elektro gitarımda tellerde cızırdama......

'Elektro Gitarlar' forumunda nurican tarafından 7 Eylül 2009 tarihinde açılan konu

  1. Washburn Maverick BT-4 endonezya yapımı bir gitarım var.Tellerde özellikle ilk 3 telde cızırdama çok oluyor ve bu cızırdama amfiye bağlandığında daha kötü oluyor.Sap ayarının bozuk oldğunu düşünüp kontrol ettim.Şöle :

    bütün tellerde olmak üzere 1. ve 12. perdeye basılı tutup tellerin sapa deydiğini, yani hiç bir perdesinde (1-12 perde arası) boşluk yoktu..

    bir başka kontrolüm ise 12. perdenin en üst tel ile sap arasındaki uzaklığı ölçtüm 4 mm çıktı.Gitara yeni başladığım için bunları yaptım.Araştırmalarıma göre sap ayarında bozulma yok tabi eğer öyleyse ama cız diye ses geliyor...sorun nerden kaynaklanıyor olabilir perşembe günü kursa gittiğimde hocama göstericem ama çok meraklandım birde eğer sap ayarı bozuksa ne kadara yapıyorlar bilgisi olan ??? şimdiden teşekkür ederim.
     
  2. Yeniysen bu işte pek bulaşma. Sap ayarını bozma ihtimalin şuan yüksek. Götür bir ustaya baksın. 30 lirayada yapanıda bulursun 50 lirayada.
     
  3. teşekkürler....
     
  4. Önemli değil.
     
  5. ben 20 tl ye yaptırdım.eskişehirdeyim.adam 35 tl felan dedi.abi sonra getiririm şu anda o kadar yok yanımda vs.dedim.sorun değil dedi.bu arada parayı az vermek için yalan söylemedim.gerçekten yanımda 20 tl vardı.para sorun değil dersen düzgün bi ustaya götür.teller çok aşağıya indirilmişte olabilir.ilk zamanlar cızırdama sesi gelir.ancak sonra alışırsın.ses amfidende cızırtılı kötü vs.geliyosa git göster bi utaya....
     
  6. perşembe günü kurs aldığım müzik marketine gidip göstermeyi düşünüyorum veya yarın...bu arada amfide czırdama çok oluyor ....:S neyse halledilecek bi durumsa sorun yok zaten çok teşekkür ettim...
     
  7. bu gün gösterdim sap ayarında sorun çıkmadı teller değişcek birde bakım yapılacak ilginize tekrar teşekkür edrim....
     

Bu Sayfayı Paylaş