Sahne Sistemleri Hakkında Sorular

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda Devahi tarafından 16 Kasım 2012 tarihinde açılan konu

  1. Merhabalar Arkadaşlar,

    Daha önce genel anlamıyla müzik kayıt ve kompozisyon üzerine çalıştığım için sahne sistemleri hakkında biraz bilgi yoksunluğu yaşıyorum.Grubumla birlikte konser faaliyetlerim arttıkça bu konudaki bilgi ihtiyacım doruk noktasına ulaştı. Bu konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların bilgilerini paylaşması, ben ve bu konuyu merak eden herkes için çok faydalı olacaktır. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.

    Yakın bir zamanda uzakdoğudan yüklü bir miktarda cihaz getirme olanağım var, pek fazla vergi ve kargo sıkıntısı yaşamayacağım. Göz kararı baktığım zaman burada satış fiyatı 600 tl'den başlayan sahne sistemlerinin uzakdoğuda 50-70 dolar olduğunu gördüm. Olaya böyle bakınca mantıklı görünüyor, eminim ki ters giden birşeyler mutlaka vardır, olacaktır :)

    Kısacası bir müzisyen olarak sahnemde görmek istediğim ve müzik yaptığım çevredeki sahne organizasyon firmalarında bulunmayan cihazlara örnek olarak, Sis ve duman aygıtları, Alev makineleri, led ışıklandırma sistemlerini verebilirim. Bunlar performans sırasında görevliler tarafından hangi yöntemlerle kontrol ediliyor? Nasıl cihazlar kulanılıyor? Tüm bu cihazlarda dmx denen bir olay var, bu nedir ve etkileri nelerdir? En büyük hayalim ise tüm bu sistemlerin bilgisayar tarafından kontrol edilebilir bir yazılıma aktarımıdır. Mâlum pek elektronikten anlamıyorum, Bilgisayar Mühendisiyim.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
     
  2. Bu piyasada çin malı denilen uzak doğu mallarına karşı özel bir güvensizlik mevcuttur zaten bu güvensizlikte pek haksız bi güvensizlik değil bi süre sonra bu malzemelerin çoğu çöp oluyor ancak son zamanlarda özellikle bi kaç senede çindede dünya standardında malzemeler üretilmeye başlandı bunsda çinin kalitelisi deniyor oradan malzeme alırken cok iyi seçim yapılırsa güzel şeylerle geri dönecegine emin olabilirsin.
    tarif ettiğin sahne efektleri yani ışık led alev moving head robotlar yada görüntü sistemleri için bilgisayar programları senelrdir var ancak pratik olmadıgı için pek tercih edilmiyor bu cihazlar dijital adresle çalışıyorlar mesela 12 dmx kanallık led bir ışığa 1 adres verdiğimizde arkasındaki ondan ayrı kullanacagımız 2. led ışığa 13 adres vererek bu sırayı böyle uzatabiliriz zaman öle bi hale geldiki bu hesaplamayı bile artık cihazlar kendileri yapabiliyorlar
    bunların kullanımında dijital ışık masaları bilgisayarlardan daha cok tercih ediliyor ancak bilgisayarın şöyle bir avantajı var ipad yada telefonuna yükleyecegin ufak bir uygulama ile bunu kablosuz istedigin yerden kontrol edebiliyorsun veya masalar pahalı geliyorsa ucuz bir midi kontrol ile bilgisayarındaki programı ışık masası gibi kullanabilirsin.
     
    Devahi bunu beğendi.
  3. Kısacası cihazları aldıktan sonra bir midi kontrol kiti edinmek gerekiyor sanırım değil mi? Herbir cihaz için ayrı ayrı gerekiyor sanırım kontrol edebilmek için anladığım kadarıyla.
     
  4. bilgisayarda dmx sinyali gönderebilen bir program kullanıyorsan bu programı daha pratik kullanmana yarar midi kontrol tek başına işe yaramaz
     
    Devahi bunu beğendi.
  5. Devahi bunu beğendi.
  6. Hocam teşekkür ediyorum, çok yardımcı oldunuz :)
     

Bu Sayfayı Paylaş