As i lay dying , in flames tonlarında kayıt için yardım !!!

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda creatival-mind tarafından 12 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu

  1. Öncelikle 9 senedir kendi bestelerimi yaptığımı belirterek foruma başlangıç yapmak istiyorum. Uzun zamandır forumlardan bilgi topluyorum. Fakat pek iyi ilerlediğim söylenemez. Bazı bilgilerim ileri seviyeye gitmişken bazı temel bilgilerimdeki eksiklikler yüzünden istediğim sonucu elde edemiyorum.

    Elimde bulunanlar ,

    2.1 ghz işlemci 4gb ram pc
    cubase 5 programı ve yan pluginler (waves , naturel instrument )
    m-audio mobile pre
    İbanez rg 350 dx
    behringer Behringer XENYX 802 mikser
    Shure mikrofon nt1a
    5+1 creative ses sistemi
    line 6 pod xt live processor
    midi klavyeler ve cihazlar cart curt .....


    Öncelikle elde etmek istediğim ton son derece güçlü bass ve hi gain içerikli bir sound. Örneğin , pod xt live dan ses kartına direk geçip 5+1 ses sisteminden çıkış aldığımda istediğim tona yakın bir ton bulabiliyorum.
    Fakat kayıtlarda son derece cırtlak , treble yani üst sesleri daha fazla olan distortion duyuyorum. Halbuki ben bol aksaklı , tok , dolgun distortionlar elde etmek istiyorum ve bunu başaran kişileri gördüm. Youtube da adam live kayıtlar almış muazzam.

    Herneyse başlıca yaşadığım problemlerden bir ikincisi ise palm mutingler arası garip ötmeler. Sanırım gain kombinasyonu ile alakalı sorunlar yaşamaktayım çözemedim.


    Birçok kişiye danıştığımda istediğim hardcore - numetal tarzına yakın tonları rahatlıkla alabileceğim söyleniyor. Fakat tam olarak hoşuma gitmeyen bir sorun var. Bu yüzden destek almaya karar verdim. Örnek olacak istediğim tonları anlamayan kişilere yollayabilirim.

    Şimdiden teşekkürler.
     
  2. Re: As i lay dying , in flames tonlarında kayıt için yardım


    5+1 sisteme girerken procesorun balanced output una takıp
    direk ses kartına giriş yaparkende procesorundeki unbalanced bi outputa
    takarsan sendekine benzer problemler ortaya cıkar

    pod un manualine bakarak hangi outputlar balanced hangileri unbalanced
    ögrenebilirsin
    genelde üstünde headphone mixer filan yazan outputlar balanced olur
    procesorden amfi için olan outputlarda unbalanced olur
     
  3. Aldığınız kayıtlar tek track mi yoksa double/quad vs kayıt alıp pan yapıyor musunuz? Metal müzikte ben İsveçli gruplardan bazıları dışında tek track orta ayarda kayıt alınmış bir gitar tonu duymadım.

    Eğer zaten 2 li ya da 4 lü kayıt alıp %100 / %100 ve %80 / % 80 gibi pan yapılmış ise tonlarınızda ses kartına giriş empedans uyumsuzluğu ya da ek pluginler ile compress edilmemiş olabilir track.

    Canlı gerçek zamanlı çalıyorsanız da benim tavsiyem yazılımda sinyali 2 ye bölün sağ ve sol kanala farklı amfi modellemesi koyun. Her türlü kabin simülasyonu falan da farklı olsun. Aralarına da 15- 25 ms de gecikme koyun , Tok şişman canlı sesler elde edersiniz. 8000KHz sonrası sesler ile 200 Hz altı sesleri de filtreleyin.
     
  4. Tekrardan ilgi ve alakalınıza teşekkür ederim.
    Benim taktiğim pod xt live L+R Olmak üzere 2 jack ile stereo çıkış alıp aynı iki kabloyu m-audio mobile pre ses kartıma stereo giriş yapıyorum. Fakat kayıtlarımda asdasd adlı kullanıcının dediği 2'li 4'lü teknikleri kullanmadım bunları deneyeceğim. Fakat bu teknikten önce bilgisayara temiz bir kayıt gitmesini sağlamalıyım. Çünkü şunu söylemeliyimki bu kadar güzel ekipman olmasına rağmen palm mutingler arasında ötmeler alıyorum. Hi-gain kullandığım için sanırım stok manyetiklerim bu durumu kaldırmıyor olabilir.

    Tam olarak istediğim ton http://www.myspace.com/bleedingskies1

    belirttiğim myspace sayfasındaki gibi bir ton istiyorum. Bu kişi tamamen evde kayıt yapıyor ve processorü ses kartına bağladıktan sonra direk nuendo ile kayıt yapıyor. Nasıl buna benzer bir ton alabilirim. Ötme olmadan ve palm mutinglerimin arasında ötme yaşamadan.

    Ötme sorunum topraklama veyahut manyetik ile alakalı olabilir. İkisinide gidermek istiyorum. Fakat önce hangisi kaynaklı olduğunu nasıl çözebilirim ?
    Şu rack sistemlerin en üstüne konulan PHONIC power supply sistem gibi giriş ve çıkış dalgalanmalarını düzenleyici bir cihaz mı almalıyım ?
     
  5. Ötme Diyerek nasıl bir ses olduğunu pek canlandıramadım ama linkteki kayıtları inceledim. Öncelikle belirttiğim gibi burada çalan gitar tonu en az 4 kere kaydedilmiş.
    şimdi bir gitarı kaydederken (mono şekilde kayıt alacaksın ama stereo tracke kayıt yapacaksın, modelleme yapan cihaz ya da program o mono tonu kendi içinde stereo kaydeder.). biraz daha pes tonlu bir sesi kaydet ve bunu tamamen %100 sola pan yap. Sonra aynı tonda tekrar çal ve bunu %100 sağa yasla başka bir track de. Daha sonra aynı şeyi biraz daha orta seslerde çal ama bu sefer %80 sağa ve tekrar çal bu sefer %80 sola toplamda 4 adet track hep aynı kayıttan olsun. Böylece aslında 4 tane gitar çalarken sen tek gitar çalmış gibi ama güçlü bir ton alırsın. Daha sonra kayıtta da yer aldığı gibi bass gitar ve davul ekledikten sonra uygun şekilde mixlemen lazım. En son da mastering yapılmış kayıda ki burası en zor ve önemli konualrdan biri. Ben mastering konusunda çok çok başlardayım o yüzden net birşeyler söylersem yanlış olur. Genelde mastering aşamasında multiband compression, EQ ve filtreleme, saturation, stereo widening , mastering reverb ve en son sound maximizing yapıyorum kendi kayıtlarıma.
     
  6. Anladım. Bu metot çok kafama yattı . Daha önceki makalenide okudum. Bu önerileri birleştirerek bir kayıt denemesi yapmayı planlıyorum. Fakat dün akşamki kayıt denememde resmen sıkıntı çektim. Örneğin hiçbirşey çalmadığım halde elimi palm muting pozisyonunda tellere dokundurduğum halde bile kayıtlarda çok belirgin bir dip gürültü , ötme ve tıss sesi alıyorum. Noise gate devreye girince 12 ms civarında bu susuyor ama ben istiyorumki teli susturduğum anda susmalı ses filan gelmesin. Anında sessizlik olsun istiyorum.
     
  7. Amfi de Gaini saat 12 yönünden fazla açma eğer gain yetmiyorsa önüne overdrive pedalı ya da pedal modellemesi koyabilirsin.
     
  8. Çok teşekkür ederim asdasd mesela benim en büyük hatalarımdan biri bu sanırım. Benim pod xt live üzerinde drive yazan kısım neredeyse yüzde 90 civarında . Büyük ihtimallede o ötme dediğim durum oluşuyor. Pekala bana diğer başlık altında gönderdiğin örnek projeler gibi kayıt yapabilmem için hangi vst amp ve pedal modellemesi programlarını önerirsin. Anladığım kadarıyla Peavey revalver mk III filan önericeksin doğru mU ?
     
  9. Ben paralı olarak Revalver MK III ve Overloud TH1 i ağırlıklı kullanıyorum. Bu ikisi ile elde edemeyeceğin ton olamaz. Ayrıca Pod farm ( pod X3 deki tüm sistemin aynısı ) ve amplitube 3 dahil diğer programları da lisanslı olarak aldım ama pod farm neredeyse hiç kullanmıyorum. Sadece DI box olarak donanımını kullanıyorum.
    Aslında illa ki para harcamaya bile gerek yok. Şu anda ücretsiz plugin yapan çok kişi var ve bunların geldiği seviye inanılmaz.

    Lepou Plugins : Soldano Slo100, Bogner Extacy , Marshall , Engl Fireball 645 gibi amfi pluginleri var. Bunlar ücretsiz ve inanılmaz kalitede ses çıkarıyorlar. Revalver mk III ve overloud th1 kalitesine en çok yaklaşan bu.


    Nick Crow : 7170 ve 8505 . Bu ikisi Peavey 5150 ve 6505 simülasyonu. Buradaki 8505 Revalver mk III
    dei orijinal 6505 kadar iyi.

    Onqel X30 : Engl 530 Preamfi simülasyonu: gerçekten metal için süper.

    Aradaz amps : Ücretsiz ve Blues ,rock clean tonlar için süper amfiler.

    Bu amfilerin önüne Tube screamer plugini olarak ücretsiz TSE 808 ve TS Secret adında 2 farklı firmanın yaptıkları var. Bu ikisi de ücretsiz ve süper.

    Kabin simülasyonu için Lepou nun Lecab plugini var. Onu kullanman ve içine IR dosyası atman yeterli. Nette yüzlerce kabin IR dosyası var. Ben Red Wire Big Box kullanıyorum. binlerce kabin IR dosyasına sahip ve son kalitede bir kütüphane. Fiyatı 100 dolar seviyesinde. Bir de kaliteli olan Recabinet var. 19 dolar civarı o da red wire dan sonra en iyi 2. ci . Bunların en önüne noise gate olarak Green gate ve en sonuna da Modern Analoger ücretsiz pluginlerini kullanabilirsin. BEdavaya süper tonlar :)
     

Bu Sayfayı Paylaş