Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Elinize sağlık. İddialı bir iş olmuş. Vokal icrası duymayı beklememiştim.
Malum, bu işlerin üçlü aralığa dayalı akorlarla armonizasyonu zor. Bazı estetik kararlar vermek gerekiyor, o da elbette aranjeyi yapanın tercihi.
Nakarat üzerinde "pür cefa"ya denk gelen akorda F#m gereksiz bir karanlık hissi veriyor. Bence o akor D majör olmalı. Gitar ve basta tam beşli ile F#5 arpeji yerine, F#-D-F# notaları ile birinci çevrimden D majör arpeji yapınca (yani F# beşli akorundaki C# notasını yarım ses yukarı D'ye attığınızda) çok daha kararlı ve şarkının havasına yakışan bir tını oluşuyor.
Nakarat (pür edaaa...): G - D - A - D - Bm - Em - A - D
şeklinde armonize edildiğinde, minörlerin verdiği karanlık hissi ikinci kısımda duyuluyor ve böylece aydınlık - karanlık kontrastı oluşuyor.
Kafa ütülediysem kusura bakmayın. Ortaya bir iş konduktan sonra laf eden çoktur bizde, iş çıkarmaya gelince herkes kaçar🙂
Tekrar elinize sağlık.
Elinize sağlık. İddialı bir iş olmuş. Vokal icrası duymayı beklememiştim.
Malum, bu işlerin üçlü aralığa dayalı akorlarla armonizasyonu zor. Bazı estetik kararlar vermek gerekiyor, o da elbette aranjeyi yapanın tercihi.
Nakarat üzerinde "pür cefa"ya denk gelen akorda F#m gereksiz bir karanlık hissi veriyor. Bence o akor D majör olmalı. Gitar ve basta tam beşli ile F#5 arpeji yerine, F#-D-F# notaları ile birinci çevrimden D majör arpeji yapınca (yani F# beşli akorundaki C# notasını yarım ses yukarı D'ye attığınızda) çok daha kararlı ve şarkının havasına yakışan bir tını oluşuyor.
Nakarat (pür edaaa...): G - D - A - D - Bm - Em - A - D
şeklinde armonize edildiğinde, minörlerin verdiği karanlık hissi ikinci kısımda duyuluyor ve böylece aydınlık - karanlık kontrastı oluşuyor.
Kafa ütülediysem kusura bakmayın. Ortaya bir iş konduktan sonra laf eden çoktur bizde, iş çıkarmaya gelince herkes kaçar🙂
Tekrar elinize sağlık.
Öncelikle dinleyip önerilerde bulunduğunuz için teşekkürler. Kendimi geliştirmek adına faydalı buluyorum bunu.
Nota bilgim çok temel düzeyde olduğundan kendi kulağıma göre yapıyorum düzenlemeleri. Teknik olarak "aslında buraya şu da gelebilir." diyebilsem çok iyi olur.
Mikrotonalleri yapınca Tolgahan Hoca'ya gönderip fikir almaya çalışıyorum.
Yazdıklarınızı akşam deneyeceğim. Teşekkürler tekrardan.
O da geldi aklıma. Benim kulağım komalı sesleri yadırgıyor biraz, fakat akorlarla çalıp deneyince esas hissiyatın armonizasyon olduğuna karar verdim. F#minöre yürüdüğünde havada kalıyor-çözülmüyor gibi, 1. çevrim D majör ile o his oluşmuyor ve armoni rahatlıyor.
Benim nakaratta dikkatimi çekmişti. "Goonca.." altındaki mesela (0.45 videoda). Verdiğim nakarat akor dizisinde G5'ten yarım ses kromatik yürüyüşle F diyez basta D majöre geçiş anlamında söyledim onu. Sizin armonizasyonunuzda da kullanılabilir. Sanırım G - A -Em - F#m şeklinde gidiyor; burada da F#m yerine behsettiğim şekilde çevrim D majör daha yumuşak tınlayacaktır.
Diğer taraftan, bu bir tercih. Bu halinin de kendine has bir tınısı var neticede. Sizin armonizasyonunuzda melodi ve bas notaları aynı yürüyor kimi yerlerde, bu batı müziğinde çok istenen bir şey değil. Ama belki Türk müziği açısından bu daha uygundur, bunu bilmek zor aslında. Hatta daha sert veya "metal" bir duygu veriyor bu hali.
@barrios teşekkürler. Nakarat altında denedim. Bence hoş oldu. Melodinin altında da bir deneyeyim dedim. Ben o kısmı yanlis anlamisim okudugumda teknik tabirlerie çok hakim olmadigimdan sanırım. Ama anladım. "Anlıyorum ama konuşamiyorum" gibi oldu 😀