Gitar Serçe Parmak Problemi

'Müzik Endüstrisi' forumunda Wasp tarafından 20 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu

  1. Pena tutuğumuz elden bahsetmiyorum. Klavyeyi kullandığım el. Serçe parmağımı kullanmadığım zamanlar havaya kalkıyor. Ama iyi gitaristlere baktığımda serçe parmaklarını kullanmadıkları sıralarda içeri çekiyorlar. Bende biraz öyle denedim daha güzel geldi. Ama yapamıyorum yılalrdır parmağım bu şekilde alıştım. Sorularım;

    1- Serçe parmağı neden içe çekiyorlar. Daha bir teknik göründüğü kesin ama asıl sebebi nedir?
    2- Bunu düzeltmek mümkün müdür belli bir süreden sonra.
    3- Önceden çaldığım şarkılarda alışkanlıktan hep unutuyorum serçe parmak yine hayava kalkıyor. Ve canımı sıkmaya başladı. Bir hocayla çalışırsam bunu düzeltmemiz hızlanır mı yada mümkün müdür?
    4- Benim gibi olup sonradan düzeltebilmeyi başaran var mıdır.
    5- Hoca dışında bu konuda tavsiyeleriniz var mı?

    Serçe parmağı içe çekmek bana daha kontrollü çalıyorum hissi verdi ve tekniğimi biraz düzeltmeye çalışıyorum. Acelem yok adam gibi çalayım ama düzgün bir tekniğim olsun istiyorum. Bana bu serçe parmağın havada gezmesi pek doğru gelmiyor.
     
  2. Kimsenin fikri yok mu :)
     
  3. bu bir problem değil, herkesin kendine has bir tekniği vardır, illa x kişi gibi çalmanıza gerek yok. siz nasıl rahat ediyorsanız öyle çalın. bu tamamen alışkanlık meselesi.
     
  4. Bütün ünlü gitaristlerin türlü teknikleri var.. Birini diğeriyle kıyaslarsanız bu adam yanlış çalıyor dersiniz.. Ben kendi adıma serçe parmağımın içeri çekilmesine gıcık olanlardandım.. Hatta yıllar öncesinde içeri degil de havada kalması gerektğini düşünüp gıcık olurdum.. Bu sizin el kas yapınız ve elinizin doğal duruşuyla ilgili.. Yapılması gereken tek şey elim ayağım nasıl duruyor yerine bastığınız notanın içinizden gelmesine dikkat etmek gerisi yalan..
    Saygılar
     
  5. Bende bi aralar takıldım bu konuya ama gerçektende dediği gibi bütün ünlü gitaristler aynısnı yapıyor biraz uğraşıldığında serçe parmağın geriye çekilip geri kalan 3 parmağın klavyeye daha rahat oturduğunu hissettim aynı zamanda serçe parmağımı kullancağım zamanlarda da soloda çok yavaş kaldım sanırım alışılması gereken bi durum.
     
  6. @Aishain;

    Hocam çoğu gitaristte aynı şey dikkatimi çekti. O yüzden acaba bir bildiklerimi var diye merak ediyorum.

    @Luuca

    Aslında dediğiniz gibi Steve Vai'de tam tersine serçe parmağı boştayken havada dans ediyor ama harika çalıyor. Ama onun dışında diğer bir çok gitarist o parmağı içeri çekmek için çalışmış sanki. Ama dediğiniz kas yapısı tercih meselesiyse benim için çok daha iyi olurdu. Çünkü alıştıktan sonra değiştirmek gerçekten zor oluyor.

    @static

    Anlayamadım tam olarak ne demek istediğinizi. Serçe parmağı içeri çekmek 3 parmağınızı kullandığınız rahat pozisyon sağladı ama serçe parmağınızıda kullanmanız gereken sololarda sorun mu yarattı. Yani 3 parmakta avantaj sağladığı halde 4 parmak kullanıldığında dezavantajamı dönüyordu? Bunu demek istediniz?

    Ayrıca ben iyi bir hocadan hiç ders almadım. Tekniğimden genel olarakta şüpheliyim. Bu gözüme en çok çarpan olay. Yakında Ankara'da iyi bir hoca bulup derste alacağım sırf teknik çalışmak için. Ama eğer bu bir sorunsa gerçekten düzelteyim. Yani düzgün çalayım ama daha yavaş öğreneyim. Daha geç öğreneyim daha doğru öğreneyim. Gerçi yeni başlamıyorum sadece tekniğimden emin değilim.
     
  7. Evet hocam aynen öle oldu. Zaten dikkat ettiğim kadarıyla serçe parmağını geriye doğru çeken gitaristler genelde serçe parmağını nadiren kullanıp yüzük parmağıyla basıyorlar. Yani parmaklarını kaydırıp yüzük parmağıyla basıyorlar benim serçe parmağımla bastığım yere. Daha rahat çaldıklarını farkettim. Tabiki çalma tekniği kişiye göre değişir genelleme kullandım. Benim dikkat ettiğim kadarıyla böyle.
     
  8. En iyisi bir uzmana görünmek. İyi hocada bulmak zor. İyi olanda ekonomimizin üstünde para isteyebiliyor. Artık araştıracağız. Uygun fiyata iyi bir hoca bulursam iyi olacak sanırım. Kendi kendimize teknik oluşturunca sıkıntı yaratabiliyor. Kitaplarda da yeterli olmuyor "Bak bunu öyle yapma olmaz" diyen biri yok sonuçta. Bakalım bayramdan sonra Ankarada araştıracağım iyi kurs yerlerini. Vakti zamanında bir kaç hocadan ders aldım. Kimisi süper gitar çalıyordu öğretmekten yoksundu. Kimiside her hafta internetten rahatça bulabileceğim birbirinden alaksız metodsuz egzersizler veriyordu. Teknik konusunda da zaten yeterli değillerdi. Parasından çok zaman kaybı kötü boşa giden zaman. Bu sefer iyice araştıracam iyi hoca.

    Teşekkürler bilgiler için.
     
    stratic bunu beğendi.
  9. Klavyeden uzaklaşmış bir parmak / el, 'zamanında çalma' açısından- sıkıntı yaratır. El ve parmaklar mümkün olduğunca rahat/doğal olmalıdır.
    Yavaş -ama gerçekten yavaş- ve kontrollü çalışarak bu tip sorunları yenebilirsiniz.
     
    Vine_Inlay ve Okan Nuryüz bunu beğendi.
  10. önemli olan durduğu yer değilde ne kadar kullandığın olmalı bence eğer hızlı bir şekilde klavyede inmek istiyorsan kesinleikle serçeyi çok rahat kullanman gerekiyor eğer mesela aşağıdaki tabı serçe yerine yüzükle yapıyorsan bence bunu düzeltmeye uğraşmalısın çünkü teknik en az hareketle en çok not demektir.

    E --1512p----12--1512p1712p--1512p----12--1512p1712p
    B ---------15------------------------------15-------------------
     
  11. Sunu unutmamalisin ki eger elinin anatomisi diger parmaklar iş ustundeyken serce parmagini havaya kalkik tutuyorsa ne kadar ugrassan da anlamsiz bir caba olur yapacagin. Kas yapin ona musade ettigi icin oyle duruyordur. Haa, eger ki gitara baslar baslamaz parmagini iceri cekerek kendini alistirsaydin o zaman durum ayri olabilirdi ("-di" diyorum cunku gene bir kesinlik yok).
    Bunu kalem tutar gibi dusun. Kimisi bas parmak ve isaret parmagiyla tutup yazar, kimisi 3 parmagini kullanir, kimisi kalemi dik tutar, kimisi açılı tutar. Herkes kucukken kalemi ilk eline aldiginda ona nasil kolay ve uygun geliyorsa dusunmeden o sekilde tutar.

    O yuzden misal Malmsteen'in parmagi iceri dogru, demek ki benim de oyle olmasi gerekli diye dusunmemelisin. Onun kolayina oyle gelmis, bebelikten oyle tutmus.
     
  12. Kısa bi' süre önce benim de dikkatimi çeken bi' durum oldu bu. Fakat tam tersi şekilde benimkisi de "çekili" durumda oluyor. Çok kritik bi' avantaj/dezavantaj durumu olduğunu düşünmüyorum. Daha çok çalınan kalıba, lick'e, vs. göre pozisyon değişebilir. Serçe parmağının az kullanıldığı durumlarda ve 3 parmak tekniğinde rahatlık sağlayabilir. Bütün parmakların kullanıldığı veya shred durumunda ise daha pratik çalmak için serçek parmağın kendiliğinden ona göre pozisyon alıyor olması lazım.
     
  13. tamamen tarzla alakalı bir durum. ben de geri çekiyorum serçe parmağimi. ancak steve vai yi izlemeniz yeterli bu şikayetten vazgeçmek için :))
     
  14. ben sana söliyim abi. muhtemelen ilk önce klasik gitar çalıyodun . sonra elektroya geçtin. klasik gitar çalanların genelde parmağı havadadır. çünkü klasik gitarla uğraşırken serçe parmak çok kullanılır.

    lakin ilk gitarı elektro gitar olanlar daha az serçe parmak üzerinde yoğunlar. o yüzden onlar içeri çekiyo parmağı.. ama sen yukarıda bırakıyosun çünkü ilk elektro gitarla çalmaya başlamadın.

    nasılım ? :)

    ps : bu arada bu yazdıklarım gerçek. atmıyorum :D
     
  15. Bu sorunu çözmenin yolunu yazalım hemen...

    Aşağıda hepimizin yıllardır yaptığı kromatik egzersiz var, bunu zaten parmakları ısıtmak için sürekli yapıyoruz, serçe parmak dahil bütün parmakların tek tek kontrolünü geliştirmek için de yine benzer ve hatta görüntüde nerdeyse aynı ama yapan kişi için iki kat daha zor bi egzersiz yapıyoruz. :) Normalde yaptığımız gibi 1. 2. 3. 4. parmakları sıralıyoruz, sonra bi üst tele çıkan ya da bi sonraki notayı basacak olan parmak dışındaki parmakların hepsi bastığı perdede sabit kalırken sadece bi sonraki notaya basacak olan parmak hareket ediyo. Böylece sağda solda abuk sabuk hareket eden parmakları kontrol altına lamaya başlıyoruz, sırası gelen hareket ediyo diğerleri perdesinde sabit kalıyo, bi zaman sonra da sol elinizin parmakları perdeye eskisinden daha yakın durmaya başlıyo böylece bi notaya basacağınız zaman on santim geriden gelmek yerine hemen önündeki perdeye basacağı için daha hızlı çalmaya başlamış oluyoruz.

    e-----------5-6-7-8-------------------------------------
    B--------------------5-6-7-8----------------------------
    G-----------------------------5-6-7-8-------------------
     

Bu Sayfayı Paylaş