Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Ve fakat sadece teknisyen gibi duruyor bu Goryachev. Vicente'deki yaratıcılıktan ve spontanlıktan eser yok görebildiğim kadarıyla... Zaten galiba başkalarının eserlerini çalıyor, sanırım aynı zamanda klasik gitar kariyeri varmış. Muhtemelen şarkıcı ya da dansçıya eşlik ederek pişmiş bir adam değil Goryachev; bu da teknisyen gibi çalmasını açıklıyor.
Evet söylediginiz gibi çok teknik bir gitarist ve cok genc 20li yaşlarda ilerde besteleri olucaktır elbet.
Paco Pena , Tomatito Moratio, Chico ve Pedro Javier Gonzalez hepsinin teknikleri birbirine yakın önemli olan duygu katmak Vicente bunu iyi yapıyor
Bunlar arasında saymadıgım paco de lucia hem teknik hem duygu,yaratıcılık açısından üst düzey bir gitarist ama hayatta degil maalesef.
Zaten ispanyol gitaristler danscılarla şarkıcılarla perküsyoncularla çalıyor gelenekleri oyle cunku ama grisha rus oldugu icin bunlardan biraz uzak 🙂
Sonuc olarak yüzlerce flamenko virtuozu var hepsinin muziginin tadı ayrı
Hepsinin teknikleri birbirine yakın birde Vicentenin parmak yapısı degisik pulgar parmagı kısa ve buda alzapua ları olumsuz etkiliyor ama grishanın pulgar parmagı uzun ve alzapuaları çok hızlı birde parmak ve tırnak yapısı etkeni var
Goryachev'deki alzapualar etkileyici hakikaten. Yalnız de Lucia sonrası teknik bileşenin ağır basması gibi bir risk de oluştu sanki flamenkoda. Oysa flamenko parçalarını gitarda çalabilmek ayrı, flamenko gitarcısı olmak ayrı bir şey bence. Goryachev birinci, Amigo ise ikinci gruba ait gibi geldi bana. Neticede bir ya da iki önceki kuşak flamenko gitaristleri (Montoya, Sabicas, Mario Escudero, Nino Ricardo...) bu kadar abartılı tekniğe zaten sahip değillerdi. Ama hiç kimse de bu nedenle onları eleştirmezdi, çünkü teknik mükemmeliyet flamenkonun asıl kaygısı zaten değil. Bunu bir klasik gitarcı kadar temiz çalan Paco Pena da açıkça söylüyor.
Aynı 80'lerdeki virtüöz rock gitaristleri furyası gibi saniyede kaç nota basılacağının daha önemli olmaya başladığı bir dönem olmamasını diliyorum flamenkoda. Bu açıdan bakıldığında dansçıya ve şarkıcıya eşlik edebilmek de asıl ayırt edici unsur oluyor gibi.
Flamenkonun asıl amacı ritimden ödün vermemek buda teknigi beraberinde getiriyor ve Her kusak bir sonraki kusagın örnek aldıgı kisileri beraberinde getiriyor.
Ornegin vicente,sanlucarın ögrencisi
Tomatito,luciayı örnek aldıgını söylüyor.
Pacodan sonra hersey degisti zaten adam ortaya yeni akım çikardı jazz ile flamenko,bazi insanlar cok elestirdi flamenkonun saflıgı bozuldu diye bunlar yenilige kapalı insanlar
ama her külturde oldugu gibi flamenkoda degisime ugradı Paco bunun baslica sebebi zaten adam sahnede Tanrı gibi inanılmaz gelen bir teknigi ve ritmik duygusu var
Kuşak degistikce müzikte degisiyor
flamenko zaten teknige dayalı ve Paconun parçalarini calmak icin onun gibi calmak gerekiyor.
Umarim is o noktalara gelmez zaten flamenko Turkiyede cok asagi seviyede flamenkoyu bırakın sanat cok kötu bir durumda ortalık popcudan gecilmiyor.herkes çikarcı müzigi düsünmuyorlar,nasıl para kazanırız onu düsünüyorlar.