Full Metal Jacket

'Forum Meydanı' forumunda Jawbreaker tarafından 3 Ocak 2005 tarihinde açılan konu

  1. Stanley Kubrick şaheseri... İzlediğim en iyi savaş filmi... Matthew Modine, Alec Baldwin ve Vincent D'Onofrio'nun performansları olağanüstü.

    The dead know only one thing: It is better to be alive...

    Not: Askerlik celbi yakın zamanda gelecek olanların izlememesinde fayda vardır. ;)
     

  2. şubat 2005'de tecil bitiyo,vcd format varsaaraştıralım
     
  3. aykan80,
    İzleme derim. Cidden. ;)
     
  4. izlemek lazım

    Kesinlikle yapılmış en iyi anti-militarist film.
    Bazı sahnelerin amatör kamera ile çekilmiş olabileceğini düşündürecek kadar gerçek sahneler var.
    Özellikle eğitim çavuşunun erlere söylettiği marşlara dikkat.
    Askere gidecekler seyretmeli bence...
     
  5. faust,
    O filmdeki eğitim çavuşu gerçekten askermiş bildiğim kadarıyla, yani oyunculuk falan değil birebir gerçek. Öyle bir oyuncu düşünemiyorum zaten.

    Pyle, you climb obstacles like old people fuck.

    Film, "Alın size şerefli Amerikan askerlik müessesi, alın size kahraman askerler... Vatanları için ölmeye hazırlar!" dercesine yapılmış. Askerlik müessesini bu denli ve bu kadar haklı bir biçimde eleştiren bir film daha izlemedim, bilmiyorum. Ayrıca buradan Pearl Harbor, Independence Day gibi nicelerine selam edelim. Yaşasın Amerikan ordusunun kahraman askerleri öyle mi? Evet biz de inandık.
     
  6. izlediğim en iyi savaş filmi...(amerikan yanlısı pearl harbour,black hawk down gibi filmlere bendende selam)

    ayrıca joker ın miğferindeki peace işareti ve "born to kill"yazısı çok şeyler anlatıyodu bence...
    filmin sonunda paint it black çalması ayrı bi dağattı beni...
     
  7. Savaş filmi diyemediğim Kubrick şaheseri filmdir. Dram da denebilir, savaş,askerlik, disiplin konularını işleyen ordu karşıtı bir film. Vietnam Savaşı bir yana, askerliğin bir insanın hayatına neler yapabileceğini çok acı gösteriyor. Senaryosu Oscar'a adaydı sadece aday olmakla kaldı. Genelde her filmini farklı türde çektiği halde Paths of glory (1957 yılı) filmiyle benzerliği gerçektir. İkisi de yasaklandı, ikisi de sansür gördü, ikisi de fazla gerçekçi bulundu!
    Sanatıyla Amerikan Ordusuna hareket çekmek böyle bir şey olsa gerek...
     
  8. çok iyi bir filmdi, savaş filmlerini pek sevmiyorum zaten bu filmin de ilk yarısını daha çok sevdim...askerde de o barış işareti ile born to kill yazsınıda komutanın birini seç demesi süper eheuea.....
     
  9. o çavuşu yarasım geldi izlerken valla,iyi oldu öldüde:)
     
  10. filmin sonuyla ilgili konuşmanın ne manası var şimdi?belki daha izlemeyenler var?!yapmayın..
     
  11. Ilk 45 dakikasi beni resmen buyuleyen bir filmdir. Gerisinide severim ama daha egitim yerinde olduklari yer daha bir mukemmel geldi bana. Muzikleri ise ayri bir guzel ve Vietnam sarkilari falan baya iyiydi. Öbur filmlere oranla amerikan askerler kahraman gibi gösterilcegini gercek duygularini ve Vietnam da aslinda ne yaptiklarini gösterilmesi zaten cogu sekilde sansure ugramasi pek sasirtici bir sey degil. O cavus ise gercektede adam 10 yil askerlik falan yapmis. Adama kizmadim ben cunku zaten onun yapmasi normaldir ama öbur arkadaslarinin biraz daha sabirli olmasini isterdim o sisman askerin. Vincent D'Onofrio`nun performansi ise mukemmel ötesi bir sey zaten. O Film icin 45 kilo almis sanirim. Bir film icin en cok kilo alma rekoru bu adamda. Gercekte öyle sisman biri degildir :D

    Not:Jawbreaker Alec Baldwin bu filmde yoktu. Bu filmde oynayan aktörun adi Adam Baldwin :wink:
     
  12. Filmdeki çavuş, Gunnery Sergeant Hartman'dı... South Park'taki Eric Cartman da adını bu amcadan almışıtır... Yeridir... İkisi de ayrı sayko :twisted:
     
  13. filmin ilk dakikaları cok superdi.
    biz okulda sınıfca seyretmistik kızlar,hocalar fln cok komik olmustu.film altyazılıydı ve tum kufurler
    altyzıda yer alıyodu.sansur flm yoktu.askerlerin
    motosikletle getirilen fahiseyle pazarlık sahnesine kadar seyredebilmistim.seyrettigim kadarıyla oldukca guzel bi filmdi.vcd sini bulursam alıp seyredicem.
     
  14. okulda gösterimi ilginçmiş. ne de olsa okulda askeri bir kurum. harbiden de askerliği olduğu gibi anlatan filmlerden. umarım benimde boyle gotumu s.kmezler askerde.
     
  15. bursaspor hee helal beeaa.
    ayrıca bu filmdeki inek şabanın sonu çok hazindi beaa.zaten filmin sonrası vietnamda geçiyor.ilk bölüm daha iyidi bee..
     
  16. yaptığı eleştiriyi sanat kasıntısına girmeden dobra dobra,abartarak anlatan,bizim sinemamızında ucundan köşesinden örnek alması gereken dram ve karamizah ve yönetmen filmi.şişkoyu sabunla dövmeleri ilginç bir sahneydi.
    genel itibariyle izlemekten sinema adına keyiflendiğim bir film.'bu yönetmenler olmasaydı ne izlerdim' diye sordurmuşluğu vardır yapıtın.
     
  17. full metal jacket filmini beğenmeyen bir insan daha görmedim..şaban için bence olması gereken oldu..yani başka nasıl bir son olabilir ki..ondan sonra başka bi film başlıyo..aslında filmin içinde film vardı..iki cd de pek ayrı olmasada iki filmdi..full metal jackettan iki tane de olabilir.diye bi şonuç çıkıyo:)))full metal jacket 1 ve 2 diye..ciddi değilim tabi bunda..kubrick nasıl uygun görmüşse odur doğru olan!!!ilk dakikalar bazı kişilerinde söylediği gibi çok iyi.film iyi başlıyo..bu film-bütün kubrick filmleri gibi-orjinal izlenir..zaten kubrick filmlerinin dublajı olmaz..
     
  18. miğferdeki born to kill yazısı ve barış işareti için asker "insan ruhundaki ikilemi yansıtmak istedim" diyor...çok etkileyici...film iki kısımdan oluşuyor gibi, ilk bölüm bir anda sizi filmin içine alıyor, nerdeyse ordudakilerle aynı psikolojiyi paylaşıyorsunuz..sonra değişiyor...vietnam kısmı soluk kalmış biraz...
     
  19. filmin en etkileyici sahnesi,vietnamlı kızın tek başına verdiği taktiksel savaştı bana göre..

    filmin ilk bölümünde ki şişkonun türkçe çeviri de adına şaban konulması da bir hayli ilginçti..şişko karakterden herkese ceza yedirttiği için alınan öc ve vietnam da gazate bölümüne alınan karakterle çavuşun replikleri de filmin en dikkat çekici yerlerinden..
     
  20. ilk yarısı gayet etkileyiciydi ama "gelmiş geçmiş en başarılı savaş filmi" nitelendirilişini bilerek izleyince 2. yarı gerçekten soluk kalıyor.. ben en çok fahişeyi kendisiyle yatmaya ikna eden zenci elemanı begendim :)
     

Bu Sayfayı Paylaş