Müzisyenler enstrümanlarıyla nerede pratik yapabilirler?

Klasik gitarımda kendimi geliştirmek istiyorum fakat bunu evde yapamıyorum. Hem komşular hem de ev halkı saatlerce süren egzersizlerden rahatsız oluyor.
Sizce nerede çalışabilirim? Veya şöyle sorayım. Forumdaki müzisyenler kendini nasıl geliştirdi? Onlar ne gibi yerlerde çalıştılar?
 
Gitarın köprüsüne doğru bir bezi katlayarak koyabilirsiniz ya da kağıt havlu tarzı birşeyi bir kaç kat yaparak. Bir miktar azaltır.

Şu tarz şeylerde satıyorlar ama şahsen denemedim. Deneyen varsa belirtebilir.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20230214_210825.jpg
    Screenshot_20230214_210825.jpg
    230.9 KB · Gösterim: 81
Klasik gitarımda kendimi geliştirmek istiyorum fakat bunu evde yapamıyorum. Hem komşular hem de ev halkı saatlerce süren egzersizlerden rahatsız oluyor.
Sizce nerede çalışabilirim? Veya şöyle sorayım. Forumdaki müzisyenler kendini nasıl geliştirdi? Onlar ne gibi yerlerde çalıştılar?
Telleri sessiz hale getirmek için köprü tarafına bir bez koyarak daha sessiz çalabilirsin. Ben ilk öğrenirken öyle yapıyordum :)
Bunun bir amacı da var. Normalde çok ses çıkmasın diyerek sessiz çalmaya alışıyorsunuz ya parmaklarınız güçlenemiyor.
Gövde ile tellerin arasına bir bez koyunca daha güçlü vurabiliyorsunuz ve parmaklarınız da güçleniyor....
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Telleri sessiz hale getirmek için köprü tarafına bir bez koyarak daha sessiz çalabilirsin. Ben ilk öğrenirken öyle yapıyordum :)
Bunun bir amacı da var. Normalde çok ses çıkmasın diyerek sessiz çalmaya alışıyorsunuz ya parmaklarınız güçlenemiyor.
Gövde ile tellerin arasına bir bez koyunca daha güçlü vurabiliyorsunuz ve parmaklarınız da güçleniyor....
Haklısınız hocam. Sırf daha sessiz çalışayım diye bağlamada sağ elimi geliştirememiştim. Bu yüzden sadece sağ ele odaklandığım bir dönem olmuştu.
Cevabınız için çok teşekkür ederim.
 
bölümlenmesine katılmayabilirsin ama "sadece" egzersiz yapmak anlamsız, acı verecek derece saatlerce çalışmak da sağlıksız...
Üzgünüm katılamayacağım. Tekrar söylüyorum hedef önemli. 2 akorlu duman şarkıları için günde 1 saat yeterli olabilir fakat emprovize caz çalmak için sadece armoni öğrenmek, tonları ve modları ezberlemek bile ciddi çalışma (hem teorik,hem pratik) gerektirir. Extreme metal türleri için de aynı durum geçerli 220+ bpm shred çalan biri bırakın kendini geliştirmeyi formdan düşmemek için bile saatlerce çalışmalıdır. Bunlar işin daha çok hız tarafında tabi ama basit dahi olsa tuşe, ton ve temiz çalmak da uzun egzersizlerin ürünüdür. Kas yaralanması gibi fiziksel sağlık sorunlarına yol açacak şekilde olmadıktan sonra egzersizin bir zararı olmaz.
 
Üzgünüm katılamayacağım. Tekrar söylüyorum hedef önemli. 2 akorlu duman şarkıları için günde 1 saat yeterli olabilir fakat emprovize caz çalmak için sadece armoni öğrenmek, tonları ve modları ezberlemek bile ciddi çalışma (hem teorik,hem pratik) gerektirir. Extreme metal türleri için de aynı durum geçerli 220+ bpm shred çalan biri bırakın kendini geliştirmeyi formdan düşmemek için bile saatlerce çalışmalıdır. Bunlar işin daha çok hız tarafında tabi ama basit dahi olsa tuşe, ton ve temiz çalmak da uzun egzersizlerin ürünüdür. Kas yaralanması gibi fiziksel sağlık sorunlarına yol açacak şekilde olmadıktan sonra egzersizin bir zararı olmaz.
Hocam benim hedefim gitarda mozart - bach - paganini vb eserleri çalmak.
Örneğin BU eseri temiz bir şekilde çalabilmek için haftada 8 gün, günde 25 saat çalışmak gerekiyor.
 
katıl demiyorum.... yanlışsın da demiyorum.... başlığı açan arkadaşın seviyesini göz önüne alırsak Yngwie ya da Tremonti gibi gitarla yaşamayacağı da aşikar ise normal bir insan gündelik rutini içinde çalışmasında fayda var... öğrendikçe kendi disiplini ve programı da gelişir ama daha bismillah hadi günde 8 saat egzersiz yapayım derse 1 aya bırakır zaten gitarı :)
 
Hocam benim hedefim gitarda mozart - bach - paganini vb eserleri çalmak.
Örneğin BU eseri temiz bir şekilde çalabilmek için haftada 8 gün, günde 25 saat çalışmak gerekiyor.
Ben de Agustin Barrios Mangore'den La Catedral çalmaya çalışıyorum son 4-5 yıldır iş arasında bir saat falan bakarak anca 3. bölümün yarısına kadar geldim hala bitmedi. Oturup vakit ayırmayınca olmuyor. Hiç çalışamadığım zamanlar olunca da unutup tekrar bakıyorum falan derken uzadıkça uzadı.
katıl demiyorum.... yanlışsın da demiyorum.... başlığı açan arkadaşın seviyesini göz önüne alırsak Yngwie ya da Tremonti gibi gitarla yaşamayacağı da aşikar ise normal bir insan gündelik rutini içinde çalışmasında fayda var... öğrendikçe kendi disiplini ve programı da gelişir ama daha bismillah hadi günde 8 saat egzersiz yapayım derse 1 aya bırakır zaten gitarı :)
Tabi egzersizin eğlenceli bir yanı yok ben hiç çalışmıyorum mesela 🤓
 
Hocam benim hedefim gitarda mozart - bach - paganini vb eserleri çalmak.
Örneğin BU eseri temiz bir şekilde çalabilmek için haftada 8 gün, günde 25 saat çalışmak gerekiyor.
Okullu bir müzisyen misiniz? Şayet değilseniz, bu hedefe kendi başınıza ulaşmanız mümkün değil. Andre Segovia-Julian Bream kuşağından sonrası tümüyle okulludur.
Klasik müzik eserlerini klasik gitarda yorumlamak, egzersizin çok ötesinde şeyler gerektirir. Zaten sizin de egzersiz ile parmak egzersizi değil de, gerçek anlamda pratik yapmaktan bahsettiğinizi düşünüyorum.
Verdiğiniz eser örneğinde de çok fazla şey var dikkate alınması gereken. Yani temel teknik, teori-armoni-kulak ve üzerine de dönem repertuarı-yorum bilgisi vs. gibi şeylere ihtiyaç var.
Vaktiyle klasik gitara deli gibi heves etmiş, resitallere gitmiş, tonlarca nota arşivi biriktirmiş ve bir sürü kazık parça ezberlemiş birisi olarak bugün geriye dönüp baktığımda bana sadece iki faydasını görüyorum: Biri nota okuma ve yerlerini öğrenme, öbürü de kulağımı doğru seslerle batı müziği armonisine alıştırma. Biraz da sağ el parmaklarını açmış olmak tabii... Gerisi pek anlamlı gelmiyor. O yüzden bu yola girecekseniz bunu ciddi bir şekilde planlamakta fayda var.
 
Okullu bir müzisyen misiniz? Şayet değilseniz, bu hedefe kendi başınıza ulaşmanız mümkün değil.
Neden mümkün olmasın? Doğru hocalarla çalışarak okula gitmeden de yapılabilir.
Aranızda bu 8 yaşındaki çocuğun konservatuar mezunu olduğunu düşünen var mı?
Doğru tekniklerle ilerledikten ve çok çalışıp çok dinledikten sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyor zaten.
 
Son düzenleme:
Ona bakarsak dünyanın en iyi gitaristlerinden biri Jimi Hendrix nota bilmez, müzik eğitimi de yok. Ona rağmen bir şekilde öğrenmiş işi, tabii çoğunlukla yetenek. Yetenekli insanin enstrümanda kendini geliştirmesi başkasına göre çok çok daha kolay olabilir.
Ya da sıfırdan biri gitara başlarsa yeterli zaman ayırıp, öğrenip, çok fazla egsersiz yaparak hatta müziği matematiksel olarak da cok ileri seviyede öğrenip iyi bir virtüöz veya "shredder" olabilir. Kişinin virtüöz olması teknik olanaklarını çok artırmış olabilir ama duygu ve birşeyler yaratma yeteneği olmadıktan sonra shred yakmaktan modlardan yürümekten daha fazla olmaz.
 
Neden mümkün olmasın? Doğru hocalarla çalışarak okula gitmeden de yapılabilir.
Aranızda bu 8 yaşındaki çocuğun konservatuar mezunu olduğunu düşünen var mı?
Doğru tekniklerle ilerledikten ve çok çalışıp çok dinledikten sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyor zaten.

Haklısınız. Ben bunu nasıl oldu da düşünemedim?
8 yaşındaki çocuk bu parçayı çalabiliyor. Bu yaşta konservatuar bitirmiş olamayacağına göre de, bunun için okula gitmesine gerek yok.
Burada bir şey daha var sanki gözden kaçırdığım. Dilimin ucunda.
Eğer mantığınızın bu olduğunu baştan söyleseydiniz. yanıt yazmazdım.
Kendi deneyimi ve bilgisi yerine internet linkleri ve mantık yürüterek (Neden olmasın?) (Bkz: "Ya tutarsa...") konuşan insanları genellikle blokluyorum. Zaman kıymetli bir şey çünkü.
Size üstün yetenekli/harika çocuk klasik gitar yorumcularının nasıl yetiştiğine dair bir kaç şey okumanızı tavsiye ederim. John Williams ile başlayabilirsiniz.
 
Ona bakarsak dünyanın en iyi gitaristlerinden biri Jimi Hendrix nota bilmez, müzik eğitimi de yok. Ona rağmen bir şekilde öğrenmiş işi, tabii çoğunlukla yetenek. Yetenekli insanin enstrümanda kendini geliştirmesi başkasına göre çok çok daha kolay olabilir.
Ya da sıfırdan biri gitara başlarsa yeterli zaman ayırıp, öğrenip, çok fazla egsersiz yaparak hatta müziği matematiksel olarak da cok ileri seviyede öğrenip iyi bir virtüöz veya "shredder" olabilir. Kişinin virtüöz olması teknik olanaklarını çok artırmış olabilir ama duygu ve birşeyler yaratma yeteneği olmadıktan sonra shred yakmaktan modlardan yürümekten daha fazla olmaz.
Hendrix vizyonerdi/öncüydü. Bu tip insanların olağanüstü tekniği olması gerekmiyor aslında, ama elbette Hendrix de kendi devri için düşünülmeyen şeyleri yapan bir adam.
Bunun farklı örnekleri vardır; ör: Miles Davis. Kesinlikle gelmiş geçmiş en müthiş caz trompeçilerinden filan DEĞİL teknik anlamda. Bunu ben söylemiyorum; birden fazla yerde yapılmış bir tespit. Şimdi bu forumda soralım, kaç kişi Clifford Brown'ın adını duymuş? Akıllara ziyan bir virtüözdür (çok genç yaşta trafik kazasında ölüyor...). Ama Miles Davis olağanüstü yaratıcı ve vizyoner bir adam. Birisi şöyle yazmıştı hatta: "Caz tarihine bakan biri, aynı isimde briden fazla Miles Davis olduğunu düşünebilir." Bunun nedeni, bir çok tarzı icat eden/yaratan adamlardan olması. Pek çok caz müzisyeni tek bir tarzın içinde kariyer yaparken, adam birden fazla tarzın basbayağı yaratıcısı olmuş. Hendrix öncesinde rock gitaristi diye bir şey yok, zaten aslında Hendrix de öncelikle blues gitaristi. Onunla birlikte rock gitaristi diye bir kimlik/sound/tarz/imaj (hepsi birden...) oluşuyor. Bunlar çalışma işi değil tam olarak, İngilizce'de "calling" denilen bir hadise vardır; onu keşfetmekle ilgili aslında. Herkese de kısmet olmaz.

Ama klasik müzik yorumculuğu böyle bir şey değil. Amatörce kendi evinde çalmaktan bahsediyorsak, o başka bir şey. Klasik gitar çalmayı öğrenmekle klasik müzik yorumcusu olmayı aynı şey zannetmek çok tipik bir hatadır; cehalet diyelim. Yorumculuk; eğitim, disiplin ve KARİYER meselesidir. Repertuar, yarışmalar, konserler, kayıtlar. Hepsi olmak zorunda. Hatta mümkünse belli besteciler/dönemler üzerine uzmanlaşma. Bütün bunlar, eğitimin üzerine konan şeyler. Yani eğitim şart, ama sadece onunla yorumcu filan olunmuyor. Kendini üstün yetenekli harika çocuklarla kıyaslayıp "çalışırsam ben de yaparım" filan demek zaten hayatı internet penceresinden görmenin klasik sonuçlarından biri. Bu videoda gördüğümüz şey, sadece yetenek filan değil. Üstün yetenek, ama sadece o da değil. Parçayı önüne alıp çalmayı öğrenirsin, İyi-kötü çalarsın veya çaldığını düşünebilirsin filan... Bunlar değil mesele.
Size basit bir örnek vereyim: Erkan Oğur, Küba'ya gittiği zaman (klasik gitar çalışmaya...) , klasik gitarda kendi tonum OLMADIĞINI FARK ETTİM diyor. Erkan Oğur diyor bunu. Ve klasik gitar yorumcusu olmaktan vazgeçiyor. Biliyor çünkü; o kişisel "ton" yoksa, yorumculuk kariyeri olmuyor klasik müzikte.
Bir örnek daha vereyim. Forum ismim olarak kullandığım Barrios, aslında kendi kuşağının en büyük klasik gitar virtüözlerinden biri. Belki de en önemli özelliği, çağdaşlarının hepsinden "cesur" olması ve taş plağa kayıt yapması. Diğerleri neden mi yapamıyor? Cesaret edemiyorlar kayıtta çalmaya!
 
]Size üstün yetenekli/harika çocuk klasik gitar yorumcularının nasıl yetiştiğine dair bir kaç şey okumanızı tavsiye ederim. John Williams ile başlayabilirsiniz.
Bilmeyen birinin nasıl bir eğitim aldığını tahmin etmesi zor değil. Ayrıca bilmediğimi nerden çıkardınız.
Kendi deneyimi ve bilgisi yerine internet linkleri ve mantık yürüterek (Neden olmasın?) (Bkz: "Ya tutarsa...") konuşan insanları genellikle blokluyorum.
Gönül rahatlığıyla bloklayabilirsiniz. Önyargıyla kendi hiçbir deneyimimin olmadığını düşünen ve ekşi sözlük diliyle yazan birinin fikrine ihtiyacım yok.
Sizin kafanızda kurduğunuz kişinin dışında ya tutarsa mantığıyla düşünen birisi de yok ortada çünkü işin şansla alakası yok.
Dediğim gibi doğru hocalarla, doğru teknikle ilerlenilirse ve çok çalışılırsa okula gitmeseniz bile bu eserleri icra edebilirsiniz.
Eğer herşeyi doğru yapıp hedefe ulaşamıyorsanız ya aşırı yeteneksiz ya da aptalsınız demektir.
Tabii benim kastettiğim şey dünyanın en iyi gitar yorumcusu olmak değil.
Bu sizin kafanızda kurup benim savunduğum şeyin bu olduğuna inanmanız.
O değerli zamanınızı cevap yazarak uğraşmayın. Direkt bloklayın lütfen.
 
Son düzenleme:
Dinamik çok önemli bir şeydir müzik yaparken. Ne demek dinamik eseri nasıl bir tuşeyle çaldığınız. Eğer rahatça sesli yada sessiz çalışamıyorsanız enstrumanda belli bir seviyeye gelmek oldukça zor olur hele ki klasik bir eser çalacaksanız.

Rahatça çalabileceğiniz alan yaratmanız lazım. Aylık studyo kiralayabilirsiniz belki bazı müzik okulları uygun zamanlarda etüd odalarını size ayırabilir. imkan dahilinde yalıtım yapabilirsiniz çalışma alanınıza bu da bir seçenek.
 
Geri
Üst