlama çalmama en büyük katkıyı backing trackler sağladı. Teori bu işin %20'si bence. Çalmak %80'i. İstediğim kadar teori bileyim (pek bildiğim söylenemez.) joe pass'in rüzgarını bile yakalayamam o çalarken. Django var oralara da girmiyorum. Kulağınızı geliştirmek istiyorsanız daha kolay bir yol söyleyeyim, daha çok dinleyin. Her tarzı dinleyip, sesleri seçmeye çalışın. Aynı eğitimi kulağınıza hoca yardımı olmadan vermiş oluyorsunuz. Gitara uygulamasını da kendiniz öğrenmiş olursunuz. Paranız cebinizde kalır vs.
Ben 15 senedir çalıyorum, henüz ne çalışılması gerektiğini tam kestirebilmiş değilim. 30 senelik abilerimiz var, onların yorumları daha kıymetli.
 
genel olarak müzik/çalma konusunda büyük bir tecrübem yok o yüzden yazacaklarım yanlış olabilir. kendimi anlatırsam, bir bass gitarist olarak:

armoni bilgim az notaları minör majör mantığını biliyorum sadece. sağ elimdeki tuşe kontrolünü geliştirdim ve mantığını anladım. şarkıların büyük bir kısmı parmakla çalındığı için bunun bass gitarda en önemli şey olduğunu düşünüyorum. her parmağın ve parmağın konulduğu her pozisyonun ayrı bir tonu var. özetle işaret ve orta parmakla çaldığın şeyi sadece tek parmakla çalınca dünya kadar fark oluyor ki 4 tane parmağı düşünün.

bir şarkıyı batırmadan ve diğer enstrümanları bastırmadan nasıl süsleyeceğimi biliyorum.

öncelik davula ait olmak üzere grubun genel haline bağlı hangi manyetikte nasıl bir EQ kurup efekt açacağımı biliyorum.

etrafımdaki insanlar ünlü grupların varlığıyla yokluğu bir olan basçılardan çok daha iyi iş çıkarttığımı söylerler.

Genel yaklaşımım baya egoistçe ama bu mantığa göre tamamen boş biriyim bi gariplik yok mu?
 
Söylediklerim hala müzik kulağını aşağılamış gibi bir algıyla okunuyor. Konu kilit üye idam foruma nükleer saldırı düzenlensin
 
Gitara ilk başladığımda rahmetli Barış Manço parçaları çalardık bir çoğumuz da öyle başlamıştır. Amaan derdik 4 akor tamam bunlarda şarkı mı derdik. Seneler sonra adamın rahmetli olduğu gün arabayla giderken radyoda duyduğumda kenara çekip durmak zorunda kaldım. Şimdi ise parçalarını çalamıyorum bile. Düşünceleriniz yaş aldıkça ileride çok ama çok değişecektir. Şanslısınız şu ortamda bile çok tecrübeli insanların fikirlerini okuyabiliyor iletişime geçebiliyorsunuz. Biz nota bulamazdık zamanında o yüzden şimdilik buradaki abileri dinleyip birşeyler öğrenmekte fayda var. Her zaman öğrenecek birşeyler vardır.
 
Sanatçı ruhu ve yaratıcılık, her şeyden önce bir insan doğası meselesidir
Dibine kadar katılıyorum. Hatta ileri götürülürse notaların (ve dolayısıyla nota bilgisinin) insan ve doğa arasında bağ kurmaya yarayan müzik için bir engel olduğu söylenebilir. Başka deyişle; insan doğa ile varlığını müzik aracılığıyla gerçekleştirme kararı alıyorsa belki de notalardan ve nota bilgilerinden kurtulması gerekecektir.
 
Bu ara herkes baltalarını bilemiş vurmaya yer arıyor da kimse mi görmedi " Bu yazdıklarım gitar ile bir yerlere gelmek isteyenler, fark yaratmak isteyenler içindir." yazısını.

Bir olayın birden fazla doğrusu olamaz mı? Adam diyor ki eğer ki fark yaratmak istiyorsan - ki müzik dünyasında fark yaratmak konservatuara hazırlanmaktan da öte birşeydir şahsen - oturup işi kitabına göre ilk günden muazzam bir disiplinle götürmelisin, niyetin bu iken bilgin yoksa ve etrafındaki çakallardan dolayı ilerleme kaydedemiyorsan gözünü aç diye yazmış tüm başlığı.

Sen evinde cover yapacaksan, metallicanın konser videosunu açıp Kirk ile karşılıklı pentatonikten ibaret sololar atıp bundan keyif alacaksan sana demiyor ki binlerce gamı integral formülü bilircesine çalış, sen zaten fark yaratacak bir adam değilsin ki, müzikten keyif alan gitara kısmen hakim bir insansın.
Derdin yazın plajda gitarı çekip akşamı boş geçmemekse yaratmak istediğin fark müzik sektöründen çok uzaklarda, belki arkadaş ortamında "X kişisi de gitarla ne kız götürdü be" dedirterek bi fark yaratabilirsin.

Kişi kendini görmek istediği noktaya göre bu dengeyi kurmalı, şahsen kimse bana oturup gam çalıştıramaz ben elimden çıkanı notaya döker sonra kontrol ederim acaba hatalı tınlayan bir yer var mı diye. Ama kayıt alırken de "metronom ne yeaa ben hissederek çalarım" diyen adamı kayıt alabilecek yeterlilikte görmem mesela.

Evet Hendrix bahsedilen hiçbirşeyi bilmiyordu belki ama son 10 - 20 - 30 yılda kaç tane Hendrix çıktı? Bizim memlekette de var teoriden uzak muazzam yetenekler. Bkz. Ama hiçbir stadyum konserinde görmedim ben bu şahsı, bu da yaratıcı bunun da bir ruhu var.

Eğer ki senin yaratıcılığın ve hissiyatın milyonları etkileyecek kadar dolup taşıyorsa devam et, gerçek bir fark yaratırsın, bahsi geçen "teori bilmek o kadar da önemli değil" savına verilen örneklerin hepsi böyle özel insanlardı. Kimisi de ölümüne teori ile ilerleyip fark yarattı (Dream Theater mesela, en ufak şekilde sevmem, dinlemem). Başarının tek yolu yok, ama bu konu hakkında başarı hedeflemeyen insanların bu yazıya cadı avlarcasına saldırması yanlış, sizi bağlayan bir konu yok, beni de bağlayan bir konu yok bu yüzden okudum "isteyen otursun çalışsın emre aydın coverlayarak neyin farkını yaratabilir ki hakkaten insan" dedim geçtim.

Ayrıca Steve Jobs'ta büyük bağışlar yapıyordu ama bu çinde insanları sömürdüğü gerçeğini değiştirmez, emre aydının bu siteyi kuran insanlardan olması (eğer cidden öyleyse) piyasada dikkat çekip para kazanacak yönde kararlarla ilerlediği gerçeğini değiştirmez, gerçi ne yapsaydı adam taş mı yeseydi, burada idealler uğruna ölüp bitip akşamları 50-100-200 tl'ye çalışan kaç müzisyen önüne güzel bi kontrat gelse reddeder. Adam da birşeyler başarmış ekmeğini yemiş. Neyse konu bu değil...

Son olarak "Şimdi Ağız Dolusu Küfür Ederdim Ama" başlığını açmanızı da hiç doğru bulmadım, nasıl ki bu insanların, onların kavrayamayacağı bir bakış açısına tepkilerini anlamsız buluyorsam, sizin de onlara laf anlatamamanız veya zora düşmeniz böyle bir çıkışı haklı kılmazdı, forumun belki de en önemli noktası en zıt fikirler dönse bile sevgi/saygı sınırlarını korumak olmalı, muhtemelen benim şu yazıma da birçok kişi çıkışacak, çıkışırlar da, her insan aynı düşünemez ama hakaret etmek, düşman olmak kimseye birşey kazandırmaz.
 
Ben tas, baltalik bir durum gormuyorum. Anlatilmak istenen dogru Zaten kimse kimseye muzik teorisi calismayiniz demiyor. Sadece Emre Aydin, 3 akor gibi orneklemeler yanlis olmus.
 
İşin uygulama ve teori boyutları apayrı. Sorulması gereken soru şu : gitar çalarak beklentiniz ne? Herkesin boş vakti kendine göre, ben 4-5 saat gitar çalabilirken, beyin cerrahı 1 saat eline alıp kirk çalarak mutlu olabilir. Gitarda kesin çizgiler yok, ders almamış, solfej çalışmamış -belki yüzlerce- gitarist varken, bir dünya bu işi yapıp çalamayan insanlar da var. Konservatuardan arkadaşlarımız var, notayı koyduğunda önüne deli dehşet çalıyor, notasız malesef olmuyor. Aksi de mevcut yani. (Bazı arkadaşlarım notasız daha iyi çalıyor onları tenzih ederim.)

Metronomsuz çalışan adamı kayıt alacak yeterlikte görmem demişsiniz, buyurun buradayım 🙂 Metronomsuz çalışıyorum, iyi kötü kayıtlarım var, çalabiliyorum yani 🙂 Aşırı kompleks "odd-timing" vuruşlarda metronomun yararından çok zararı bile olabilir. Benim kafamı karıştırıyor şahsen 5th ve 7th larda. Sen kimsin diyebilirsiniz, internette ufak araştırmayla metronom kullanmayan onlarca gitarist var. Guthrie Govan iyi bir örnek olacaktır.
Kayıtlarda metronom kullanıyorum genelde, o da başka başlığın tartışma konusu olsun.
 
Kayıtlarda metronom kullanıyorum genelde, o da başka başlığın tartışma konusu olsun.

Kayıt esnasında metronom kullanmamaktan bahsettim ben de zaten, neler gördü bu gözler neler duydu bu kulaklar bir bilseniz 😀 Kafasına göre çalıp "davulu buna oturtursunuz" demeler gibi. Ele evde her gitar alındığında metronom açmak gibi birşey olamaz zaten, ne o öyle, her vuruşumuz mu kusursuz olacak.
 

Geri
Üst