DCS Upsampler???

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda mince tarafından 26 Temmuz 2004 tarihinde açılan konu

  1. merhaba arkadaslar,

    elimde biri studyo modeli olmak uzere iki adet DCS Upsampler var. Biri 192, studyo 96 ya kadar destekliyor. Acaba upsampleri studyodaki kayittan sonra mastering yaparken mi kullanmaki daha avantajli (kullanim kolay oldugundan) yoksa tum kullanilan aletleri onun ustunden gecirip kayit yapmak mi (ses kaybinin azalacagindan)? Tum yorumlarinizi bekliyorum, simdiden tesekkurler...
     
  2. 1) Kaç kanal üzerinden çalışacaksın?

    2) 24/192 kayıt yapmak önemli değil, o kadar büyük bir dijital bilgiyi işleyebilecek kapasitede müzik bilgisayarının veya sisteminin olup olmadığı önemli. En baba Accel'li Maccel'li 192 Pro Tools sistemi bile sana en fazla 32 kanal verir, öyle bir sistem de $150,000 Amerikan dolarına malolur sana. Gerisini var sen hesapla.

    3) Bildiğim kadarıyla DCS'ler Hi-Fi Audiophile'ları için üretilen stereo konvertörler, Mastering stüdyolarında kullanıldığına da zaman zaman rastlanıyor. Bu stereo konvertörleri kayıtta nasıl kullanmayı düşünüyorsun?

    4) Sen son çevirimi niye bu kadar merak ediyorsun? Mastering'i yapacak adama bırak o çevirimleri derim. Usuldendir, miksi yapan adama mastering'i yaptırmazlar, mastering'de objektif kulak gerekir, miksajı yapan şahıs da bütün şarkılara objektif olamaz. Her mastering'cinin de kendine göre bir metodu vardır, önce onunla konuş, ona göre çalış derim.

    5) 192 kalitesini gerektirecek bir müzik yapmakta mısın? (Mesela çok hassas bölümler içeren klasik orkestra veya akustik enstruman kayıtları gibi). 96 standardı bugün piyasada satılan müziklerin büyük bir çoğunluğu için yeterli kalitede bir standart. Kulağına güven, rakamların büyüsüne kendini çok kaptırma derim.
     
  3. mahcem abi aslinda yaptigim muzigin kayit kalitesinin yaninda denemeye calistigim herhangi bir kaydi ne kadar zorlayabliecegimdi. yoksa bunu uygulamak anlattigin gibi her anlamda cok eziyetli bir is. sence boyle bir aleti kayit oncesi ya da kayit sonrasi degilde, daha kisitli (mesela bir ses sampling i yaparken) kullanmak ne gibi avantajlar saglayabilir?
     
  4. Çok güzel zaman kaybı sağlayabilir.Şahsi görüşüm gereksiz olduğudur.
     
  5. İşin açıkçası Vienna Symphonic Library'nin özel yapılmış Silent Stage kayıt stüdyoları gibi bir kayıt stüdyon yoksa vakit kaybından başka hiçbir işe yaramaz, ki VSL bile 24/96 çalışıyor, sonra sample'ları 16/44.1'e indiriyor (zira başka türlü 1.5 milyon sample'ı DVD-A'lara sığdırmak mümkün değil, duyduğuma göre yakında koleksiyonu Harddisk içinde satacaklarmış, o kadar büyük bir sample arşivi).

    Konvertörün 24/192, iyi güzel de kullandığın mikrofonun ne? Kablon ne? Son kayıt cihazın ne? Kayıt ortamın ne? Kayıt yaptığın ortamdaki ses yalıtımının seviyesi ne alemde? Akustik kontrol ne alemde? Şebeke voltajının temizliği ne alemde?

    Elli milyon detay var o işe girdiğin zaman. Öyle "aldım 192'yi bağladım" demekle kayıt kalitesi zınk diye yükselmiyor birden. Çok uğraşman ve çok para harcaman lazım. Burak'ın güzel bir sözü var, "zincir en zayıf yeri kadar sağlamdır" der.
     
  6. DCS yi down sampler olarak kullanmak bir fonksyon kazandırabilir alete, samplerate matcher gibilerden. Bunun dışındada bir fonksyon düşünemiyorum :) Upsampling olayı hep bana garip geldi. 96k yı 192 ye upsample edince nasıl headroom un artar, şöyle güzel olur, böyle deli olur, elindeki cdler coşar... Kaynağın kalitesiz olduktan sonra ?...
     
  7. iki adet DCS upsampler var elimde cok temiz, sudan ucuz, ilgilenen varsa pazarlik yapilir:)
    yorumlariniz icin cok tesekkurler, zaman kaybetmemi onlediginiz icin:)
     
  8. Pek sudan ucuz değildi o aletler :) Jazz dergisinde detaylı incelemesi vardı ordan hatırlıyorum, üç 0 lı rakkamlar söz konusu idi yanlış hatırlamıyosam :)
     
  9. yeni modelleri cikti, dolayisiyla bunlari elden cikarmak cok bela bir is, ancak takasta kullanabilirim. zaten alirken de takasla gelmislerdi :)
    muzik dinlerken aldigim sonucu keske muzik yaparken de alma sansim olsaydi...baska yollar deneyecegiz:)
     
  10. Yolları var. Apogee, Prism audio, Weiss gibi top-of-the-range konvertörler alırsan, onları da yine ya o markaların kendi hi-end wordclock generator birimleri ya da Rosendahl veya Tektronix gibi bir generator ile senkronize edersen öyle netice alırsın. Ancak müzik yapımında çevre faktörleri müzik dinlemedekiler kadar önemlidir, nasıl sadece iyi bir çift hoparlör veya iyi bir konvertör almakla iyi müzik dinlenmiyorsa ayın şekilde sadece bir çift iyi konvertör var demek iyi kayıt yapılacak anlamına gelmez.
     
  11. tavsiyeleriniz için tesekkur ederim, mahcem abinin son attigi mesajda bir sürü marka ve güzel öneriler var, umarim yakin zamanda onlari kullanacak seviyeye gelirim :)
     
  12. yeet

    yeet

    22
    0
    300
    ya anlamadıgım bişey var (cahilliğime verin) ben bilgisayarda upsampling çok güzel ve verimli yapıyorum millet neden kasıyo bu kadar upsampling modulleri,donanımı falan alıyo ?
     
  13. Vakti gelince anlarsın. Önce sürünecen, sonra yürüyecen. Şimdi burada bir sayfa anlatırım ama seni takip ettiğim kadarıyla vereceğim bilgi başının üzerinden geçer gider, acele etme, bu forumun her tarafını sabırla oku, gerekli bilgi birikimini yapınca anlamaya başlarsın.
     
  14. Jitter'i düşük wordclock sinyaline AD/DA çevirimlerinde ihtiyacın var, bilgi bir kez dijital ortama girdiği anda jitter'in çok büyük bir önemi yok. Bilgiyi 1 bit 1 bit iletmişsin veya 24 bit bir anda iletmişsin veya 64 bit bir anda iletmişsin farketmiyor. Bu testlerle sabit. Ancak öncelikle AD çevirimi yaparken jitter'in çok düşük olması gerekiyor, aynı şekilde DA çevirimini yaparken de jitter'in çok düşük olması gerekiyor. Yüksek jitter ile dijitale çevirip sonra düşük jitter ile analoga çevirmek sesi düzeltmiyor, tam aksine biraz daha bozuyor. Bunu şekillerle de anlatırdım da şimdi vakit yok. Bunları http://www.muziktek.com'u açtığımızda şekillerle anlatacağım, o zaman daha iyi olur.
     

Bu Sayfayı Paylaş