Amfi ile düşük seste distortion almak

Apartman ahalisi rahatsız edilmeden kafa kabin ancak evde süs niyetine muhafaza edilebilir bence :) Bahsettiğin markaların "recording preamp"leri mevcut ama olay yine burada kulaklığa dönüyor.
 
Slaytanic demiş ki:
merhabalar

malumunuz, apartman dairesinde sesi belli bir seviyenin altında tutma zorunluluğumuz var. birçok amfikilatörün ancak belli bir ses seviyesinden sonra gerçek tonlarını verdikleri bilinen bir gerçektir.

acaba nasıl bir kombinasyona gidilmelidir ki, apartman ahalisi rahatsız edilmeden bu kalitede tonlara erişilebilsin.
tartışma pod xt live, boss gt8 gibi prossesorlerden ziyade marshall, mesa boogie, crate, randall ve benzeri markaların preamfi, head, cabin cihazları üzerine olursa daha faydalı olacağı kanısındayım.

Yukarıda adı geçen ve tümünün lambalı olduğunu varsaydığım "gerçek" amfilerden düşük desibellerde ve tondan hiç ödün vermeden distortion alınabilir.
Bu noktada power tüplerinin (EL34-KT66-6L6 vs) overdrive edilerek amfinin distortiona uğratılması ancak aynı zamanda ortalığın sesten yıkılmaması için attenuator denilen bir alet kullanmak gerekir.
 
Euphrates inde söylediği gibi amfin tek kanallı olduğundan ve overdrive düğmesine basman sadece devrenin üzerinde küçük bir clipping ( :D:D )değişikliğine yol açarak drive sağladığı için volume ve gain birbirini doğrudan etkileyecektir ki bu da sesi kıstığında amfinin drive ınında düşmesi anlamına gelir (ki bu daha düşük bir ihtimal marshall bir amfi için). Bunun dışında amfinin lambalı olmadığınıda göz önünde bulundurarak 2. bir ihitimal üzerinde daha durmak lazım;
Herhangi bir amfinin drive seçeneğindeyken sesi kısılıp açıldığında preampdan çıkan seste bir değişiklik olmaması muhtemeldir. Ancak bu sinyali kolonu sürebilecek seviyeye (yani duyulacak düzeye) getirecek kısım olan power amp (ki genellikle ses ayarı bunun çıkışını ayarlar) hoparlörün yeterli tepkiyi vereceği (kabinin doyumuna ulaşacağı) şiddete kadar açılmadan preampın yarattığı drive sinyalini dışarıya yansıtamayacaktır. Sorunun cevabına gelmek gerekirse ; :) o amfinin ses seviyesi belirli bir minimum ayardayken (bunu deneyerek,sesteki doluluğun azaldığı yere kadar kısarak sınayabilirsin) verdiği drive tonunu daha düşük çıkışlarda alamayacağın anlamına geliyor. Bunun altından kalkmanın tek çaresi ise kabin efektli bir prosesör kullanman (ki kesinlikle karşıyım :D). Bu durumda sesi neredeyse tamamen kıssan bile o doluluğu "simüle edersin". Bununda bir eksisi var tabiki; bu durumda da sesi açtığında ve amfiyi mikrofonladığında kabin etkisi çok artacak ve gereksiz bir kirliliğe yol açacaktır.
Umarım yardımcı olabilmişimdir..
 
Kimseyi eleştirmek niyetinde değildim ancak okuduğum bazı yanıtlar "yanıltıcı" içerik taşıyınca nacizane bir uyarı yapmak istedim. Umarım bunu kaldıracak hoşgörü ve anlayış vardır bu platformda.

Kuşkusuz hiçbir kötü niyet taşımayan ancak "yanlış" olduğu da su götürmeyen "bilgiler !", burada yardım almak isteyen arkadaşları daha da tuhaf yollara sokacaktır.

Örnek "clipping" yerine "cutting" demek yanlış. Marshall'ın transistörlü ve bence son derece kötü amfilerinin distortionunu preamp üzerinden aldığını yazmak. Bu kötü amfilerin bordunda, aynen ucuz pedallarda olduğu gibi 5 USD değerinde bir opamp üzerine kurulu bir clipping devresi bulunduğunu ve distortionun bu devre üzerinden geldiğini bilmemek vs vs...

Başta da dediğim gibi kimseyi eleştirmek niyetinde değilim ancak doğruluğu kanıtlanmış teknik bilgiler yoruma açık değildir. Bu noktada kesin bilgi sahibi olmadan insanları "yorumlarla" ya da "bence" diye başlayan fikirlerle yönlendirmeye çalışmak doğru değildir.

Tubeworks'ün bir sloganıyla Türkiye'deki forum maceramıza son noktayı koyalım: "Life is too short for a bad tone"...

Herkese simulatörler ve dijital oyuncaklarla ömür boyu mutluluklar dilerim.
 
benim de bir sorum var şimdi, çok sorulan bir soru ama, attenuator kullanmak tüplü amfiye bir zarar verir mi.
sonuçta tamam, power tüpleri ısınacak, güzelliği orda zaten, ömrü de oldukça azalır muhtemelen kısık sesli kullanıma göre, ama power tüplerinin ömrü kısalmasından başka bir sorun yaratir mi acaba attenuator ler?
bir de bunların markası çok mu önemlidir, marshall powerbrake? thd hotplate? ne farkeder bunlarda?

bir de isolation box denilen şeyler varmış galiba, onları da bilen varsa açabilir mi, amfiyi içine koyduğun sesi fiziksel olarak kısan bir tür kutu heralde.
 
Doğru empedansta kullanılan bir attenuator hiçbir şekilde tüplerin ömrünü olumsuz etkilemez yani kısaltmaz. Başka bir deyişle örneğin amfinin sesini 6'ya kadar açıp attenuatorsüz kullanmakla attenuator'lü kullanmak arasında hiçbir fark yoktur. Tube'ler iki halde de aynı şekilde eskiyecektir.

İlkinde ortalık yıkılacak ve gitarist muhtemelen işitme kaybına uğradıktan sonra grup üyeleri tarafından tartaklanacaktır :D İkincisindeyse gitarist saturasyona uğramış bir distortion tonuyla EVH lezzetinde soundlar çıkaracak ve grup üyeleriyle memnun mesut yaşayacaktır. 8)

Hangi attenuator sorusunun yanıtı: Kesinlikle Hot Plate !!!

Hot Plate -12db ayarında asla amfinin tonunu değiştirmez. Hatta -16db'de bile fevkalade sonuçlar vermekte. Yaptığım test sonuçlarına dayanarak Power Brake ve diğerlerinin hiçbir işe yaramadığını, amfinin tonunu mahvettiğini ve en önemlisi güvenilir olmadıklarını "kesinlikle" söyleyebilirim. (Ufak bir ara not: amfilerin üzerindeki "sözde" attenuatorlerle (TSL 100'deki gibi) Hot Plate'in uzak yakın alakası yoktur. Amfi üzerindeki güç azaltmaya yönelik "üçkağıtlar" tonu allak bullak eder, gitaristlerin moralini bozar ! )

Hot Plate'te anfi-kabin empedans uyumuna çok dikkat ! Kafa-kabin=16 ohm o zaman HP=16 ohm modeli yani mavi olan. Full Stack=8 ohm o zaman HP 8 ohm modeli pembe (purple diyorlar ama pembe) olan.

Tube amp kullanan "gerçek" arkadaşlara son bir not: Eğer amfinizi 6 ve üzeri volumlere kadar açıp çalmadıysanız, amfinin gerçek tonunu henüz hiç duymadınız demektir 8)

"Life is too short for a bad tone"
 
Son sorudaki bir hususa yanıtı unutmuşum. Doğru empedansta bir attenuator kullanmak amfiye kesinlikle hiçbir zarar vermez.

"Life is too short for a bad tone"
 
bilgiler için teşekkürler, merak ettiğim bir konuyu daha sormak istiyorum. tüplü bir kafa modelinde tüpler farklı bölümlerde mi çalışır? daha net sormak gerekirse, giriş sinyali farklı, çıkış sinyali farklı tüplerden mi geçer? bu bölümlerde farklı modellerde tüpler mi kullanılır?
 
tubedoctor dediklerinin hepsinde haklısın.ama biraz farklı yönden düşünmeye çalışıp bazı katkılar yapmak isterim.
power ampteki tüpleri kanırtıp kırmak,yoğuşturmak,yada sature etmek artık adını siz koyun her zaman iyi sonuç vermiyor. özellikle çok yüksek gain alınıyorsa preampten. özellikle sert tonlu daha çok preamp distortionuna alışık müzik sevenler için ben tüplü amfiyi her halukarda tercih etsemde bence bir olmazsa olmaz değil.
taklitçi cihaz ve transistörlü poweramplerden bazı durumlarda orjinaline tercih edilebilecek sesler çıktığını kıyasladım. bu ton ve ses işleri enteresan işler. ucu bucağı yok.
attenuator lar bazen evet faydalı aletler ama yine kişi beğenisine bağlı. neticede sesi açtığında oluşan speakerların ve havanın yarattığı dinamikler her halukarda gene olmuyor. sadece powerdan gelen katkıyıda müziğe dahil etmiş oluyoruz. mükemmeliyetçilik istiyorsa sesi açmaktansa attenuator kullanırım diyen biri; bu faktörleride düşünüp parasını harcamalı.

slaytanic. sorduğun sorunun cevabı esasında oldukça basit. ama yinede tam bir cevap vermektense öncelikle preamp ve poweramp in tam olarak ne oldugunu kendin araştırman sorununda cevabını daha kalıcı açıklayacaktır sana.
yinede basit cevap şu. sinyal anfiye girdimi preampte seçtiğin kanaldaki tüplerden geçer burda karakter kazanır ordan çevirici tüp,eq gibi yollardan geçip powerampteki tüplerin katkısıyla senin duyabileceğin seslere katlanarak çarpılır. bu birimleri kafa bir amfi alarak tek bir kutu içinde alabileceğin gibi. her parçayı müzik seti mantığında düşünerek ihtiyacına göre ayrı ayrıda alabilirsin bu şekildede kafa değil rack bir sistem yapmıs olursun . hepsinin avantajı dezavantajı farklı vs vs.
 
TubeAmpDoctor demiş ki:
Kimseyi eleştirmek niyetinde değildim ancak okuduğum bazı yanıtlar "yanıltıcı" içerik taşıyınca nacizane bir uyarı yapmak istedim. Umarım bunu kaldıracak hoşgörü ve anlayış vardır bu platformda.

Kuşkusuz hiçbir kötü niyet taşımayan ancak "yanlış" olduğu da su götürmeyen "bilgiler !", burada yardım almak isteyen arkadaşları daha da tuhaf yollara sokacaktır.

Örnek "clipping" yerine "cutting" demek yanlış. Marshall'ın transistörlü ve bence son derece kötü amfilerinin distortionunu preamp üzerinden aldığını yazmak. Bu kötü amfilerin bordunda, aynen ucuz pedallarda olduğu gibi 5 USD değerinde bir opamp üzerine kurulu bir clipping devresi bulunduğunu ve distortionun bu devre üzerinden geldiğini bilmemek vs vs...

Başta da dediğim gibi kimseyi eleştirmek niyetinde değilim ancak doğruluğu kanıtlanmış teknik bilgiler yoruma açık değildir. Bu noktada kesin bilgi sahibi olmadan insanları "yorumlarla" ya da "bence" diye başlayan fikirlerle yönlendirmeye çalışmak doğru değildir.

Tubeworks'ün bir sloganıyla Türkiye'deki forum maceramıza son noktayı koyalım: "Life is too short for a bad tone"...

Herkese simulatörler ve dijital oyuncaklarla ömür boyu mutluluklar dilerim.


Evet clipping konusunda haklısın biraz geç bir saatte yazdığım için öyle odu yanlış yazdım onu :)
Bu arada söylediğin gibi marshall amfiler hakkında fazla bir bilgimde yok yani ve hiçbir iddada da bulunmadım 8) ki bu yardımcı olmaya çalışamıyacağım anlamınada gelmez sanırım ancak olayın genel mantığını yazmaya çalıştım bir miktar ve olabildiğince bu soruyu soran kişinine anlayabileceği birşeyler yazmak istedim...Yanıltıcı birşey yazdığımıda düşünmüyorum .

Ancak hotplate tarzı araçlarla kolonların karakterini açığa çıkarmadan alınan tonların doyurucu olacağına inanmıyorum...

(Van Halen ın marshall amfiden variacla yarattığı tonlar efsanedir ona lafımız yok tabikide :p )
 
Slaytanic demiş ki:
bilgiler için teşekkürler, merak ettiğim bir konuyu daha sormak istiyorum. tüplü bir kafa modelinde tüpler farklı bölümlerde mi çalışır? daha net sormak gerekirse, giriş sinyali farklı, çıkış sinyali farklı tüplerden mi geçer? bu bölümlerde farklı modellerde tüpler mi kullanılır?

Lambalı bir amfide lambalar farklı görevlerde ve bölümlerde çalışır. 100 wattlık bir non-master volume Marshall Plexi'yi örnek alırsak, temel prensiplere göre burada V1 olarak adlandırılan küçük lambalar (ECC 83/12AX7 diye de anılır) ilk aşamadaki preamp lambasıdır, sinyal ilk kez bu noktada işlenir. V2 (ECC 83) preamp zincirinin ikinci halkasıdır, sinyal burada gain kazanmaya başlar ve tonlamalar da burada oluşur. V3 (ECC 83) phase invertördür, tonla ilgisi yoktur, power sürücüsüdür.
V4-V5 (2XEL34) push-pull yöntemiyle çalışan power katının ilk yarısı, V6-V7 (2XEL34) diğer yarısıdır.

Yukarıda en basit anlatımla ifade etmeye çalıştığım gibi, evet sinyal farklı tüplerden geçer ve sonunda power tüplerine ulaşarak hoparlörler yardımıyla fiziksel hale yani sese dönüşür.
 
konu amfilerden açılmışken bende araya bi soru sıkıştırayımm

sterio girişli bi jack ım var sterio girişli ucu prosecor ve amfi ye taktığımda ses gelmiyor ama sterio girişi direk gitara taktığımda ses geliyor jack ın tek 1 ucu sterio diğeri mono

bide neden kaliteli jack yapan markalar "planet gib" neden sterio jack yapmıyor ? sterio jackların mono jacklardan ne artısı ne eksiği var ??
 
wodyy demiş ki:
konu amfilerden açılmışken bende araya bi soru sıkıştırayımm

sterio girişli bi jack ım var sterio girişli ucu prosecor ve amfi ye taktığımda ses gelmiyor ama sterio girişi direk gitara taktığımda ses geliyor jack ın tek 1 ucu sterio diğeri mono

bide neden kaliteli jack yapan markalar "planet gib" neden sterio jack yapmıyor ? sterio jackların mono jacklardan ne artısı ne eksiği var ??

Eyvallah usta, bundan böyle ampli, anfi ya da amplifier yazarız oldu mu? Böylece sen elindeki o gitardan daha iyi sound alcaksan bizim için hava hoş. Yeter ki hep beraber eğlenelim :evil:
 
Sanırsam bu sorunun hiç yeri değil burası ancak problemide tam olarak anlayamadım açıkçası? neyi nereye takıyorsun? :)

Çünkü satılan kablolar enstrüman için üretilmiş , bu nedenle monolar.
 
/quote] eyvallah usta, bundan böyle ampli, anfi ya da amplifier yazarız oldu mu? Böylece sen elindeki o gitardan daha iyi sound alcaksan bizim için hava hoş. Yeter ki hep beraber eğlenelim :evil:[/quote]



ne saçmalıyorsun sen :LOL:
 
Benim başlık hortlamış :)

Bu arada ben Behringer GDI21 + bilgisayar hoparlörü (poweramp + hoparlör) kullayıorum ve düşük ses diye bir problemim yok artık. En ucuz yollu çözüm bu olsa gerek.
 
Ses seviyesini kontrol ettikten sonra herhangi bir kulaklık olabilir...

Uç kısma adaptör takman gerekebilir...

Stüdyo referans kulaklıklarına vs. bakılabilir...

Philips'in kulaklıkları yaygın... Performansları en vasat olanlar gibi değil...
 
Alla alla böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım benim bildiğim gain sonuna kadar açık olsa bile yinede distortion vereceğidir ki benim denediğim ve kullandığım amfilerin çoğunda veriyordu.clean a dönüyor olması ilginç.
 
Geri
Üst