Bahsettiğiniz açıdan tabii ki doğru. Ancak başka başlıkta TSM'nin kağıda tam dökülmemesinin sorunlara yol açtığını konuşmuştuk, bir metinden konu konuyu açmıştı (yani bir taraftan özgürlük diğer taraftan sorunlar gibi olabilir). İcracıya bastığı yer konusunda bile özgürlük tanıyan da diyebiliriz, yani bunları eleştirmek için söylemiyorum, notalar arasındaki ahenk olayında eşit bölünmüş seslerle tüm derdini anlatmaya çalışan müzik yanında çok büyük hazine olarak duyuluyor ama işte bir aması var, ortak bir nokta olmadan aktarımı çok zorlaşmış diye düşündüm.
Mesela ben durduk yere hiç ilgim yokken sadece merakla bu bilgilere ulaştım ama TSM forumuna yazdığımda uzaylı gibi hissettim. Halbuki ben de bu toprakların ürünüyüm yani
Bahsettiğim sınırlayıcılık konusuna biraz daha açıklık getirmek isterim ama lütfen yanlış anlaşılmasın çok fazla kişisel bir düşüncedir bu... Makam konusunda bir önceki yazıda da bahsettiğiniz şekilde izlenen seyirler var, makamların belirleyici noktasını bunlar oluşturuyor diye anladım, bu "seyir" konusu sanırım jazz'da da var ya da bir benzeri var, belli sesleri takip etmeniz gerekiyor ki o havayı yakalayabilesiniz, bunu bilen biri için belki sınırlayıcı gibi gelmiyordur ama ben dışardan bir kulak olarak belli kalıpları duyunca aynı duyguyu alıyorum, buna kulağı eğitip aradaki nüansları idrak etme konusu olarak da bakıyorlar, buna da çok saygı duyuyorum ama yine de bana bahsettiğim şekilde bu bir sınır gibi geliyor.
Mesela şöyle olabilse belki bunu böyle düşünmezdim, bir seyir takip edilirken tamamen o kalıpların dışına çıkılabilse (bu bazı jazz türlerinde oluyor aslında) o zaman vay diyorum, işte bu devrim niteliğinde
Bu uzmanlaşma konularında hep gözlemlediğim bir şey, uzmanlaşmak harika bir şey, her zaman için saygıyı hak ediyorlar ama bir noktadan sonra bildiklerimiz bizim için sıkıntı yaratmaya başlıyor gibi, yani insan yapısı böyle olabilir, biriktirdikçe bir noktadan sonra bu olumsuz bir şeye yol açıyor, nasıl doğru ifade edebilirim (yani yani yanlış bir şey söylemeden) şimdi bulamadım.
Diğer açıdan zenginlik bir yerden sonra çok sınırlı bir çevrede kalmış, bunun sebebi de benim tespit edebildiğim kadarıyla (ki dediğim gibi tamamen uzaylı olarak) bunlar. Ben yine de komalı sesleri (sanırım bu doğru tabir değilmiş) kullanan arkadaşlar arıyorum ve onlarla makamsal gibi olmasa da (aslında böyle diyince halk müziğini andırıyor, bir de o taraf var yani) bu sesleri kullanarak bir şeyler yapmaya çalışıyorum, bu konuda hala uzaylı muamelesi görüyorum.
Mutlaka bahsettiğim şeyleri denemiş olanlar vardır ama ben henüz duymadım, belki birinin forumun bu başlığında ilgisini çekerse diye de bunları açıklamak istedim, umarım konuyu bozmamıştır. Zaten makamları merak eden biri rock forumunda biraz da bu bahsettiğim şekilde türler arası bir denemeyi de düşünebilir, benim naçizane vardığım sonuçlar şimdilik bu şekilde.