Başlangıç

Merhabalar ben elektro gitar çalmak istiyorum ve birkaç sorum var öncelikle küçük bi yerde yaşıyorum ve burada elektro gitar dersi veren kimse vs yok kendim evde öğrenmem lazım evde öğrenilebilecek bir enstürman mı(6 yıllık bir bağlama tecrübem var) ikinci sorum daha çok duman manga teoman çalmak istiyorum ama ilerde tarzımın değişebilme ihtimalinden dolayı nasıl bir elektro gitar alsam kararsızım ama aklımda hss veya hsh var elektro gitar önerir misiniz(net bir bütçem yok ama yaklaşık gerekli olan tüm ekipmanlarla beraber 15k tl birde elektro gitarı uçakla almanyadan getirtme gibi bir imkanım var)? küçük yerde yaşadığımdan kendim gidip bakma gibi bir imkanım yok ve son sorum ise ses kartı amfi kargaşası hakkında başlangıç için seskartımı almalıyım yoksa amfimi bu konudada çok kararsızım(apartmanda yaşıyorum çalışırken kulaklık takıp çalışacağım)
 
Bağlama biliyorsanız 1-2 haftaya gitara tam olarak alışırsınız. Tarzınıza H H, HSH, HSS uygun olur ama önemli olan amfi. Kesinlikle ses kartı önermem Orange Crush 20RT bulabilirseniz alın kulaklık girişi vardı hatırladığım kadarıyla. 2.el almanızı öneririm çünki fiyatlar 1-2 ayda sürekli zam yiyor.
2.el bakacaksanız Ibanez RG370DX veya Ibanez grg121DX öneririm.

Ayrıca milyar tane başlangıç konusu var onlara bakmanız iyi olur.
 
Bağlama biliyorsanız 1-2 haftaya gitara tam olarak alışırsınız. Tarzınıza H H, HSH, HSS uygun olur ama önemli olan amfi. Kesinlikle ses kartı önermem Orange Crush 20RT bulabilirseniz alın kulaklık girişi vardı hatırladığım kadarıyla. 2.el almanızı öneririm çünki fiyatlar 1-2 ayda sürekli zam yiyor.
2.el bakacaksanız Ibanez RG370DX veya Ibanez grg121DX öneririm.

Ayrıca milyar tane başlangıç konusu var onlara bakmanız iyi olur.
Bağlama çalmadığım için, tümüyle bağlama çalanlara ilişkin gözlemlerimden yola çıkarak bir kaç şey söyleyeceğim:
Bambaşka tavırla çalınan, iki ayrı dünyanın enstrümanları. Perdeliler, sapları var ve mızrap/pena ile çalınan telli enstrümanlar. Ortak noktalar bunlar sanırım.
Ama elektrogitarda en zor şeylerden biri tel geçişi yapmak (sağ el tekniği) ve klavyede dikey olarak da hareket edebilmektir. Bağlamada bunun yeri var mı ? (bilmediğim için soruyorum). Bağlamada o upuzun sap üzerinde yatay hareket etmekte ustalaşmak gerekiyor?
Ayrıca, özellikle distortion ile çalarken tüm telleri susturup sadece istenen telin titremesini sağlayacak şekilde çalmayı sağlayan teknikleri (muting ve damping) öğrenmek gerekiyor. Aksi takdirde bol miktarda gürültü çıkar. Bağlamada diğer tüm telleri susturup tek bir teli tınlatmak gibi bir şey var mı?
Bence ud çalmak çok büyük bir avantaj olabilir, çünkü teknik ve yaklaşım daha fazla benziyor. Bağlamadan emin değilim. Akustik gitarla kendine eşlik eden bir şarkıcı görmüştüm, sağ eline bakar bakmaz aslında bağlama çaldığını anlamıştım mesela (ve doğal olarak iyi de duyulmuyordu yaptığı...)
Bağlamacıların sağ el tekniği bana biraz gypsy jazz gitaristlerinin tekniği anımsatıyor. Ama blues-metal vs çalmak için çok farklı tavırlar gerekecektir. Bu anlamda bağlamadan geçme olduğunu bildiğim Erkin Koray, Cahit Berkay gibi adamların rock gitar çalışını oldukça tuhaf bulmuşumdur mesela ve sürekli komalı sesler gelir onların çalışında. Bu anlamda bir dezavantaj bence bağlama.
Sol elde avantaj sağlar tabii, en azından dışarıdan öyle gözüküyor. Ama bunun dışında çok farklı bir dünya olacağını söylemek lazım.
Daha doğrusu, amaç eğer bağlamadaki gibi bir tarzı elektrogitarda devam ettirmekse, geçiş çok zor olmayabilir.
Ama amaç batı kafasıyla müzik yapmaksa, avantaj değil dezavantaj bile olabilir gibi geliyor. Çünkü iş mekanik boyuttan ibaret değil.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Bağlama çalmadığım için, tümüyle bağlama çalanlara ilişkin gözlemlerimden yola çıkarak bir kaç şey söyleyeceğim:
Bambaşka tavırla çalınan, iki ayrı dünyanın enstrümanları. Perdeliler, sapları var ve mızrap/pena ile çalınan telli enstrümanlar. Ortak noktalar bunlar sanırım.
Ama elektrogitarda en zor şeylerden biri tel geçişi yapmak (sağ el tekniği) ve klavyede dikey olarak da hareket edebilmektir. Bağlamada bunun yeri var mı ? (bilmediğim için soruyorum). Bağlamada o upuzun sap üzerinde yatay hareket etmekte ustalaşmak gerekiyor?
Ayrıca, özellikle distortion ile çalarken tüm telleri susturup sadece istenen telin titremesini sağlayacak şekilde çalmayı sağlayan teknikleri (muting ve damping) öğrenmek gerekiyor. Aksi takdirde bol miktarda gürültü çıkar. Bağlamada diğer tüm telleri susturup tek bir teli tınlatmak gibi bir şey var mı?
Bence ud çalmak çok büyük bir avantaj olabilir, çünkü teknik ve yaklaşım daha fazla benziyor. Bağlamadan emin değilim. Akustik gitarla kendine eşlik eden bir şarkıcı görmüştüm, sağ eline bakar bakmaz aslında bağlama çaldığını anlamıştım mesela (ve doğal olarak iyi de duyulmuyordu yaptığı...)
Bağlamacıların sağ el tekniği bana biraz gypsy jazz gitaristlerinin tekniği anımsatıyor. Ama blues-metal vs çalmak için çok farklı tavırlar gerekecektir. Bu anlamda bağlamadan geçme olduğunu bildiğim Erkin Koray, Cahit Berkay gibi adamların rock gitar çalışını oldukça tuhaf bulmuşumdur mesela ve sürekli komalı sesler gelir onların çalışında. Bu anlamda bir dezavantaj bence bağlama.
Sol elde avantaj sağlar tabii, en azından dışarıdan öyle gözüküyor. Ama bunun dışında çok farklı bir dünya olacağını söylemek lazım.
Daha doğrusu, amaç eğer bağlamadaki gibi bir tarzı elektrogitarda devam ettirmekse, geçiş çok zor olmayabilir.
Ama amaç batı kafasıyla müzik yapmaksa, avantaj değil dezavantaj bile olabilir gibi geliyor. Çünkü iş mekanik boyuttan ibaret değil.
bağlamada sadece yatayda deil dikey olarakta elin alışması lazım veyine tel odaklı çalınan şeylerde var ama muting ve damping dediğiniz şeylerin bağlamada pek yeri yok varsada ben bilmiyorum.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Bağlama biliyorsanız 1-2 haftaya gitara tam olarak alışırsınız. Tarzınıza H H, HSH, HSS uygun olur ama önemli olan amfi. Kesinlikle ses kartı önermem Orange Crush 20RT bulabilirseniz alın kulaklık girişi vardı hatırladığım kadarıyla. 2.el almanızı öneririm çünki fiyatlar 1-2 ayda sürekli zam yiyor.
2.el bakacaksanız Ibanez RG370DX veya Ibanez grg121DX öneririm.

Ayrıca milyar tane başlangıç konusu var onlara bakmanız iyi olur.
2.el alırken dikkat etmem gereken şeyler nelerdir birde ses kartı önermemenizin sebeplerini sorabilir miyim?
 
Bağlama çalmadığım için, tümüyle bağlama çalanlara ilişkin gözlemlerimden yola çıkarak bir kaç şey söyleyeceğim:
Bambaşka tavırla çalınan, iki ayrı dünyanın enstrümanları. Perdeliler, sapları var ve mızrap/pena ile çalınan telli enstrümanlar. Ortak noktalar bunlar sanırım.
Ama elektrogitarda en zor şeylerden biri tel geçişi yapmak (sağ el tekniği) ve klavyede dikey olarak da hareket edebilmektir. Bağlamada bunun yeri var mı ? (bilmediğim için soruyorum). Bağlamada o upuzun sap üzerinde yatay hareket etmekte ustalaşmak gerekiyor?
Ayrıca, özellikle distortion ile çalarken tüm telleri susturup sadece istenen telin titremesini sağlayacak şekilde çalmayı sağlayan teknikleri (muting ve damping) öğrenmek gerekiyor. Aksi takdirde bol miktarda gürültü çıkar. Bağlamada diğer tüm telleri susturup tek bir teli tınlatmak gibi bir şey var mı?
Bence ud çalmak çok büyük bir avantaj olabilir, çünkü teknik ve yaklaşım daha fazla benziyor. Bağlamadan emin değilim. Akustik gitarla kendine eşlik eden bir şarkıcı görmüştüm, sağ eline bakar bakmaz aslında bağlama çaldığını anlamıştım mesela (ve doğal olarak iyi de duyulmuyordu yaptığı...)
Bağlamacıların sağ el tekniği bana biraz gypsy jazz gitaristlerinin tekniği anımsatıyor. Ama blues-metal vs çalmak için çok farklı tavırlar gerekecektir. Bu anlamda bağlamadan geçme olduğunu bildiğim Erkin Koray, Cahit Berkay gibi adamların rock gitar çalışını oldukça tuhaf bulmuşumdur mesela ve sürekli komalı sesler gelir onların çalışında. Bu anlamda bir dezavantaj bence bağlama.
Sol elde avantaj sağlar tabii, en azından dışarıdan öyle gözüküyor. Ama bunun dışında çok farklı bir dünya olacağını söylemek lazım.
Daha doğrusu, amaç eğer bağlamadaki gibi bir tarzı elektrogitarda devam ettirmekse, geçiş çok zor olmayabilir.
Ama amaç batı kafasıyla müzik yapmaksa, avantaj değil dezavantaj bile olabilir gibi geliyor. Çünkü iş mekanik boyuttan ibaret değil.
Bende arada ki farkları bilmiyorum sadece etrafımdakilerin tecrübesi ile konuştum. Bir müzik mağazasında elektro gitar hocasıyla konuştum, bana sazdan elektroya geçtiğini söyledi... Nasıl olduğunu sordum, bana ikiside perdeli ve mantığı benziyor elektroyu eline aldığında gerisi geliyor dedi. Bir bağlama çalan arkadaşımda gözümün önünde ilk defa eline elektro aldı, az da olsa bi kaç şey çaldı ve basit olduğunu söyledi. Yani eline ilk defa gitar almak ile bağlamadan elektroya geçmek aynı şey değil, kesinlikle ön eğitim görmüş gibi hissediyorsunuz. Gerisi zaten çalarken geliyor.

2.el alırken dikkat etmem gereken şeyler nelerdir birde ses kartı önermemenizin sebeplerini sorabilir miyim?
Gitar eski ise eski görünmediğine (bakımlı olduğuna) emin olun fazladan masraf yaratabilir. Değişen bir şey olup olmadığından emin olun. İmkanınız varsa ekipmanı gidip test edin, deneyecekseniz önerim ilk amfiyi alın sonra gitara gidin yanınızda gitar ile bilgililerin olması çok iyi olur. Gitarın sap ayarına bakın (sap ve telin bükük olup olmadığına). Tellerin hizasını kontrol edin birbirleriyle orantılı uzaklığa sahip değilse köprüde/sap kafasında sorun olabilir.

Ses kartı önermiyorum çünkü ses hem doğal çıkmayacak hemde sizi üzerine uğraştırıcak bir şey. Analog amfi onun yerine priz bulduğunuzda sorunlarınızı bitirecek bir şey. Hatta 2.elde Boss katana mini, Roland micro cube gibi uygun fiyata bulabileceğiniz pilli amfiler var alır istediğiniz yerde çalarsınız. Daha doğal bir sese sahip olursunuz kısaca. Tabii daha ses kartı tarzı şeyler istiyorsanız Dijital amfilere ve prosesörlere yönelebilir veya direk ses kartı alabilirsiniz. Benim önerim bir analog amfi, gerekirse pedalda alırsınız. 2000'lerin, 90'ların ve daha gerisinin tonunu en iyi verecekler onlardır.
 
Geri
Üst