gitar kayıt için mikrofon seçimi

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda ulusoy tarafından 21 Aralık 2008 tarihinde açılan konu

  1. forumda çok dolaştım ancak bilgiler dağılmış olduğu için istediğim bilgiye ulaşamadım açıkçası ve sizlerden yardım bekliyorum

    akustik ve klasik gitar için ev ortamında yalıtımsız ortamda kayıt yapacağım
    yaptığım kayıtlarda gitardan güzel ve temiz ( bir gitaristin duymak isteyceği gibi... ) ses almak istiyorum

    daha önce kullandığım mic samson r11 ( dandik )
    düşündüklerim
    rode NT1 A shure sm57 gibi ( önerilerinzi bekliyorum )
    biri condansör diğeri dinamik , hangisini seçmeleyim veya başka ne marka veya model tavsiye edersiniz , önerilerini ve yorumlarınızı sabırsılıkla bekliyorum . çok teşekürler
     
  2. Condenser seçmen senin için daha hayırlı olacaktır daha ayrıntılı bir kayıt yapabileceğin için sonuçlar daha beklentilerine yakın olacaktır.

    Studio Projects C1 e de bakabilirsin.Tabi Rode çok daha iyi. Fakat condenser mikrofon için phantom power gerekeceğinden ses kartının bunu destekleyip desteklemediğini bilmek lazım.

    Bana göre ayrı bir pre-amp kayıtların için yeterli ekipmanı sağlayacaktır sana.
     
  3. benim anlamadığım olay condansörün için gerekli olan 48v power özelliğinin yanında örneğinin firerie solo ses kartının yanında bir de pre-amp mı ihtiyaç duyuyoruz . duyorsak sebebi nedir . teşekrüler
     
  4. Tüm seçimlerine yanına ek olarak Shure Sm57 öneririrm. Ana mic. olarak değil, ama mixe katacağı frekanslar hoşunuza gidebilir.
     
  5. Öncelikle ihtiyaç duyduğumuz şey türkçe yazmak.

    Herhangi bir mikrofondan işlenebilecek seviyede ses alabilmek için mikrofon pre-amp'ına ihtiyacımız vardır. Firewire Solo ses kartında bir adet mic pre bulunduğundan ekstradan bir tane daha bulunmasına illa gerek yok.

    Zannetmiyorum ki evde yalıtımsız ortamda gitar kaydetmeye çalışan birisi kolay kolay çift mikrofon kullansın. Çeşit çeşit mikrofon denesin. Öneriniz bir stüdyo'ya yakışsada evde pek yerli yerinde olacağını sanmıyorum.
     
  6. Evde ben de yalıtımsız ortamda (kendi yaptığım battaniyesel yalıtım dışında) iki mic ile kayıt denedim. Başarılı oldu.

    Yalıtımı çok farklı şekillerle, DIY'ler ile deneme yanılma ile yapmak da mümkün.

    2 yorgan, 3 battaniye, 1 büyük kare yastık, 1 orta boy süs yastık ile 300 wattlık amplinin kayıdını aldım kendi evimde, çok garip sonuçlar çıkabiliyor beklenmeyecek şekillerde :)
     
  7. sonuç olarak phantom power özelliği ve pre-amp ı olan bir ses kartı için evde akustik kayıtlarımda ( amfisiz )
    yalıtımsız fakat ucuz bir yatırımla yalıtım yapabileceğimi hesaba katarak hangisini önerirsiniz . benim olayım çift mikrofon değil tek mikrofon ayrıca

    condansör mü ( rode nt1a )
    dinamik mi ( shure sm57 )
    çok teşekrüler
     
  8. Yalıtımsızsa rode nt1a güzel performans vermeyebilir. Shotgun mic.ler deneyebilirsin.

    Akustik kayıdında sm57 ne yapar ne eder hiç bir fikrim yok açıkçası.
     
  9. Shotgun ile akustik kaydı yapmak yanlış olur. Ortam akustiği ne olursa olsun önemli. Mix'te reverb ile halledilebilecek birşey değil.

    Ne yapacağını bilmediğiniz mikrofonu 3 mesaj önce önermiştiniz anlayamadım ben karışıklık oldu sanırım?
     
  10. Ben cevapları okurken, gitarın akustik olduğunu unutmuşum, dalgınlıkla elektro gitar, kabin mikrofonlaması yapılacak sanmışım böyle olmuş, kusura bakmayın :)

    Ortam yalıtımsız haldeyken, elbette kötü sonuçlar çıkacaktır. Ama sanırım, yalıtım imkanı olmadan verilebilecek öneriler bekliyor sanırım kendisi.
     
  11. bende samson c01 ve c02 condenser mic war ve akustik kaydı yapıyorum.elbette dip gürültü oluyo ama o kadar sorun yaşamıyorum..samsondanda gayet fiyat performansı aldım..yani evimmecidiyeköyde gayette gürültülü biyer ama o kadar sorun olmuyo , ha kapı açılmıycak çıt çıkmıycak falan , bilgisayarın fanının sesini alıyo ama pre amp dan yüksel tutldumu gain mikrofonun dinamiklerini artırmış oluyoruz yakın sese daha çabuk tepki veriyo diğerlerinde yavaş tepkide bulunuyo , mix sırasındada fazla yüksek gaini kıstıkmı o geride kalan gürültüyü az seviyeye indirmiş oluyoru bi nevi çözülüyo..yani aldığım mikrofonlar biri 100 biride 150 milyon ama memnunum..
     
  12. Burda ne demek istediğinizi anlayamadım. Pre-Amp dan gain açtığınızda dinamikleri yükseltmiş olmazsınız. Seviyeyi yükseltmiş olursunuz. Yakın ses çabuk uzak sese geç tepki vermek nasıl oluyor? Mikrofonun mesafe ölçmek gibi bir işlevi yok. Mix sırasında fazla yüksek gaini kısmak la kastınız sadece sinyalin yüksek geldiği noktalarsa belki işe yarayabilir. Bahsettiğiniz teknik de fazlasıyla hata var. Yanlış bilgilendirmeyelim insanları.
     
  13. Mikrofonun mesafe ölçmek gibi işlemi yok ama sesin mesafe katetmek gibi bi özelliği var.Eğerki gain i yüksek tutup mikrofonu kaynağa yakın konumlandırırsak sesin genel bi artışı olur hatta bass larda büyük bi artış görülür.Zaten mikrofona gittikçe yaklaşma efektine proximity effect deniyo.Ben şunu demek istedim ,gain yüksek kaydedilir.Yakın konumlandırmaylada kaynak sesi ortam sesinden daha fazla alınır.Mix sırasındada sesi kısılınca orttamdaki o grurltuden biraz olsun kurtulmuş oluruz.
     
  14. Her frekans aynı hızda gitmez bunu atlamayalım ;) mesafeyi çok arttırmamak lazım.
     
  15. İnsanın duyduğu sesler havada aynı hızda gidiyorlar frekansa bağlı değil. Frekans bizim işimizle alakalı şeylerde sadece dalga boyunu değiştiriyor buda konuyla alakalı değil.

    Benim söylediğim şeyi yanlış anlamışsınız. Ben terimlerdeki yanlış kullanımlarınıza dikkat çekmek istedim. Dinamik başka birşey seviyenin artması başka birşey. Sonuç olarak yaptığınız şey başta açıp sonda kısmak. Hiç açmasakda aynı yere varırız sanırım.
     
  16. Aslında olay pek açmak kısmak değil anladığım kadarıyla. Önemli olan mikrofonu kaynağa olabilecek en yakın yere yerleştirmek.

    Preamp gainini açmanın tek mantığı, daha sonra kısacak pay bırakması olur. Ama bu da evet gereksiz gibi.

    Direk en yakına yerleştirmek zaten aynı olacaktır.

    Ve hatta preampli gainini açmak, atmosfer seslerini daha fazla almaya yol açacaktır gibi geliyor. Bu durumda kayıt üzerinden ses kısmak pek işe yaramaz. Aynı oranda dip ses olur.

    Ama preampli gaini ne akdar kısık, mic. kayanağa ne kadar yakın ise, atmosfer daha az oranla alınmış olur gibi gelmekte.

    En azından kullandığım mixerdeki gain olayı bu şekilde işliyor daha çok.

    Kesin demeyeyim tabi ki :)
     
  17. Şimdi Me_Thuscım diyorsun ki 5khz 130hz ile aynı anda karşı duvardan yansır ve 2mt ötedeki kondensere gider he mi :) yoksa ben mi mesafeyi çok abarttım yada yanlış düşüncelere kapılıyorum.
    Bu arada pek Falloutçu gördüm seni :)
     
  18. Evet Skull_Krusher cığım aynen öyle diyorum. http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_of_sound#General_Formula şu linkte görebileceğiniz gibi hava non-dispersive bir ortam. 28khz in yukarısına etki ediyor sadece. Bizim ilgilendiğimiz kadarı aynı hızda seyahat etmekte :)

    Fallout 3 collecter's edition satın almış bir insan olarak öyle görülmek mutlu etti beni :D
     
  19. sevgili dostlar konuşmanın tam bir yerinde sonuca gelecekken konu başka bir yere kaymış bence forumlarda mümkün olduğunca başka konuya kaymaktan kaçınmalıyız . tmm tartışmak insanı bilgilendiriyor ancak benim gibi bazı forumları sonradan takip eden kişiler sorularına cevap aramakta zorlanıyor . bir arkadaş samsonları önermiş onları hakkında bir araştırma yapacağım . bunun dışında akustik kayıt için gerekli olan mikrofon çeşidi hakkında oyrumlarınızı bekliyorum .
     
  20. ben kücük diafram condenser derim.

    http://images.google.com.tr/images?um=1&hl=tr&q=samson+c02&btnG=Görsellerde+Ara

    şahşi düşüncem gayet verimli.bi araştır ama yinede.okuldada denedik.büyük diaframla küçük deiaframı karşılaştırdık , küçük diafram daha verimli.

    ama şöyle birşey var , tarz meselesi.sen dersinki arkada ritm atsın ön planda başka şeyler duyulsun o zaman dinlersin 2 sinide hmm bu güzel olur tarzıma dersin alırsın.ama atıyorum sadece akustik gitat kaydediceksin yada ne bilim , sadece vokal ve akustik gitar , şahsi önerim küçük diaframdır.
     

Bu Sayfayı Paylaş