Abartı Ilanlar

Carvin'ler çok iyi aletler. Ex-Kiesel bunlar. Çok bir abartı göremedim, muhtemelen erişilmesinin güçlüğünden böyle bir fiyat belirlemiştir.

Gümrük durumlarından dolayı eskisi gibi Reverb'den, Ebay'den alışveriş yapma imkânı kalmadığı için artık Reverb fiyatlarının da bir bağlayıcılığı kaldığını sanmıyorum. Koyunun bulunmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi demek durumundayız biraz. Pasaport, vize ile uğraşmak istemeyen için bu tarz high-end gitarların fiyatları bunlar artık.
 
Carvin'ler çok iyi aletler. Ex-Kiesel bunlar. Çok bir abartı göremedim, muhtemelen erişilmesinin güçlüğünden böyle bir fiyat belirlemiştir.

Gümrük durumlarından dolayı eskisi gibi Reverb'den, Ebay'den alışveriş yapma imkânı kalmadığı için artık Reverb fiyatlarının da bir bağlayıcılığı kaldığını sanmıyorum. Koyunun bulunmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi demek durumundayız biraz. Pasaport, vize ile uğraşmak istemeyen için bu tarz high-end gitarların fiyatları bunlar artık.
Daha ucuza ex olmayan Kiesellar var aynı sitede 😂
 
Daha ucuza ex olmayan Kiesellar var aynı sitede 😂
Vardır tabii ki. Baktım şimdi, en ucuz Kiesel 90k sarı sitede. Hâlâ anlamadım lakin abartı ilan denecek neyi olduğunun bu Carvin'in. Herkesin gümrükten istediği aleti geçirebildiği yahut vize, harç parası ödemeden Avrupa'dan gitar alışverişini yapıp, gelebildiği bir senaryoda değiliz ki bu segment ekipmanların kesin bir ikinci el fiyatı olsun. O 110k artık Carvin'in 2000 dolarlık ederinin bedeli değil, yurt dışına gitmeden Carvin almak isteyen alıcının bedeli.
 
Vardır tabii ki. Baktım şimdi, en ucuz Kiesel 90k sarı sitede. Hâlâ anlamadım lakin abartı ilan denecek neyi olduğunun bu Carvin'in. Herkesin gümrükten istediği aleti geçirebildiği yahut vize, harç parası ödemeden Avrupa'dan gitar alışverişini yapıp, gelebildiği bir senaryoda değiliz ki bu segment ekipmanların kesin bir ikinci el fiyatı olsun. O 110k artık Carvin'in 2000 dolarlık ederinin bedeli değil, yurt dışına gitmeden Carvin almak isteyen alıcının bedeli.
Taş çatlasa 1000 dolar edecek gitarı şu anki kurla 2388 dolara satıyor hocam. Abartmayın abartı işte. Neden ve nasıl savunuyorsunuz anlamadım.

Bu hesapla sarı sitede 90K dediğiniz Aries kelepir bile değil bedava öyleyse? Ülkemde satılmayan bir dolu gitar var sarı sitede, hepsi çok ucuz o zaman. Arkadaşların uçak bileti, vize, konaklama giderlerini gitarın ederine dahil edeceğimizi bilmiyordum ben kusura bakmayın 😂
 
Taş çatlasa 1000 dolar edecek gitarı şu anki kurla 2388 dolara satıyor hocam. Abartmayın abartı işte. Neden ve nasıl savunuyorsunuz anlamadım.

Bu hesapla sarı sitede 90K dediğiniz Aries kelepir bile değil bedava öyleyse? Ülkemde satılmayan bir dolu gitar var sarı sitede, hepsi çok ucuz o zaman. Arkadaşların uçak bileti, vize, konaklama giderlerini gitarın ederine dahil edeceğimizi bilmiyordum ben kusura bakmayın 😂
Ben sandığınız gibi bir şeyi savunmuyorum. Meselenin şahsi fiyat belirleme çabalarının ötesine geçtiğini, politik bir durum olduğunu söylüyorum. Kendini bu denli izole etmiş bir ülkede ikinci el satıcıları da böyle küçük bir ülke gibi "kendi fiyatlarını" belirlemeye başlıyor işte. Sosyolojik bir gözlemden bahsediyorum, soyut bir dil kullanıyorum. Siz dolarlar, sayılar gibi somut örnekler veriyorsunuz. Bu yüzden ortak paydada buluşamıyoruz. Yine de anlıyorum sizin de ne demek istediğinizi ancak eleştiriyi satıcıya değil, satıcıyı bu kadar başıboş bırakan daha büyük bir kuruma yöneltmek gerekiyor bence. Bu tarz ülkelerde ürünün uluslararası "değeri" ile ülkedeki "fiyatı" arasında bir ayrım yapmak gerekiyor artık. Ben fiyatın haklı olduğunu iddia etmiyorum, bu fiyatın yapısal gerekçeleri var diyorum. Havadan "benim gitarım bu kadar eder" yüzeyselliğinde belirlenmiş bir fiyat değil. Sevgiyle 🙂
 
Son düzenleme:
Ben sandığınız gibi bir şeyi savunmuyorum. Meselenin şahsi fiyat belirleme çabalarının ötesine geçtiğini, politik bir durum olduğunu söylüyorum. Kendini bu denli izole etmiş bir ülkede ikinci el satıcıları da böyle küçük bir ülke gibi "kendi fiyatlarını" belirlemeye başlıyor işte. Sosyolojik bir gözlemden bahsediyorum, soyut bir dil kullanıyorum. Siz dolarlar, sayılar gibi somut örnekler veriyorsunuz. Bu yüzden ortak paydada buluşamıyoruz. Yine de anlıyorum sizin de ne demek istediğinizi ancak eleştiriyi satıcıya değil, satıcıyı bu kadar başıboş bırakan daha büyük bir kuruma yöneltmek gerekiyor bence. Bu tarz ülkelerde ürünün uluslararası "değeri" ile ülkedeki "fiyatı" arasında bir ayrım yapmak gerekiyor artık. Ben fiyatın haklı olduğunu iddia etmiyorum, bu fiyatın yapısal gerekçeleri var diyorum. Havadan "benim gitarım bu kadar eder" yüzeyselliğinde belirlenmiş bir fiyat değil. Sevgiyle 🙂
Hocam tespitlerinize genel olarak katılıyorum ama argümanınız doğru olsa da yanlış tartışmada kullanılıyor bence.

İlanları, satıcıların kendi gerekçelerine veya ülkenin çarpık yapısının yarattığı ortama göre değerlendireceksek bu başlığın hiçbir anlamı kalmıyor. Sadece ulaşılabilir sıfırlarından pahalıya koyan manyakları paylaştığımız bir yer olur burası 😂 Oysa ki başlığın amacı piyasadaki absürt rakamları normalleştirmemizin önüne geçmek.

Ve evet, somut örnekler üzerinden gidiyorum çünkü analitik de bakmak gerekiyor. Bir yanda 90 bine Kiesel varken, bir yanda 111 bine Carvin olması ülkenin makro-ekonomik durumu ve izolasyonların yarattığı premium bedeliyle açıklanamaz. Çünkü markete tutarlı diyemiyoruz bu durumda. Ülkede ulaşılamayan bütün gitarlar genelgeçer değerinin yaklaşık 3 katı fiyatında olsaydı daha nesnel bir kanıya varabilirdik. Ama bu durumda Carvin ilanı düpedüz fırsatçılığa giriyor, ve bu başlığa ait oluyor. Bir gün ait olmayabilir, ama bu gün ait.

Sevgiler benden de 😂
 
Hocam tespitlerinize genel olarak katılıyorum ama argümanınız doğru olsa da yanlış tartışmada kullanılıyor bence.

İlanları, satıcıların kendi gerekçelerine veya ülkenin çarpık yapısının yarattığı ortama göre değerlendireceksek bu başlığın hiçbir anlamı kalmıyor. Sadece ulaşılabilir sıfırlarından pahalıya koyan manyakları paylaştığımız bir yer olur burası 😂 Oysa ki başlığın amacı piyasadaki absürt rakamları normalleştirmemizin önüne geçmek.

Ve evet, somut örnekler üzerinden gidiyorum çünkü analitik de bakmak gerekiyor. Bir yanda 90 bine Kiesel varken, bir yanda 111 bine Carvin olması ülkenin makro-ekonomik durumu ve izolasyonların yarattığı premium bedeliyle açıklanamaz. Çünkü markete tutarlı diyemiyoruz bu durumda. Ülkede ulaşılamayan bütün gitarlar genelgeçer değerinin yaklaşık 3 katı fiyatında olsaydı daha nesnel bir kanıya varabilirdik. Ama bu durumda Carvin ilanı düpedüz fırsatçılığa giriyor, ve bu başlığa ait oluyor. Bir gün ait olmayabilir, ama bu gün ait.

Sevgiler benden de 😂
O değil de 150 bine bir tane carvin vardı, param olsa direkt alırdım 🙂
 
Hocam tespitlerinize genel olarak katılıyorum ama argümanınız doğru olsa da yanlış tartışmada kullanılıyor bence.

İlanları, satıcıların kendi gerekçelerine veya ülkenin çarpık yapısının yarattığı ortama göre değerlendireceksek bu başlığın hiçbir anlamı kalmıyor. Sadece ulaşılabilir sıfırlarından pahalıya koyan manyakları paylaştığımız bir yer olur burası 😂 Oysa ki başlığın amacı piyasadaki absürt rakamları normalleştirmemizin önüne geçmek.

Ve evet, somut örnekler üzerinden gidiyorum çünkü analitik de bakmak gerekiyor. Bir yanda 90 bine Kiesel varken, bir yanda 111 bine Carvin olması ülkenin makro-ekonomik durumu ve izolasyonların yarattığı premium bedeliyle açıklanamaz. Çünkü markete tutarlı diyemiyoruz bu durumda. Ülkede ulaşılamayan bütün gitarlar genelgeçer değerinin yaklaşık 3 katı fiyatında olsaydı daha nesnel bir kanıya varabilirdik. Ama bu durumda Carvin ilanı düpedüz fırsatçılığa giriyor, ve bu başlığa ait oluyor. Bir gün ait olmayabilir, ama bu gün ait.

Sevgiler benden de 😂
Ben de size katılıyorum hocam, eyvallah güzel tartışmanız için 🤍🤘
 

Geri
Üst